Вентилатор купе
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 16 мар 2014, 10:22
- Модел на автомобила: Transit Van MK7, MT, 2008, 2.2l/140ps,
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Вентилатор купе
Здравейте,
Съжалявам, че първото ми мнение във Форума е с въпроси за информация. Надявам се, след като се запозная по-подробно с колата, това да се обърне в друга посока.
Та, колата е Галакси МК2, 2.3л. Единият дефект, с който взех колата, е неработещ вентилатор за купето в предната част. Тъй като си мислех, че е трудно достъпен направих серия от проверки по ел. веригата до него.
В крайна сметка, свалих го много лесно (поздравления към конструкторите за това) и установих износени четки. Колекторът изглежда в сносно състяние.
Въпрос 1 (най-накрая) е: откъде пазарувате електрически части и конкретно в случая - четкодържател с четка (комплект??) за вентилатора? Засега не ми се иска да побългарявам чрез пасване на подобна четка, но ако не помогнете с удобен или изгоден вариант, така ще е.
Въпрос 2: Как се достъпва до втората и третата шина с предпазители/релета по най-лесния начин? Виждам, че има винтове, но не изглежда много логично да се сваля по този начин челната тава. Опитвам се да открия решение на проблем с неработещи помпи за миене на стъклата и фаровете. Нито една. Най-просто е да легна под колата и да ги проверя, но ако достъпът до релетата им е по-удобен, бих си спестил вдигане на крик и сваляне на кори под мотора.
3: Моля, дайте линкове към места с пълна каталожна информация за авточасти и компоненти! Търсих (2-3 часа), поогледах и тук, във Форума - не намерих достатъчно богат каталог.
Предварително благодаря!
П.п. Моля съвети в стил "закарай я на специалист" да се спестят. От 20 години колите ми ходят само на гумаджии и климатичари. Останалото оправям се с четене, питане и "направи сам".
Съжалявам, че първото ми мнение във Форума е с въпроси за информация. Надявам се, след като се запозная по-подробно с колата, това да се обърне в друга посока.
Та, колата е Галакси МК2, 2.3л. Единият дефект, с който взех колата, е неработещ вентилатор за купето в предната част. Тъй като си мислех, че е трудно достъпен направих серия от проверки по ел. веригата до него.
В крайна сметка, свалих го много лесно (поздравления към конструкторите за това) и установих износени четки. Колекторът изглежда в сносно състяние.
Въпрос 1 (най-накрая) е: откъде пазарувате електрически части и конкретно в случая - четкодържател с четка (комплект??) за вентилатора? Засега не ми се иска да побългарявам чрез пасване на подобна четка, но ако не помогнете с удобен или изгоден вариант, така ще е.
Въпрос 2: Как се достъпва до втората и третата шина с предпазители/релета по най-лесния начин? Виждам, че има винтове, но не изглежда много логично да се сваля по този начин челната тава. Опитвам се да открия решение на проблем с неработещи помпи за миене на стъклата и фаровете. Нито една. Най-просто е да легна под колата и да ги проверя, но ако достъпът до релетата им е по-удобен, бих си спестил вдигане на крик и сваляне на кори под мотора.
3: Моля, дайте линкове към места с пълна каталожна информация за авточасти и компоненти! Търсих (2-3 часа), поогледах и тук, във Форума - не намерих достатъчно богат каталог.
Предварително благодаря!

П.п. Моля съвети в стил "закарай я на специалист" да се спестят. От 20 години колите ми ходят само на гумаджии и климатичари. Останалото оправям се с четене, питане и "направи сам".
Човек се учи докато е прост!
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 16 мар 2014, 10:22
- Модел на автомобила: Transit Van MK7, MT, 2008, 2.2l/140ps,
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор купе
Да си отговоря на единия въпрос.
По т.1: игра методът на напасването. Взех 8х9х15мм четки, направих им лека модификация с ножчето. Добавка лепило Поксипол за единия четкодържател, понеже беше пукнат; принципно не се налага. Малко фино масло в зоната на лагерите и вентилаторът вече е на линия.
След газировката (ГИ) на колата ще се заема с течността за чистачки и помпата/ите около нея.
По т.1: игра методът на напасването. Взех 8х9х15мм четки, направих им лека модификация с ножчето. Добавка лепило Поксипол за единия четкодържател, понеже беше пукнат; принципно не се налага. Малко фино масло в зоната на лагерите и вентилаторът вече е на линия.
След газировката (ГИ) на колата ще се заема с течността за чистачки и помпата/ите около нея.
Човек се учи докато е прост!
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 16 мар 2014, 10:22
- Модел на автомобила: Transit Van MK7, MT, 2008, 2.2l/140ps,
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор купе
Да взема да си отговоря и на въпросите за предпазителите и помпите за пръскалките...
Как се достига до втори и трети ред с релета видях тук: http://www.fordgalaxy.org.uk/ford/index ... entry68423
Миене на стъкла/фарове: Реших, че ще търся проблема при помпите. В моя случай се оказа се, че съм заложил на правилния вариант.
Помпата за стъклата беше поела малко вода и роторът беше залепнал от ръжда за статора. Вдигаше много голям ток и не тръгваше. След почистване и смазване беше качена на колата докато издъхне напълно. Междувременно поръчах помпичка и ще чака повод да се смени. Остана проблем с маркучите към задната врата - явно има запушване по трасето и вода не излиза при багажника. Аз не ползвам никога тази глезотия, затова не изгарям от желание да търся решение.
Другата помпичка (за фаровете) е с безумното изпълнение - тя е два пъти по-мощна, понеже с налягането от нея се вдигат пръскалките пред фаровете. Тя също се нуждаеше от ревизия, плюс смяна на предпазителя. Беше сложен 5А, който изгаря веднага. След като видях размера на помпата, проверих какъв се препоръчва и сложих 20А. Разбира се, смазването и почистването са повлияли в положителна посока за консумацията. Тя също не е в листата с приоритети, но при положение, че всичко бях разкачил, ремонтът по нея ми струваше 1/2 час.
Като цяло, това решение е жертва на инженерната логика в полза на дизайн и маркетингови щуротии.
На въпрос 3: Каталози с парт-номера: http://www.fordcat.ru/shop/1
Наясно съм, че не "откривам топлата вода", но все някой може да се възползва от линка в търсене на части. Аз работя с подобен каталог от години за Маздата ми. Веднъж открит продуктовия код, вече си търся частите много по-успешно.
Отделно: Много приятен за ремонт автомобил!
С един Торкс Т20 успях да сваля подкалника, бронята и фаровете.
Както и да разглобя и почистя рефлекторите на ксеноните. Които пък се вадят от фара без да се разлепва предното "стъкло". Нещо, на което не съм се надявал и се изненадах приятно, че няма да ползвам пистолет за горещ въздух.
Преди време свалях за почистване радиото и пулта на Климатроника - същият Торкс 20 и нищо друго. Слагам битчето в колата и е готова за ремонт на пътя.
Изглежда колицата е готова да се предоставя за работа и да започва усилено да се изплаща. Тъпото е, че свикнах да карам от много висока позиция, а това ми допада доста. Ако беше автоматик, щях да я задържа за лична.
Разбира се, за целта (служебна) беше търсена "ръчка".
Как се достига до втори и трети ред с релета видях тук: http://www.fordgalaxy.org.uk/ford/index ... entry68423
Миене на стъкла/фарове: Реших, че ще търся проблема при помпите. В моя случай се оказа се, че съм заложил на правилния вариант.
Помпата за стъклата беше поела малко вода и роторът беше залепнал от ръжда за статора. Вдигаше много голям ток и не тръгваше. След почистване и смазване беше качена на колата докато издъхне напълно. Междувременно поръчах помпичка и ще чака повод да се смени. Остана проблем с маркучите към задната врата - явно има запушване по трасето и вода не излиза при багажника. Аз не ползвам никога тази глезотия, затова не изгарям от желание да търся решение.
Другата помпичка (за фаровете) е с безумното изпълнение - тя е два пъти по-мощна, понеже с налягането от нея се вдигат пръскалките пред фаровете. Тя също се нуждаеше от ревизия, плюс смяна на предпазителя. Беше сложен 5А, който изгаря веднага. След като видях размера на помпата, проверих какъв се препоръчва и сложих 20А. Разбира се, смазването и почистването са повлияли в положителна посока за консумацията. Тя също не е в листата с приоритети, но при положение, че всичко бях разкачил, ремонтът по нея ми струваше 1/2 час.
Като цяло, това решение е жертва на инженерната логика в полза на дизайн и маркетингови щуротии.
На въпрос 3: Каталози с парт-номера: http://www.fordcat.ru/shop/1
Наясно съм, че не "откривам топлата вода", но все някой може да се възползва от линка в търсене на части. Аз работя с подобен каталог от години за Маздата ми. Веднъж открит продуктовия код, вече си търся частите много по-успешно.
Отделно: Много приятен за ремонт автомобил!
С един Торкс Т20 успях да сваля подкалника, бронята и фаровете.
Както и да разглобя и почистя рефлекторите на ксеноните. Които пък се вадят от фара без да се разлепва предното "стъкло". Нещо, на което не съм се надявал и се изненадах приятно, че няма да ползвам пистолет за горещ въздух.
Преди време свалях за почистване радиото и пулта на Климатроника - същият Торкс 20 и нищо друго. Слагам битчето в колата и е готова за ремонт на пътя.
Изглежда колицата е готова да се предоставя за работа и да започва усилено да се изплаща. Тъпото е, че свикнах да карам от много висока позиция, а това ми допада доста. Ако беше автоматик, щях да я задържа за лична.

Човек се учи докато е прост!
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 17 мар 2016, 15:38
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 2.3i 2001
- Местоположение: black sea
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор купе
Колега , а как стигна до вентилатора,че на мен не ми работят първа и втора скорост !
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор купе
Трябва да има достъп до модула, през жабката. Само не разбрах дали се сваля цялата жабка, или тя си има някакъв капак.subzero96 написа:Колега , а как стигна до вентилатора,че на мен не ми работят първа и втора скорост !

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 17 мар 2016, 15:38
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 2.3i 2001
- Местоположение: black sea
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор купе
Май цялата се сваля обаче не знам как! Всеки казва ,че е лесно ама не казва как става. Страх ме е да не счупя нещо !madboy написа:Трябва да има достъп до модула, през жабката. Само не разбрах дали се сваля цялата жабка, или тя си има някакъв капак.subzero96 написа:Колега , а как стигна до вентилатора,че на мен не ми работят първа и втора скорост !
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 17 мар 2016, 15:38
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 2.3i 2001
- Местоположение: black sea
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор купе
Готово ! С налучкване свалих жабката. Когато я отвориш, отдясно има едно капаче ,което се напъва малко с отверка и се сваля . после е лесно - сваляш я цялата и резисторния блок на вентилатора се държи на едно болтче и куплунг . за 5 минути работа . Вече ми работят всички скорости и климатика !
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 16 мар 2014, 10:22
- Модел на автомобила: Transit Van MK7, MT, 2008, 2.2l/140ps,
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор купе
Съжалявам, че не съм погледнал навреме темата, за да помогна. Колата съм я дал на момчетата за служебна и е извън погледа ми. Съответно, не намирам време често да посещавам темите за нея.
Пък и от над година колата не прави никакви проблеми - щях да знам, понеже всички разходи се плащат от мен.
Пък и от над година колата не прави никакви проблеми - щях да знам, понеже всички разходи се плащат от мен.

Човек се учи докато е прост!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта