умира ли дизела ?
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Турбото на най-добрите, вече работи постоянно и е с променлива геометрия, т.е. нагнетяването е в зависимост от нуждата/оборотите. Не ми се включва на 2500 щото не се изключва.
Иначе ппостоянна, равномерна, мощна тяга имам от 1800 до 4500 оборота. Точно защото тягата при ниски обороти е еднаква (или по-добра) с тази при високи, няма и никакъв смисъл да юркам във високи в повечето случаи. Оттук идва още икономия. Дори да държиш оборотите м/у 2 и 3000, пак изцеждаж много яка динамика, но без да мъчиш мотора и без натоварваш прекалено разхода.
Бензиновите двигатели също са си супер - предимствата са им други. Юркането в обороти също доставя удоволствие.
Дизелът е на мода и много хора си го купуват без обаче да имат нужда от него и им излиза на практика по-скъпо.
Рискуваме да изпаднем в безмислен спор.
Нито дизела, нито бензина умират - и двете горива си имат своите предимства, своите клиенти и своето място в резервоарите ни (но не едновременно
)
Иначе ппостоянна, равномерна, мощна тяга имам от 1800 до 4500 оборота. Точно защото тягата при ниски обороти е еднаква (или по-добра) с тази при високи, няма и никакъв смисъл да юркам във високи в повечето случаи. Оттук идва още икономия. Дори да държиш оборотите м/у 2 и 3000, пак изцеждаж много яка динамика, но без да мъчиш мотора и без натоварваш прекалено разхода.
Бензиновите двигатели също са си супер - предимствата са им други. Юркането в обороти също доставя удоволствие.
Дизелът е на мода и много хора си го купуват без обаче да имат нужда от него и им излиза на практика по-скъпо.
Рискуваме да изпаднем в безмислен спор.
Нито дизела, нито бензина умират - и двете горива си имат своите предимства, своите клиенти и своето място в резервоарите ни (но не едновременно

Ford. Feel the difference
-
- Status: Извън линия
Вярно дизела има по-голям КПД от бензиновия но баш с пътиacj написа:![]()
![]()
Тъй ли? Я дай цифри и посочи източника да се ограмотим и ние!

То ако става въпрос двутактовия дизел има още по-голям но за момента е неприложим за автомобили

Не съм много съгласен с тебchaosdd написа:Нито дизела, нито бензина умират - и двете горива си имат своите предимства, своите клиенти и своето място в резервоарите ни (но не едновременно )



Те затова джапанките гледат да изпреварят събитията с тия хибриди

- divinity
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8 D
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Май е повече спекулация това с изчезващите залежи. Има толкова неразработени находища! Гадните американци гледат да заграбят колкото се може повече_SLiThER_ написа:
Не съм много съгласен с теби двата вида са на изчезване въпрос на време е
с оглед намаляващите залежи на нефт
![]()
Те затова джапанките гледат да изпреварят събитията с тия хибриди

Иначе е по-екологично да си с хибрид, но караш с 60 км....

А ние вече няма да имаме АЕЦ, така пак ще ние скъпо...

"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
За КПД-то: разликата не е в Пъти разбира се ами около 30%.
Но не като тия проценти от 16 до 40 дето уж са от 24.
40 е с 67% повече от 24.
Това за хибридите е балон. Всичко, което могат сегашните е да намаляват разхода при градско, тъй като оптимизират придвижването при ниска скорост и потеглянето благодарение на батерииите си. Енергията за батериите пак иде от бензиновия мотор. Даже при извънградско разхода им ме по-голям от на конвенционалните автомобили, тъй като батериите тежат.
Аутобилд например бяха тествали през цяла америка LX450 (хибридния джип на Лексус), ML дизел и трети джип бензинов (или обратно). Дизелът даде с цели литри на 100 по-малък разход от хибрида.
В момента само за PR и имидж ги правят тия возила. Като се прессметнат материали и енергия за производството на един Prius например, замърсяването през целия му жизнен цикъл излиза повече от на Avensis дизел например.
По-вероятни алтернативи в близко бъдеще са биодизела и етанола. Карал съм Focus 1.8i FFV Flexi-Fuel 125 k.s. Върви с бензин, алкохол или каквато комбинация му сипеш в резервоара. Горивото си е спирт, който се добива от растения. В Швеция например, 80% от Focus-иуте са такива и ЕС се напъва да увеличава дела на тия возила и биогоривата.
Но не като тия проценти от 16 до 40 дето уж са от 24.
40 е с 67% повече от 24.
Това за хибридите е балон. Всичко, което могат сегашните е да намаляват разхода при градско, тъй като оптимизират придвижването при ниска скорост и потеглянето благодарение на батерииите си. Енергията за батериите пак иде от бензиновия мотор. Даже при извънградско разхода им ме по-голям от на конвенционалните автомобили, тъй като батериите тежат.
Аутобилд например бяха тествали през цяла америка LX450 (хибридния джип на Лексус), ML дизел и трети джип бензинов (или обратно). Дизелът даде с цели литри на 100 по-малък разход от хибрида.
В момента само за PR и имидж ги правят тия возила. Като се прессметнат материали и енергия за производството на един Prius например, замърсяването през целия му жизнен цикъл излиза повече от на Avensis дизел например.
По-вероятни алтернативи в близко бъдеще са биодизела и етанола. Карал съм Focus 1.8i FFV Flexi-Fuel 125 k.s. Върви с бензин, алкохол или каквато комбинация му сипеш в резервоара. Горивото си е спирт, който се добива от растения. В Швеция например, 80% от Focus-иуте са такива и ЕС се напъва да увеличава дела на тия возила и биогоривата.
Ford. Feel the difference
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4787
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
е с това не съм съгласен въпреки че се отклоняваме от темата ще се обосноваchaosdd написа: Това за хибридите е балон. Всичко, което могат сегашните е да намаляват разхода при градско, тъй като оптимизират придвижването при ниска скорост и потеглянето благодарение на батерииите си. Енергията за батериите пак иде от бензиновия мотор. Даже при извънградско разхода им ме по-голям от на конвенционалните автомобили, тъй като батериите тежат.
преди около 10 дни даваха по една от телевизиите единствения хибриден автомобил в България на една от сестрите Малееви ,градско кара на батерии а извънградско на бензин разхода е 4 л. на 100км
също така тока за батериите не идва от бензина
времето е като парите-никога не стига
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
При хибридите има два основни проблема - масата на акумолаторите и тяхната себестойност!
Както вс. знаем увеличаването на масата е пряко свързано с повишаването на разхода на енергия за единица работа.
Стойност - никак не са евтини, а по-лошото в случая е, че реално те не са за цял живот на автомобила, а се заменят периодично /това точно отблъсна много хора от електроавтомобилите в Калифорния, които иначе бяха станали много модни в началото на `00/ и тяхната замяна си е сериозно капиталовложение!
Трети не толкова важен, но съществен за конструкторите проблем са техните габарити - тоест трябва да се намери баланс между вътрешното пространство, което ще заемат и осигуряването на оптимален преход с едно зареждане /точно като при мобилните телефони/
Та така погледнато хибридите и класическите електромобили реално нямат бъдеще /затова и нещо напоследък не се изкарват масово прототипи/. Но за сметка на това бъдещето е в МПС задвижвани от "алтернативни" електро системи - т.н. "горивни клетки" при тях кардинално се решават всички /или поне повечето/ проблеми - самата с-ма реално вече е с размерите на стандартен бутален двг, няма нужда от акумулатори, горивите резервоари са с размерите на стандартна АГУ. Просто самата идея е гениална и супер рационална - имаш си собствена електроцентрала, която произвежда толкова ток, колкото е необходимо за конкретния режим на движение и другите електроуреди; така се постига голяма икономия на енергия и с постоянно развиващия се софтуер и електродвигатели ще се достигнат много бързо високи равнища.
Но истината за наше нещастие, е че в близко бъдеще /или поне докато има петрол/ масово ще се произвеждат бутални двг - просто петролните компании и автомобилните гиганти ще гледат да извлечат максимална печалба от тази технология, преди да я закрият.
А колкото до самия дизелов мотор - мое мнение е, че реално той тепърва започва да се развива и тепърва ще сме свидетели на неговите постижения - просто това е неизбежно, поради непрестанно повишаващите се цени на петрола и възможността на дизела да работи на практика с почти всякакъв тип течно / и прахообразно/ гориво!
Както вс. знаем увеличаването на масата е пряко свързано с повишаването на разхода на енергия за единица работа.
Стойност - никак не са евтини, а по-лошото в случая е, че реално те не са за цял живот на автомобила, а се заменят периодично /това точно отблъсна много хора от електроавтомобилите в Калифорния, които иначе бяха станали много модни в началото на `00/ и тяхната замяна си е сериозно капиталовложение!
Трети не толкова важен, но съществен за конструкторите проблем са техните габарити - тоест трябва да се намери баланс между вътрешното пространство, което ще заемат и осигуряването на оптимален преход с едно зареждане /точно като при мобилните телефони/
Та така погледнато хибридите и класическите електромобили реално нямат бъдеще /затова и нещо напоследък не се изкарват масово прототипи/. Но за сметка на това бъдещето е в МПС задвижвани от "алтернативни" електро системи - т.н. "горивни клетки" при тях кардинално се решават всички /или поне повечето/ проблеми - самата с-ма реално вече е с размерите на стандартен бутален двг, няма нужда от акумулатори, горивите резервоари са с размерите на стандартна АГУ. Просто самата идея е гениална и супер рационална - имаш си собствена електроцентрала, която произвежда толкова ток, колкото е необходимо за конкретния режим на движение и другите електроуреди; така се постига голяма икономия на енергия и с постоянно развиващия се софтуер и електродвигатели ще се достигнат много бързо високи равнища.
Но истината за наше нещастие, е че в близко бъдеще /или поне докато има петрол/ масово ще се произвеждат бутални двг - просто петролните компании и автомобилните гиганти ще гледат да извлечат максимална печалба от тази технология, преди да я закрият.
А колкото до самия дизелов мотор - мое мнение е, че реално той тепърва започва да се развива и тепърва ще сме свидетели на неговите постижения - просто това е неизбежно, поради непрестанно повишаващите се цени на петрола и възможността на дизела да работи на практика с почти всякакъв тип течно / и прахообразно/ гориво!
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
астра тдци нямаred написа:
от този цитат си личи че си карал дизел ама друг път![]()
За какво са ти над 4000 оборота на дизел!?!?!?
Усещал си си какво се случва като се включи турбото на 2500?
за последните два месеца са карал на дълг път 1.8 ескорт ТД
1.7 астра ТДЦИ и меган 1.9 ТДИ - и трете в дипазона 80-160 имат плавна крива на мощността и позволяват такова набиране каквото правя на бензин с мондеото, но като държа в обороти и то около 4500
Разликата? ами при тях съм на пета и само плавно натискам газта- голям кеф особено като си на стръмнина и изпреварваш всичко живо!
П.П. за пушеците - всеки двигател може да скапеш


единствената читава комбинация е дизел + автоматик, но при ниските класове е рядко срещано.. иначе пада едно легендарно ръчкане, едни светкавични смени, нямам думи


според мен цялата тая работа около дизелите е малко пресилена


хибридите са прах в очите, някой да е гледал случайно ква е космическа цената на тойотата с хибридно задвижване.. а максималната и скорост?

Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
la4o написа: Всъщност нещата в случая опират повече до въпроса за ичерпаемите енергийни ресурси... Като стана въпрос за Дубай... учудващо за мен беше да разбера, че 70% от приходите им са от туризъм... едва 20тина % са от петрол... инвестират в туризма, просто защото петрола свършва... още малко и няма да го има... това е и причината, според мен, да се търсят по-евтини и икономични решения, като разбира се да се запази търсеното от потребителя - мощност...
вървим към оффтопик
а като се замислиш преди 50 години тези хора са живяли в палатки...




Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
- Местоположение: Essen
- Status: Извън линия
Преувеличил съм нарочно. Трудно е да го разбереш ли? 30% малко ли са??? Айде да направим един експеримент. Аз и ти ще включим едновременно на 5-та докато караме с 50 км\ч и да видим тогава кой пръв ще стигне 190 км\чacj написа:krustnikut написа:... Реално погледната КПД-то на един дизелов двигател е в пъти по-голямо от това на бензиновия...![]()
![]()
Тъй ли? Я дай цифри и посочи източника да се ограмотим и ние!

Всъщност, ако погледнеш пак темата де

Хора, въпрос на лично виждане и усещане е да караш дизел и това да ти харесва или не. Аз лично не ща бензин. Гони се във високи обороти - голям разход на гориво, много шум (що се отнася до 4-те хиляди оборота, то от тях нява смисъл. Трябва да се има предвид, че максималния въртящ момент се постига при 2000). Разбира се новите бензинови, големи и скъпи автомобили не шумят


Освен цялата тази история, тази тема ме навежда на друга мисъл: изчерпват ли се горивата за нашите автомобили? Защото замрът ли ресурсите, с които са захранва даден обект - той умира. Т.Е. , ако свърши горивото - автомобилите умират?!? Спекулативно или не, от всякъде се твърди, че петролните ресурси се изчарпват. Всъщност не се твърди от скоро де. Има един български филм "Топло". Там в една дискусия казват: "...в света е останала една шепа петрол...". Еми ния тази шепа я ползваме за мярка на петрола и в днешни дни. А горивата поскъпват... на мога да си представя, това което ми разказва бащата - наливал е бензин по 28 стотинки!!!
За това, да се твърди, че умира дизела е странно и необоснувано. Една технология винаги подлежи на развитието на техническия прогрес. За това мое заключение е, че не технологията умира, а ресурсите, които тя ползва намаляват. Дрегото са само спекулации и подливане на вода между отделните производители на автомобили!!!
Писането на кирилица развива ума и тялото!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
ако на някого му се чете:
РОЛЯТА НА БИОЕНЕРГИЯТА НА ЕНЕРГИЙНИЯ ПАЗАР НА ЕС
Виждане за развитието до 2020 г.
Доклад на ЕК
2 април 2004 г.
http://www.mee.government.bg/geoterm/do ... finalC.pdf
цитат (за тия дето ги мързи да четет 327 стр.):
.... Недостатъкът на батериите е тяхната ниска енергийна плътност, което
намалява радиуса на действие. По настояще, не съществува технология за батерия, която да
притежава необходимата мощност, ефективност и жизнен цикъл с оправдани икономически
ефекти, за да покрие изискванията на стандартните двигатели с вътрешно горене (MacLean and
Lave (2003)). Следователно, тази технология се очаква да заеме позиция в някои пазарни ниши
(например градските автобуси), но не и като основна заместваща технология за съвременните
транспортни средства с ниско натоварване. Двигателите, задвижвани от батерии, няма да бъдат
разглеждани в детайли в настоящия материал.
Заключение
Биодизелът, който изисква най-малко модификации и приспособявания на автомобилите, може
да изиграе основна роля в доставката на биогорива за транспорта до 2020 година. Смесите с
високо съдържание на биоетанола (Е 85) изискват повече съществени модификации по
двигателя и наличие на по-голям резервоар за съхранение и, както доказаха в Бразилия, не се
очаква да изиграе важна роля в Европа.
само че подчеттая, че не съм чел подробно доклада, но идеята на изследването е да се направи пълна оценка на горивата по отношение производство и вредни емисии - т.е. вземат се впредвид и вредните емисии от производството на самото гориво!
РОЛЯТА НА БИОЕНЕРГИЯТА НА ЕНЕРГИЙНИЯ ПАЗАР НА ЕС
Виждане за развитието до 2020 г.
Доклад на ЕК
2 април 2004 г.
http://www.mee.government.bg/geoterm/do ... finalC.pdf
цитат (за тия дето ги мързи да четет 327 стр.):
.... Недостатъкът на батериите е тяхната ниска енергийна плътност, което
намалява радиуса на действие. По настояще, не съществува технология за батерия, която да
притежава необходимата мощност, ефективност и жизнен цикъл с оправдани икономически
ефекти, за да покрие изискванията на стандартните двигатели с вътрешно горене (MacLean and
Lave (2003)). Следователно, тази технология се очаква да заеме позиция в някои пазарни ниши
(например градските автобуси), но не и като основна заместваща технология за съвременните
транспортни средства с ниско натоварване. Двигателите, задвижвани от батерии, няма да бъдат
разглеждани в детайли в настоящия материал.
Заключение
Биодизелът, който изисква най-малко модификации и приспособявания на автомобилите, може
да изиграе основна роля в доставката на биогорива за транспорта до 2020 година. Смесите с
високо съдържание на биоетанола (Е 85) изискват повече съществени модификации по
двигателя и наличие на по-голям резервоар за съхранение и, както доказаха в Бразилия, не се
очаква да изиграе важна роля в Европа.
само че подчеттая, че не съм чел подробно доклада, но идеята на изследването е да се направи пълна оценка на горивата по отношение производство и вредни емисии - т.е. вземат се впредвид и вредните емисии от производството на самото гориво!
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колега, извинявай, но не си добре осведомен. Батериите се зареждат точно от бензиновия двигател и уж при спиране, но това е незначително. Батериите просто помагат и оптимизират работата. Това за разход 4 също не отговаря на истината. Преди няколкоброя на Ауто Билд беше продължителния тест на 100 000 км на Prius. Средния разход за целия тест беше около 6.5 литра, но не помня точно - ако трябва ще погледна.pepy1 написа:е с това не съм съгласен въпреки че се отклоняваме от темата ще се обосноваchaosdd написа: Това за хибридите е балон. Всичко, което могат сегашните е да намаляват разхода при градско, тъй като оптимизират придвижването при ниска скорост и потеглянето благодарение на батерииите си. Енергията за батериите пак иде от бензиновия мотор. Даже при извънградско разхода им ме по-голям от на конвенционалните автомобили, тъй като батериите тежат.
преди около 10 дни даваха по една от телевизиите единствения хибриден автомобил в България на една от сестрите Малееви ,градско кара на батерии а извънградско на бензин разхода е 4 л. на 100км
също така тока за батериите не идва от бензина
Наистина са до голяма степен прах в очите хибридите, както BadAngel писа.
Вероятно следващите десетилетия горивата произвеждани от нефт, ще бъдат все повече подкрепяни от биогоривата, докато горивните клетки или някоя алтернативна технология не стане достатъчно евтина е ефективна за масово производство.
Ford. Feel the difference
-
- Status: Извън линия
За трета поредна година, 1.5 литровият двигател с внедрената система на Toyota за хибридно задвижване, спечели в категорията “1,4 до 1,8 литрови двигатели”, а също така зае пъро място в категорията “Най-добър разход на гориво”, благодарение на приложението си в Toyota Prius със забележителния си разход от 4,3 л/100км (икономичен режим, комбиниран). Това означава, че хибридния силов агрегат печели и двете категории откакто се състоя премиерата на второто поколение на модела през 2004.
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Тези данни за разхода за заводкси, сдобити в лабораторни идеализирани условия без автомобила да се е показал на пътя.
Според същата методика, Focus 1.6 TDCi 109 к.с. има подобен среден разход, но пък всига 200 и доставя удоволствие от шофирането.
И е почти 2 пъти по-евтин де.
Според същата методика, Focus 1.6 TDCi 109 к.с. има подобен среден разход, но пък всига 200 и доставя удоволствие от шофирането.
И е почти 2 пъти по-евтин де.
Ford. Feel the difference
-
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
- Местоположение: Essen
- Status: Извън линия
Стига, добре, ама я кажи колко ти шуми от 4000 оборота нагоре? Освен това трябва да се избира някаква част от моето мнение и да се цитира несвързано? Имам предвд високите обороти, не съм ли прав???valboy написа:Ае, стига вече.....krustnikut написа:..... Аз лично не ща бензин. ....., много шум......Разбира се новите бензинови, големи и скъпи автомобили не шумят
Е, дизела трака, ама аз не го чувам като пусна вентилатора на 1-ва степен......
![]()
Правете си ташак вие с дизела, ама като ние почнем да караме на олио, а за вас бензин не остане ще видим кой ще се смее. Правя една прогноза, че това ще се случи в интервал малко повече от 20 години


Писането на кирилица развива ума и тялото!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта