off
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
MAF дебитомера на засмукваният въздух, измерва каква е масата на засмукваният въздух..
дебитомерите са много видове, този специално, работи на термичен принцип, и е вкючен по схемата на измервателното
съпротивление "тук можеби някой радио техник би внесъл повече яснота"
Има един термистор, и едно жично направено от платина "можеби за това струва толкова"
простият принцип на работа "без да се задълбочаваме във разни формули"
това е чист съпротивлителен делител, просто във веригата участват елементи който са термочуствителни,
насрещният поток ги охлажда и намаля тяхното съпротивление през него започва да тече по голям ток, и
увеличава потенциала..
попринцип много просто устройство, без никакви движещи части, но все пак е възможно да се повреди.
между електроди 1 - 2 се мери съпротивление "дадени са стойностите на снимката, снети от аутодатата"
а на буксата между 3 - 5 на контакт трябва да се установява напрежение 12 волта.
п.П. ако кажа на някой радио техник че това струва 200 лева, сигорно ще ми се исмее

дебитомерите са много видове, този специално, работи на термичен принцип, и е вкючен по схемата на измервателното
съпротивление "тук можеби някой радио техник би внесъл повече яснота"
Има един термистор, и едно жично направено от платина "можеби за това струва толкова"
простият принцип на работа "без да се задълбочаваме във разни формули"
това е чист съпротивлителен делител, просто във веригата участват елементи който са термочуствителни,
насрещният поток ги охлажда и намаля тяхното съпротивление през него започва да тече по голям ток, и
увеличава потенциала..
попринцип много просто устройство, без никакви движещи части, но все пак е възможно да се повреди.
между електроди 1 - 2 се мери съпротивление "дадени са стойностите на снимката, снети от аутодатата"
а на буксата между 3 - 5 на контакт трябва да се установява напрежение 12 волта.
п.П. ако кажа на някой радио техник че това струва 200 лева, сигорно ще ми се исмее



Последна промяна от traqn_savov на 14 май 2007, 08:21, променено общо 1 път.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Оки 

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Хитрото на схемата е, че термистора и съпротивлението, с което се мери са в два различни клона на моста. При това положение моста е винаги балансиран спрямо околната температура. Или по-просто казано устройството не се влияе от това дали околната температура е -20 градуса или +30 градуса. Това е гаранция за точността на измереното количеството входящ въздух в двигателя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта