Ford escort 1.6 efi 105kc.
- Nedkych
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 30 ное 2006, 18:08
- Модел на автомобила: Ford escort 1.6 efi cvh 105 hp.
- Местоположение: Търговище
- Status: Извън линия
Ford escort 1.6 efi 105kc.
Значи здравейте на всички от форума. Искам да попитам дали има някои тук с s16tiq форд като моя? Наскоро си купих фордаки обаче като новак в тая свера не съм запознат с podr16kata и не бих искал да се случи така че да не забележа някоя нередност навреме и да стане гаф. Ако има някои с форд ще се радвам да ми каже някои т1нкости като примерно как да почистя бензиновия филтър колко е нормално да вдига мах скорост и прочее. Предварително благодаря за евентоалното съдействие.
Последна промяна от Nedkych на 09 апр 2007, 12:24, променено общо 2 пъти.
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
за савети
колега моя е 1.8 на чи сичко е същото та трябва на първо време задалжително да смениш агренажния ремак и някоя от ролките щото ако се скъса се трошат клапани и става дълга и широка после и ремака на генератора та за агренажа сие скъпичак и ролките са три една обтяжна скорое проверявах и е около55 лв. другите две са паразитни и са по 30 лв.а агренажа е 45 лв. за генераторае 10-15 лв. после ваздушния филтар мого е важно да е нов щото влияе на разхода. после ред е на маслото и маслен филтар да знаеш че тия фордове варвят със полу синтетика тоест около50 лв.а и горивния филтар трябва нов там е 15-20 лв.и като се огледаш то ще те заболи глава но е така нема начин а дане говорим че форда е капризен на свещи не може кви да е а сака платинени или аз сам с едни пак от някакав спец метал но сам го забравил от давна беше та това е в общи линии по двигателя ако двигателя не е за ремонт и подмениш тези работи ти гарантирам че ще ти изкара много годинки но вапроса опира до пари
- Nedkych
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 30 ное 2006, 18:08
- Модел на автомобила: Ford escort 1.6 efi cvh 105 hp.
- Местоположение: Търговище
- Status: Извън линия
Dimbatami личи си че си опитен в тази насока определено ми отвори очите за някои работи то ми е ясно че бес пари няма да се размине. От как сам го зел си знаех че 6а е бирник но и техниката си иска своето. Само че видимо по двигателя като го огледам няма ремък аз трябва да го снимам и да го кача тук да видите по подробно знам само че е 1.6 бензин efi електронна горивна инжекция
и му дават 105 кс. Аз още в началото гледах за ремъка но като видях си помислих че е с верига в маслена баня няма видимо ремък някак се осъмних че ремъка е скрит в двигателя като кача снимка ще видите за какво става дума че така ви об1рквам повече отколкото да се m14a да ви обясня нещо. Но за останалото ми беше от голяма полза да науча нещо ново за мен поне ще се радвам ако има и други неща да ми обясните дано да не се стига до повреди че и там да се налага да ми обяснявате :}
и му дават 105 кс. Аз още в началото гледах за ремъка но като видях си помислих че е с верига в маслена баня няма видимо ремък някак се осъмних че ремъка е скрит в двигателя като кача снимка ще видите за какво става дума че така ви об1рквам повече отколкото да се m14a да ви обясня нещо. Но за останалото ми беше от голяма полза да науча нещо ново за мен поне ще се радвам ако има и други неща да ми обясните дано да не се стига до повреди че и там да се налага да ми обяснявате :}
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Добра и лоша новина. CVH е малко по-тромав от Зетека но пък е по-непретинциозен лекото тропане на клапаните е нормално въпреки че са хидравлични. Цената на агренажния ремък е същата( ! профила на зъбите е полуобъл а не трапецовиден) има само една обтяжна ролка, която се обтяга ръчно и се фиксира неподвижно (ако няма луфт може да си позволиш да не я сменяш, но това е лично твое решение), лично съм късал ремък на 1,3 при 90км/ч и не удари клапаните но не съветвам никого да експериментира.Ремъка на генератора е обикновен клиновиден. Свещите са Моторкрафт AGPR22C или аналогични на други фирми, стават само свещи със шестограм за ключа 16мм.
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи ангренажа ти се намира под тази "кутийка" http://i.data.bg/07/04/09/320030_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; , която се дърди по мой спомен на 2 болта 6мм. които се намират към средата, ако ти се занимава ги развий провери в какво състояние е ангренажа и колко е натегнат... Защото така ние с на как ми форда (като твоя дв. пак 105кс.) късахме ангренаж (беше на 1000км. от предишния собственик, но беше пренатегнат
) със 100-тина км. ангренаж на същия двигател и минахме с малкото зло.. само 1 клапан сменихме (те са по 9лв.) и разбира се гарнитура на главата (20-25лв.) Та мепременно го сменни него.
Иначе горивния филтър гледай да е такъв за "букси", щото ние на другия форд преди вземахме с обикновенни тръбички и се наложи за отрежем готините "букси" и да сложим тръбите на бензина за филръра на скоби ... Като се загледаш под спирачната помпа, малко към средата ще го намериш филтъра, ако си със скоби се сменя много лесно, просто го разхабваш от стойката му, вадиш буксите като ги натиснеш от двете страни и дърпаш и после по обратния ред слагаш новия
. Новия филтър на Бош ти е 20-25лв. .
Като я запалиш сутрин, или ако не си го палил повече от час примерно изчакай да поработи поне 10-тина сек. щото ние така също сменявахме разпределителен вал и "буре" (повдигач), щото се беше износило леглото на 4-ти силиндър на единия клапан от това, защото като се запали колата и на момента е с напомпване на 4000об. (това за дв. 1,4 моно, ама те са напълно еднакви като вид, пак е CVH
).
Също си проверинакладките как са, особено преднте, защото бързичко се износват и ще ти наредат дисковете и тогава със сигурност и тях тряба да смениш
.
Иначе наисина самия дв. е тромав... така да се каже е дефорсиран... но си е мощен... доста прилично нарира. Мерил съм от 0 до 100 и ги дава 10,4сек. колкото си е фабрично
. С дългички скорости е... 5-та 120 на 3000об. нали и при теб е така 

Иначе горивния филтър гледай да е такъв за "букси", щото ние на другия форд преди вземахме с обикновенни тръбички и се наложи за отрежем готините "букси" и да сложим тръбите на бензина за филръра на скоби ... Като се загледаш под спирачната помпа, малко към средата ще го намериш филтъра, ако си със скоби се сменя много лесно, просто го разхабваш от стойката му, вадиш буксите като ги натиснеш от двете страни и дърпаш и после по обратния ред слагаш новия

Като я запалиш сутрин, или ако не си го палил повече от час примерно изчакай да поработи поне 10-тина сек. щото ние така също сменявахме разпределителен вал и "буре" (повдигач), щото се беше износило леглото на 4-ти силиндър на единия клапан от това, защото като се запали колата и на момента е с напомпване на 4000об. (това за дв. 1,4 моно, ама те са напълно еднакви като вид, пак е CVH

Също си проверинакладките как са, особено преднте, защото бързичко се износват и ще ти наредат дисковете и тогава със сигурност и тях тряба да смениш

Иначе наисина самия дв. е тромав... така да се каже е дефорсиран... но си е мощен... доста прилично нарира. Мерил съм от 0 до 100 и ги дава 10,4сек. колкото си е фабрично


-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Моят форд е същият мотор и пак също с газова, като гледам на теб са ти сменяни кабелите на свещите, но не са от оргиналните, много къси ми се виждат и незнам дали са със същата дебелина, ако гърми на газ вероятно е от тях, имаш ли кихалка.
Свещите не са ти скъпи мисля че комплекта излизаше 19 лв. моторкрафт, карал съм бош и с беру, но с моторкрафта си върви най добре, за агренажни ремък са ти написали, при смяна на ремъка смени и ролката, неизлиза много скъпо, а и само една
.
Ако има нещо с което мога да ти помогна пиши.
Свещите не са ти скъпи мисля че комплекта излизаше 19 лв. моторкрафт, карал съм бош и с беру, но с моторкрафта си върви най добре, за агренажни ремък са ти написали, при смяна на ремъка смени и ролката, неизлиза много скъпо, а и само една

Ако има нещо с което мога да ти помогна пиши.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
и с тази газова е добре да изрязваш повечко на бензин,защото ще береш ядове с инжекторите през зимата.
предишния ми беше такъв и съм му видял доста проблеми за 7 годишния ни съвместен живот.
1.Ако пуши при първоначално палене и гори масло смени уплътнителните пръстени на клапаните.Евтини са а ти спестява доста масло.След това можеш спокойна да слезеш на по-тънко масло-5W.../10W...
2.Ако през зимата под нулата не можеш да я запалиш иди да ти почистят инжекторите в услтразвукова вана.От горенето на газта се запушват и когато стане студено не може да запали.Не се запушват ако на всеки 100км 5км примерно караш на бензин...малко по спортно
.Иначе за 40лв ги отпушват.
Тампоните на ст.щанга отпред е добре да ги сменяш навреме,защото ако ги караш поразхлопани заминават биалетките,което е доста по скъпо от тампона.
Не си сменяй веднага термостата и датчика за темп.Нормално е да ти показва по студен-под средата на NORMAL дори и в жегите.
Ами...карай смело и само да те радва колата!
предишния ми беше такъв и съм му видял доста проблеми за 7 годишния ни съвместен живот.
1.Ако пуши при първоначално палене и гори масло смени уплътнителните пръстени на клапаните.Евтини са а ти спестява доста масло.След това можеш спокойна да слезеш на по-тънко масло-5W.../10W...
2.Ако през зимата под нулата не можеш да я запалиш иди да ти почистят инжекторите в услтразвукова вана.От горенето на газта се запушват и когато стане студено не може да запали.Не се запушват ако на всеки 100км 5км примерно караш на бензин...малко по спортно

Тампоните на ст.щанга отпред е добре да ги сменяш навреме,защото ако ги караш поразхлопани заминават биалетките,което е доста по скъпо от тампона.
Не си сменяй веднага термостата и датчика за темп.Нормално е да ти показва по студен-под средата на NORMAL дори и в жегите.
Ами...карай смело и само да те радва колата!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ght=#60670" onclick="window.open(this.href);return false;
Ей тука, ама стига вече, че ще уплашим човека, всяко нещо с времето си.
Ей тука, ама стига вече, че ще уплашим човека, всяко нещо с времето си.
-
- Status: Извън линия
- Nedkych
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 30 ное 2006, 18:08
- Модел на автомобила: Ford escort 1.6 efi cvh 105 hp.
- Местоположение: Търговище
- Status: Извън линия
Здравейте на всички извинявайте че се бавя толкова с коментара но до скоро нямах net. Наско наистина благодаря за полезната информация откъм характеристиките на cvh наистина е тромав личи си че е дефорсиран но това нее чак толкова лошо за мен по важен е факта че по малко се износва от форсираните двигатели. Определено не ми се иска да к1сам ангренажния ремък за това ще гlедам да направя нещо по въпроса с1с смяната на ремъка и на ролката и то по скоро. Относно температурата на водата вqрно че трудно се вдига но и аз карам винаги на голяма предавка за скороста, иначе веднага реагира при малко по спортна маневра :}
gmivanko наистина опстановката под капака е точно такава каквато казваш много полезна информация ако реша сам да изв1р6вам ремонтни работи по двигателя което нее желателно защото не съм се занимавал до сега с такива дейности поне на автомобил. Като се зачета в буквара не са толкова сложни нещата при смяна на ангренажа и се двуумя дали да не се заема но като ми кажат цената за смяна в сервиза тогава ще реша окончателно макар че не се знае дали ще попадна на майстор има някои които и колкото мене не знаят по тес неща инак за клапани и опл1тнения там не барам. Немога да се меря с вас по сташ и по опит в ремонтните работи. За ускорение от 0 до 100 кмх вдига за 14 sec на трета с мойто карене което нее много опитно един приятел вдигна за 11 sec но на втора предавка но после му начесах вр1та като видях температурата на водата която мина средата от най ниска точка.
владдко ще проверя свещите не не ми г1рми на gas за щастие ако имам проблем ще ти пиша непременно благодаря ти за помощa много.
mrdds на тази моята газова оредба сам и вдигнал мерника и то много сериозно зарекъл сам се да не карам на gas от както я взех имах проблем с инжекцията наистина още като я купих гаснеше ми на ниски обороти на бензин бив6ият сопственик ми каза че на бензин само я пали. Питах един колега за този проблем той ми каза че с времето като не се исползва бензин по бензинопровода се наслояват отайки които при включване на бензин отива право в инжекцията. Като водих фордаки на кърпежни работи отдоло от които сам много доволен ми предложиха да ми изчистят инжекцията за 36 лева. Искат да я отварят което ми се струва радикална мярка отказах. Купих си за 10 лева добавка за почистване на инжекции на валволин от която останах доволен мах speed от 140 се качи на 160 170 кмх е верно че на километража пише 240 но това са мечти. Пак смятам да купя добавка че тази ми е на св1р6ване. Газовата уредба смятам да я продам дал господ за хубави пари и за тях да направя нещо полезно по фордаки за негово здраве :} Благодаря на всички които дават много полезни мнения и съвети в тази тема радвам се на помощa ви много.
gmivanko наистина опстановката под капака е точно такава каквато казваш много полезна информация ако реша сам да изв1р6вам ремонтни работи по двигателя което нее желателно защото не съм се занимавал до сега с такива дейности поне на автомобил. Като се зачета в буквара не са толкова сложни нещата при смяна на ангренажа и се двуумя дали да не се заема но като ми кажат цената за смяна в сервиза тогава ще реша окончателно макар че не се знае дали ще попадна на майстор има някои които и колкото мене не знаят по тес неща инак за клапани и опл1тнения там не барам. Немога да се меря с вас по сташ и по опит в ремонтните работи. За ускорение от 0 до 100 кмх вдига за 14 sec на трета с мойто карене което нее много опитно един приятел вдигна за 11 sec но на втора предавка но после му начесах вр1та като видях температурата на водата която мина средата от най ниска точка.
владдко ще проверя свещите не не ми г1рми на gas за щастие ако имам проблем ще ти пиша непременно благодаря ти за помощa много.
mrdds на тази моята газова оредба сам и вдигнал мерника и то много сериозно зарекъл сам се да не карам на gas от както я взех имах проблем с инжекцията наистина още като я купих гаснеше ми на ниски обороти на бензин бив6ият сопственик ми каза че на бензин само я пали. Питах един колега за този проблем той ми каза че с времето като не се исползва бензин по бензинопровода се наслояват отайки които при включване на бензин отива право в инжекцията. Като водих фордаки на кърпежни работи отдоло от които сам много доволен ми предложиха да ми изчистят инжекцията за 36 лева. Искат да я отварят което ми се струва радикална мярка отказах. Купих си за 10 лева добавка за почистване на инжекции на валволин от която останах доволен мах speed от 140 се качи на 160 170 кмх е верно че на километража пише 240 но това са мечти. Пак смятам да купя добавка че тази ми е на св1р6ване. Газовата уредба смятам да я продам дал господ за хубави пари и за тях да направя нещо полезно по фордаки за негово здраве :} Благодаря на всички които дават много полезни мнения и съвети в тази тема радвам се на помощa ви много.
- EscortMK51.3
- потребител
- Мнения: 575
- Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
- Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Аз не съм за махане на газовата, вярно че с нея има повече проблеми, но пък те не са чак толкова. Преди на бензин ми харчеше 10-12 градско, сега на газ към 13, за мен не е изгодно да карам на бензин, ако няма да караш градско, а само извънградско си заслужава, но при положение че вече имаш монтирана газова, а монтажа ми се вижда добър не виждам защо да я махаш. Ландсондата може да ти е заминала и на бензин може и да ти излезе и повече от разхода на газ. Нова оригинална ландсонда не е много евтина.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
аз ще ти кажа какво му мисля.EscortMK51.3 написа:да ама с бензин 1.90лв и газ 0.90лв аз лично няма кво да му мисля...
Сега на бензин смесено ми гори 7,5л/100км.=14.25лв
Преди със стария форд,който беше на газ смесено ми гореше 12л/100км =10.8лв
Разликата е 3,45лв.
Е кажи ми сега заслужава ли си да дадеш 500лв за АГУ.
Да ти се запушват инжекторите.
Да сипваш добавки в горивото по 10лв на резервар бензин
Да натискаш педала на газта и да не върви
Да ти изгният гърнетата от конденза
да ти мирише на газ
Да носиш бомба в багажника си
............................................
и това всичко за 4лв/100км. при положение,че повечето от нас караме под 10км на ден ?????
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Май не е много коректно това което сравняваш. Старата ти кола на газ и новата на бензин. Иначе всеки си прави сметката сам и тя не е обобщаваща за всички.mrdds написа:аз ще ти кажа какво му мисля.EscortMK51.3 написа:да ама с бензин 1.90лв и газ 0.90лв аз лично няма кво да му мисля...
Сега на бензин смесено ми гори 7,5л/100км.=14.25лв
Преди със стария форд,който беше на газ смесено ми гореше 12л/100км =10.8лв
Разликата е 3,45лв.
Е кажи ми сега заслужава ли си да дадеш 500лв за АГУ.
Да ти се запушват инжекторите.
Да сипваш добавки в горивото по 10лв на резервар бензин
Да натискаш педала на газта и да не върви
Да ти изгният гърнетата от конденза
да ти мирише на газ
Да носиш бомба в багажника си
............................................
и това всичко за 4лв/100км. при положение,че повечето от нас караме под 10км на ден ?????
Поздрави


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта