форд фокус -дизел 1,8-нямам парно а е студено

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
pier681
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 мар 2007, 17:10
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

форд фокус -дизел 1,8-нямам парно а е студено

Мнение от pier681 » 23 мар 2007, 17:46

здравейте!Нов съм и съм млад!Купих си форд фокус-2001 година,дизел 1,8.При закупуването имаше прекрасно парно даже се наложи да го изключа временно.На другия ден запалих колата ,имаше но след около 10 километра се чу нещо,сякаш ,че някаква клапа отвори и затвори и парното почна да духа студено!
Едни приятели отвориха системата,продухаха я и казаха че имало въздух.Вярно е ,че парното се оправи за ден- два и после пак се чу този шум от някаква клапа и пак изчезна!Може ли някой да даде съвет!
Междувременно усетих ,че в периодите когато нямам парно се включва перката на радиатора и върти пос тоянно дори когато карам.Колата не загрява но перката на радиатора върти.Помогнете ако имате идея

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 23 мар 2007, 17:59

да не си пуснал климатика :D ?

щото т.н. перка се включва като работи климатика а той обикновенно си духа студено ...

kpaci
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 08 дек 2006, 08:08
Модел на автомобила: Караше
FORD ORION 1.8D'92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kpaci » 23 мар 2007, 18:00

Най-вероятно си включил климатика.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 23 мар 2007, 18:02

може би бутона с който включваш климатика затваря веригата и без да го натискаш той се пуска.Друга причина не виждам.Щом казваш че и охлажда перката му....само това е.Включва ти се климатика. :)

pier681
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 мар 2007, 17:10
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Мнение от pier681 » 23 мар 2007, 21:07

умно е това с предложението за климатика!!!!Само ,че колата няма климатик

pier681
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 мар 2007, 17:10
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Мнение от pier681 » 23 мар 2007, 21:16

пак съм аз-може ли колата ми да има електрическа водна помпа за парното която да върти малкия кръг скаквато има фиестата

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 24 мар 2007, 00:55

pier681 написа:пак съм аз-може ли колата ми да има електрическа водна помпа за парното която да върти малкия кръг скаквато има фиестата
Фиестата няма такова нещо серийно !
По темата!
Незнам дали и при този фокус системата е както при мен с ел. клапан.
Намира се отпред като вдигнеш капака в отсека под предния прозорец, на тръбите за парното, като фърлиш едно око няма начин да не се ориентираш, има букса на него. Без ток е отворен клапана и като му се подаде ток затваря. Буксата има контра една телчица, стиска се и се вади буксата, покарай без буксата и виж дали имаш топло ....
Всъщност я огледай дали изобщо е с такъв клапан и има ли такова нещо за което ти говоря. Щото иначе няма сми да си троша клавиатурата :)

pier681
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 мар 2007, 17:10
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Мнение от pier681 » 24 мар 2007, 09:41

благодаря paci
Имам подбно нещо под предния капак и явно е този ел.клапан за който говориш.Без да е включена клапана трябва ли да имам парно и моля дай ми малко подробности -трябва ли да я сменям и как изобщо стоят с този клапан нещатаЗащото:
1.радиаторчето ми малкото което е вътре в колата от време на време загрява
2.тръбите които са отдолу се затоплят.Сега отивам буксата за която говориш и ще видя как е състоянието ако реша проблема обещавам почерпка ,че съм станал на чукан в този студ

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 24 мар 2007, 10:20

Това е темата за моята врътня с този клапан >http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%EF%E0%ED

Виж я и ако има още въпроси викай.
Не се сещам какво да ти пиша конкретно за момента но:
Опитай когато прецениш, че е достатъчно загрял двигателя да размърдаш в крайно студено и крайно топло врътката няколко пъти. Може да се е поуспал клапана от отложили се мизерии.
Малка вероятност но все пак може да имаш и въздух в системата.
Покарай малко повече време да загрее добре двигателя и отхлаби леко капачката на разширителното казанче колкото да каже "фст" и да видиш, че течноста тръгва да се надига и затягаш. Не я отвивай смело, че може да се попариш. Преди това размърдай врътката както ти казах и я остави на МАХ топло.

pier681
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 мар 2007, 17:10
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Мнение от pier681 » 29 мар 2007, 20:06

Разбрах какъв е проблема с моя фокус и липсата на парно.Оказа се че влиза въздух в систематана парното.Проблема според мото-пфое е прегоряла гарнитура на главата.Демонстрираха ми как става и ми предложиха да го оправят срещу 500 лева и от три до пет дена ремонт.Бяха много любезни особено момчето което работи по колата.Става въпрос за Мото-пфое Русе.Мисля дали са прави и дали да се подложа на ремонта?Паци какво ще кажеш?

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 29 мар 2007, 21:04

В такъв случай в разширителното казанче трябва да има черен налеп и маркучите на парното да са на камък. Ако е така, то хората са прави. 500 лева за смяна на гарнитура е извън всякакви разумни граници!!!

Между другото, не трябва да се изключва и варианта "спукана глава", независимо, че това е огромна рядкост при фордовите двигатели. Не знам 2001 година дали е същият 1.8 като да кажем 97'ма де.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

pier681
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 мар 2007, 17:10
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Мнение от pier681 » 29 мар 2007, 22:15

Ваклине ,нито налеп има ,нито маркучите са на камък нито пък колата ми загрява.И затова се чудя как да постъпя. Единственият ми проблем е че ту имам ту нямам парно и проблема е от въздух в системата

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 29 мар 2007, 23:47

Аз съм ти писал горе за възможна причина за въздух.
За спукана глава и такива тежки заболявания незнам човек, не са ми стигали до главата.
Тоците, клапана гледаха ли го ?
Да не те викам у Плевен аз да ти я гледам :twisted:
Иди и на друго място бий лафа просто за обща култура ей така си поразпитай за симптоми на спукана глава и огледайте.
Но ако е спукана главата и системата ти не херметична мисля, че ще ти грее постоянно и постоянно ще си на перка ми се струва.
Тия да не се учат на твойта кола или да барнат клапана дето струва 100 лв. и да ти вземат 500 :twisted:

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 30 мар 2007, 06:45

При спукана глава парно няма. Ако маркучите не са твърди, то не е глава или гарнитура. Опитай със свалена капачка на радиатора да запалиш колата и чакай да загрее. Разкажи какво си видял.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 30 мар 2007, 11:10

Предполагам сумата е 500, защото покрай смяната и (на гарнитурата) почти задължително се сменят и тези на колекторите (входящи и изходящи), всички болтове за стягане, обикновено като се отваря се сменят и гумичките на клапаните + препоръчително О-пръстена (връзката между колекторите за изходящи газове и ауспуховата система)....

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 30 мар 2007, 21:05

И пак са много пари.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

pier681
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 мар 2007, 17:10
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Мнение от pier681 » 03 апр 2007, 09:26

Пак съм аз.Явно проблема ми е бил по-голям от този който възникна с липсата на парно.Смених гарнитурата при едни майстори -добри са,шлайфаха и главата !Проблема е че продължава да вкарва въздух в системата и явно работата отива на спукана глава или на блок.Събирам съвети.Знам че не съм за този форум но го пиша тук защото тук започнах първоначално.Ваклине виждам ,че си в час-напиши ми моля те ориентировъчни цени за стари и нови глава и блок на Фокус 1,8 ТД.Забравих да го напиша преди малко-като ми смъкнаха гарнитурата се оказа че предния собственик е сложил с 5 зъба а като измериха с магнитен някакъв измерител моите майстори се оказа ,че трябвало да бъде с два зъба.Може ли предния събственик да е сложил по дебела гарнитура за да не надува толкова докато я закупя.Ама и аз съм си за бой!!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 03 апр 2007, 11:58

1. Двигателите 1.8 са с еднакви блокове. Поне така мисля де. Мога да те вредя с един. :)
2. Глава за турбо нямам. Тя е различна от атмосферната. Само по вихровите камери, но си е важно!
3. Главите на 1.8 не се препоръчва да се шлайфат. Чугунени са и им е провеждана специална термична обработка.
4. Предният собственик е сложил най-дебелата та да се раздуе ужким по-бавно. Най-вероятно колата е била прегрявана. Щом не намираш черни налепи по казанчето, значи е ремонтирана от хора с опит в предподажната подготовка.
5. Дано поне си я взел евтино.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

pier681
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 мар 2007, 17:10
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Мнение от pier681 » 04 апр 2007, 17:47

Мерси Ваклине!
Вярно е на мен ми излезе евтино стига след тия маневри да не ми излезе по-скъпо.
Кажи моля те някаква цена за блока ако излезе от него да знам да те търся!Според моите майстори може би ще излезе блок,защото има някаква заварка долу под щита-според тях явно от там е излязло нещо!!А че съм прекаран вярно е ,не е приятно ,усетих го ама нейсе не е човек кола е!Радвам се ,че има свестни хора като теб и Paci из форума,поне може да се успокоиш с човешка приказка.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 04 апр 2007, 19:00

Имам двигател 1.8, но не е турбо. Блокът ще ти го дам за 200 лева стига да ти върши работа.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта