Регулиране на клапани на Фиеста куриер
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 20 май 2012, 17:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Curier 1,3 60 PS benzin (1996-2001)
- Status: Извън линия
Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Здравейте, имам много странен проблем... повдигача на изпускателния клапан на 3-ти цилиндър изкочи. Сега вече е на място но ме интересува колко трябва да е луфта на клапаните? На капака пише 0.5 и 0.2 но за този модел ми каза един майстор, че е прочел в интернет че трябва да са 0.2 и 0.3....Колата е Форд Фиеста Куриер 98 година 1.3 мотор бензин пълна инжекция
Благодаря предварително 


-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 23 яну 2011, 17:55
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 GL
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Според аутодата са 0.20 всмукателни и 0.30 изпускателни
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Според Аутодата има една поправка за изпускателен клапан и пише ако на капака на клапаните е опоменато, да се регулира на 0.5!
Поздрави.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 20 май 2012, 17:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Curier 1,3 60 PS benzin (1996-2001)
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Много ви благодаря
а дали някой има идея защо този повдигач изкача за втори път 


-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 26 юли 2012, 23:04
- Модел на автомобила: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
ако някои може да ми каже как става и от каде благодаря предварително 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Съжалявам, не се обиждай, но това е процедура, която не може да се обясни. Трябва някой на живо да ти покаже, да опиташ, да провери какво си направил, да те коригира и пак да пробваш.mitko089 написа:ако някои може да ми каже как става и от каде благодаря предварително
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Фиеста
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
- Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Може ли някой да ми обясни как да си регулирам клапаните на Фиеста 97г 1.3 стъпка по стъпка. В смисъл как точно се завърта коляновия вал за да се наместят и от къде се почва
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Записваш задочно Техникум "Хенри Форд", и там се учи. Майстор няма да си играе да ти обяснява, а любител ще те обърка, или пък ти сам ще го направиш. Не е като на Москвич да регулираш клапани.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Фиеста
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
- Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Повечето неща по колите гледам вече сам да си правя, защото ми писна от майстори. Дори и Фордманиака, който толкова съм хвалил, последният път, когато ми сменя термостата, не беше завил болтовете както трябва и течеше в леглата на свещите. Трябва винаги нещо да притягам и довършвам и ми писна. Не ми е нито за парите, нито за друго. Просто ми писна. А и съм достатъчно грамотен за да разбера, ако ми се обясни
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
@Фиеста
1. Трябва да знаеш реда за запалване на цилиндрите. В твоя случай 1-2-4-3. Гледано по посоката на движение, 1-ви е в дясно и т.н.
2. Хлабините които са зададени от завода - 0,20 мм. на всмукателните клапани; 0,30 мм. на изходящите клапани. Мерят се на студен двигател.
Ако на капака на клапаните пише за изпускателните 0,5 мм., значи трябва да е толкова. Упоменато е по- горе в темата.
Това ти е отправната точка.
Почва се от 1-ви цилиндър (преди това трябва да си свалил свещите и да си откачил минуса на акумулатора), като трябва да нагласиш буталото в горна мъртва точка (ГМТ). Ако се вярва на AutoData, трябва да съвпаднеш двата белега на коляновия вал и разпределителния вал, както е показано на картинката. Като си готов с 1-ви цилиндър, завърташ коляновия вал (КВ) на 180 градуса по посоката му на въртене. Това ти гарантира, че следващия цилиндър по реда на запалване ще е в ГМТ, в твоя случай 2-ри. Регулираш, пак завърташ КВ на 180 градуса, регулираш следващия по реда на запалване и така, докато стигнеш до последния за регулиране цилиндър.
Така написано може и да изглежда лесно, но не е, особено ако е пулове, а не с кобилици. Нямам представа каква му е конструкцията на този двигател.
Та сигурен ли си, че наистина искаш да си изгубиш времето за спорен резултат, вместо да го оползотвориш с по- приятни занимания?
1. Трябва да знаеш реда за запалване на цилиндрите. В твоя случай 1-2-4-3. Гледано по посоката на движение, 1-ви е в дясно и т.н.
2. Хлабините които са зададени от завода - 0,20 мм. на всмукателните клапани; 0,30 мм. на изходящите клапани. Мерят се на студен двигател.
Ако на капака на клапаните пише за изпускателните 0,5 мм., значи трябва да е толкова. Упоменато е по- горе в темата.
Това ти е отправната точка.
Почва се от 1-ви цилиндър (преди това трябва да си свалил свещите и да си откачил минуса на акумулатора), като трябва да нагласиш буталото в горна мъртва точка (ГМТ). Ако се вярва на AutoData, трябва да съвпаднеш двата белега на коляновия вал и разпределителния вал, както е показано на картинката. Като си готов с 1-ви цилиндър, завърташ коляновия вал (КВ) на 180 градуса по посоката му на въртене. Това ти гарантира, че следващия цилиндър по реда на запалване ще е в ГМТ, в твоя случай 2-ри. Регулираш, пак завърташ КВ на 180 градуса, регулираш следващия по реда на запалване и така, докато стигнеш до последния за регулиране цилиндър.
Така написано може и да изглежда лесно, но не е, особено ако е пулове, а не с кобилици. Нямам представа каква му е конструкцията на този двигател.
Та сигурен ли си, че наистина искаш да си изгубиш времето за спорен резултат, вместо да го оползотвориш с по- приятни занимания?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- Фиеста
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
- Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Евала. Благодаря ти. С кобилици е със сигурност
- Фиеста
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
- Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
За мен не е загубено време, а по скоро мерак. Освен това, наистина не съм доволен от майстори при които съм ходил през годините с изключение на 1,2 сервиза. Просто в 90% от случаите поне при мен, остава нещо незатегнато, което буквално може да те пре.. ебе в най неподходящия момент. Давам пример-бяха ми правили нещо по мотора, не помня какво беше и не стегнали клемите на акумолатора и съответно ми загасна колата в тъмницата на един ляв завой, друг път Фордманиака (иначе безспорен професионалист) сменя ми термостата и не еб..л да стегне болтовете. Отварям капака и гледам леглото на 1-вата свещ плува в антифриз
.
Както и да е. Значи се регулират по реда. 1-ви ми е срещу мен в ляво, нали?

Както и да е. Значи се регулират по реда. 1-ви ми е срещу мен в ляво, нали?
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Написал
P.S. Все още не съм сигурен, че двата белега все пак маркират ГМТ на 1-ви цилиндър. Записано е "timing marks". Потърси повече инфо в руските или английски форуми.
P.S.P.S. Като ти е мерак да се цапаш сам, изтегли си Autodata (може и някоя по- стара версия), има какво да се види / научи от нея.
Написал съм как е. Няма "пред теб", "зад теб" "встрани" и пр. Кое е ляво и кое дясно в автомобила се определя по посоката му на движение.
P.S. Все още не съм сигурен, че двата белега все пак маркират ГМТ на 1-ви цилиндър. Записано е "timing marks". Потърси повече инфо в руските или английски форуми.
P.S.P.S. Като ти е мерак да се цапаш сам, изтегли си Autodata (може и някоя по- стара версия), има какво да се види / научи от нея.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- Фиеста
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
- Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Ок. Мерси. Ще се пробвам, пък ако не стане, не карам с-класа. Не разбирам почти нищо, въпреки че такова съм завършил, но до сега каквото съм си правил, не съм се провалил. Не ми е нито за парите, нито за времето. Просто ми писна от тулупи, дето си оставят ръцете. Всеки път давам от горе с 5-10лв,щото съм си такъв, но рядко оставам наистина доволен. Единственият сервиз за който не мога да кажа нещо негативно е Додикар
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Не е нужно да сваляш капака на ангренажа за да регулираш клапаните. Достатъчно е да използваш белега, който е на ремъчната шайба. Поставяш белега да съвпадне с белега на блока и гледаш дали клапаните на 1ви цилиндър са затворени, ако не са завърташ още един оборот. После по описания по-горе начин.
Дотука добре, обаче никой не може да ти напише колко стегнато трябва да се движи пластината на хлабиномера, става само с показване и опит.
Не знам защо държиш да регулираш клапаните, но ако е заради характерния звук, като шевна машина, дори и правилно да ги регулираш пак няма да го избегнеш. Това е така защото се подбива кобилицата, където натиска клапана и при реглаж пластината опира на здравата част на кобилицата и клапана и хлабината е точна а всъщност реалната хлабина е по-голяма и клапаните тракат.
Дотука добре, обаче никой не може да ти напише колко стегнато трябва да се движи пластината на хлабиномера, става само с показване и опит.
Не знам защо държиш да регулираш клапаните, но ако е заради характерния звук, като шевна машина, дори и правилно да ги регулираш пак няма да го избегнеш. Това е така защото се подбива кобилицата, където натиска клапана и при реглаж пластината опира на здравата част на кобилицата и клапана и хлабината е точна а всъщност реалната хлабина е по-голяма и клапаните тракат.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Малко извън темата.
Много отдавна слушам, че има безгрешни хора, ама още не съм виждал. Та едва ли аз ще съм изключение.
Проблема е що не се обади да ми кажеш, че има такъв проблем? Още повече, че колата съм я пробвал до включване на перка и не е текла. Там конструкцията е чугунена глава, месингов термостат и алуминиев капак. Често капака е прояден от антифриза и задължително слагам силикон. Има вариант, без да се оправдавам, да е слегнала гарнитурата със силикона. Извинявам се за случката, но без обратна връзка ...
Относно клапаните, така и така ще ги правиш и ти е за пръв път, качеството няма как да е супер. При неточен реглаж лесно става пак шевна машина.
Много отдавна слушам, че има безгрешни хора, ама още не съм виждал. Та едва ли аз ще съм изключение.
Проблема е що не се обади да ми кажеш, че има такъв проблем? Още повече, че колата съм я пробвал до включване на перка и не е текла. Там конструкцията е чугунена глава, месингов термостат и алуминиев капак. Често капака е прояден от антифриза и задължително слагам силикон. Има вариант, без да се оправдавам, да е слегнала гарнитурата със силикона. Извинявам се за случката, но без обратна връзка ...
Относно клапаните, така и така ще ги правиш и ти е за пръв път, качеството няма как да е супер. При неточен реглаж лесно става пак шевна машина.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
И аз малко извън темата.
Така е , безгрешни хора няма.Лично мен колегата fordmaniac ме разочарова като ми каза,че спирачна течност не се сменя, защото ще има проблем с АБС.Даже ми показа един Ескорт който си заминал без да му е сменявана никога спирачната течност и проблеми нямало.Смених сам спирачната течност и проблеми с АБС или други нямам.
Това разбира се е лично виждане по даден въпрос и не подлага на съмнение определени професионални качества.
Предполагам и колегата Фиеста има подобно лично мнение по неговия казус и затова сам иска да си реши проблема.
Поздрави
Така е , безгрешни хора няма.Лично мен колегата fordmaniac ме разочарова като ми каза,че спирачна течност не се сменя, защото ще има проблем с АБС.Даже ми показа един Ескорт който си заминал без да му е сменявана никога спирачната течност и проблеми нямало.Смених сам спирачната течност и проблеми с АБС или други нямам.
Това разбира се е лично виждане по даден въпрос и не подлага на съмнение определени професионални качества.
Предполагам и колегата Фиеста има подобно лично мнение по неговия казус и затова сам иска да си реши проблема.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Имай предвид, че на стари коли, при източването на старата течност с машина е възможно да ти замине помпата. И това доста майстори, освен Фордманиака, го казват. Но всеки си преценява. Моята я смениха по старомодния начин - през пробките на всяко колело. Абсолютно същото е, просто става по-бавно
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Ха, а колко го хвалят...Фиеста написа: ↑27 май 2020, 20:58Повечето неща по колите гледам вече сам да си правя, защото ми писна от майстори. Дори и Фордманиака, който толкова съм хвалил, последният път, когато ми сменя термостата, не беше завил болтовете както трябва и течеше в леглата на свещите. Трябва винаги нещо да притягам и довършвам и ми писна. Не ми е нито за парите, нито за друго. Просто ми писна. А и съм достатъчно грамотен за да разбера, ако ми се обясни
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани на Фиеста куриер
Ради-1 написа: ↑28 май 2020, 23:07Имай предвид, че на стари коли, при източването на старата течност с машина е възможно да ти замине помпата. И това доста майстори, освен Фордманиака, го казват. Но всеки си преценява. Моята я смениха по старомодния начин - през пробките на всяко колело. Абсолютно същото е, просто става по-бавно]
Абсолютни глупости.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта