вентилатор на радятора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
kola
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 26 мар 2007, 23:16
Модел на автомобила: ескорт кабрио 92 16efi 105кс
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

вентилатор на радятора

Мнение от kola » 18 авг 2007, 20:17

значи въпросът ми е следният:
Трябва ли вентилаторът да остава включен след като изгася колата защото при мен не е така и като дам на контакт вентилатора се включва и токът за стартера не ми стига.Ако може някои да ми разясни кога се включва и кога исключва и ако може една ел. схема с малко разяснения.
Предварително благодаря.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 18 авг 2007, 22:12

не, не трябва. на някои коли е така, но при форд не е

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 20 авг 2007, 10:26

Е вентилатора постоянно ли работи?, има датчик на термостата, махаш буксата и не работи.
Да не ти е слаб акомулатора. Дори при пусната перка на радиатора пали, няма проблем, ако не изчай малко трябва да спре след като охлади радиатора и тогава пали.

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 20 авг 2007, 11:15

При мен, ако изключа контакта, когато перката работи(т.е. спирам след като е загряла колата) и веднага дам на контакт перката се включва и върти, но спира след като се охлади достатъчно. Ако е така е нормално, ако върти постоянно, датчика ти за температурата май си е заминал.

kola
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 26 мар 2007, 23:16
Модел на автомобила: ескорт кабрио 92 16efi 105кс
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от kola » 21 авг 2007, 17:38

значи при мен датчика си включва и изключва но като дам на контакт перката се включва и като започна да паля не ми стига ток за стартера.За това я оставям на контакт и като охлади датчика изключва и тогава няма проблеми колата си пали.Според мен трябва да има някакво реле което в момента на палене да спира вентилатора и да дава всичкия ток на стартера и като запаля да включва перката отново.Незнам има ли няма ли такоова реле но ако няма със сигорност ще му сложа. А за акумулатора не виждам смисъл да е слаб при положение че като я оставя на контакт да охлади за около 3-5мин.после ми пали перфектно.

и още нещо.Какво ще стане ако направя така че перката да аботи дори и без контакт да може като спра и искарам ключа тя да си охлажда и след като охлади да спре.Да сложа едно реле което в момента на палене да я изключва и после пак да я пуска.Според мен маи ще стане по добре незнам много много не разбирам но поне така е на другата ми кола и няма проблеми.

kola
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 26 мар 2007, 23:16
Модел на автомобила: ескорт кабрио 92 16efi 105кс
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от kola » 21 авг 2007, 17:45

и още нещо.Какво ще стане ако направя така че перката да аботи дори и без контакт да може като спра и искарам ключа тя да си охлажда и след като охлади да спре.Да сложа едно реле което в момента на палене да я изключва и после пак да я пуска.Според мен маи ще стане по добре незнам много много не разбирам но поне така е на другата ми кола и няма проблеми.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 21 авг 2007, 18:55

оф тропик..

Радиатор
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 22 авг 2007, 01:22

Аз да попитам какъв е смисъла да се охлажда изключен двигател? При по-старите фордове перката си бачка и на изключен двигател, но просто няма сми :)
Изображение

Потребителски аватар
iv4oto76
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 29 юни 2007, 00:46
Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
Местоположение: Pleven
Status: Извън линия

Мнение от iv4oto76 » 23 авг 2007, 00:51

Не е така има смисъл когато се спре двигателя в него има още много топлина а охлаждащата система не работи и се получава прегряване и за това има двигатели който имат датчик и когато е топло като спре двигателя перката продължава да върти докато отнеме тази остатъчна топлина.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта