Гарнитура на капака на главата!!!
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Гарнитура на капака на главата!!!
Колеги проблема е следния: В 1 и 2 или 3 и 4 не съм сигурен от каде се броят цилиндрите, както и да е в 2 цилиндъра в леглата на свещите има масло и съм почти сигурен, че ми е издухала гарнитурата на капака!Въпроса ми е дали ще мога да си я сменя сам!Мисля че няма да имам проблем освен със стягането на болтовете после, защото трябва да се стегнат с динамометричен ключ с определена сила която не я знам и по определен ред се стягат болтовете !Дали някои може да сподели опит или да ми каже някакви данни за за силата на стягане и реда на стягане!Благодаря предварително!!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
ред на стягане мисля,че няма, колега.Това е все пак само капак.Не съм 100% сигурен,понеже книгата нее пред мен да погледна,но аз 2 пъти съм я сменял и не си спомням да съм следвал последователност.Стяга се умерено,след което като минеш няколко седмици..може би месец пробег се притяга пак леко,понеже ако сложиш коркова гарнитура ще се посмачка и свие.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
- Модел на автомобила: MOndeo 2.0
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Аз моята е сменях миналия месец.Последователност няма и стягах болтовете на око (динамо метричен ключ). Обаче най лошото е пак тече майка му д*йба.Ако тече само там където си описал (до свещите) ако не тече от външната страна моят съвет е да не е сменящ.Щото незнаеш на какво можеш да попаднеш.В момента моята тече от всякъде и тия дни ще е мажа със силикон.


България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Гарнитура на капака на главата!!!
Стягането става по диагонал, като се почва отвътре навън и е на два етапа:SBobi написа:...Дали някои може да сподели опит или да ми каже някакви данни за за силата на стягане и реда на стягане!Благодаря предварително!!
1. Първи етап - 2 Nm
2. Втори етап - 7 Nm


- Прикачени файлове
-
- cylinder head cover.pdf
- (101.8 KБ) Свален 544 пъти
- zelen4uka
- потребител
- Мнения: 149
- Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
- Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
- Местоположение: SOFIA
- Контакти:
- Status: Извън линия
успех
Да Допълня и аз нещо.Ако е с пласмасов капак и отдолу лежът 2 вала.Обърни внимание на това.Развиваш на кръс от външните гайки към вътрешните.Капака се маха лесно.Изваждаш гарнитурата и я обезмасляваш както и главата и капака с парцал намокрен с разредител но само там където ще мажиш.Намазваш със силикон за двигатели и в тясната страна на капака има две издатенки където са двата вала там мажи яко ама яко че на мен ми изпуска пак от там.
СТЯГАНЕТО СТАВА НА КРЪС от вътрешните гайки към вънните така прилепва добре и така се прави винаги.Има метални втулки без колйто капака ще се спука не ги забравяй!!!! 91г СИЕРА
СТЯГАНЕТО СТАВА НА КРЪС от вътрешните гайки към вънните така прилепва добре и така се прави винаги.Има метални втулки без колйто капака ще се спука не ги забравяй!!!! 91г СИЕРА
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
интересни мнения доста смислено ми звучат и мисля че ще се справя сам! Само забравих да кажа незнам дали е вярно но един майстор ми каза че се купувало гарнитурата с още нещо ( някакви овални или кръгли не съм сигурен оплатнения не го разбрах точно има ли нещо такова или се сменя само гарнитурата)!!!
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това са едни гумички - не са пластмасови и не са тапи. Можеш да ги видиш как изглеждат на снимка 5.9 във файла, който съм ти прикачил по-горе. По спомен мисля, че от едната страна бяха с метална шайба - хубаво е да се сменят, защото при стягането на капака, обикновено се смачкват. Обикновено не се продават в комплект със силиконовата гарнитура, а трябва да попиташ за тях - не са скъпи.SBobi написа:...
Само забравих да кажа незнам дали е вярно но един майстор ми каза че се купувало гарнитурата с още нещо ( някакви овални или кръгли не съм сигурен оплатнения не го разбрах точно има ли нещо такова или се сменя само гарнитурата)!!!


Последна промяна от Brock на 02 фев 2007, 11:59, променено общо 2 пъти.
- Gate
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
- Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I; - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Еми аз съм виждал и пластмасовиBrock написа:Това са едни гумички - не са пластмасови и не са тапи. Можеш да ги видиш как изглеждат на снимка 5.9 във файла, който съм ти прикачил по-горе. По спомен мисля, че от едната страна бяха с метална шайба - хубаво е да се сменят, защото при стягането на капака, обикновено се смачкват. Обикновено не се продават в комплект със силиконовата гарнитура, а трябва да попиташ за тях - не са скъпи.SBobi написа:...
Само забравих да кажа незнам дали е вярно но един майстор ми каза че се купувало гарнитурата с още нещо ( някакви овални или кръгли не съм сигурен оплатнения не го разбрах точно има ли нещо такова или се сменя само гарнитурата)!!!
И съвет, ако си купуваш нова гарнитура, недей да мажеш с никакъв силикон - не е нужно ако ДВГ-то е наред.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Оригиналните гарнитури имат ограничители(водачи), които служат за предпазване на гарнитурата от премачкване при стягане. Евтините гарнитури от съседна държава нямат такива и при тях вероятноста да се премачка гарнитурата, да се изкриви или счупи капака е огромна. За това по-добре леко да се намаже със силикон и болтовете да се завият съвсем леко колкото да придържат капака.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
От всичко казано мисля, че колегата и модератор Brock доста обосновано и точно е обяснил проблема без разбира се да омаловажавам другите мнения с който също ще се съобразя и ще ми бъдат от полза! По мойте впечатления:
- Купувам си гарнитурата с пръстенчетата който според мен са доста важни
-Развивам внимателно болтовете на капака.
-Слагам новата гарнитура (мисля да не слагам силикон) с гумените оплатнения!
-От вътре на вънка на кръст стягам капака първо с 2 Nm сила или ако не намеря динамо метричен ключ просто на око с умерена сила!
- След известно време стягам втори път със сила 7 Nm или просто достягам на око!
Ми така казано не виждам да е много сложно и ще пробвам сам!Дано само попадна на добра гарнитура!Благодаря за полезните мнения ако имате още полезни неща моля споделяйте по добре късно отколкото никога
- Купувам си гарнитурата с пръстенчетата който според мен са доста важни
-Развивам внимателно болтовете на капака.
-Слагам новата гарнитура (мисля да не слагам силикон) с гумените оплатнения!
-От вътре на вънка на кръст стягам капака първо с 2 Nm сила или ако не намеря динамо метричен ключ просто на око с умерена сила!
- След известно време стягам втори път със сила 7 Nm или просто достягам на око!
Ми така казано не виждам да е много сложно и ще пробвам сам!Дано само попадна на добра гарнитура!Благодаря за полезните мнения ако имате още полезни неща моля споделяйте по добре късно отколкото никога

Вчера си смених моята гарнитурка.
Маслото избива когато отдушника на картерните газове е запушен(при мен е много затлачен, направо мазут си е вътре и ще трябва да го зачистя), газовете няма къде да ходят и си търсят слабо място. Това място се оказва именно уплътнението на капака, понеже качествени не се намират(не съм купувал от МП и нямам представа как ще, ако въобще предлагат като за мен).
Нали все казвате, че като махнете капачката на капака духа- е те това духане като няма от къде да излезе избива през гарнитурата!

Маслото избива когато отдушника на картерните газове е запушен(при мен е много затлачен, направо мазут си е вътре и ще трябва да го зачистя), газовете няма къде да ходят и си търсят слабо място. Това място се оказва именно уплътнението на капака, понеже качествени не се намират(не съм купувал от МП и нямам представа как ще, ако въобще предлагат като за мен).
Нали все казвате, че като махнете капачката на капака духа- е те това духане като няма от къде да излезе избива през гарнитурата!

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това за твоя двигател е ясно /технологичен дефектvalboy написа:Вчера си смених моята гарнитурка.
Маслото избива когато отдушника на картерните газове е запушен(при мен е много затлачен, направо мазут си е вътре и ще трябва да го зачистя), газовете няма къде да ходят и си търсят слабо място. Това място се оказва именно уплътнението на капака, понеже качествени не се намират(не съм купувал от МП и нямам представа как ще, ако въобще предлагат като за мен).
Нали все казвате, че като махнете капачката на капака духа- е те това духане като няма от къде да излезе избива през гарнитурата!



-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
- Модел на автомобила: MOndeo 2.0
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
А бе и аз нещо не можах да разбера ама да ви питам като отвиете капачката много ли духа от там при запален двигател.Взех да се замислям за някакво повишено налягане щото като махна капачката духа много силно. Чак ме е стаах да се доближа маслото да не ми измие бритона.


България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта