Утайка по капачката на маслото

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Утайка по капачката на маслото

Мнение от WarKiller » 09 яну 2007, 01:11

Доливах днес масълце и забелязах странна бяла утайка като крем по вътрешната част на капачката и по самия отвод ..... :shock:
За първи път я виждам и съм сигурен, че преди нямаше, а не съм сменял маслото - минерално 15W40 от Мото Пфое.
Идеи на какво може да се дължи?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 09 яну 2007, 01:14

конденз
Получава се при каране в градски условия на къси разстояния.
Покарай малко по-дълго да се темперира добре двигателя и пак погледни ;-)
Ако по начестичко ти се налага да караш така, че да се образува и те е грижа за мотора май трябва да си я почистваш от време на време но не съм убеден. Не съм толкоз навътре в нещата :)

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 09 яну 2007, 02:00

Вярно е, че предимно градско въртя, но защо чак сега да се появява конденз?
Освен това днес преди да доливам имах едно ходене извън града ... около 60 км ... Достатъчно да загрее добре и да се поиздуха. :)

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 09 яну 2007, 02:07

Аз до сега не съм виждал такова нещо на моята каляска . Майстора-последния- ми каза да слагам само 10w40 .

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 09 яну 2007, 06:33

И аз миналата година забелязах че имам такова нещо но не е болка за умиране.
Но тази година нямам такова нещо.Можеби маслото.
Последна промяна от jordj на 13 яну 2007, 11:18, променено общо 1 път.
*00133*

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 09 яну 2007, 06:58

Чувал съм, че подобни отлагания се получават при навлизане на антифриз в маслото.
Имаше преди време в махалата един гаражен експерт, който опитваше маслото на вкус и твърдеше, че ставало сладко от антифриза... Има логика, щото етиленгликола е доста сладък(и отровен), ама от 1-2 капки не се умира :) :)
Загледай се все пак в разширителя на антифриза...дано не бълбука...

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 09 яну 2007, 08:24

И при мене го има.Наи много е в маркучите от картера до капака на клапаните и от там до вуздушния филтър.Сваляй и чести с топла вода ,щото сутрен замръзва и мята маслото през щеката или през семерингите

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 09 яну 2007, 09:19

и аз съм го виждал това....при мен накапачката го нямаше-беше на щеката за маслото-смених маслото,промих с добавка и налях новото масло.Сега няма такова нещо..Но на други коли съм виждал побеляли капачките отвътре.Предполагам,че нее проблем,просто отконденза остава влага,която като се смеси с маслото става този цвят.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 09 яну 2007, 09:52

Конденз е това найстина ВИЖ ТУКнатисни ПРОБЛЕМИ и ще видиш че това е един от нормалните пробеми
Прикачени файлове
Kondenz.jpg

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 09 яну 2007, 11:48

Споко лятото изчезва :P , и аз имах такова същото като на снимката, че даже и в маркуча които идва от картера до въздушния филтър, когато карах във Видин, сега в София не съм го забелязал (колата си загрява, как няма да загрее в чакането по светофарите). :evil:

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 09 яну 2007, 17:06

Точно като на снимката е ...
Днес се мъчих да го чистя, но не се получава особено успешно. :?
И то хубаво, че е нормален проблем, ама тая гадост не попада ли в цилиндрите?

Потребителски аватар
поната
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 17 сеп 2005, 17:48
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi94. Форд торнео-транзит 07 Tdci 130hp. Яде спортни хонди за закуска, вечер кот има.
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Каша

Мнение от поната » 13 яну 2007, 10:56

Ние имама ме две фиести с малка разлика от 200куб.см, едната я карам с масло Фухс немско някакво и нямам кашата за която става дума другата е с Валволин и неможем да се отарвем от каша.можеби всичко е до маслото .А, колите се карат в еднакви режими и условия- град :wink: :( :( ско
колата ми служи, не аз на нея
Изображение

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 13 яну 2007, 13:02

Абе както казаха и колегите ... всичко е до температурата на двигателя.
Тези дни нарочно я въртя повече да загрее нормално и няма и следа от конденз.

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 13 яну 2007, 18:56

Вода в маслото...в момента имам същия проблем , има и на пръчката...но маслото не е пресечено , проблема ми е : пукнатина в блока , от миналата година ми прави мизерий...ама вкарва масло във водата...а тоя път вода в маслото , оправи се след няколкостотин километра ... ама сега пак маслото е във водата...и антифриза е"боза"...

(не става въпрос за Фордо)

А толко "гадост" само от конденз...съмнявам се...но дано да е така.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 15 яну 2007, 16:59

snaiperisto написа:...
А толко "гадост" само от конденз...съмнявам се...но дано да е така.
Само от конденз е - това си е болежка на тези ДВГ.
Може да се подобри малко състоянието, ако се свали маркуча за картерните газове, да не влиза във въздушния филтър, а да виси някъде надолу - подобрява се вентилацията. Естествено тъм където е бил свързан с въздушния филтър, трябва да се запуши с подходяща тапа /от вино/.

:twisted:

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 15 яну 2007, 17:24

Смеси ли се маслото с водата - става една ужасна каша с яко пяна; просто твърде е характерно и не може да се сбъдне; колкото до конденза, то зимата е нормален и се дължи на прост физичен принцип просто на значително по-студения капак на клапаните парите кондензират /като на прозорците на стъклата/!

Доста мотори са снабдени с тръбички в най високата част на капака /при 1.3 мотора май беше непосредствено под капачката за наливане на маслото/ за отвеждане на газовете в карбуратора и са снабдени с филтърчета, които изпълняват и ролята да отвеждат конденза от капака.

На резервния ми автомобил зимата му изваждам тази тръбичка от карбуратора, че сутрин конденза е толкова много, че направо гаси колата!

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 16 яну 2007, 00:16

Brock написа:
snaiperisto написа:...
А толко "гадост" само от конденз...съмнявам се...но дано да е така.
Само от конденз е - това си е болежка на тези ДВГ.
Може да се подобри малко състоянието, ако се свали маркуча за картерните газове, да не влиза във въздушния филтър, а да виси някъде надолу - подобрява се вентилацията. Естествено тъм където е бил свързан с въздушния филтър, трябва да се запуши с подходяща тапа /от вино/.

:twisted:
Да , това ми напомня за маркучите от перални , висящи под Ладите и Жигулите когато бяхме млади..и "гадоста" която се появяваше във въздушният филтър ако не са изведени маслените пари с маркуч на някъде...
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 16 яну 2007, 13:38

Brock написа:
snaiperisto написа:...
А толко "гадост" само от конденз...съмнявам се...но дано да е така.
Само от конденз е - това си е болежка на тези ДВГ.
Може да се подобри малко състоянието, ако се свали маркуча за картерните газове, да не влиза във въздушния филтър, а да виси някъде надолу - подобрява се вентилацията. Естествено тъм където е бил свързан с въздушния филтър, трябва да се запуши с подходяща тапа /от вино/.

:twisted:
тоест маркуча от капачката дето влиза във въздушния филтър той трябва да се махне

Изображение

а като сме заговорили за маркучи и за вентилации
този за какво е

Изображение
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 16 яну 2007, 13:53

licho написа:
а като сме заговорили за маркучи и за вентилации
този за какво е

Изображение
Това е отдушника на скоростната кутия при работата и се опразуват маслени пари който трябва да излязат от някъде.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта