Ескорт/Орион парно

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Ескорт/Орион парно

Мнение от The seven » 29 яну 2007, 11:45

Колеги ситуацията е следната :)
Понеже се очаква да завали сняг и да стане по студено парното ми реши че е време да спре. Т.е. вентилатора не върти. След обстойна проверка на нещата включваща и стигане до моторчето /не ме питайте ка се стига до него/ и резистора се установи че най често няма плюс до копчето в купето. На бушона има винаги, но от него до копчето не. Та по лесната процедура пуснах един кабел от бушона до копчето и сега бачка та се къса :) Питането ми е мога ли да очаквам някакъв проблем с пуснатия кабел ?
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 29 яну 2007, 13:53

Не.

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

парно

Мнение от bobsan81 » 29 яну 2007, 15:41

При мен пък има друг проблем парното ми работи само на първа и втора степен а като пусна рета все едно е изключено къде може да е проблема

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: парно

Мнение от mrdds » 29 яну 2007, 15:46

bobsan81 написа:При мен пък има друг проблем парното ми работи само на първа и втора степен а като пусна рета все едно е изключено къде може да е проблема
във врътката ,колега.Определено

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 29 яну 2007, 16:09

Не е врътката а съпротивлението на моторчето. Темата трябва да я има и проблема описан. Ползвайте търсачката :idea:
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 29 яну 2007, 16:22

а въпросното съпротивление не се ли намира във врътката?Мотора се върти от тока който му се подаде,а комутацията става от врътката.Не съм я отварял и не съм 100% сигурен,но технически би трябвало да е изпълнено така.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 29 яну 2007, 17:25

Ами при мен нещата са следните. Врътката си е врътка, т.е. тя само затваря определени вериги. А командата с каква скорост да се върти мотора се дава от резистора, който се намира върху мотора.
Та колегата bobsan81 да си провери дали въпросната верига се затваря във врътката и едва тогава да се бори с резистора.

Наско благодаря за успокоението :) Реших да питам все пак.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 29 яну 2007, 17:43

The seven - нямаш ядове и при мен е така.. :) от доста време, стига да не се спъваш в кабела :)
:wink:

Абе хора, човека казва, че не му работи 3 -та степен !!!! Тя не минава през резистор.. захранването е директно, ако не работеха 1-ва и 2-ра 100% е термодиода ! . Все пак може да провери, ама.. .
Не се бъркайте.. не изгаря "резистора". Изгаря термодиода, заради прегряване (главно от ползване на 1-ва степен)

Резисторите са 2 броя. Много мощни са и приличат на нагреватели (като пружини по наколко сантиметра)
*На 1-ва степен са последователно вързани. (най-голям пад в/у резисторите, най много се загряват, най слабо духа вентилатора)
*На 2-ра степен е само единия.
*На 3-та е директно захранването !. (не тече ток през резисторите, остават студени, най силно духа вентилатора)

Принципа е много тъп (с извинение). Самите резистори са с много ниско съпротивление, през тях протича много голям ток и адски се загравят ! За да се охлаждат са сложени в самия въздухопровод , за да може да се обдухват и да се охлаждат. Да ама когато загряват най много (1-ва степен) въздушния поток е нищожен и прегрява термодиода. Сложен е там за термична защита, като се загреят до 130*С да изгори :evil:. Тъпа работа. аз съм го шунтирал с един мощен проводник да не ми гори .. и почти никога на ползван на 1-ва степен.. :)

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от bobsan81 » 29 яну 2007, 21:40

Мерси за изчерпателния отговор на колегата Йовчев но аз въпреки всичко пак не разбрах добре. Проблема в термо диода ли е и ако е там как бих могъл да го оправя

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 29 яну 2007, 21:45

bobsan81 написа:Мерси за изчерпателния отговор на колегата Йовчев но аз въпреки всичко пак не разбрах добре. Проблема в термо диода ли е и ако е там как бих могъл да го оправя
Щом имаш 1-ва и 2-ра степен .. проблема не е в термодиода.
Щом изобщо ти работи на която и да е степен.. проблема не е във вентилатора.
Остава да е в копчето .. т.е като цъкнеш на 3 и не затваря веригата. (само предположение :))

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от bobsan81 » 29 яну 2007, 21:53

Едни майстори ми казаха че най-вероятно е клемата която влиаза в моторчето на парното за трета степен . Нагоряла е и не дава контакт. Просто предположение

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 30 яну 2007, 12:18

Не знам дали е възможно да ти нагори само клемата за трета степен. най лесно е както ти казах премери врътката на трета степен дали затваря веригата и тогава се бори с реостата. Ако стигнеш до там питай как да го докопаш :)
Поздрави
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 6 госта