Адски неприатен проблем с Fiesta 1.1mi CLX

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
shibing
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Адски неприатен проблем с Fiesta 1.1mi CLX

Мнение от shibing » 23 дек 2006, 01:50

Значи всичко започна един ден на магистралата,при 120 км/ч колата започна да ми 'придърпва" леко,все едно свършва бензина но се оправи.С течение на времето понякога усещах същото "придърпване".Един ден реших да засека колко ми гори колата и от тогава разбрах че наистина имам проблем(беше започнала да гори 8,9 на 100).Вече не ми "придърпва (или съм свикнал),но при рязко подаване на газ колата глъхне за 1,2 секунди и при потегляне трябва да изчакам да зацепи газта иначе гасне.
Сега за маисторите:
1майстор:закачи я на елкомп и тъй като не ми намери колата на програмата той започна да гледа под капака все едно не е виждал кола преди това.И тъй като не успя да измисли нищо ми каза да си махна катализатора че можело да бил запушен.Оказа се че нямам катализатор!!!
2майстор(сервиз BOSH)Човека провери цилиндрите(всичко си беше ОК),компресия 12 на всички.Каза ми да сменя свещите и кабелите,бензиновата помпа,потенциометъра за дроселовата помпа(като ме предупреди че нов е 240 лв в Мото Пфое,а стар трудно ще намеря).Смених свещите,кабелите,бензиновата помпа не съм защото преди 6 месеца е сменяна и не мисля че има нужда,а потенциометър ми донесоха от Пловдив стар и като го сложих беше същата работа.

Сега пак при рязко подаване на педала колата "мисли" 1,2 секунди и тогава подава газ(много е неприятно).Разхода продължава да ми е 8,9 литра на 100км и вече се чувствам безсилен.Ако някой може да помогме по някакъв начин ще съм му благодарен.

П.С. Извинявам се че се получи дълго като роман,но исках да е ясно всичко. :D
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 23 дек 2006, 11:41

Това което се сещам аз - ако си моноинжекция да ти се е позапушил инжектора. Чистене на ултразвук или с добавка за почистване на инжектори. Задръстен бензинов филтър. За твоя модел май беше 30-на лв. МАП сензор - мери налягането в смукателните колектори - има го при моноинжекция. Ако той дава невярна информация на ЕКУ-то може да прави подобни проблеми.
За кабелите и свещите ти препоръчвам оригиналните по каталог за твоя модел и задължително MotorCraft. Естествено са по скъпички :(

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 23 дек 2006, 22:40

Същата работа, братле :)

Запази спокойствие :) Винаги съм мислел, че полицаите са най-задръстеното съсловие, но не е така; мнооого след автомонтьорите са.

При мен почти всички проблеми, вкл. и подобен на твоя, изчезнаха като смених бензина. Shell V-power 100 взех да сипвам...Разхода в лв/100км спадна, не прекъсва и не глъхне. Опитай, дано помогне...
опитай и това: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

ПП Ако караш из София и я настъпваш повечко разходът може и да е нормален...кой знае...


Живи и здрави!!!!!!!!

KPETEH
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 02 ное 2006, 20:53
Модел на автомобила: ford scorpio
Контакти:
Status: Извън линия

1.1

Мнение от KPETEH » 24 дек 2006, 22:01

Лично мое мнение! Запушен горивен филтър, запушени жиглиори и дюзи. пробваи това първо преди да пазаруваш! Ефект от смяна на филтъра и прочистването на дюзите - ултразвук 100% ще има! Другото с кабелите после...

Потребителски аватар
shibing
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от shibing » 24 дек 2006, 22:06

Същата работа, братле Smile

Запази спокойствие Smile Винаги съм мислел, че полицаите са най-задръстеното съсловие, но не е така; мнооого след автомонтьорите са.

При мен почти всички проблеми, вкл. и подобен на твоя, изчезнаха като смених бензина. Shell V-power 100 взех да сипвам...Разхода в лв/100км спадна, не прекъсва и не глъхне. Опитай, дано помогне...
опитай и това: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

ПП Ако караш из София и я настъпваш повечко разходът може и да е нормален...кой знае...
Не мисля че е от бензина...казаха ми че моторчето което подава допълнително гориво към инжекцията не работи и трябва да сменя потенциометъра за да се разбере дали е от потенциометъра или нещо му има на това моторче.Четох доста тук във форумите и реших да сваля потенциометъра и да изолирам жичките му със силикон,защото сега са направо оголени(само с изолирблан облепени).Някаде дори четох,че решение на проблема било и отстраняването на този потенциометър.Ще пробвам тези неща и пак ще пиша какво се е получило... :? [/quote]
DigiPro
МнениеПуснато на: Съб 23 Дек, 2006 11:41 Заглавие:
Това което се сещам аз - ако си моноинжекция да ти се е позапушил инжектора. Чистене на ултразвук или с добавка за почистване на инжектори. Задръстен бензинов филтър. За твоя модел май беше 30-на лв. МАП сензор - мери налягането в смукателните колектори - има го при моноинжекция. Ако той дава невярна информация на ЕКУ-то може да прави подобни проблеми.
За кабелите и свещите ти препоръчвам оригиналните по каталог за твоя модел и задължително MotorCraft. Естествено са по скъпички Sad
Не е от инжектора.Цялата инжекция е нова(на 5 месеца)от Холандия мисля ми я донесоха.Хвърля си бензинче.Бензиновия филтър е сменян преди 4 месеца(Възможно ли е да е от него???)А за този МАП сензор може ли малко по-подробно да ми обясниш?

КОЛАТА Е МОНОИНЖЕКЦИЯ !!! НЯМА КАРБУРАТОР !!!
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 24 дек 2006, 23:10

shibing написа:КОЛАТА Е МОНОИНЖЕКЦИЯ !!! НЯМА КАРБУРАТОР !!!
Опа ... я помисли пак. :lol:
Ама нормално ... Празник е - и аз съм доста почерпен. Наздраве.

Потребителски аватар
shibing
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от shibing » 25 дек 2006, 00:44

WarKiller
МнениеПуснато на: Нед 24 Дек, 2006 23:10 Заглавие:
shibing написа:
КОЛАТА Е МОНОИНЖЕКЦИЯ !!! НЯМА КАРБУРАТОР !!!

Опа ... я помисли пак. Laughing
Ама нормално ... Празник е - и аз съм доста почерпен. Наздраве.
Какво да мисля????Колата е без карбуратор!!!Какво странно има в това?Наздраве. :D :D :D :D :D :D :D
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 26 дек 2006, 12:55

shibing написа:А за този МАП сензор може ли малко по-подробно да ми обясниш?
Ами намира се на стената към купето от страната на шофьора. В него влиза едно маркуче от смукателните колектори и един куплунг с 3-4 жици. Пробвай да ги почистиш с контактен спрей. Изтегли си Haynes Manuals и намери какви стойности трябва да има този сензор за твоя модел и го измери. Ето ти и снимка на въпросния сензор:
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 26 дек 2006, 15:05

Моноинджекцията е много опростен карбуратор.

Потребителски аватар
shibing
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от shibing » 26 дек 2006, 15:49

DigiPro
МнениеПуснато на: Вто 26 Дек, 2006 12:55 Заглавие:
shibing написа:
А за този МАП сензор може ли малко по-подробно да ми обясниш?

Ами намира се на стената към купето от страната на шофьора. В него влиза едно маркуче от смукателните колектори и един куплунг с 3-4 жици. Пробвай да ги почистиш с контактен спрей. Изтегли си Haynes Manuals и намери какви стойности трябва да има този сензор за твоя модел и го измери. Ето ти и снимка на въпросния сензор:
Ами първия майстор при когото ходих,първо за това се сети и ми го смени с друго(втора употреба)ама ефект никакъв,та сега пак сам си с моето.Искам да ви питам дали ако изолирам жичките на потенциометъра със силикон и ги почистя добре преди това ще има някакъв ефект?Някаде тук във форумите четох че можело направо да се премахне този потенциометър ама на мен това си ме струва абсурдно.... :shock: :shock: :shock:
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 26 дек 2006, 18:17

HACKO написа:Моноинджекцията е много опростен карбуратор.
shibing... когато писах това по-нагоре определено бях доста на градус, но все пак имах предвид точно това, което казва колегата НАСКО. :wink:

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 27 дек 2006, 11:22

DigiPro написа: Задръстен бензинов филтър. За твоя модел май беше 30-на лв.
Проблема и при мен е същият на бензин но понеже карам повече на газ до сега не му обръщах внимание, но като ми свърши газта на магистралата и 10 км до ОМВ се тътрих като буболечка в аварииното. Днес ходих да си купя горивен филтър от МП точно 22,52 лв. Утре ще го сменям (днес много ми е студено).

Потребителски аватар
shibing
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от shibing » 27 дек 2006, 17:43

Brock написа:Eдно решение на проблема :idea:

Просто откачи буксата, която е за моторчето - някъде от дясно под филтъра, като си с лице към колата. Така може да си караш без проблеми :wink:
Единственото неудобство е в първата една минута - може да ти загасне - това при положение, че не е загряла. Просто се прецаква така наречената работа на "смукач".

Изпитано е - ако не спре да ти прави проблеми, значи има нещо друго а не е моторчето.


:twisted:
Ето това имах предвид.Ако е така да го махам и аз....

П.С.Днес засекох колата.Минавам 30км с 3 л.или с други думи 10/100 апреди този проблем забравях кога сам сипвал бензин 4,5/100.ДееееВа :roll:
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 27 дек 2006, 22:59

все пак напиши отстрани дали си моноинжекция или не. 1.1 clx не говори много за двигателя.
въпросното моторче събира боклуци, най вече прах. аз ходих преди време да ми го чистят. основно пръскаха със смазка wd40, след известно време и аз направих тази процедура сам.
свещи ако сменяш отиди в мото пфое, около 22 лева излизат 4 свещи моторкрафт. не се разправяй с никакакви други. всъщност с какви свещи караш сега?

аз имах проблем преди време работеше все едно на по-малко цилиндри нямаше мощност изобщо ужасно. ходих в мото пфое на диагностика казаха ми нямаш компресия, смени свещи, кабели, може да е по-сериозен проблема, ние ти предлагаме да ти почистим мотора, но може и да стане може и да не стане. смених си свещите и проблемите изчезнаха. кабелите за свещи комплекта е към 75 лева. така че не спестявай от това - за справка ще ти кажа в бош в официалния магазин четири (ужасно изглеждащи а и предполагам и работещи) кабела са 56 лева - по 14 лева единия. смени и

въздушния филтър сменян ли е ? никъде не видях да си писал. погледни състоянието му и го смени към 10 лева е един.
парно имаш ли ? в смисъл бързо ли загравя. високия разход може и да ти е оттам. ако не ти работи термостата.
смени евтините неща първо и тогава се хвърляй на почистване на инжектори, смяна на сензори и на моторчета за празен ход. тези коли си имат проблеми в някой неща и веднага всеки говори за тях като отидеш на майстор. въпросното моторче се полепва с пепел, откъде да знае немеца че в българия като ти седи колата на улицата и след една седмица като дигнеш капака и си като в сахара, пясъци и дюни :roll:
успех
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
shibing
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от shibing » 28 дек 2006, 19:48

Сега карам със свещи CHAMPION (20 лв 4-те),кабелите не съм ги сменял защото преди 3 месеца,когато купих колата(от приател)те бяха сменяни и не виждам смисал да ги сменям отново,а свещите ги смених защото счупих една от предишните когато я отвъртах и ....аиде 4 нови...!Колкото до компресията,тя е 12 на всеки цилиндър(абе аз проблем с двигателя нямам).За въздушния филтър съм съгласен,утре ще го сменя него.Сега за парното-значи доста трудно загрява колата,даже сложих картон отпред,стрелката рядко влиза в NORMAL.Наистина май ще се сменя и термостата,трябва да вида какви пари е само...

Колкото до TPS-a днес днес го свалих и като махнах изолацията видях че жиците му са оголени целите.Изолирах ги много добре със силикон,като ги почистих със спирт преди товаи и след това облепих със изолирблан.Стана супер!Някаде четох едно мнение на модератор че мога да разбера дали ми работи потенциометъра като замера съпротивлението на жичките.Днес го направих това нещо и имам резултати ама си забравих лисчето със резултата на работата.Но мисля че работи защото когато движа крачето на TPS-a съпротивлението енин път расте постепенно,един път намалява и един път си седи постоянно(трите случия се получават като меня жичките когато мера съпротивлението).Утре ще напиша точно м/у кои жици какво става.

Сега си карам без този потенциометър(че беше тъмно и не можах да го сложа одеве)и колата си върви по-същия начин само дето леко ми придърпва вече не само когато потеглям а и докато си карам.Ще сменя термостата,въздушния филтър,и ще сложа потенциометъра след което ще пиша какво е станало(даи боже да се оправи),а до тогава никое мнение няма да ми е излишно
:wink:
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 28 дек 2006, 22:18

Важното е като движиш лоста на tps съпротивлението да се променя плавно без прекъсвания. Направо се учудвам, че може да работи без него.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 29 дек 2006, 18:27

HACKO написа:Важното е като движиш лоста на tps съпротивлението да се променя плавно без прекъсвания. Направо се учудвам, че може да работи без него.
Предполагам, че без него работи със някаква средна стойност по "подразбиране".

Като го закачиш отново разкачи акумулатора да се нулират грешките в ECU-то.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 29 дек 2006, 21:37

Колата ти да не е италианска??? Разликата в термостатите е драстична. Тези Champion свещи малко ме съмняват!
Изображение Изображение

Потребителски аватар
shibing
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от shibing » 30 дек 2006, 14:51

Ето резултатите от измерването на съпротивлението:(Жълта-Зелена)-съпротивлението седи постоянно на 4,5:(Зелена-Червена)-съпротивлението се мени плавно от 6-1,3(ако през 0,2 е плавно де);(Червена-Жълта)-плавно от 1,5 до 5,8(пак през 0,2 горе долу)
п.с.Цветовете са на трите жички излизащи от TPS-a

От така направените измервания стигам до извода,че ТПС-а функционира нормално.Само че забравих да разкача акомулатора.Утре ще го направя че сега съм на друга вълна... :lol: :lol: :lol: Ако някой може да микаже дали получените резултати от измерваниятами са добри и ТПС-а работи нормално ще му бъда благодарен и започвам да търся проблема другаде.Като за начало ще сменям въздушния филтър и термостата...пък да видим.... :wink:
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!

Потребителски аватар
shibing
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от shibing » 31 мар 2007, 22:30

Тая кола направо ме побърка.Вече незнам колко време мина и проблема си остава....Хора незнам какво да правя,освен да отида до Пловдив ,там може да има майстори,а не като тук......
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта