Защо не трябва да говорим по телефона, когато шофираме
-
- потребител
- Мнения: 142
- Регистриран: 08 дек 2006, 08:08
- Модел на автомобила: Караше
FORD ORION 1.8D'92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Защо не трябва да говорим по телефона, когато шофираме
Защо не трябва да говорим по телефона, когато шофираме
Човешкият мозък се затруднява да се справи с изпълнението на две задачи едновременно, когато втората е зададена след по-малко от 300 милисекунди
31.01.2007
Група учени от университета "Вандербилт", щата Тенеси, може би са намерили истинската причина да бъде забранено използването на мобилни телефони по време на шофиране.
Според резултатите от проучване, осъществено в тяхното учебно заведение, човешкият мозък се затруднява да се справи с изпълнението на две задачи едновременно, когато втората е зададена след по-малко от 300 милисекунди.
За да отговори на повишеното натоварване, т.е. натрупването на различни задачи по едно и също време, мозъкът просто забавя работата си - което автоматично прави ползването на hands-free устройства при шофиране не толкова сигурно, колкото се смяташе досега, обяснява MobileBulgaria.com.
За наблюдение над изследваните лица е използван магнитен резонанс. По този начин учените са следили промяната в движението на снабдената с кислород кръв в мозъка.
Разлика в работата на мозъка не е наблюдавана, когато различните задачи са били подавани с интервал по една секунда.
Според учените задачата, която са използвали по време на експеримента, е аналогична на управлението на самолет, което може да даде още основания да се засилят ограниченията за използване на телефони по време на шофиране.
Източник
Човешкият мозък се затруднява да се справи с изпълнението на две задачи едновременно, когато втората е зададена след по-малко от 300 милисекунди
31.01.2007
Група учени от университета "Вандербилт", щата Тенеси, може би са намерили истинската причина да бъде забранено използването на мобилни телефони по време на шофиране.
Според резултатите от проучване, осъществено в тяхното учебно заведение, човешкият мозък се затруднява да се справи с изпълнението на две задачи едновременно, когато втората е зададена след по-малко от 300 милисекунди.
За да отговори на повишеното натоварване, т.е. натрупването на различни задачи по едно и също време, мозъкът просто забавя работата си - което автоматично прави ползването на hands-free устройства при шофиране не толкова сигурно, колкото се смяташе досега, обяснява MobileBulgaria.com.
За наблюдение над изследваните лица е използван магнитен резонанс. По този начин учените са следили промяната в движението на снабдената с кислород кръв в мозъка.
Разлика в работата на мозъка не е наблюдавана, когато различните задачи са били подавани с интервал по една секунда.
Според учените задачата, която са използвали по време на експеримента, е аналогична на управлението на самолет, което може да даде още основания да се засилят ограниченията за използване на телефони по време на шофиране.
Източник
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Защо не трябва да говорим по телефона, когато шофираме
Защото катаджиите глобяват яко....kpaci написа:Защо не трябва да говорим по телефона, когато шофираме



-
- потребител
- Мнения: 142
- Регистриран: 08 дек 2006, 08:08
- Модел на автомобила: Караше
FORD ORION 1.8D'92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Верно много разсейва разговор по време на шофиране.Преди около месец се бях засилил за Бургас и в един момент звънна мой приятел.Докато му кажа че до час пристигам/междудругото той ме попита какво пищи така/ и ме спряха за превишена скорост.Значи толкова съм забелязал че радар детекторът свети и пищи та се къса-и това за 10-на секунди разговор.Добре че излязоха свестни катаджиите,вместо акт ми написаха фиш за 5 лева.А си бях за акт-38 км/ч превишение.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Направо си прав. Миналата сряда като карах по Софето в оня гаден дъжд и по Ботевградско шосе решавам да се престроя на светофара, че този пред мен нещо закъса. Пускам си мигача, говоря си през Джабрата (безжично хендс фри), оглеждам се до колкото е възможно и ле-е-еко се изнасям в дясно. В следващия момент изтръпнах! Един мерцедес с АЛБАНСКА регистрация едва не ме отнесе. Мина край мен с поне 90-100.jlpetkov написа:аз се разсейвам като посягам към радиото, пък да не говорим за телефонясване..
ще взема да си изключвам телефона докато шофирам!
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето нагледно - защо не трябва да се говори( още повече набира) по телефона , докато шофираме:
http://fishki.net/comment.php?id=18406" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0088449961" onclick="window.open(this.href);return false;

http://fishki.net/comment.php?id=18406" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0088449961" onclick="window.open(this.href);return false;



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта