"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
- Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Щом при 120 градуса дебелия маркуч на термостата е студен, значи термостата не е отворил. Така си го обяснявам аз и водата се върти само в малкия кръг. Дали да взема един термостат от МПф?
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 03 фев 2016, 18:58
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Вземи 27 лева струва, нищо не пречи да пробваш може проблема да е от него.hristov008 написа: ↑23 апр 2017, 08:36Щом при 120 градуса дебелия маркуч на термостата е студен, значи термостата не е отворил. Така си го обяснявам аз и водата се върти само в малкия кръг. Дали да взема един термостат от МПф?
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
- Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Днес купих термостат от Мото Пф за 55 лева. Предлагат се две вида - на 74 и на 82 градуса, като по-скъп е този на 74 градуса, а другия беше 27 лева. Не знам защо е толкова голяма разликата в цената? Утре ще го сменям и ще видим...
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 03 фев 2016, 18:58
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Оправи ли се колата след смяната.
- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Обезвъздушавайте момчета по стария изпитан начин ,защото ако чакате да се обезвъздуши сама просто не става.Вече два пъти си я обезвъздушавам след смяна на термостат от маркуча на изпарителя и нямам никакви проблеми.Между другото термостата е на 82 градуса vahler.
Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 08 мар 2015, 16:48
- Модел на автомобила: ford focus mk1
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Я ми разясни как се прави с 2 думи, че мисля да прочистя малко системата и да налея нов антифриз. С фокус мк1 съм 1.6 бенз-газ. Мерси предварително.Milen74 написа: ↑26 апр 2017, 18:08Обезвъздушавайте момчета по стария изпитан начин ,защото ако чакате да се обезвъздуши сама просто не става.Вече два пъти си я обезвъздушавам след смяна на термостат от маркуча на изпарителя и нямам никакви проблеми.Между другото термостата е на 82 градуса vahler.
Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
- Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Днес пробвах колата с термостат на Форд 74 градуса. В града държи около 92-3 градуса. Успях само на околовръстното да
отида и там вдигнах 120 км в час, при което стрелката отново отиде в червеното, а таблото отчете 120 градуса, като веднага след това градусите се върнаха на 100. Иначе най-високи стойности достига до 103 градуса. Отчитам значителен напредък. Маркуча на термостата вече е горещ, както другите, което показва, че е отворил. Но проблема не е напълно решен, щом достигна пак 120 градуса. Като паркирах и загасих двигателя, отвих капачката на казанчето на антифриза и излезе малко въздух. Утре ще ходя до Пловдив и пак ще пиша...
отида и там вдигнах 120 км в час, при което стрелката отново отиде в червеното, а таблото отчете 120 градуса, като веднага след това градусите се върнаха на 100. Иначе най-високи стойности достига до 103 градуса. Отчитам значителен напредък. Маркуча на термостата вече е горещ, както другите, което показва, че е отворил. Но проблема не е напълно решен, щом достигна пак 120 градуса. Като паркирах и загасих двигателя, отвих капачката на казанчето на антифриза и излезе малко въздух. Утре ще ходя до Пловдив и пак ще пиша...
- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Изпарителя ми е вързан паралелно на парното с тройници,откачам горния маркуч и пълня докато текне,нанизвам го на изпарителя без да го стягам паля и леко го дръпвам за да може да излезе въздуха. Когато текне плътна струя го нанизвам докрай и го стягам и това е нямам проблеми със загряване.
Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Изпарителя ми е монтиран зад двигателя и е сравнително високо.
Между другото точно от форума изтеглих някакво ръководство за обслужване на фокус на руски език и там точно си беше описана процедурата по обезвъздушаване със откачане на входящия маркуч на парното при наливане на антифриза.
Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Изпарителя ми е монтиран зад двигателя и е сравнително високо.
Между другото точно от форума изтеглих някакво ръководство за обслужване на фокус на руски език и там точно си беше описана процедурата по обезвъздушаване със откачане на входящия маркуч на парното при наливане на антифриза.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re:
Колега може ли да направиш снимка къде точно си захванал изпарителя?Milen74 написа: ↑27 апр 2017, 22:42Изпарителя ми е вързан паралелно на парното с тройници,откачам горния маркуч и пълня докато текне,нанизвам го на изпарителя без да го стягам паля и леко го дръпвам за да може да излезе въздуха. Когато текне плътна струя го нанизвам докрай и го стягам и това е нямам проблеми със загряване.
Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Изпарителя ми е монтиран зад двигателя и е сравнително високо.
Между другото точно от форума изтеглих някакво ръководство за обслужване на фокус на руски език и там точно си беше описана процедурата по обезвъздушаване със откачане на входящия маркуч на парното при наливане на антифриза.
- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Долния маркуч е свързан с тройник на входа на парното,а горния пак така ама на изхода от парното.
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
- Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
София-Пловдив и обратно колата не вдигна повече от 104 градуса, дори и по баирите. Не съм карал с повече от 130. При нормално каране 90-100 км в час градусите се движат от 92 до 100, като не се променят често. Може би комбинацията байпас плюс термостат на 74 градуса решава проблема? В града ми се включи перката днес. Интересното е, че преди да сложа газова уредба за две години, в които съм карал на бензин и 35 000 км нито веднъж не се включи перка при никакви условия, а и стрелката съответно не е мърдала. Мисля, че този двигател 1.6 трябва да го сложат в графата "неподходящи за газ", щото след като се сложи газта почва да прави изпълнения...


- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Ами от 4 години е така не съм имал проблеми.
Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
И на двата ми Фокуса изпарителите са там, близостта до колектора не е проблем. Конструкторите са сложили и подходящи шпилки за закрепване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Какво стана никой не се похвали със добри резултати след обезвъздушаване. Само при мен ли се получиха нещата?
Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p539172
Няма как да има добри резултати.
Бях писал за конструкцията на Пасат , ама снимката е изчезнала.
Проблема не е в газовата, щото имам и случки с коли без газова. 74 термостат трябва да се сложи, макар че имам 2-3 с 82 и оцеляват.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p536816
Поздрави
Няма как да има добри резултати.
Бях писал за конструкцията на Пасат , ама снимката е изчезнала.

Проблема не е в газовата, щото имам и случки с коли без газова. 74 термостат трябва да се сложи, макар че имам 2-3 с 82 и оцеляват.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p536816
Поздрави
- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Във такъв случай явно съм късметлияfordmaniac написа:https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p539172
Няма как да има добри резултати.
Бях писал за конструкцията на Пасат , ама снимката е изчезнала.
![]()
Проблема не е в газовата, щото имам и случки с коли без газова. 74 термостат трябва да се сложи, макар че имам 2-3 с 82 и оцеляват.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p536816
Поздрави

- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Извадка от ръководство за обезвъздушаване на Фокус
1. Отсоедините питающий шланг отопителя от
двигателя.
2. С помощью воронки через питающий шланг
залейте охлаждающую жидкость в систему
охлаждения настолько, чтобы охлаждающая
жидкость начала вытекать из двигателя.
3. Снова подсоедините питающий шланг
отопителя.
4.Залейте охлаждающую жидкость в
расширительный бачок до отметки "МАХ"
(при выключенном двигателе).
5. Установите крышку расширительного
бачка.
6. Прогрейте двигатель при частоте вращения
коленчатого вала 2750 об/мин.
7. Сделайте это за два цикла работы
вентилятора. Оставьте двигатель остывать
и затем перепроверьте уровень
охлаждающей жидкости.
И нещо за термостатите
Механическая проверка термостата
ПРИМЕЧАНИЕ: Полное открывание означает,
что клапан термостата поднимается над седлом на
расстояние 5.8 мм или больше.
Снимите термостат и погрузите его в кипящую
смесь антифриза и воды. Термостат должен начать
открываться при:
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Zetec-SE/1.4L.
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Duratec.
• 92°C (197°F) - автомобили с двигателем
1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 87°C (188°F) - автомобили с двигателем 1.8L
Diesel.
Термостат должен быть полностью открыт при:
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Zetec-SE/1.4L.
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Duratec.
• 99°C (210°F) - автомобили с двигателем
1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 102°C (215°F) - автомобили с двигателем 1.8L
Diesel.
Поздрави.
1. Отсоедините питающий шланг отопителя от
двигателя.
2. С помощью воронки через питающий шланг
залейте охлаждающую жидкость в систему
охлаждения настолько, чтобы охлаждающая
жидкость начала вытекать из двигателя.
3. Снова подсоедините питающий шланг
отопителя.
4.Залейте охлаждающую жидкость в
расширительный бачок до отметки "МАХ"
(при выключенном двигателе).
5. Установите крышку расширительного
бачка.
6. Прогрейте двигатель при частоте вращения
коленчатого вала 2750 об/мин.
7. Сделайте это за два цикла работы
вентилятора. Оставьте двигатель остывать
и затем перепроверьте уровень
охлаждающей жидкости.
И нещо за термостатите
Механическая проверка термостата
ПРИМЕЧАНИЕ: Полное открывание означает,
что клапан термостата поднимается над седлом на
расстояние 5.8 мм или больше.
Снимите термостат и погрузите его в кипящую
смесь антифриза и воды. Термостат должен начать
открываться при:
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Zetec-SE/1.4L.
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Duratec.
• 92°C (197°F) - автомобили с двигателем
1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 87°C (188°F) - автомобили с двигателем 1.8L
Diesel.
Термостат должен быть полностью открыт при:
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Zetec-SE/1.4L.
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Duratec.
• 99°C (210°F) - автомобили с двигателем
1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 102°C (215°F) - автомобили с двигателем 1.8L
Diesel.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Най лесно се обезвъздушава като се отвие леко капачката и се остави мотора да работи над 2500 об.докато отвори термостат.Ако тръгне да излиза вода затваря се капачката гасиш мотора и след малко отново същата процедура.
- Milen74
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
За съжаление точно по този начин при мен не се получава.cvetan.cenkov написа: ↑10 май 2017, 23:31Най лесно се обезвъздушава като се отвие леко капачката и се остави мотора да работи над 2500 об.докато отвори термостат.Ако тръгне да излиза вода затваря се капачката гасиш мотора и след малко отново същата процедура.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта