Мондео МК4 на газ
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 27 авг 2019, 10:59
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мондео МК4 на газ
Здравейте,
Предстои ми покупка на форд мондео МК4 2010г. 2.3 бензин, автомат. Колата е с основен ремонт на двигателя - сменени сегменти, част от клапаните са сменени, с две думи двигателят мърка и му предстоят доста километри. Почетох доста, но не мога да си направя генерален извод. Става въпрос за поставянето на газов инжекцион на колата - този двигател носи ли на газ, тъй като видях мнения, че клапаните заминават и на 20 000 км. трябва да се регулират или нещо такова, не разбрах много. Не ми се ходи на 20 000 км. на майстор, искам да сложа газ и само да зареждам, и сменям филтри. Моля ви за мнение. Благодаря!
Предстои ми покупка на форд мондео МК4 2010г. 2.3 бензин, автомат. Колата е с основен ремонт на двигателя - сменени сегменти, част от клапаните са сменени, с две думи двигателят мърка и му предстоят доста километри. Почетох доста, но не мога да си направя генерален извод. Става въпрос за поставянето на газов инжекцион на колата - този двигател носи ли на газ, тъй като видях мнения, че клапаните заминават и на 20 000 км. трябва да се регулират или нещо такова, не разбрах много. Не ми се ходи на 20 000 км. на майстор, искам да сложа газ и само да зареждам, и сменям филтри. Моля ви за мнение. Благодаря!

- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Това с реглажа трябва да се примириш. Веднъж годишно( поне за мен, това са изминатите км)
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 134
- Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Колега, може ли да споделиш някаква ориентировъчна цена за тази услуга, че и аз съм се замислил за ГИ и искам да си направя сметките.Прегледах форума, но не открих такава информация.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
viewtopic.php?f=14&t=64271
Разгледай темата, сигурен съм че ще се ориентираш кой е човекът с когото да се свъжеш. За съжаление не съм монтьр, въпреки че преди си правех много неща по колата.
Разгледай темата, сигурен съм че ще се ориентираш кой е човекът с когото да се свъжеш. За съжаление не съм монтьр, въпреки че преди си правех много неща по колата.
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
- Модел на автомобила: Focus MK2
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Чак всяка година да ходи на реглаж е малко пресилено, ако ГИ е настроен правилно пробега се увеличава драстично. Лично карам Фокус 2 с 1.6 след реглаж на клапаните съм минал вече 40+к км и реглажа е още мираж. Та нещата са комплексни, доста хора които знаят/незнаят си пляскат ей така едни км и после хората, като колегата се плашат че всяка година ще ходят при майстор.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 27 авг 2019, 10:59
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
40 -50к. звучи доста по-добре
Почнах да се замислям и за течна фаза, ама там там нещата са ми още по-мътни.

-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
- Модел на автомобила: Focus MK2
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Най-важното е да попаднеш на читав майстор, който да ти монтира и настрой газовата добре. След това само ще се радваш на икономичната кола, която имаш. Това дали колата е станала за реглаж на клапани можеш и да го хванеш на живи данни с времето. Отделно има една "джажа" която можеш да си монтираш с ГИ - аванс процесор, който ти оптимизира горивния процес и сваля Т в цилиндрите, което е и главния виновник за прегорелите клапани. Не съм го тествал това още, но ако наистина работи както го описват нещата с реглажа на клапаните се отлага още повече с изминатите км.
Обикновения газов инжекцион става перфектно на този мотор, няма смисъл да оскъпяваш ненужно инвестицията с течна фаза и т.н.
Поздрави !
Обикновения газов инжекцион става перфектно на този мотор, няма смисъл да оскъпяваш ненужно инвестицията с течна фаза и т.н.
Поздрави !
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 27 авг 2019, 10:59
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Благодаря много за изчерпателните отговори !
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Само да споделя, това че не си отишъл, не значи че не е трябвало! Познавам хора, които сипват само гориво, никаква поддръжка с години. После казват, това .... е много яка кола, карам я от 10 години и само гориво сипвам - не се чупи просто. Всеки си решава сам за себе си, кога и какво да ремонтира. Никой, никого не кара на сила за нищо. Просто ремонта след 50 000 ще бъде по- скъп от този на 20 000. А едната година го казах ориентировъчно, ако мине 20 000 км за този период. Ако кара като сестра ми около 5000 годишно - даже няма нужда от газова уредба.geromessi написа: ↑28 авг 2019, 09:19Чак всяка година да ходи на реглаж е малко пресилено, ако ГИ е настроен правилно пробега се увеличава драстично. Лично карам Фокус 2 с 1.6 след реглаж на клапаните съм минал вече 40+к км и реглажа е още мираж. Та нещата са комплексни, доста хора които знаят/незнаят си пляскат ей така едни км и после хората, като колегата се плашат че всяка година ще ходят при майстор.

времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
- Модел на автомобила: Focus MK2
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Колега навъртял съм на тази кола над 80 000км на газ и би трябвало да имам някакъв опит, нали ? Като взех колата беше с ГИ, който е минал поне 20к с не много добра настройка, след това смених всичко по газовата карах така още 10-15к км и колата взе да прави проблеми (автоматик е и започна да глъхне на скорост при определено натоварване). След доста четене и лутане разбрах, че съм за реглаж на клапаните, както казах и на диагностика може да се види като станат в толкова лошо състояние. След това я закарах при фордманяка, направи си реглажа след това една нова настройка на газовата и нещата са супер вече 40000км. Колата вече не я карам и затова няма смисъл да правя реглаж, но няма и наченки да прави проблемите, както беше в началото. Иначе аз бих отишъл на едни 50000км защото сумата за тази интервенция не е толкова стряскаща, а файда има.
Не съм против реглажа на клапаните, но просто да се казва че трябва да се прави на всеки 20000км е абсурдно, ако всичко по колата (ГИ) е ок този пробег е твърде малък и може да изкара поне още толкова, преди да се отиде превантивно.
Не съм против реглажа на клапаните, но просто да се казва че трябва да се прави на всеки 20000км е абсурдно, ако всичко по колата (ГИ) е ок този пробег е твърде малък и може да изкара поне още толкова, преди да се отиде превантивно.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Как по живи данни разбираш дали си за регулиране на клапани?
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
- Модел на автомобила: Focus MK2
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
По стойностите на MAP-a , преди да направя реглажа беше около 4-50+(не помня в какви мерни единици) на ПХ, при положение че всичко беше ок по вакуума и не дърпаше от никъде въздух. След реглажа падна до 32-36, колкото е и нормално за този мотор.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Фактически преди реглажа на клапаните стойностите са били по високи?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Килопаскал (kPa) или милибар (mbar), първото е абсолютното налягане спрямо пълен вакуум, другото е относителното спрямо атмосферното, което се мени според температурата на въздуха и надморската височина. Затова и първото е 30-40-50, другото е 300-400-500 (или 0.3-0.4-0.5 bar). На морското равнище, при нула градуса по Целзий, налягането е 1 bar (1000 mbar) или 100 kPa.
Референтна стойност за перфектно работещ бензинов мотор - 310 mbar или 31 kPa (колкото е налягането на връх Еверест - за да може на теория такъв мотор с педал до метал да те закара до върха). Някои марки/модели слизат и по-надолу към 26-28 kPa , особено на двигателите с променливо газоразпределение.
Ако на празен ход, при проверени и отстранени пропуски по всмукателния тракт и с качествен бензин, налягането се различава с повече от 10% от това на завишени до към 1500-1800 оборота на място, спокойно може да се говори за недобре уплътняващи клапани.
Разликата идва от изхвърлената през клапаните по време на компресирането горивна смес - при по-бавното компресиране на празен ход се изхвърля по-голям процент и отделената мощност е по-малка, което компютърът компенсира с повече въздух и гориво. Ако инжекторните времена са завишени на празен ход - проблем с изпускателни клапани, тъй като горивната смес излиза към ауспуха. Ако се връща във всмукателния колектор, впръсканото вече гориво се оползотворява и няма причина да се увеличава допълнително времето на впръскване, дори може да се налага намаляване, в зависимост от върнатото количество горивна смес.
Тези два погледа (но и не само към посочените параметри) - на празен ход и завишени обороти, са достатъчни за една бърза и доста точна диагноза.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 29 ное 2018, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Focus Duratec-He 2.0 LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
А може ли някой да препоръча сервиз, където замерват стойностите на МАР-а?
В два сервиза попитах и ме гледаха странно!
В два сервиза попитах и ме гледаха странно!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Колата има датчици и сама си ги измерва, само трябва да имаш нужните знания как да я попиташ, всичко си казва.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 29 ное 2018, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Focus Duratec-He 2.0 LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Ами явно нямам нужните знания щом питам 

-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
- Модел на автомобила: Focus MK2
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Страшен отговор колега, направо всичко му стана ясно на човека
Аз ще се опитам да му го обесня по малко по-сложен и труден начин:
- купува се един elm327 кабел за диагностика - http://programatoribg.com/elm327/index.htm
- по желание може да се модифицира с което функционалността му става още по-голяма, в тази тема съм го описал - viewtopic.php?f=8&t=72682&p=529621#p529621
- инсталира се Forscan - https://forscan.org/
- в програмата се отива в Dashboard и там се избира MAP или от PCM модула или директно от OBD
картинката е примерна

![[t31170.gif] [t31170.gif]](./images/smilies/t31170.gif)
Аз ще се опитам да му го обесня по малко по-сложен и труден начин:
- купува се един elm327 кабел за диагностика - http://programatoribg.com/elm327/index.htm
- по желание може да се модифицира с което функционалността му става още по-голяма, в тази тема съм го описал - viewtopic.php?f=8&t=72682&p=529621#p529621
- инсталира се Forscan - https://forscan.org/
- в програмата се отива в Dashboard и там се избира MAP или от PCM модула или директно от OBD
картинката е примерна

-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 29 ное 2018, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Focus Duratec-He 2.0 LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 на газ
Geromessi, благодаря!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 215 госта