Турбо на Фиестата?
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 20 дек 2006, 09:40
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.6 16v '95
- Местоположение: Божурище
- Контакти:
- Status: Извън линия
Турбо на Фиестата?
Какви подобрения трябва да се направят на мотора, за да не се повреди след като му се монтира турбо?......
Решил съм да направя фиестата по-бързичка...... казаха ми, че може и да не правя подобрения по мотора, но нямало да изкара много......целта ми не е такава....не искам да си съсипвам колата
Та, какво е вашето мнение?:)
Решил съм да направя фиестата по-бързичка...... казаха ми, че може и да не правя подобрения по мотора, но нямало да изкара много......целта ми не е такава....не искам да си съсипвам колата

Та, какво е вашето мнение?:)
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Тя и така си е мощна, мотора е много добър за тая въшка представям си какъв старт прави. С турбо ще стъпва тук там. Ще има яко пилене на гуми и ремонти по предницата - разбити карета, тампони и т.н. Моето мнение е, че двигателят издържа по принцип по-големи натоварвания от ежедневните, но все пак си е друго мотора да е изчислен заводско за турбо, пък и колата не е първа младост.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Добра идея, но много скъпа и сложна за изпълнение. Брат ми беше сериозно решил да турбинира Тиграта и започнахме проучване - при което за наша жалост се установи, че трябва да се справиме с доста и комплексни по същност проблеми /самото турбо не е първата крачка и далеч не е последната/!
По-лошото в случая е, че всъщност е доста скъпо начинание и в зависимост от използването на части втора употреба /при възможни такива/; комбинацията от нови и стари или само нови се формира /грубо/ стойност на проекта в рамките на 5000 - 10000 лв., което за жалост е непосилно за брат ми
По-лошото в случая е, че всъщност е доста скъпо начинание и в зависимост от използването на части втора употреба /при възможни такива/; комбинацията от нови и стари или само нови се формира /грубо/ стойност на проекта в рамките на 5000 - 10000 лв., което за жалост е непосилно за брат ми

-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Турбо на Фиестата?
Зависи каква ти е целта.Със сериен двигател без да се разрежда предполагам,че ако се използват качествени части и що годе свястна електроника ще може сравнително сигурно да се кара на 0.4-0.6 бара налягане на турбото.Колко конски сили ще бъде неможе да се каже със сигурност,но аз предполагам около 130-140кс.(на вала) при 0.5 бара налягане ако е направена както трябва.За да се направи обаче както трябва дори и при такъв малък надув на турбото ще трябва да се дадът доста парички.crazy_dude написа:Какви подобрения трябва да се направят на мотора, за да не се повреди след като му се монтира турбо?......
Решил съм да направя фиестата по-бързичка...... казаха ми, че може и да не правя подобрения по мотора, но нямало да изкара много......целта ми не е такава....не искам да си съсипвам колата
Та, какво е вашето мнение?:)
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи ако си решил да се нагърбиш с тази операция трябва сериозно да обмислиш положението и да се подготвиш да направиш нещата както трябва, а не да правиш полувинчати неща, защото в противен случай ще съсипеш автомобила:
Ако си решил да я турбинираш ти трябва:
1.Турбина не се лъжи по офертите с упорен лагер 270 градуса, а си вземи Гарет с упорен лагер 360 градуса.
2.Съобразен интеркулър
3.Маслен радиатор
4.Компенсатор за налягането на горивото
5.Колектор с фланец за турбината
6.По-голям воден радиатор
7.Нови дюзи
8.Нови разпределителни валове
9.По-мощна бензинова помпа
10.Нова електроника
11.По-мощна спирачна система /най-лесно в случая от Мондео с диска/
12.Спортен въздушен филтър
13.Ауспух с по-голям диаметър и по възможно с по-малко извивки /тоест по-права/.
Провери в Проспийд
Ако си решил да я турбинираш ти трябва:
1.Турбина не се лъжи по офертите с упорен лагер 270 градуса, а си вземи Гарет с упорен лагер 360 градуса.
2.Съобразен интеркулър
3.Маслен радиатор
4.Компенсатор за налягането на горивото
5.Колектор с фланец за турбината
6.По-голям воден радиатор
7.Нови дюзи
8.Нови разпределителни валове
9.По-мощна бензинова помпа
10.Нова електроника
11.По-мощна спирачна система /най-лесно в случая от Мондео с диска/
12.Спортен въздушен филтър
13.Ауспух с по-голям диаметър и по възможно с по-малко извивки /тоест по-права/.
Провери в Проспийд
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 20 дек 2006, 09:40
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.6 16v '95
- Местоположение: Божурище
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ей, благодаря на всички (с малки изключения) за изчерпателните мнения по въпроса ми 
Днес ходих да проверя още подробности за цени и т.н.
Наистина ще излезе скъпичко, но не е казано, че трябва да стане утре...... плановете ми са до май месец колата да е готова.....
Повечето от нещата, които ми трябват вече ги имам......вкл. и турбото....
Цялата процедура ще извърши едни приятелче, на което имам доверие....
Да си призная аз не съм много в час с това, което ще стане с колата......само ми каза, че искал да прави и нещо по скоростите.....
За сега друго не мога да кажа...... ще дерзаем


Днес ходих да проверя още подробности за цени и т.н.
Наистина ще излезе скъпичко, но не е казано, че трябва да стане утре...... плановете ми са до май месец колата да е готова.....
Повечето от нещата, които ми трябват вече ги имам......вкл. и турбото....
Цялата процедура ще извърши едни приятелче, на което имам доверие....
Да си призная аз не съм много в час с това, което ще стане с колата......само ми каза, че искал да прави и нещо по скоростите.....
За сега друго не мога да кажа...... ще дерзаем


- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
А също според мен ще се наложи и по-силна маслена помпа... защото изпомпваното масло ще минава през повече "консуматори" и няма да поддтржа добро налягане със високите обороти... също така, на накой двигатели (при пежата знам, ама незнам дали и при фордовете е така) се прави бърз път за слизане на маслото (или както се казваше
) ог главата към картера, защото при доста високите обороти цялото масло се качва на горе в главата и няма достатъчно време да слезне и поради това от доло почти нема останало масло и през това време (макар и малко време) през което от доло почти няма малсо, то коляновия вал остава със много малко смазване
Надявам се обясних що годе, защото това съм го чел преди и не си спомнян дали беше тончо така... ама поне общо казано е така

П.П. В Пежо клуб имаме 2 такива пежа, които едното вече половин година си се движи турбинирано
, а другото в момента се прави 


Надявам се обясних що годе, защото това съм го чел преди и не си спомнян дали беше тончо така... ама поне общо казано е така


П.П. В Пежо клуб имаме 2 такива пежа, които едното вече половин година си се движи турбинирано


-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Какво ти е турбото и с каква електроника мислиш да управляваш двигателя след турбинирането.Относно мазането и охлаждането може да сложиш маслени разпрасквачи под буталата от 2.0 литров Зетек двигател.Разбира се ще трябва да се сложи и малслен радиатор.crazy_dude написа:Ей, благодаря на всички (с малки изключения) за изчерпателните мнения по въпроса ми
Днес ходих да проверя още подробности за цени и т.н.
Наистина ще излезе скъпичко, но не е казано, че трябва да стане утре...... плановете ми са до май месец колата да е готова.....
Повечето от нещата, които ми трябват вече ги имам......вкл. и турбото....
Цялата процедура ще извърши едни приятелче, на което имам доверие....
Да си призная аз не съм много в час с това, което ще стане с колата......само ми каза, че искал да прави и нещо по скоростите.....
За сега друго не мога да кажа...... ще дерзаем![]()
Добре е турбото което смяташ да слагаш да е подходящо като характеристики за твоя двигател.За целта можеш да потърсиш турбо карти (turbo map) за него и да прочетеш тук там как се четат въпросните за да видиш дали турбото ще е подходящо.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Виж тук http://orionturbo.info/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; ,а най-добре питай Диск, човека го е правил и няма кой друг в форума да знае повече по въпроса.
-
- потребител
- Мнения: 436
- Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
- Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
- Местоположение: Гео Милев
- Status: Извън линия
Re: Турбо на Фиестата?
от доди трябва да смениш комприсионният сегментcrazy_dude написа:Какви подобрения трябва да се направят на мотора, за да не се повреди след като му се монтира турбо?......
Решил съм да направя фиестата по-бързичка...... казаха ми, че може и да не правя подобрения по мотора, но нямало да изкара много......целта ми не е такава....не искам да си съсипвам колата
Та, какво е вашето мнение?:)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта