смяна на двигател на ескорт 1.8 16V zetec с RS 2000
-
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 27 сеп 2006, 14:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 EFI 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
смяна на двигател на ескорт 1.8 16V zetec с RS 2000
Интересува ме възможна ли е смяната на двигателя на колата ми (форд ескорт комби 93г 1.8L 16V EFI DOCH )с двигател от форд ескорт Rs 2000\150ps\ ? Ако е възможна освен подмяната на двигателя трябва ли да се сменя още нещо и ако да ккаво е то?Трябва ли да се правят някакви реконтструкции по купето на колата или директно могат да се разменят двигателите? ии евентуално някои може ли да ми каже самият двигател колко пари ще струва и съответно смяната колко пари ще излезе!?
Дали ще има голяма разлика във вървенето на колата?
Благодаря!
Дали ще има голяма разлика във вървенето на колата?
Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 27 сеп 2006, 14:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 EFI 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
добре това го разбирам но трябва ли да се правят някакви изменения по купето на колата за да се захванат новите ск. кутия диференциал двигател?или са взаимно заменяеми и само се сваля едното и се слага другото?chains написа:Смяната е възможна, но от колата донор трябва да вземеш целия силов агрегат - тоест двг, ск кутия, диф и полуоски!
за компютъра е ясно!Става на въпрос ако си намеря някои ударен RS2000 дали може да му сваля тези части и да ги сложа на сегашният ми ескортnikolovvd написа:Забрави за управляващия компютър на двигателя.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако имаш целият RS, то няма проблем да го сложиш под капака на твоята! Стига RS-a да не е 4Х4 !!! Нищо няма да преправяш, заваряш или режеш - но ти са нужни тaмпоните на двигателя, скоростната и т.н. Може да се наложи да смениш радиатора, изпускателната уредба, помпата на сервото (ако имаш) както и ред други дреболийки! Препоръчвам да имаш ЦЯЛ RS за да стане работата както трябва. Но в крайна сметка ще ти излезе доста скъпо (гарантирам!!!). Колата ти няма да е на пътя около месец-два, в зависимост от това дали разполагаш със финансови средства, части и т.н. както и от компетентносста на човека, който ще ти свърши работата! Разлика разбира се ще има... сам си реши дали си заслужава! Мисля, че в рамките на няколко хиляди лева (колко щe ти излезне и RS присадката!) е по-удачно да си направиш от твоя двигател ZetecTurbo, който ще има потенциал до около 190НР.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 27 сеп 2006, 14:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 EFI 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
хмм много благодаря за компетентното мнение!Ами значи да приемем че намеря някои ударен ескорт RS2000 значи ще мога да ги разменя без проблеми!При Rs2000 двигатела е 150HP но сега като спомена че мога да го направя Zetec Turbo с 190HP и реално погледнато при същите вложени пари наистина почвам да се замислям!Проблема е в това че каквото и да си говорим аз не разбирам от двигатели и т.н. Знам основни неща и незнам дали ще мога да се справя с преправянето на моя двигател?!?disc написа:Ако имаш целият RS, то няма проблем да го сложиш под капака на твоята! Стига RS-a да не е 4Х4 !!! Нищо няма да преправяш, заваряш или режеш - но ти са нужни тaмпоните на двигателя, скоростната и т.н. Може да се наложи да смениш радиатора, изпускателната уредба, помпата на сервото (ако имаш) както и ред други дреболийки! Препоръчвам да имаш ЦЯЛ RS за да стане работата както трябва. Но в крайна сметка ще ти излезе доста скъпо (гарантирам!!!). Колата ти няма да е на пътя около месец-два, в зависимост от това дали разполагаш със финансови средства, части и т.н. както и от компетентносста на човека, който ще ти свърши работата! Разлика разбира се ще има... сам си реши дали си заслужава! Мисля, че в рамките на няколко хиляди лева (колко щe ти излезне и RS присадката!) е по-удачно да си направиш от твоя двигател ZetecTurbo, който ще има потенциал до около 190НР.


- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Стига да имаш достатъчно време почни да четеш страниката ми 
Почваш отзад напред новините (понеже така са подредени в хронологичен ред) и ще разбереш в детайли целият процес
Несъмнено при теб цялата операция ще излезно по-евтино от колкото при мен (защото имаш вече двигателя
), но пак си остават доста пари които трябва да се вложат!
За тези, които не знаят - двигателя ми работи вече около 6 месеца и към момента е с приблизителна мощност около 170НР (има още неща да доизкусуряване преди да повиша налягането на турбото и да "излезнат" още едни 20-30 коня да кажем)
http://orionturbo.info/index.php?ind=ne ... dc=1&st=60
И за да не се отклоняваме от секцията на форума, ще помоля бъдещи дискусии по темата да се провеждат във секцията "ТУНИНГ & CAR AUDIО"

Почваш отзад напред новините (понеже така са подредени в хронологичен ред) и ще разбереш в детайли целият процес

Несъмнено при теб цялата операция ще излезно по-евтино от колкото при мен (защото имаш вече двигателя

За тези, които не знаят - двигателя ми работи вече около 6 месеца и към момента е с приблизителна мощност около 170НР (има още неща да доизкусуряване преди да повиша налягането на турбото и да "излезнат" още едни 20-30 коня да кажем)
http://orionturbo.info/index.php?ind=ne ... dc=1&st=60
И за да не се отклоняваме от секцията на форума, ще помоля бъдещи дискусии по темата да се провеждат във секцията "ТУНИНГ & CAR AUDIО"
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
disc,а има ли ралика ( и каква) между 2.0л Зетек-Е двигателя на Фокус и 1.8 Зетек-Е който се слага в Ескортите.
В смисал дали един турбо-кит за такъв Фокус би паснал на Ескорт с 1.8 литров мотор,или ще трябват някакви преработки
.Защото гледам че има турбо и суперчарджер китове за този модел на Фокус които поне според мен са на доста добри цени спрямо това което предлагат.
Ето два от така наречените bolt-on варианта,които поне на мен ми допаднаха доста.
http://focus.c-f-m.com/index.asp?PageAc ... ProdID=988
http://focus.c-f-m.com/index.asp?PageAc ... ProdID=401
Turbonetics също имат турбо кит за Фокус на доста добри цени,но за някакъв модел 2.0 SOHC
А стандартната скоростна кутия на Ескорт 1.8 Зетек каква е,МТХ-75
,и как и се отразяват по-големите натоварвания в следствие на монтиран турбо-кит 
В смисал дали един турбо-кит за такъв Фокус би паснал на Ескорт с 1.8 литров мотор,или ще трябват някакви преработки

Ето два от така наречените bolt-on варианта,които поне на мен ми допаднаха доста.
http://focus.c-f-m.com/index.asp?PageAc ... ProdID=988
http://focus.c-f-m.com/index.asp?PageAc ... ProdID=401
Turbonetics също имат турбо кит за Фокус на доста добри цени,но за някакъв модел 2.0 SOHC

А стандартната скоростна кутия на Ескорт 1.8 Зетек каква е,МТХ-75


- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Първият кит - на PowerWorks е много готин. Даже четох мнения във за него във http://www.focaljet.com/. Англичанин си го беше поръчал и монтирал на Фокуса - всичко пасвало без преправяне.
Вторият кит ми изглежда далеч, по-ненадежден
Във всички случаи ще се наложи преправяне, защото китовете са правени:
1. за Фокус
2. за Zetec-E (трето поколение!)
Двигателя на Фокус (както и на Мондео3 '98 ->) е доста по-различен от предишните две поколения. Справка -> тук
Физическите различия бих ги пренебрегнал и след малко повече работа, кит-а може да бъде преработен. Нещото което ме притеснява електрониката! Там вече ще удариш на камък!
В зависимост от датата на производство Ескорта е със MTX-75 или старата BC5. Двете кутии лесно се разпознават на външен вид, и определено MTX-75 е по-здрава, но колко може да понесе - нямам представа
. По-големите натоварвания се отразяват на:
1. Съединител;
2. Скоростната кутия;
3. Карета;
4. Окачването - тампони най-вече.
Точно в тази последователност!
Вторият кит ми изглежда далеч, по-ненадежден

Във всички случаи ще се наложи преправяне, защото китовете са правени:
1. за Фокус
2. за Zetec-E (трето поколение!)
Двигателя на Фокус (както и на Мондео3 '98 ->) е доста по-различен от предишните две поколения. Справка -> тук
Физическите различия бих ги пренебрегнал и след малко повече работа, кит-а може да бъде преработен. Нещото което ме притеснява електрониката! Там вече ще удариш на камък!
В зависимост от датата на производство Ескорта е със MTX-75 или старата BC5. Двете кутии лесно се разпознават на външен вид, и определено MTX-75 е по-здрава, но колко може да понесе - нямам представа

1. Съединител;
2. Скоростната кутия;
3. Карета;
4. Окачването - тампони най-вече.
Точно в тази последователност!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта