Високи обороти на празен ход ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 24 авг 2016, 20:01

Добър вечер на всички! Преди около 3 месеца закупих форд фоус комби 99г. 1.6 зетек S (металния капак на клапаните). От тогава имам проблем с оборотите на празен ход, особенно когато със скорост от 100 км освободя от скорост отиват на 2000 и нагоре оборота. Сега ще кажете защо ми е да осовобождавам от скорост при такава скорост, ми не ми трябва да освобождавам, но няма принудителен празен ход (ППХ), което е свързано с високите обороти, а нямаш ли ППХ е повече от лошо... Сега ще се опитам да синтезирам нещата, които са правени и нещата, които са сменени и заподозряни. Отначало четох за подобни проблеми и стигнах до заключението, че тройника на картерната вентилация под всмукателния колектор често се пука, точно това се оказа и при мен. Смених го с подръчни маркучи, но е факт, че мотора се оправи. Обаче ми бяха казали, че е хубаво да се изчисти и дросела. В деня в който закърпих картерната вентилация почистих и дросела... познайте ... отново същите високи обороти. Изключих клапата за празните обороти и не се променяха оборотите, викам си тъпата джаджа се е предала и е омекнала едната пружина и от вакума се отваряло леко клапата. Чрез винта, който се намира челно на моторчето за празни обороти ойдордисах някакви празни обороти, но винаги като изключа от скорост претресе и тогава сякаш нормализира обороти. Устнаових също, че като смъкна моторчето и затапя отвора мотора работи все още със чудесни обороти. Викам си има някоя гарнитура, ама проверих всичко и се оказа, че не смуче въздух от никъде. Следователно дърпа от дроселовата клапа повече от необходимото и действително смених я и откача ли моторчето за празните мотора отива на няма и 500 оборота. Но пак вдига обороти като изключа от скорост, но сега вече стоят на около 1500 оборота, а като спра 900. Специално заради тази кола си купих и делфи диагностика, която показва нормални стойности на датчиците. Купих си чисто ново моторче, за не малко пари, понеже старото беше разпробивано и други манипулаци бяха правени, но не и не. Също забелязвам нещо, което не мога да му намеря логиката, а именно, че при студен мотор оборотите са супер, даже и да загрее колата до нормално пак всичко е супер, но изгася ли колата и веднага я запаля става "чудото" Колата върви чудесно, набира, гори почти това, което дават по каталог, абе всичко останало е нормално. Вече си мисля, че компютъра е думнал.... Моля за идеи и съвети, благодаря за проявеното търпение!

atanas76
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 16 ное 2012, 10:11
Модел на автомобила: Focus 1.8i,16v Ghia '99
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от atanas76 » 24 авг 2016, 22:26

Здравей! С този проблем се борих 3 години,проверих какво ли не и все едно и също.На диагностика всичко изглежда нормално но с тези обороти полудях.До преди месец когато се ядосах и на случаен принцип смених тпс датчика с нов и о чудо!!!!!! Стария датчик показваше на свободен ход 15% отворен дросел а новия 12% не че има голяма разлика но незнам.Успех в борбата с оборотите

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 25 авг 2016, 07:20

Смених дросела барабар с тпс-а, все пак е по добре, не като преди, но не е и както трябва.

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от tikva » 25 авг 2016, 08:03

lubomirov89 написа:Смених дросела барабар с тпс-а, все пак е по добре, не като преди, но не е и както трябва.
нещата от автоморгите не са гаранция за качество .Защо не си вземеш нов ТПС и да го сложиш на твоята си добре почистена дроселова клапа.Другото е ,дали си ти абсолютно точни показанията на тпс-а.Гледам из видеотата че ги замерват до трета цифра след запетайка.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 25 авг 2016, 08:21

През диагностиката си е вдичко нормално, няма пропадане на съпротивленоето при завъртане до край и обратно. На затворена клапа дава 0,81 волта, което ми се струва чудесно.

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от tikva » 25 авг 2016, 08:53

lubomirov89 написа:През диагностиката си е вдичко нормално, няма пропадане на съпротивленоето при завъртане до край и обратно. На затворена клапа дава 0,81 волта, което ми се струва чудесно.
а не трябва ли да е 0.601 ............ей тука ми е мътната индия .Какви трябва да са показанията на тпс-ите за фордовете с еес 4 и еес 5.В проценти мога само да гадая.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1450
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от aspasia » 25 авг 2016, 09:36

tikva написа:
lubomirov89 написа:През диагностиката си е вдичко нормално, няма пропадане на съпротивленоето при завъртане до край и обратно. На затворена клапа дава 0,81 волта, което ми се струва чудесно.
а не трябва ли да е 0.601 ............ей тука ми е мътната индия .Какви трябва да са показанията на тпс-ите за фордовете с еес 4 и еес 5.В проценти мога само да гадая.
Според мануала го дават на TPS 0.8V на затворено и 4.5V на пълно отворена клапа. Виж и пластмасовият маркуч който влиза в дросела той е за бензиновите пари от резервоара при мен беше нацепен на сгъвката хванах го като почнах да пръскам със спрей за почистване на карбуратори. Иначе на пръв поглед маркуча беше здрав имаше някаква микро пукнатина има и една гумена тапа на дросела виж дали дали си е там.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 25 авг 2016, 10:15

Всички вакуумни връзки ги прегледах, всичко е наред....

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 25 авг 2016, 15:45

А това, което най не ми е ясно е защо при палене на студена кола няма никакви ядове. Примерно паля, отивам до село (3км) гася, след 5 минути паля и се почва с оборотите... Не мога да разбера също, защо когато няма проблем оборотите са около 750 на място, а когато я запаля топла са 900 :?: Какво може да се задейства след рестартиране на мотора, когато е топъл? Вчера засилих с 4000 оборота и върнах газта, ламбдата заспа на нула, а инжекторните времена си брояха там милисекундите, имам ППХ, но винаги трябва да я изрежа адски много, че да спре бензина :?:

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от samsung_bg » 25 авг 2016, 16:40

Както съм писал, темите със заглавие "високи обороти на празен ход" са прекалено много.
lubomirov89 написа:А това, което най не ми е ясно е защо при палене на студена кола няма никакви ядове...
Според мен си има много логично обяснение... защото двигателя загрява и тогава се появява проблем.
Ей тука съм писал какво съм открил, дали някой го е прочел е Божа работа.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 04#p548804
Изображение

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1450
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от aspasia » 25 авг 2016, 17:28

Откачи ли акумулатора за да ресетне компа да видиш как е след това след като си монтирал TPS и стъпковият мотор?

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 25 авг 2016, 18:10

samsung_bg написа:Както съм писал, темите със заглавие "високи обороти на празен ход" са прекалено много.
lubomirov89 написа:А това, което най не ми е ясно е защо при палене на студена кола няма никакви ядове...
Според мен си има много логично обяснение... защото двигателя загрява и тогава се появява проблем.
Ей тука съм писал какво съм открил, дали някой го е прочел е Божа работа.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 04#p548804
Много благодаря, утре при първа възможност ще огледам всичко !
aspasia написа:Откачи ли акумулатора за да ресетне компа да видиш как е след това след като си монтирал TPS и стъпковият мотор?
помня ли... то бяха стотици ресвания и откачане на акумулатори, утре ще го откача.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1450
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от aspasia » 25 авг 2016, 18:39

lubomirov89 написа:
samsung_bg написа:Както съм писал, темите със заглавие "високи обороти на празен ход" са прекалено много.
lubomirov89 написа:А това, което най не ми е ясно е защо при палене на студена кола няма никакви ядове...
Според мен си има много логично обяснение... защото двигателя загрява и тогава се появява проблем.
Ей тука съм писал какво съм открил, дали някой го е прочел е Божа работа.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 04#p548804
Много благодаря, утре при първа възможност ще огледам всичко !
aspasia написа:Откачи ли акумулатора за да ресетне компа да видиш как е след това след като си монтирал TPS и стъпковият мотор?
помня ли... то бяха стотици ресвания и откачане на акумулатори, утре ще го откача.
Като се ресетне компа после оборотите ще ти играят нагоре надолу след стотина километра всичко се оправя!

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 26 авг 2016, 17:23

Така, от днес имам няколко експеримента. Всички кабели при мотора са проверени, няма нито един оголен. Факт е, че загряла ли е колата дори и да откача акумулатора да се ресетне, няма никакъв ефект. Имам чувството, че датчика за температура стигне ли определени стойности и край на мача... Толкова си харесвам колата, а накрая ще я намразя заради тези обороти...

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 29 авг 2016, 21:05

Още малко да си попиша сам. Паля колата на 50 градуса, всичко е супер, никакви признаци за дертове. Загрява до 104 градуса гася, паля и оборотите високи... От живите данни единствено се промениха ъгъла на запалване и процентното управление на клапата за празен ход. Когато всичко е наред ъгъла на запалване е около 17, а клапата за празен ход е на 30%, при рестартиране на мотора градусите стават около 6, а клапата се управлява на 34-35%. И сега идва въпроса какво става тука може би :D

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1450
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от aspasia » 29 авг 2016, 22:15

По принцип ТПС датчки може да се врътне леко в едната и другата посока като се разхлабят винтовете може да пробваш. Имаш ли парт номера на стъпковият мотор че всички са еднакви на вид ама са за различни модели?

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 29 авг 2016, 23:49

ТПС съм го настроил с делфито точно като го разхлабих, както каза. Моторчето е ново, но партиден номер не знам да има.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 30 авг 2016, 12:58

Датчика мерещ температурата на засмукания въздух даяа 45 градуса, при температура на антифриза 40 и околна 28 ?

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1450
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от aspasia » 30 авг 2016, 20:01

lubomirov89 написа:Датчика мерещ температурата на засмукания въздух даяа 45 градуса, при температура на антифриза 40 и околна 28 ?
За MAF сензора ли се отнасят тези данни? Ако той ти е повреден колата ще ти е като спъната все едно че някой е я е хванал за гушата. То и при мене една година си карах колата с прескочил зъб на ангренажа колата беше леко мудна оборотите играеха на празен ход и падаха до 400. Ходих на три диагностики всички датчици работеха перфекто и никой не можеше да даде отговор.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Високи обороти на празен ход ?

Мнение от lubomirov89 » 30 авг 2016, 23:44

Да за маф говоря, даже след това беше стигнал до 55 градуса без да бачка мотора, а дори беше студен ?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта