Проблем с палене и обороти на Фиеста '96
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Проблем с палене и обороти на Фиеста '96
Фиестата е с вида на тия до '95. Двигателя е 1.3mi, бензин.
При по-студените (и влажни) сутрини, но не всяка сутрин двигателя за да запали трябва и да натисна педала на газта (бензина), а след това и за да ги задържи пак трябва да натискам тоя педал.
НО след като загрее двигателя, т.е. след 3-4 км оборотите вече си се държат нормално.
Всичко това можеше да се изтрае, но от вчера започна и други мизерии да прави. След 10-ина км с постоянна скорост от около 100км/ч извънградско си махам крака от газта, а двигателя не намаля оборотите. Натиснах го до дъно и го пуснах и тогава започна (на недокоснат педал) да имитира помпене (за малко 3000 оборота, после 700, после пак 3к... и т.н.), докато го загасих. След около половин час го запалих пак - запали от раз, но държеше доста високи обороти за следващите 10-ина минути (може би над 2300 об/м). Оправи се сякаш. Но сутринта - пак същия проблем със запалването - не държи ниските обороти, а гасне ако не и подам с педала.
Какво може да е? Дали ще се "оправи", ако и махна акумулатора за да речем 3 часа и после го сложа?
Въздушния филтър е на около 3к км (каран е само зимата), маслото, горивния и масления филтър са сменяни преди 6к км. Бензина в А95Н (не е реклама - от омв).
При по-студените (и влажни) сутрини, но не всяка сутрин двигателя за да запали трябва и да натисна педала на газта (бензина), а след това и за да ги задържи пак трябва да натискам тоя педал.
НО след като загрее двигателя, т.е. след 3-4 км оборотите вече си се държат нормално.
Всичко това можеше да се изтрае, но от вчера започна и други мизерии да прави. След 10-ина км с постоянна скорост от около 100км/ч извънградско си махам крака от газта, а двигателя не намаля оборотите. Натиснах го до дъно и го пуснах и тогава започна (на недокоснат педал) да имитира помпене (за малко 3000 оборота, после 700, после пак 3к... и т.н.), докато го загасих. След около половин час го запалих пак - запали от раз, но държеше доста високи обороти за следващите 10-ина минути (може би над 2300 об/м). Оправи се сякаш. Но сутринта - пак същия проблем със запалването - не държи ниските обороти, а гасне ако не и подам с педала.
Какво може да е? Дали ще се "оправи", ако и махна акумулатора за да речем 3 часа и после го сложа?
Въздушния филтър е на около 3к км (каран е само зимата), маслото, горивния и масления филтър са сменяни преди 6к км. Бензина в А95Н (не е реклама - от омв).

-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Колеги, изчетох бая теми за тия датчици, но....
Свещите са последно поколение на бош - някво там супер-нам-си-ко-си (дават им над 60к км), кабелите също. Сменяни са преди 5к км, т.е. може да се каже чисто нови.
Не зная дали колата ми има МАФ датчик и ТПС (туй изобщо пък не разбрах какво е), а още по-малко къде се намира. Ако има някой знаещ колега от Ст. Загора (и околията), който и да има малко свободно време с радост бих обменил опит (и бира).
Свещите са последно поколение на бош - някво там супер-нам-си-ко-си (дават им над 60к км), кабелите също. Сменяни са преди 5к км, т.е. може да се каже чисто нови.
Не зная дали колата ми има МАФ датчик и ТПС (туй изобщо пък не разбрах какво е), а още по-малко къде се намира. Ако има някой знаещ колега от Ст. Загора (и околията), който и да има малко свободно време с радост бих обменил опит (и бира).

-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
При мен нещата изглеждат така:
датчика (или каквото е там) от http://www.clubford.org/forum/download.php?id=2044" onclick="window.open(this.href);return false; - поз. 4
http://www.picsbg.com/uploads/07b5e4bc5a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.picsbg.com/uploads/db7fd1e97d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - много ли е мръсно и по какъв начин се сваля (може би е на резба отзад, но знам ли - не съм разглобявал такова животно)
и другите чаркаляци:
http://www.picsbg.com/uploads/9da65f56da.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
датчика (или каквото е там) от http://www.clubford.org/forum/download.php?id=2044" onclick="window.open(this.href);return false; - поз. 4
http://www.picsbg.com/uploads/07b5e4bc5a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.picsbg.com/uploads/db7fd1e97d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - много ли е мръсно и по какъв начин се сваля (може би е на резба отзад, но знам ли - не съм разглобявал такова животно)
и другите чаркаляци:
http://www.picsbg.com/uploads/9da65f56da.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Значи това което си снимал и посочил на позиция на 4 от схемата е датчик за измерване на температурата на въздуха.
Незнам как е при моно инжекцията, но виж да ли имаш стъпково моторче (за празните обороти), може с почистване да се опряват нещата, за рестарта мисля, че чак 3 часа е много около 10 мин.
Незнам как е при моно инжекцията, но виж да ли имаш стъпково моторче (за празните обороти), може с почистване да се опряват нещата, за рестарта мисля, че чак 3 часа е много около 10 мин.
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
http://www.picsbg.com/uploads/9da65f56da.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - горе в дясно не е ли поз.5 (т.е. стъпков двигател).
А как се сваля?
А тоя датчик за темп на въздуха дреме ли му, че е такъв един омазан?
А дали е нормално под въздушния филтър да имам такива мазнотии??
Имам ли или не MAF не можах да разбера?
А как се сваля?
А тоя датчик за темп на въздуха дреме ли му, че е такъв един омазан?
А дали е нормално под въздушния филтър да имам такива мазнотии??
Имам ли или не MAF не можах да разбера?

-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
От схема в която има компонентите под номер 6 ти е TPS датчика, а позиция 5 мисля, но не съм сигурен е стъпковото моторче. Датчика за въздуха би трябвало да се развива, ако го почистиш със сигурност ще е по-добре, тои е с жичка така че внимавай, с контактен спрей колкото да махнеш маслото.
Как се сваля стъпковото моторче при теб незнам, някои с моно да напише при мен е с едни болтове (евр. звезда).
Как се сваля стъпковото моторче при теб незнам, някои с моно да напише при мен е с едни болтове (евр. звезда).
- Set
- потребител
- Мнения: 397
- Регистриран: 23 сеп 2005, 23:36
- Модел на автомобила: Scorpio 2.0 GE '85
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
На мен ми се е случвавало такова играене на оборотите само че на Golf3 от лош бензин. На връщане от Сливен една вечер заредихме от няква незнайна бензиностанция и почна така по време на движение да сменя оборотите. След зареждане с хубав бензин всичко се оправи.
Густо майна Филибето, пред тримона п...и фраш...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Aбе за бензина - спор няма ... Заредих преди два месеца от еко - оня супер100 ... след половината резервоар започна да ми прави въртели с оборотите, да отказва да запали и т.н. ... със зор изгорих всичко и започнах да зареждам от омв (не за друго, ами лук-а ми е далеч).
Да вметна още нещо - разхода ми на масло е за 6к км около 1/2л.
Поз. 7 да не е MAF? /не мога да намеря обяснението на схемата, за това питам/
Да вметна още нещо - разхода ми на масло е за 6к км около 1/2л.
Поз. 7 да не е MAF? /не мога да намеря обяснението на схемата, за това питам/

-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Махнах възд. филтър, избърсах всички мръсни повърхности до блясък, замерих потенциометъра - работеше задоволитено добре - без прекъсвания (направих му малко профилактично въртене на ръка), замерих и онаа джаджа от поз.7 (около 1,3 Ohm) почистих до колкото можах капачката за маслото (през която минават картерните газове - беше се понапълнила).
Рисет-нах компа на колата (15 мин. без акумулатор), после 2 мин на обороти, после 2 мин на ~2к оборота, после нормално каране (градско) 5км, после по-агресивно каране ~12км. На моменти се чувстваше подобрение (не беше толкова мудна, като я настъпя яко), но веднъж, в началото на градското си повиши самостоятелно оборотите (в знак на протест, аз пък я настъпах на свободна да и се отпушат всички дупчици).
А какво е станало - ще видим утре сутринта.
Моля, обяснете ми дали заради ваденето на стъпковия двигател трябва да развивам и вадя цялата тая железария Weber или може и само да му се развият (виждат се два) двата винта и да излезе назад?
Еdit: На сутринта запали без никакъв дерт животината. Държи стабилни ниски, добре се набира, като я настъпя. Дано това да я е оправило.
Рисет-нах компа на колата (15 мин. без акумулатор), после 2 мин на обороти, после 2 мин на ~2к оборота, после нормално каране (градско) 5км, после по-агресивно каране ~12км. На моменти се чувстваше подобрение (не беше толкова мудна, като я настъпя яко), но веднъж, в началото на градското си повиши самостоятелно оборотите (в знак на протест, аз пък я настъпах на свободна да и се отпушат всички дупчици).
А какво е станало - ще видим утре сутринта.
Моля, обяснете ми дали заради ваденето на стъпковия двигател трябва да развивам и вадя цялата тая железария Weber или може и само да му се развият (виждат се два) двата винта и да излезе назад?
Еdit: На сутринта запали без никакъв дерт животината. Държи стабилни ниски, добре се набира, като я настъпя. Дано това да я е оправило.

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Е - аз сега я виждам тая тема
- МАФ при тебе няма. Датчика за температурата на въздуха /поз. 4/ трябва да ти е чист - тази жичка трябва да е червена. Като начало, можеш да си извадиш маркуча на картерните газове от въздушния филтър и да го пуснеш да си виси някъде надолу /като на ладите едно време/, а дупката в кутията на въздушния филтър да я запушиш. По този начин ще спреш цапането на филтъра и дросела заедно с всичките му датчици. Стъпковото моторче е позиция 5 - но след като сега нямаш проблеми - не пипай. При този тип ДВГ се прецаква най-често не стъпковия мотор, а управлението му - това е позиция 6.
За почистване на дросела и всички прилежащи датчици и джвъчки - купуваш си един спрей за почистване на карбуратори /в краен случай става и Brake Cleaner/, сваляш въздушния филтър и кутията, палиш мотора, и докато пръскаш вътре, подаваш ръчно газ /около 3000 об./




Последна промяна от Brock на 06 апр 2007, 10:52, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Поз. 6 е потенциометъра, но как да го ремонтирам на място? Щото някой беше казал, че като се поразмести малко (монтаж/демонтаж) и после трябва да карам колата за настройка някаква.
Ще си купя оборотомер, цифров. НО, къде се свързва? Входа на оборотомера трябва да се завре някъде.
А някой ще ми подскаже ли, какво е туй нещо на поз. 7?
Ще си купя оборотомер, цифров. НО, къде се свързва? Входа на оборотомера трябва да се завре някъде.
А някой ще ми подскаже ли, какво е туй нещо на поз. 7?

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Я си свали този файл
Ford Fiesta.pdf
и разгледай от страница 56 нататъка - там е описано всичко на руски език.

Exploded view of the CFi unit - на английски

поз. 7 - инжектор / окабеляването на инжектора


и разгледай от страница 56 нататъка - там е описано всичко на руски език.



поз. 7 - инжектор / окабеляването на инжектора

-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
10x за линковете - много полезно инфо.
Днес запуших тръбата под въздушния филтър към колекторните газове, а от маслената капачка пуснах тръба около акумулатора и надолу за да излизат и те, но може да се каже, че са голяма смрад.
_______________________________________________________________
at 19:58
_______________________________________________________________
Купих спрейче за почистване на карбуратори. Снимка отпред и снимка отзад.
От ОМВ, 10,60лв с ДДС.
Резултата:
- Зрително: самата чистота. Тоя датчик наистина бил червен бе
/Сега, като видях на снимката - ще има още една пръскане, за да изчезне и малкото останала мизерия/.
- Работа на двигателя: след и тази интервенция дойдоха едни коне, едни магарета, жаби и т.н.
Чувствителна разлика. Колата започна да реагира на абсолютно всяко почукване на педала на газта.
Днес запуших тръбата под въздушния филтър към колекторните газове, а от маслената капачка пуснах тръба около акумулатора и надолу за да излизат и те, но може да се каже, че са голяма смрад.
_______________________________________________________________

_______________________________________________________________
Купих спрейче за почистване на карбуратори. Снимка отпред и снимка отзад.
От ОМВ, 10,60лв с ДДС.
Резултата:
- Зрително: самата чистота. Тоя датчик наистина бил червен бе

/Сега, като видях на снимката - ще има още една пръскане, за да изчезне и малкото останала мизерия/.
- Работа на двигателя: след и тази интервенция дойдоха едни коне, едни магарета, жаби и т.н.


-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 03 май 2007, 19:18
- Модел на автомобила: ford eskort 1.4 mi
- Status: Извън линия
и при мен имаше такъв проблем но майстора на газовата го оправи временно докато си намеря стъпково моторче,изчака колата да загрее и да си доиде на нормални обороти и извади буксата на моторчето и оборотите си остават в това положение в което са били при изваждането на буксата ,сега колата се укроти и ще я засека колко ще ми гори но съм сигурен че ще падне разхода ,единствения проблем е че сутрин като паля трябва да я паля на бензин и после на газ ,иначе засега всичко е наред,това е временен вариант докато сменя моторчето разбира се
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта