Разход на масло на Focus 1.6
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 28 апр 2018, 22:39
- Модел на автомобила: Форд фокус МК2 - Duratec-HE 1.8i 125кс
- Местоположение: Велико Търново
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Благодаря за отговора, че майсторчето я мери на студен двигател и каза, че този тест е ориентировъчен, а не подтвъждава какво се е прецакало! 
Но всеки ден научавам нещо ново.

Но всеки ден научавам нещо ново.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Повече не ходи при този "майстор"!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Компресия се мери само на студен двигател. Мери се каквото се мери, по важното е тълкуването на измереното. Привидно всичко при меренето изглежда проста работа, но е подвеждащо. Тънка работа е. В много сервизи са се отказали от този метод за диагностика и са го заменили с подаване на сгъстен въздух през калибриран дроселиращ отвор. Абе по просто казано не го мерете, за да не се вкарате във филм.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Меродавното измерване е налягането на картерните газове.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Така е, иска се много познание и акъл, затова по сервизите се отказват. Много по-лесно е компютъра да ти каже какво става. А пък метода с подаване на въздух и отчитане на компютъра на загубите изобщо не е от вчера, имаше го на "Елконите" от 80те, просто сега станаха по-достъпни.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
На студен двигател ще ме разплачеш колега ето ти едно видео човека обяснява как става пусни и текста и обърни внимание на цитата warm up engime to operating tempetature мога да ти намеря още хиляди сайтове че това става само на загрят двигател. https://www.youtube.com/watch?v=0W0kQeTvURUPenyo63 написа: ↑25 май 2018, 17:44Компресия се мери само на студен двигател. Мери се каквото се мери, по важното е тълкуването на измереното. Привидно всичко при меренето изглежда проста работа, но е подвеждащо. Тънка работа е. В много сервизи са се отказали от този метод за диагностика и са го заменили с подаване на сгъстен въздух през калибриран дроселиращ отвор. Абе по просто казано не го мерете, за да не се вкарате във филм.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Колега, ами ако двигателя не може да загрее примерно не пали. Или пали но работи неравномерно примерно на три цилиндъра. Или пък чука нещо вътре, я бутален болт, я клапан. И аз като тебе да кажа ще ти намеря хиляди причини когато се налага да премериш компресията но е опасно да загрееш първо двигателя. Даже е нежелателно да го палиш и т.н да не изпадаме в подробности. Може би в такъв случай трябва да имаме топли чаршафи с които да го завием. Това на шега разбира се. Идеята на меренето е да се види плътноста между сегментите и цилиндъра, тази плътност е в основата на адиабатния процес, на идеята ДВГ по принцип. Като тръгнеш да загряваш двигателя опорочаваш първоначално заложените хлабини от конструктора. А той е заложил на това, че този двигател трябва да пали и при минус 25 градуса примерно. Създаваш и маслен филм в цилиндъра, ами ако в маслото има добавки за повишаване ма компресията, ами ако няма добавки. Ами.......много амита има. Колега информация в интернет много, работел съм в Европа и не са ми чужди езиците, прати ми, или пък публикувай нещо ако имаш време нещо в полза на твоята теза. В спора се ражда истината. Темата е дълга и лично аз съм против показанията на компресомера да се считат за светия грал в диагностиката. Абе като тежест в диагностиката стойноста е някаква си там.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Нали знаеш че метала при нагряване се разширява а при изстиване се свива за това когато е студен двигателя няма да пуши. Това нещо със сегментите и гумичките съм го минал защото вече двигателя ми има вече един основен ремонт докато беше студен двигателя колкото и да форсираш нямаше пушек ама като вдигнеше работна температура бълваше яко сивкав дим като настъпиш педала на газта. Компресията като я замериха беше нещо от сорта 14-15 по висока от колкото трябва поради факта че маслото уплътнява проблема беше в сегментите. Колегата може да си продължава така просто повече време ще е около щеката на маслото от колкото на волана първо ще се запуши катализатора а после ще му се прецакат ламбда сондата. Лично за мен по евтино ми излиза да направя ремонта от колкото да наливам постоянно масло на месец ми излизаше около 50 лева само за масло. Както казах и по горе тези двигатели Duratec-He са с калпави сегменти както и моят Zetec-s но след ремонта не доливам никакво масло.Penyo63 написа: ↑26 май 2018, 08:33Колега, ами ако двигателя не може да загрее примерно не пали. Или пали но работи неравномерно примерно на три цилиндъра. Или пък чука нещо вътре, я бутален болт, я клапан. И аз като тебе да кажа ще ти намеря хиляди причини когато се налага да премериш компресията но е опасно да загрееш първо двигателя. Даже е нежелателно да го палиш и т.н да не изпадаме в подробности. Може би в такъв случай трябва да имаме топли чаршафи с които да го завием. Това на шега разбира се. Идеята на меренето е да се види плътноста между сегментите и цилиндъра, тази плътност е в основата на адиабатния процес, на идеята ДВГ по принцип. Като тръгнеш да загряваш двигателя опорочаваш първоначално заложените хлабини от конструктора. А той е заложил на това, че този двигател трябва да пали и при минус 25 градуса примерно. Създаваш и маслен филм в цилиндъра, ами ако в маслото има добавки за повишаване ма компресията, ами ако няма добавки. Ами.......много амита има. Колега информация в интернет много, работел съм в Европа и не са ми чужди езиците, прати ми, или пък публикувай нещо ако имаш време нещо в полза на твоята теза. В спора се ражда истината. Темата е дълга и лично аз съм против показанията на компресомера да се считат за светия грал в диагностиката. Абе като тежест в диагностиката стойноста е някаква си там.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Това че компресията е по висока от колко трябва да бъде и аз съм попадал на такива двигатели. Имах един случай при който двигателя изкарваше масло от аспуха, за пушенето беше доволно много, иначе палеше от раз, вървеше си прилично добре, но капеше черно масло от фланчето преди гъвката връзка. При мерене на компресията на единия цилиндър показа 32 атм. При епсилон 16,5 това 32 е много. След аутопсията се оказа: компресионните сегменти износени, но има още хляб в тях. Маслените сегменти: луфта при налагане в празния цилиндър 0,4 мм. Износен силно ръба на атаката им и този с високата компресия запушени не нацяло, но почти отворите които са под масления сегмент в буталото. И какво става- масления сегмент обира маслото но после това масло няма къде да отиде отечката му е запушена. При толкова много масло в цилинтъра дето се вика и без компресионни сементи щеше да има компресия и какво хвърля го през ауспуха. Не беше малко и духането в щеката но и не беше фрапиращо много. Та такива неща се случват в практиката. Та заради този случай и заради други такива случаи твърдя че меренето на компресия е тънка работа. Целта ми на писането във форума е единствено ВЗАИМОПОМОЩ. Ако съм успял да помогна на някой съм доволен. Успех.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
То и моят двигател си палеше от раз и си вървеше нормално нали знаеш като изгаря бензина и маслото октановото число се качва ето ти още един клип на Руски как се мери компресия https://www.youtube.com/watch?v=yFUMIoGrOHMPenyo63 написа: ↑26 май 2018, 15:43Това че компресията е по висока от колко трябва да бъде и аз съм попадал на такива двигатели. Имах един случай при който двигателя изкарваше масло от аспуха, за пушенето беше доволно много, иначе палеше от раз, вървеше си прилично добре, но капеше черно масло от фланчето преди гъвката връзка. При мерене на компресията на единия цилиндър показа 32 атм. При епсилон 16,5 това 32 е много. След аутопсията се оказа: компресионните сегменти износени, но има още хляб в тях. Маслените сегменти: луфта при налагане в празния цилиндър 0,4 мм. Износен силно ръба на атаката им и този с високата компресия запушени не нацяло, но почти отворите които са под масления сегмент в буталото. И какво става- масления сегмент обира маслото но после това масло няма къде да отиде отечката му е запушена. При толкова много масло в цилинтъра дето се вика и без компресионни сементи щеше да има компресия и какво хвърля го през ауспуха. Не беше малко и духането в щеката но и не беше фрапиращо много. Та такива неща се случват в практиката. Та заради този случай и заради други такива случаи твърдя че меренето на компресия е тънка работа. Целта ми на писането във форума е единствено ВЗАИМОПОМОЩ. Ако съм успял да помогна на някой съм доволен. Успех.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Мой приятел реши да си смени сегменти и като отвориха двигателя буталата се клатеха на ръка в цилиндъра, грам сегмент не беше останал. Колата палеше нормално и вървеше нормално , ест губеше масло и пушеше.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Колега аспасия, гледах клиповете и нямам какво да коментирам. Не виждам логика, но това е положението. Ще загряваме двигателите, пък ако е невъзможно това, няма да я мерим. Благодаря за клиповете.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Не само в клипа, даже и в учебниците го пише. А ако не може да се загрее, вече не е за мерене на компресия а за разглобяване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Наско, лошо няма, просто е неудобно от гледна точка на този дето работи в сервиза. Кой ще си играе да загрява колата, на място да работи-абсурд. Първо че много бавно става, второ кой ще диша изгорелите газове. Клиента да ходи да си я загрява става, ама е ангажимент, пък и масова практика е клиента да си остави колата в сервиза и да си ходи на работа. Като и разбереш кусура и, му звъниш казваш му проблема, цената и т.н. Какво да обяснявам всеки го знае, а бе меренето на компресия както бях писал си е глупост от всякъде. Наско ами ако някой от термостатите не работи коректно,? Защо да я разглобяваш само за това?
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
За пет минути на място няма ли да загрее, къв е този майстор където нямал време 
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Опитваш се да докараш "от девет кладенеца вода" само и само да защитиш тезата си. Добре ама си има Физика ( а законите на Физиката са единствените които не могат да се нарушат безнаказано), в работна температура хлабините са едни а на студено други. Целта на теста е да се преценят именно хлабините, затова е важно да са в работна температура. Отначало поддържаше тезата, че не може да се достигне температура, защото не може да запали заради ниска компресия. Аз казвам, че ако Бензинов мотор не пали заради ниска компресия е директно за ремонт (ако не за изхвърляне). Бензина пали и при 4- атм. компресия, обаче тогава вече е започнал да гори по 3-4л масло на 100 Км.
Това за термостата няма да го коментирам, приемам го за шега.
Това за термостата няма да го коментирам, приемам го за шега.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Да продължа да нося от деветте кладенеца вода. За бензиновите мотори ясно, ами за дизелите. Въпрос: За колко време се стига до подгревните свещи(дюзи), как се свалят на студен или топъл двигател. И освен законите на физиката има и друго, как се работи в горещо време на горещ двигател.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Ако няма компресия дизеловият двигател нали знаеш че няма въобще да запали въобще в това е разликата между бензиновия който и да има някаква компресия пали.Penyo63 написа: ↑29 май 2018, 06:04Да продължа да нося от деветте кладенеца вода. За бензиновите мотори ясно, ами за дизелите. Въпрос: За колко време се стига до подгревните свещи(дюзи), как се свалят на студен или топъл двигател. И освен законите на физиката има и друго, как се работи в горещо време на горещ двигател.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Разход на масло на Focus 1.6
Даже и по- лесно палят. Зависи какво разбираш под нямане на компресия.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта