Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
- Status: Извън линия
Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Здравейте,
До колко видях в сервизното ръководство, ремък се сменя на 160 000км. или на 8 години, което се случи първо.
Колата вече стана на 9г., но е под 100 000хил. Струва ли си да правя смяната?
Предполагам, че ако ще се прави смяната е добре да сменят и двата ремъка + водната помпа.
В мотопфое ми казаха цена за труд ~220лв. отделно части. Някой може ли да сподели колко е приблизително труда
в "нормалните" сервизи?
До колко видях в сервизното ръководство, ремък се сменя на 160 000км. или на 8 години, което се случи първо.
Колата вече стана на 9г., но е под 100 000хил. Струва ли си да правя смяната?
Предполагам, че ако ще се прави смяната е добре да сменят и двата ремъка + водната помпа.
В мотопфое ми казаха цена за труд ~220лв. отделно части. Някой може ли да сподели колко е приблизително труда
в "нормалните" сервизи?
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Колега, гумата старее.
Аз не бих карал дори 100 хиляди с един ремък, просто не си струва цената на ремонта.
9 години са страшно много време за един ремък, особено ако колата се кара всеки ден.
Сменят се двата ремъка, и прилежащите им ролки, които не са особено евтини. Водна помпа се сменя задължително също - щом се върти от ангренажа, като го сменяш сменяш и помпата.
В Пловдив за такова обслужване ми взеха 100 лв.
Този мотор изисква специален инструмент за фиксиране на разпределителните валове при смяната, хубаво е да отидеш на място където го имат.
Аз не бих карал дори 100 хиляди с един ремък, просто не си струва цената на ремонта.
9 години са страшно много време за един ремък, особено ако колата се кара всеки ден.
Сменят се двата ремъка, и прилежащите им ролки, които не са особено евтини. Водна помпа се сменя задължително също - щом се върти от ангренажа, като го сменяш сменяш и помпата.
В Пловдив за такова обслужване ми взеха 100 лв.
Този мотор изисква специален инструмент за фиксиране на разпределителните валове при смяната, хубаво е да отидеш на място където го имат.
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Ангренажния и пистов комплект- добре! Дошло е време като години, но водната помпа има още много ресурс- и тук има стареене на гарнитури, но то не тече със същата скорост като при ремъците и прилежащите им ролки. Водна помпа може да помислиш да сменяш при последваща смяна на ангренаж+пистов комплект (т.е. още 60 000 км с неоригинални части), тогава може да смениш и антифриз. Иначе като сервизен интервал си за смяна задължително на ангренаж, пистовя понася някъкви компромиси (изпотено чело и мисъл докато караш).
Поздрави!
Поздрави!
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Колеги, не бързайте да успокоявате човека.
Водната помпа се върти от ангренажа. Новият ангренаж ще дойде с нов обтегач, който ще натовари малко повече водната помпа, което ще и прелее чашата.
И не е приятно 3 месеца след смяната на ангренаж да плащаш същите пари за труд, за да ти сменят И помпата.
За да ви успокоя допълнително ще кажа че тази помпа е с пластмасови лопатки, които придобиват лоши навици когато остареят, а те е вече остаряла.
И на последно място никога не пестете от пистови ремъци - без пари са, а има много случаи да се хлъзнат при ангренажа и да предизвикват един от най-неприятните ремонти.
Всеки си решава за себе си, но аз лично не обичам компромисите, дори съм взимал заеми за да си правя колата както трябва, за да мога да разчитам на нея.

Водната помпа се върти от ангренажа. Новият ангренаж ще дойде с нов обтегач, който ще натовари малко повече водната помпа, което ще и прелее чашата.
И не е приятно 3 месеца след смяната на ангренаж да плащаш същите пари за труд, за да ти сменят И помпата.
За да ви успокоя допълнително ще кажа че тази помпа е с пластмасови лопатки, които придобиват лоши навици когато остареят, а те е вече остаряла.
И на последно място никога не пестете от пистови ремъци - без пари са, а има много случаи да се хлъзнат при ангренажа и да предизвикват един от най-неприятните ремонти.
Всеки си решава за себе си, но аз лично не обичам компромисите, дори съм взимал заеми за да си правя колата както трябва, за да мога да разчитам на нея.

- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Колега, добре е,че всичко правиш по учебник и аз съм на същия принцип...НО водна помпа (заводска, оригинална) да пипаш на под 100 000 си е чисто светотатство...Да, продават се всякакви екземпляри и с пластмасови и с метални лопатки, но като принцип е, че това което си върви с колата е ʼнай-добротоʼ и практиката го е доказала. Имам наблюдения над служебни автомобили (300 на брой )
, които поддържам- всичко, което пипнеш по тях с незаводски части, кара поне два пъти по-малък пробег отколкото заложеното първоначално. Тук говоря за ходова част, части по оделните системи на ДВГ, спирачна система...
, които поддържам- всичко, което пипнеш по тях с незаводски части, кара поне два пъти по-малък пробег отколкото заложеното първоначално. Тук говоря за ходова част, части по оделните системи на ДВГ, спирачна система...
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
За афтърмаркета съм съгласен, но по-добре нова помпа афтърмаркет отколкото заводска на 9 години, материалите стареят, а тя е видяла вече безброй топлинни цикли за тези години. Не напразно хората казват години или километри, което настъпи първо. Тя очевидно си е изкарала годините.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Абе, защо в инструкциите за смяна на ремъка в Аутодата не виждам никъде да пише нищо за смяна на водна помпа?
П.П. За сведение, водната помпа на Зетеците НЕ се върти от ангренажния ремък.

П.П. За сведение, водната помпа на Зетеците НЕ се върти от ангренажния ремък.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Верно, сега погледнах
Живеех си в заблудата че и при тях е на ангренажа.
Следва тогава че може да почака

Живеех си в заблудата че и при тях е на ангренажа.
Следва тогава че може да почака

-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Благодаря за съветите. Някои има ли впечатления от Мото-Пфое Варна? Мисля към тях да се обърна.
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Ти за Мото Пфое можеш да четеш легенди из този фоум, които в повечето случаи са ʼлегендиʼ в лошия смисъл на понятието...особено що се отнася като компетентност и цени (да не говорим за отношението, което следва от такъв представител). Между другото, обслужвайки служебни автомобили от различни марки гаранционно в оторизирани (представителни) сервизи, отношението и качеството на компетентност не е на по-добро ниво. Имам предвид, че Мото-Пфое не е изключение като ʼмърлящинаʼ. Има ги и други такива от поне 3 марки, за които имам преки наблюдения.
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Относно темата: продават се в магазините по два варианта за ангренажен комплект- единия е без, а другия е СЪС водна помпа, независимо, че помпата се движи от пистовия ремък. Но аз продължавам да стоя на позицията, че оригинална работеща водна пома НЕ СЕ ПИПА, до момента, в който не сдаде багажа. Интересното е, че пистови комплекти няма никъде- трябва да се комбинират ремъци, обтяжни ролки, паразитни ролки...почти е невъзможно да се намерят от една и съща марка на едно място. Трябва да се компилират нещата за пистовия- примерно обтяжна ролка на Дайко, ремък на Конти и паразитна на ИНА, което за мен е крайно неприемливо, но ако трбва ще го наоравя и така.
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Благодаря за предупреждението колега. Прегледал съм ги мненията за мотопфое, но и до колкото разбрах все пак има разлика между отделните представителства, затова питах конкретно за Варна.
Цената я преглътнах, да видим работата им как ще е.
Цената я преглътнах, да видим работата им как ще е.
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Обслужиха я. Сменени са всички ремъци + принадлежности, водна помпа и акумулатор. Цена 958лв (с 20% отстъпка). Направиха ми и проверка на клапаните (за което не ми взеха пари), както и диагностика на окачването (разбира се с нова оферта, където цените са още по-страшни). Като цяло съм доволен от обслужването и не бих казал точно за него лоша дума. Цените разбира се са друга тема, но аз предварително се бях съгласил с тях.
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 28 сеп 2015, 21:38
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Колега, би ли описал дейностите и цените, ако не ти е проблем? Или да качиш направо снимка на сервизния протокол/фактура.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Всъщност не съм видял за клапаните, таксували са ме (но цената като цяло беше почти същата, като по оферта без проверка на клапани). Качвам фактурата и офертата за окачването, което ми направиха. Смятам да сменя само тампона на рейката, който е належащ, но не при тях (за 200лв.
), а с такъв за 20лв. Останалото ще го мисля след зимата.

- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Да, цените са неприятни...
Не разбрах защо 1 литър антифриз?
Ако го сменят, не им ли трябва поне 2-3 литра концентрат? Да не би само да са доляли?
Този маншон от 166 лева ме заинтригува, ще трябва да го видя в Гугъл.
Не разбрах защо 1 литър антифриз?
Ако го сменят, не им ли трябва поне 2-3 литра концентрат? Да не би само да са доляли?
Този маншон от 166 лева ме заинтригува, ще трябва да го видя в Гугъл.
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Точно него смених днес. Маншон 20лв.(марка Sidem), труд 20лв.
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 28 сеп 2015, 21:38
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Повдигам стара тема с актуални цени, в случай, че на някой могат да бъдат полезни.
Става въпрос за мк 2.5, 1.6, 100кс.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Става въпрос за мк 2.5, 1.6, 100кс.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Тези болтове и гайки от чисто злато ли са или само позлатени? Миналия месец сменях ангренаж и водна помпа и вътре имаше всички болтове.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 28 сеп 2015, 21:38
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP
Така си ме одрусаха...
Даже не попадали болтовете в програмата 6+ за 25% отстъпка!
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Даже не попадали болтовете в програмата 6+ за 25% отстъпка!

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта