Помощ за обороти 1.6 EFi 91 г.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Teon
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
Status: Извън линия

Помощ за обороти 1.6 EFi 91 г.

Мнение от Teon » 07 фев 2007, 02:55

Здравейте,

Имам проблем с оборотите (Форд Ескорт 1.6 EFi пълна инжекция 91 год), а преди това и с мощността. Не работеше въобще .. като настъпя газта, за около 10 сек не може да вдигне повече от 3000 оборота, бучи и тресе все едно работи на 2 цилиндъра. Като мине над 3000 об. се форсира нормално, а ако пусна педала гаснеше. /да спомена, че колата има газова уредба, но винаги минавам първите 5-10км. докато загрее на бензин/. На газ понякога също плуват оборотите, но като цяло е добре. Проблема е изцяло на бензин и се появи постепенно и ето ти неволи.

Закарах я в сервиза на Дунев и след диагностика решиха да почистят дюзите, дросела и моторчето (или не знам там как му казаха регулатора за празните обороти) - 150 лв. всичко това + подмяна горивен филтър, 2 маркучета и изработване на гарнитури. След като го направиха това нещо, колата започна да работи добре (форсира се свободно има мощност), обаче на празен ход още в сервиза вдигна доста високи обороти ~1200 (при спрял автомобил) и не паднаха въобще. Ресетнаха компа, мериха ламбда-та, всичко било наред. Казаха да покарам малко, че можело и от температурния датчик да държи обороти и ето че вече около 400-500 км. минах, двигателя пак се държи странно (за радост поне има мощност) :lol:

Оборотите и плуват доста :(
На място - понякога оборотите паднат на 500 (след като я понастъпя малко преди това) и се опитва да гасне, друг път при нормално каране вдигне 1100-1500 и не мърда.
При движение - изключена от скорост смъква на 1000 оборота и след това се форсира - 2500 об. (и така през 2-3 сек. все едно си играя с газта форсира се паднат оборотите и пак и пак ... Като мина на някоя предавка понякога вземе че почне да придърпва все едно прекъсва, пада и мощността и се усеща едно неприятно задържане - все едно тегля някой :?

Дайте идея какво може да е, щото вече до гуша ми дойде да вися по сервизи и да гледам този оборотомер как танцува самба :cry:

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Помощ за обороти 1.6 EFi 91 г.

Мнение от vladislav » 07 фев 2007, 08:42

Teon написа: Оборотите и плуват доста :(
На място - понякога оборотите паднат на 500 (след като я понастъпя малко преди това) и се опитва да гасне, друг път при нормално каране вдигне 1100-1500 и не мърда.
При движение - изключена от скорост смъква на 1000 оборота и след това се форсира - 2500 об. (и така през 2-3 сек. все едно си играя с газта форсира се паднат оборотите и пак и пак ... Като мина на някоя предавка понякога вземе че почне да придърпва все едно прекъсва, пада и мощността и се усеща едно неприятно задържане - все едно тегля някой :?
Това за бензина ли е или за газта?

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 07 фев 2007, 09:02

Пробвай това, ако си на бензин:
1. Откачи минуса на акумулатара и отиди за изпиеш едно кафе.
2. Като се върнеш закачи минуса и запали колата (без да подаваш газ).
3. Остави колата да работи докато загрее или поне вдигне 1/3 от индикатора.
4. Натисни педала и дръж оборотите в диапазона 1200-1300 оборота за 3-4 минути.
5. Вклучи на скорост и тръгни за една обиколка из града за 7-8 км и пиши за резултата

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 07 фев 2007, 09:17

колега,имам го като твоя.Проблема с дюзите си го оправил,както и аз,но забелязвам,че при каране ~ 1000км на газ,отново се запушват и пак се връщат старите симптоми.В такъв случай аз я настъпвам здраво за 10-тина км. ама здраво значи 2-ра 3-та на 4-5000об.и след това всичко си е ок.
Специално за твоето покачване на оборотите,не мога да дам мнение,защото никога до сега не мисе е случвало.Но за другите неща съм сигурен ,че дюзите са проблема.Покарвай я повече на бензин и то във високи обороти и придърпването и забиването ще изчезнат.
И все пак смени сервиза,че за тези Дуневци все лоши неща се пишат.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 07 фев 2007, 09:58

Първо да напиша че и при мен го имаше този проблем на бензин, ще кача една снимка и с червено съм отбелязал две неща които да видиш при теб, като се извинявам на колегата от форума, че му ползвам снимката (нямам тел. с камера нито цифрово апаратче ) :cry:
1. В ляво е тъбичка към MAP сензора, ако ти е гърмяла е възможно да се е откачила, тогава оборотите на бензин много странно играят.
2.В дясно е маркуч които идва от с-мата за доизгаряне на бензиновите пари, единия от резервоара другия е от с-мата с активен въглен, значи при мен в момента е запушен отначало с тиксо, сега по друг начин да не влиза в колектора, пробвай забиването при мен изчезна от тогава.
За оборотите е възможно и да не са ти почистили добре стъпковото моторче, най - добре го свали и си го почисти сам, но не само с накисване в корселин, а и с нещо (аз ползвах клечки за уши) да доичистиш вътре мизерията която се е полепила. Става въпрос за нещото с пружинката, самото моторче няма как да се отвори.
Дано да сме ти помогнали с колегите!
Прикачени файлове
Pic1.JPG

Teon
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
Status: Извън линия

RE:

Мнение от Teon » 07 фев 2007, 11:37

Става въпрос изцяло за проблеми на бензин. Реших да я покарам 2-3000 км. да влезе малко в режим. Мотора е същия като на снимката, само трябва да потърся явно MAP-а защото гърмя няколко пъти на газ преди 2-3 месеца .. както казвате да не се е разкачил и той.

А относно акумулатора - сега отивам да го разкачам. Питах ги Дунев-ците - казаха ми че на комп-а му трябвал около 1 мин да се нулира - дали е така не ми е ясно (сега ще го оставя поне 10 тина). После ще пиша резултатите какви са.

Тази тръбичка от снимката - тя горната или долната е? - като че ли имаше 2 една над друга.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 07 фев 2007, 11:41

Аз при такава ситуация първо обръщам внимание на горивото - сипвам прибавка за обиране на водата (ISO-PLUS) и обикновено нещата се оправят, а ако не се оправят чистя стъпковото моторче.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 07 фев 2007, 11:55

Първо пробвай с чистене на моторчето и смяна на бензиностацията.
При мен не помогна и затова съм прибягнал до запушването - иначе е горното и на него пише ECO другото е за вакума. Неказвам че е решение аз карам от две седмици така около 700 км. основно на газ, на бензин малко около 10-на км. засега е добре. Може аз да имам проблем с МАР и като се запушва да намалява налягането, незнам важното е че върви и работи по-равномерно 8) .

Teon
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
Status: Извън линия

RE

Мнение от Teon » 07 фев 2007, 12:22

Тъкмо откачих акумулатора .. няколко неща ми направиха впечатление:

Пращам 2 снимки (по детайлни - ако някой има нужда да ги ползва)

1. тръбичката от карбоновия филтър (черно цилиндърче пише CARB и е отляво на EFi-то) отива към 1 датчкик с букса. Какво е това? Тръбата не беше вкарана добре до край. Това го отстраних.
2. долната тръбичка от EFi-то (те са 2 една над друга в дясно от него) си влиза и излиза свободно .. клати се дори :oops: Как се оправя това чудо? разглобява ли се? може ли да се издърпа? - има 1 гумено уплътнение между алуминия и тръбата, което май е за смяна.
3. Точно под 2те тръбички отдясно на EFi има 1 датчик бял, от който излизат 2 жички - а това какво е?

Хайде отивам да закачам акумулатора да видим какво ще стане. Стискайте палци !
Прикачени файлове
p1.jpg
обща
p2.jpg
отблизо

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 07 фев 2007, 12:43

1.Това ти е МАР сензора, по тъбичката минава въздух.
2.Тръбата идва от вакум помпата или незнам как се нарича, то създава вакума които се мери от МАР, и при мен се клати, но пък си влиза добре и не изпуска, дръпни го и ще видиш да ли е добър маркуча.
3.Термодатчик за мерене на температурата на въздуха в колекторите или "Intake air temperature sensor" http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4768" onclick="window.open(this.href);return false;,
може да го отвъртиш и да го почистиш, но едва ли е от него, ако изключиш буксата колата работи много добре на бензин (пробвал съм), но разхода незнам как ще е, сигурно висок.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 07 фев 2007, 12:59

...Мисля, че с оправянето на тръбичките (вакуума) ще ти се разреши проблема...дано!

Teon
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
Status: Извън линия

RE:

Мнение от Teon » 07 фев 2007, 14:22

Колеги, ето и резултатите след ресет на компютъра и гореописаните съвети:

1. Натиках силно тази долната тръбичка отдясно на EFi-то - чудя се как не пада .. има голям луфт (явно трябва да я залепя със силикон)
2. Както споменах по-горе наместих маркуча от карб. филтър към MAP-а (отляво на EFi-то) не беше добре поставен от страна на MAP-a.
3. Запалих колата ... уви - 1500 оборота и не мърда :?
4. Зарязах я така да загрее за 15-тина мин. ... връщам се .. радост за ушите - оборотите са паднали на 1000 - заковала ги и не мърда (като че ли са все още високи)
5. 3-4 мин. я държах на 1200 - 2000 об. (плуват малко .. не мога да ги закова постоянно на 1200)
6. Без да гася минах 10-тина км.

РЕЗУЛТАТА: Плуването изчезна - дано да е за постоянно :lol: . Колата си влиза в 1400-1500 об/мин в движение изключена от скорост (както си беше преди), пада си на 1000 оборота в спряло положение, има мощност не прекъсва. Само и единствено останаха високите обороти на място - 1000 об. Дано да се оправи след като залепя и тръбата със силикон.

:drink: Благодаря на всички за отзива :drink:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 07 фев 2007, 15:41

Тези обратни връзки с вакумните маркучета по инжекциона са много гадни. Имал съм случка с Ауди 90 куатро, където заради неподходящ маркуч след като загрее двигателя неможе да потегли на първа предавка.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 07 фев 2007, 15:47

Teon,
Къде са ти слагали газовата и каква марка е? За моя информация, видях едно нещо което при мен не е точно така (не е свързано с твоят въпрос).

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 07 фев 2007, 16:19

колега,в процеса на работа на двигателя(след 3-4 паления ще се нормализират нещата,поне при мен е така)Не се тревожи от оборотите,1000об.мисля,че не са високи.Все пак има един винт отляво/долу на Ефито който служи за ръчна регулировка на оборотите.Но по добре не го пипай,според мен нещата са в границите на нормалното.

Teon
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
Status: Извън линия

RE: vladdko

Мнение от Teon » 07 фев 2007, 16:49

mrdds,

този болт за регулиране долу в ляво на EFi-то беше в средно положение. В сервиза на Дунев го затегнаха, мисля че в крайно положение. Дали има някоя тема тук за регулиране на това нещо да го погледна и как се казва самото устройство?

vladdko,

Така я взех с газовата. Изпарителя е Lovato .. не зная точно какъв модел е, затова ти пращам снимка.

Изпращам и още 1 снимка, на която съм отбелязал с червено едно от маркучетата, което е затапено. Има пластмасова тапа и въздух от там не тегли въобще. Чудно ми е дали това е най-оптималния вариант?!
Прикачени файлове
Lovato2.jpg
маркуча с червено е затапен
Lovato.jpg
изпарителя

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 07 фев 2007, 17:01

Точно затова ти го написах, и при мен е запушено, май това е варианта исках да видя и друг монтаж на газова при други газаджии.
Радвам се че си оправил нещата, при мен е точно обратното когато загрее са ниски оборотите на бензин (ако бяха хиляда щях да се радвам) :D .

Този снимка е от тема във форума, ще я намеря и ще ти я пусна!
Тук е писано за него http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=map" onclick="window.open(this.href);return false;
Прикачени файлове
untitled2_110.jpg
това е въпросния винт

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта