Механизма под скоростния лост?!
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 18 яну 2007, 10:35
- Модел на автомобила: Orion 1.8D Ghia
- Status: Извън линия
Механизма под скоростния лост?!
Лоста има ужасен луфт, много дразни! Клати се навсякъде независимо дали е включена предавка или не.
Имаше луфт и в каренцето отпред, но там с малко "побългаряване" го оправих- стана много добре.
Въпроса ми е, някой разглобявал ли е този механизъм и има ли изобщо вариант да се ремонтира? Какво да очаквам ако го отворя, ще мога ли да го сглобя пак и дали е възможно да се появи проблем с включването на скоростите?
Имаше луфт и в каренцето отпред, но там с малко "побългаряване" го оправих- стана много добре.
Въпроса ми е, някой разглобявал ли е този механизъм и има ли изобщо вариант да се ремонтира? Какво да очаквам ако го отворя, ще мога ли да го сглобя пак и дали е възможно да се появи проблем с включването на скоростите?
Ако е като при мен може да очакваш съвкупност от разпиляни пружинки и изядени пластмаси.....
Иначе самия лост долу има нещо като ябълка в средата, на която има гумен пръстен, който уплътнява тази ябълка към корпуса на тази кутия там. Аз минах с намотан изолирбанд ПОД тази гума(така че да се повдигне гумата), тъй като самата гума се е изтъркала и няма триене с корпуса и лоста се мандахерца свободно избираемо.
Общо взето вътре всичко е пластмаса, която се е изяла с течение на времето.
Намери още един такъв лост за скорости в комплект с долната част и тогава се захващай да ремонтираш. Аз така от два лоста направих горе-долу един.

Иначе самия лост долу има нещо като ябълка в средата, на която има гумен пръстен, който уплътнява тази ябълка към корпуса на тази кутия там. Аз минах с намотан изолирбанд ПОД тази гума(така че да се повдигне гумата), тъй като самата гума се е изтъркала и няма триене с корпуса и лоста се мандахерца свободно избираемо.
Общо взето вътре всичко е пластмаса, която се е изяла с течение на времето.
Намери още един такъв лост за скорости в комплект с долната част и тогава се захващай да ремонтираш. Аз така от два лоста направих горе-долу един.

- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Моя лост преди време също беше станал така, оказа се че е фръкнала една пружина около 10 см отдолу която е закачена за щангата на лоста и дъното на колата .Без нея лоста клюмва на където си иска и не се разбира на скорост ли е или не .Сложихме някаква друга -не я знам за какво е- и стана .Тя го придържа да е стегнат при всяко положение на лоста,без нея е неестествено хлабав и трудно се улучват предавките.
Форд е колата на шампионите!!!
Тази пружина по принцип придържа лоста да стои в средно положение. Но ако другите пружинки в кутията под лоста са наред лоста няма да се клати- аз нямах такава пружина под лоста отдолу, но като сложих една почнах да включвам адна вместо втора. Понеже ми дърпаше лоста надясно- разтегнах я, лоста застана в средно положение и нямаше проблеми вече с преключването, но пък пружината почна да дрънка много... и я махнах.
Затова казвам, че и без тази пружина лоста се фиксира от малките пружинки вътре в кутията- стига да са здрави и да са се разместили.

Затова казвам, че и без тази пружина лоста се фиксира от малките пружинки вътре в кутията- стига да са здрави и да са се разместили.

-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 18 яну 2007, 10:35
- Модел на автомобила: Orion 1.8D Ghia
- Status: Извън линия
Погледнах, нямам такава пружина. Но като разгледах и не виждам как ако я сложа тя ще фиксира лоста на средата - като го бутнеш наляво или надясно и пуснеш и той сам да се върне в средата. Явно е прав valboy и вътре в кутийката е хватката...
Иначе проблем с превключване на скоростите нямам, но ме дразни лоста да се мандахерца насам-натам и затова искам да го оправя.
Иначе проблем с превключване на скоростите нямам, но ме дразни лоста да се мандахерца насам-натам и затова искам да го оправя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта