МТ75 vs SX75x90 GL5 и откъде???
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 сеп 2006, 17:34
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8i 16V 115hp 1994
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
МТ75 vs SX75x90 GL5 и откъде???
Еми и аз си нямах работа и реших да си сменям маслото на скоростите на Мондеото, които ми се струваше, че влизат трудно. Сложих ELF 80W90, което не е много евтино. Сега пак влизат доста трудно и се чудя кво да правя? Да взимам МТ75 или да си карам с това?
В Мото Пфое искат по 30 лв на литър. Намерих го в автосвят за по 17.60 но ми каза, че е свършило и повече няма да зареждат. Даде ми телефона на техния доставчик, който е във Военна рампа и там ми казаха, че нямат такова, но имат по високия-клас SX75x90 GL5 и е по 24.70 лв/л, който покривало и МТ75. Пак ми се вижда солено. Ако знае някой къде в София мога да си взема едно от тези две масла на сметка...................ще е много добре.
В Мото Пфое искат по 30 лв на литър. Намерих го в автосвят за по 17.60 но ми каза, че е свършило и повече няма да зареждат. Даде ми телефона на техния доставчик, който е във Военна рампа и там ми казаха, че нямат такова, но имат по високия-клас SX75x90 GL5 и е по 24.70 лв/л, който покривало и МТ75. Пак ми се вижда солено. Ако знае някой къде в София мога да си взема едно от тези две масла на сметка...................ще е много добре.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МТ75 vs SX75x90 GL5 и откъде???
преди два дена коментирахме това - аз се зачетох в нета и намерих, че мт75 е еднакво с ATF. последното е далеч под 30 лв литъра, на приста май е около 10... става дума за ATF, това е dextron II - по ефтиното масло за автоматици.agril написа:Еми и аз си нямах работа и реших да си сменям маслото на скоростите на Мондеото, които ми се струваше, че влизат трудно. Сложих ELF 80W90, което не е много евтино. Сега пак влизат доста трудно и се чудя кво да правя? Да взимам МТ75 или да си карам с това?
характерно за мт75 кутиите е рядкото масло. с трансмисионно се включва трудно, но не е опасно за кутията, ако е 75в90 или 80в90 - само да не замръзва зимата
намери темата за това масло
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 сеп 2006, 17:34
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8i 16V 115hp 1994
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
В интерес на истината бях прегледал всички подобни теми и даже писах в тях, но нещо наистина не ми стана ясно и затова си позволих да отворя нова тема. И пак не ми е ясно как ATF DextronII на приста за автоматични трансмисии отговаря на спецификацията ESD-M2C186-A на MT75 на моята механична скоростна кутия.
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега на Мондеото кутията не е МТ75, а МТХ75. Мондеото е с предно, затова. Не си прави експерименти с качеството на маслото. Форда не е Фолксваген и не върви с "каквото му сложиш". В крайна сметка ако го смениш цялото, то ще те кара поне 100 000 км, ако не и повече.
Ако ще ползваш масло за ръчна скоростна ползвай само оригиналното /което пак си е АТF в крайна сметка/ или има и едно Comma MT75 което също става и е по-евтино, но нямам идея дали изобщо го има в БГ.
Ако искаш по-евтин вариант ползвай АТF Dexron III и се убеди че Форд е в списъка на опаковката.
Ако ще ползваш масло за ръчна скоростна ползвай само оригиналното /което пак си е АТF в крайна сметка/ или има и едно Comma MT75 което също става и е по-евтино, но нямам идея дали изобщо го има в БГ.
Ако искаш по-евтин вариант ползвай АТF Dexron III и се убеди че Форд е в списъка на опаковката.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
амо то аз предлагам тази замяна, друг във форума май не го е писал.agril написа: И пак не ми е ясно как ATF DextronII на приста за автоматични трансмисии отговаря на спецификацията ESD-M2C186-A на MT75 на моята механична скоростна кутия.
знам за проблемът с трансмисионното масло за кутиите и затова за предната тема се разрових сериозно. прочетох в нет-а препоръки за използване на ATF, и сверих спецификации на масла на ессо, приста и форд и други. Излиза, че маслото за автоматици има свойствата на трансмисионното в областта на износването и някой физични свойства при висока температура (над 40 градуса), а при ниска - около и под 40, и особено под 0 град. го превъзхожда. не се сгъстява толкова, а има същите мазилни качества и е по-устойчиво химически.
отстъпва само по показателя противозадирни ...(? забравих термина), но тези кутии, както и МТХ 75 нямат хипоидни предавки (предавки с приплъзване), и имат триещи синхронизатори. последното е важно - от тях и конкретно от триенето там зависи колко лесно ще включват скоростите, а трансмисионното и ATF Dextron III имат прекалено висока стойност на противозадирните си качества - или плъзгавината, на български.
за тези кутии е подходящо масло от типа на моторните, хидравличнио-трансмисионните (МХП, MHP на латиница) и ATF, ATF Dextron II. Това са все масла, които не се сгъстяват много при ниска температура и не са супер плъзгави. опасност за кутията може да е гъстото масло, а неудобсво създават противозадирните плъзгащи свойства на трансмисионните ЕП и ATF III масла.
същата работа е със скоростните кутии на лада самара и на някои пасати - те определено не вървят с всяко масло - ладата иска двигателно рядко, а пасата само рядко трансмисионно.
ще доразуча работата, защото за моята, на ескорта, ще се окаже, че е идеално МХП, което е ефтино и качествено, има го по целия свят.
все пак само излагам какво чета в нета и книгите, и го обяснявам, именно за да си прецени всеки за своята си работа. досега не бях ползвал ATF а ми е трябвало и затова така се задълбочих в темата. оказва се чудесно масло за някои работи.
- ivo9180
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
- Местоположение: Пирдоп
- Status: Извън линия
Лятото купих TEXAMATIC 7045 на тексако за хидравликата за около 11
лв. литър но не ми се е налагало да доливам
http://www.licos-oil.com/texaco/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
лв. литър но не ми се е налагало да доливам
http://www.licos-oil.com/texaco/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 сеп 2006, 17:34
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8i 16V 115hp 1994
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Rick ако обичаш не ми слагай думи в устата. Никъде не казвам, че скоростната кутия на Мондео е МТ75. Става дума за маслото на Comma Oil MT75 Gear Oil и пo-високия клас SХ75w90 GL5, което покрива въпросната спецификация за Форд Мондео.
Незнам кво да правя с маслото ама треа да стане бързо, че сутрин не мога да включа на втора.
Незнам кво да правя с маслото ама треа да стане бързо, че сутрин не мога да включа на втора.
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 сеп 2006, 17:34
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8i 16V 115hp 1994
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Я какво намерих на страницата на Шел! Избираш си марката и модела на автомобила и то ти дава предоставените от тях подходящи смазочни масла.
http://www.shell.com/home/bg/html/iwgen ... 91002.html
От тук излиза, че трябва да си купя Donax ТХ!!!
Дали това е края на мъките или просто невярна инфо от страна на Шел!?!
Shell Donax TX
Donax TX е течност за автоматични трансмисии с превъзходно качество, одобрена от General Motors съгласно спецификация GM DEXRON III. Разработена на база синтетична основа Shell XHVI, Donax TX показва високи експлоатационни характеристики, позволяващи удължаване на срока за смяна дори и при най-тежки условия на работа.
Приложения
• Автомобилни автоматични трансмисии.
• Автомобилни хидравлични системи.
• Кормилно сервоуправление.
• Определени ръчни скоростни кутии.
Експлоатационни характеристики
• Технология, използваща синтетична основа Shell XHVI.
• Отлично превключване на скоростите.
• Течливост при екстремални ниски температури.
• Механична стабилност.
• Защита от износване.
• Възможност за максимално дълъг срок на смяна.
• Устойчивост на окисляване при висока температура.
Спецификации за експлоатация
• General Motors - GM DEXRON III
• Ford - MERCON

• General Motors Allison - C-4 (23292696)
• Mercedes Benz - 236.9
• ZF TE-ML - 09B-14B
• Voith - G 607 / G 1363
Tипични физични характеристики
Кинематичен вискозитет при 40°С mm2/s (ISO 3104)
33.2
Кинематичен вискозитет при 100°С mm2/s (ISO 3104)
7.2
Вискозитетен индекс (ISO 2909)
189
Плътност при 15°С, g/cm3
0.847
Пламна температура в отворен тигел, °С (ISO 2592)
165
Температура на течливост, °С (ISO 3016)
-48

http://www.shell.com/home/bg/html/iwgen ... 91002.html
От тук излиза, че трябва да си купя Donax ТХ!!!
Дали това е края на мъките или просто невярна инфо от страна на Шел!?!






Shell Donax TX
Donax TX е течност за автоматични трансмисии с превъзходно качество, одобрена от General Motors съгласно спецификация GM DEXRON III. Разработена на база синтетична основа Shell XHVI, Donax TX показва високи експлоатационни характеристики, позволяващи удължаване на срока за смяна дори и при най-тежки условия на работа.
Приложения
• Автомобилни автоматични трансмисии.
• Автомобилни хидравлични системи.
• Кормилно сервоуправление.
• Определени ръчни скоростни кутии.
Експлоатационни характеристики
• Технология, използваща синтетична основа Shell XHVI.
• Отлично превключване на скоростите.
• Течливост при екстремални ниски температури.
• Механична стабилност.
• Защита от износване.
• Възможност за максимално дълъг срок на смяна.
• Устойчивост на окисляване при висока температура.
Спецификации за експлоатация
• General Motors - GM DEXRON III
• Ford - MERCON




• General Motors Allison - C-4 (23292696)
• Mercedes Benz - 236.9
• ZF TE-ML - 09B-14B
• Voith - G 607 / G 1363
Tипични физични характеристики
Кинематичен вискозитет при 40°С mm2/s (ISO 3104)
33.2
Кинематичен вискозитет при 100°С mm2/s (ISO 3104)
7.2
Вискозитетен индекс (ISO 2909)
189
Плътност при 15°С, g/cm3
0.847
Пламна температура в отворен тигел, °С (ISO 2592)
165
Температура на течливост, °С (ISO 3016)
-48





-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Слагай масло за автоматик - всички в тебе гледаме и чакаме сеирagril написа: От тук излиза, че трябва да си купя Donax ТХ!!!
Дали това е края на мъките или просто невярна инфо от страна на Шел!?!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Shell Donax TX


но си купи от това на приста, ако е по-ефтино - просто не е необходимо да е по-хубаво от обикновен АТФ, стига да не караш с температура на кутията над 100 - 120 С. те и декстрон 3 имат, ако ти е на сърце.
http://www.prista-oil.com/pdf/oils/bg/T ... ni/ATF.pdf
http://www.prista-oil.com/pdf/oils/bg/T ... on_III.pdf
успех!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
ТА е обикновено масло за автоматици. заменяемо е и с MHP 40A (точно по този начин написано, или МХП 40А на кирилица).agril написа:Отидох в бензиностанция на Шел, извадиха ми някакъв каталог и ми показаха, че за Мондеото е Donax TA. Маслото е червено като за автоматик и струва по 10 и нещо литъра. Смених го и сега нещата са доста по-различни. Вече предавките се включват нормално. Доволен съм![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Честито

-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Все пак да четем докрай какво пише в каталога на ШЕЛ. От линка по-горе като се определи модела на колата ( в моя случай Ескорт 1.8 турбо дизел ) се вижда следния пояснителен текст отдолу....
"Диференциалът и ръчната скоростна кутия се смазват от един и същи продукт.
Ръчна скоростна кутия: тип iB5 - резервна част; тип N - Shell HSG 80W-90; тип B/C, тип F и тип G - Spirax GX 80W. Петстепенна скоростна кутия: тип MT 75, MTX 75 и VTX 75 - Donax TX. "
Явно маслото е DONAX TX, а не AX.......... за моята де....
"Диференциалът и ръчната скоростна кутия се смазват от един и същи продукт.
Ръчна скоростна кутия: тип iB5 - резервна част; тип N - Shell HSG 80W-90; тип B/C, тип F и тип G - Spirax GX 80W. Петстепенна скоростна кутия: тип MT 75, MTX 75 и VTX 75 - Donax TX. "
Явно маслото е DONAX TX, а не AX.......... за моята де....
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 сеп 2006, 17:34
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8i 16V 115hp 1994
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Виж тук:Jinxy написа:Все пак да четем докрай какво пише в каталога на ШЕЛ. От линка по-горе като се определи модела на колата ( в моя случай Ескорт 1.8 турбо дизел ) се вижда следния пояснителен текст отдолу....
"Диференциалът и ръчната скоростна кутия се смазват от един и същи продукт.
Ръчна скоростна кутия: тип iB5 - резервна част; тип N - Shell HSG 80W-90; тип B/C, тип F и тип G - Spirax GX 80W. Петстепенна скоростна кутия: тип MT 75, MTX 75 и VTX 75 - Donax TX. "
Явно маслото е DONAX TX, а не AX.......... за моята де....
http://www.shell.com/home/bg/html/iwgen ... 91002.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Това са забележки за взаимозаменяемостта на продуктите. Donax TA и Donax TX са взаимозаменими както и някои други описани там. А като отидеш на бензиностанцията има също каталог и там може да те ориентират.
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Ами точно от тук видях забележката отдолу..... , а разликата между Domax TA и Donax TX е основно във вискозитета на студено. На ТА е почти двойно по-голям - следва проблем със включването на скоростите на студено. А има и друг проблем при Шел.... Донакс ТХ се внася само по поръчка и е само във варели по 200 литра... питах в Шел. Днес сипах Elf - Elfmatic G3 -11,40лв 1л. - това е Dextron III масло с изрично посочено на опаковката -одобрено по Ford Mercon. На Тексако сущо е с одобрението на Форд - цена 13,50лв. 1л.
Dextron IID i Dextron III маслата се различават и по характеристика на задиране ( мисля че това е превода ??? ) и някой други.... а и цената е двойна.
Dextron IID i Dextron III маслата се различават и по характеристика на задиране ( мисля че това е превода ??? ) и някой други.... а и цената е двойна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 16 госта