Проблем с климатика!
- Diablo36
 - потребител

 - Мнения: 37
 - Регистриран: 11 окт 2023, 09:18
 - Модел на автомобила: Grand C-max 1.6tdci 115hp
 - Местоположение: Шумен
 - Status: Извън линия
 
Проблем с климатика!
Здравейте, във Вторник имах едно ходене до Варна, на отиване си бачка без проблем! Но, на връщане, след като го включих,Уви! Няма никой! Първото, нещо което направих е да проверя предпазителите! След това, като го сложих на място, заработи нормално! Днес, отново не работи! Според мен, ако няма фреон, нямаше да заработи въобще? Ако, някой друг е имал подобен проблем да сподели, как го е решил?
			
									
									
						- ivchotr
 - потребител

 - Мнения: 986
 - Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Извинявай, ама това не го разбрах. Може и да съм малко разсеян в момента, де.
Знам всички вицове за Форд  
						- Diablo36
 - потребител

 - Мнения: 37
 - Регистриран: 11 окт 2023, 09:18
 - Модел на автомобила: Grand C-max 1.6tdci 115hp
 - Местоположение: Шумен
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
За предпазителя става на въпрос
			
									
									
						
- ivchotr
 - потребител

 - Мнения: 986
 - Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Аха. Щото първо стана въпрос за предпазителите, после си го сложил на място... Както и да е...
Ако в системата има фреон, ще работи. Ако няма фреон, няма да работи. Не е изключено самият предпазител да стои хлабаво в леглото си и да губи контакт в някакъв момент. Случвало ми се е да има закъсан кабел към буксата на компресора и работеше когато си иска. Като друсне някъде изключва, после включва и те така. Щом е тръгнал след свалянето и слагането на бушона, според мен проблемът е електрически.
			
									
									Ако в системата има фреон, ще работи. Ако няма фреон, няма да работи. Не е изключено самият предпазител да стои хлабаво в леглото си и да губи контакт в някакъв момент. Случвало ми се е да има закъсан кабел към буксата на компресора и работеше когато си иска. Като друсне някъде изключва, после включва и те така. Щом е тръгнал след свалянето и слагането на бушона, според мен проблемът е електрически.
Знам всички вицове за Форд  
						- Diablo36
 - потребител

 - Мнения: 37
 - Регистриран: 11 окт 2023, 09:18
 - Модел на автомобила: Grand C-max 1.6tdci 115hp
 - Местоположение: Шумен
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
И аз така си мисля, за ел. проблем! Днес, ще ѝ замерим фреона, ако има демек почваме да търсим по-лошото
			
									
									
						
- Diablo36
 - потребител

 - Мнения: 37
 - Регистриран: 11 окт 2023, 09:18
 - Модел на автомобила: Grand C-max 1.6tdci 115hp
 - Местоположение: Шумен
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
След проверка на:
-фреон
-датчик високо налягане
-перка.....развитие никакво!
Понеделник, ще я оставя на еладжия, вече там.....не ми се мисли
			
									
									
						-фреон
-датчик високо налягане
-перка.....развитие никакво!
Понеделник, ще я оставя на еладжия, вече там.....не ми се мисли

- ivchotr
 - потребител

 - Мнения: 986
 - Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Перката пък какво общо има със сработването на климатика?!?
Да разбираме, че има достатъчно фреон и датчикът е наред.
Пусни климатика и размърдай кабелите около буксата на компресора. Ако има някой закъсан, което няма как да видиш заради облицовката му, най-вероятно ще имаш прекъсване в работата на климатика. Същото можеш да направиш и с кабелите към гнездото на бушона му. Ако всичко е наред с тях, е възможно да има проблем с електромагнитния съединител на компресора. С него няма да се справиш сам и ти трябва специализиран механик. Ако прекъсва заради кабелите, ремонтът им е лесен.
			
									
									Да разбираме, че има достатъчно фреон и датчикът е наред.
Пусни климатика и размърдай кабелите около буксата на компресора. Ако има някой закъсан, което няма как да видиш заради облицовката му, най-вероятно ще имаш прекъсване в работата на климатика. Същото можеш да направиш и с кабелите към гнездото на бушона му. Ако всичко е наред с тях, е възможно да има проблем с електромагнитния съединител на компресора. С него няма да се справиш сам и ти трябва специализиран механик. Ако прекъсва заради кабелите, ремонтът им е лесен.
Знам всички вицове за Форд  
						- HACKO
 - Модератор

 - Мнения: 13115
 - Регистриран: 24 май 2006, 21:22
 - Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Ето тука е проблема.
Предпазителя е здрав, като си го извадил и сложил на мястото му е направил контакт и климатика е тръгнал. Псле пак е спрял.
Ами най-вероятно гнездото на бушона е нагоряло и не прави добър контакт.
- Diablo36
 - потребител

 - Мнения: 37
 - Регистриран: 11 окт 2023, 09:18
 - Модел на автомобила: Grand C-max 1.6tdci 115hp
 - Местоположение: Шумен
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Не вярвам, защото, когато го извадя и сложа на място, включва климатроника от само себе си! Има два варианта, поне според мен: 
Най-вероятния е някъде, някой прекъснат кабел, или датчика на перката, защото, ако тя не се включи, то тогава и компресора не заработва
			
									
									
						Най-вероятния е някъде, някой прекъснат кабел, или датчика на перката, защото, ако тя не се включи, то тогава и компресора не заработва

- ivchotr
 - потребител

 - Мнения: 986
 - Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Би трябвало да е обратно - след включване на компресора да сработи и вентилаторът. Или поне да се включат заедно. Все пак идеята да се включва вентилаторът идва от необходимостта да се охлажда фреонът в неговия радиатор. Ама може и да бъркам, де.
Онзи ден един приятел с Фиат Пунто се оплакваше, че климатикът му работи без да включва вентилатора, като последният се включва от време на време за кратко и пак спира.
			
									
									Онзи ден един приятел с Фиат Пунто се оплакваше, че климатикът му работи без да включва вентилатора, като последният се включва от време на време за кратко и пак спира.
Знам всички вицове за Форд  
						- 
				aspasia
 - потребител

 - Мнения: 1486
 - Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
 - Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
 - Местоположение: София
 - Status: На линия
 
Re: Проблем с климатика!
Ако  вентилаторите ти работят нормално без климатик не търси проблема в тях а като вадиш бушона просто рестартираш управлението на климарика ако си с климатроник. Също като теб и аз си  рестартирам компа на колата като вадя бушоните вместо да откачам акумулатора по вероятно да имаш проблем в управляващият блок ако релетата и бушоните са здрави.
			
									
									
						- Diablo36
 - потребител

 - Мнения: 37
 - Регистриран: 11 окт 2023, 09:18
 - Модел на автомобила: Grand C-max 1.6tdci 115hp
 - Местоположение: Шумен
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Момчето, което се занимава с климатици, каза че първо перката, после компресора се включвал! Или, нещо от сорта, може и аз да не съм разбралivchotr написа: ↑18 май 2024, 22:34Би трябвало да е обратно - след включване на компресора да сработи и вентилаторът. Или поне да се включат заедно. Все пак идеята да се включва вентилаторът идва от необходимостта да се охлажда фреонът в неговия радиатор. Ама може и да бъркам, де.
Онзи ден един приятел с Фиат Пунто се оплакваше, че климатикът му работи без да включва вентилатора, като последният се включва от време на време за кратко и пак спира.

- ivchotr
 - потребител

 - Мнения: 986
 - Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Ако вентилаторът работи както трябва без да е включен климатикът, както каза колегата по-горе, за да не се включва заедно с климатика, трябва да има проблем в управлението му през/чрез климатика. Което освен блок, релета и предпазители, включва и кабели. Решението на този проблем е някъде там. Иначе системата нямаше ту да работи, ту не. Ако си сигурен, че вентилаторът трябва да се включи пръв, прегледай неговото захранване. На моята кола ѝ се бяха прекъснали силовите кабели, дето дават ток на вентилатора, директно в главната му букса. Изкарах ги извън нея, свързах ги с лустер клеми и вече 7 години нямам проблем с него.
			
									
									Знам всички вицове за Форд  
						- Diablo36
 - потребител

 - Мнения: 37
 - Регистриран: 11 окт 2023, 09:18
 - Модел на автомобила: Grand C-max 1.6tdci 115hp
 - Местоположение: Шумен
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Момчета, взех си количката! Майстора, каза че проблема е бил в управлението, отстранен е! Карам си я засега, ще видим занапред
			
									
									
						
- ivchotr
 - потребител

 - Мнения: 986
 - Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
А какво точно в управлението му е било проблемно?
			
									
									Знам всички вицове за Форд  
						- Diablo36
 - потребител

 - Мнения: 37
 - Регистриран: 11 окт 2023, 09:18
 - Модел на автомобила: Grand C-max 1.6tdci 115hp
 - Местоположение: Шумен
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Не ми каза, какъв е проблема с управлението, но сега пак нямам климатик


			
									
									
						


- Diablo36
 - потребител

 - Мнения: 37
 - Регистриран: 11 окт 2023, 09:18
 - Модел на автомобила: Grand C-max 1.6tdci 115hp
 - Местоположение: Шумен
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Здравейте, открих, къде е приблема! Като, размърдам кабелчето на магнитната бобина, климатика започва да работи! Предполагам е слаба връзка! Тия дни ще се опитам да го разчовъркам малко!
			
									
									
						- ivchotr
 - потребител

 - Мнения: 986
 - Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Re: Проблем с климатика!
Още в началото на темата ти бях споменал за тази възможност
Знам всички вицове за Форд  
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта
