Акумулатор
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Излишно е да го поясняваш - има дори изведени формули в подкрепа на яките акумулаториshark написа:Колега за тази Сиерка оригиналният акумулатор трябва да бъде 55 Ah и 540 A стартерен ток. По всички каталози дават да бъде с такъв. Аз имам същата кола и съм с такъв акумулаор. Плюс това и динамото е 55 А. Така, че извода е ясен. А за какво ти е по-голям той е и по-скъп


-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
нашата подводница е с ВАРТА (струваше (май) към 1e6 $ (преди 10г още нямаше EUR)), и сигурно ще трябва да я сменят скоро - така че имаш шанс да се сдобиеш с "малко употребявана" ВАРТА.kEFi написа:...Аз пък реших да си сложа акумулатор от подводница - много яки! Мога да си карам само на стартер
![]()
![]()
Всъщност не съм сигурен дали имаме още подводница (освен ако не е много "стелт" - и не се вижда... а може и да гони терористи по дъното на океана ...) (нaдявам се че не издавам военна тайна - все пак сме само военни (от редник нагоре

Ако си купиваш нов акумулатор, основния параметър който ти трябва са размерите му - иначе ще трябва да пускаш тема "купих си ... ама не ще да влиза". След това избираш по капацитет (най-големия за размера или цената), цена, марка, цвят, ...
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Тояно от нея си взех! Малко старичък, ама като го заредя - ще е ОК!
Имам обаче 2 проблема, а именно:
1. Ключа, с който и свалях клемите без да искам го изтървах и той....се завари за две клетки. Специален е, така че си търся нов!
2. Малко е големичък - като торпедо, ама съм си поръчал да ми направят подобаващо ремарке. Вече имам и регистрация като TIR (щото с ремаркето ставам като прицеп)....
...В тази връзка търся амортисьори от фадрома - ако някой има - да свирне!

П.П. Аз като си купих новия акумулатор го съобразих с препоръките на производителя. Понеже са си направили труда да си изчислят инсталацията и т.н. Не, че няма мегдан да се вземе по як, но все пак в някакви разумни граници. Примерно моя е 44Аh и до 55 спокойно мога да слагам, но повече от това е неразумно. Не заради геометрия, цвят или мирис!
Имам обаче 2 проблема, а именно:
1. Ключа, с който и свалях клемите без да искам го изтървах и той....се завари за две клетки. Специален е, така че си търся нов!
2. Малко е големичък - като торпедо, ама съм си поръчал да ми направят подобаващо ремарке. Вече имам и регистрация като TIR (щото с ремаркето ставам като прицеп)....
...В тази връзка търся амортисьори от фадрома - ако някой има - да свирне!

П.П. Аз като си купих новия акумулатор го съобразих с препоръките на производителя. Понеже са си направили труда да си изчислят инсталацията и т.н. Не, че няма мегдан да се вземе по як, но все пак в някакви разумни граници. Примерно моя е 44Аh и до 55 спокойно мога да слагам, но повече от това е неразумно. Не заради геометрия, цвят или мирис!

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 16 мар 2006, 10:02
- Модел на автомобила: FIESTA 1,1
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
По-голям акумулатор
Не се притеснявай.Тъкмо ще се зарежда с по-малък заряден ток а той е разчетен за по-мощен стартер.Аз вместо 55ачасо съм използувал 140ачасов.Возех го в багажника,съединен по грамотен начин.
FIESTA 1,1
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Така колеги добре спорите, ама въпроса не е само в написаните данни на кутията на акумулатора - според мен по-важен е производителя и степента на оригиналност на батерията /вярвайте ми с колко мъка и сгърчване на бюджета съм го разбрал това/ - значи това, че пише, че е 55Ач. и стартов ток 500 - не значи, че наистина е така; купувам си нов бълг. акумулатор и съм щастлив и спокоен, да ама не /действието се развива в края на януари/ грея свещите, тръгвам да въртя и ужас стартера прави два три немощни опита да съживи мотора и алармата започва да писка - ужас почват черни мисли да течат из моята глава "..сигурно има някакъв проблем в ел. инсталацията - утечка или друго?" да ама не в последствие се оказа, че батерията просто не държи ток!ф След това и с някой служебни коли се доубедих, че българските акумулатори са толкова некачествени, че явно половината си идват още от завода за брак /е има и много добри, ама вече не смея да рискувам/. Освен това и доста от вносната "маркова" стока е пълен боклук - виждал съм акумулатори, които дори и на пръв поглед не вдъхват доверие - примерно Магнет марели с правописни грешка в етикета, абе направо ужас, а и са си скъпи!
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
За 1.8 ТД - Старата ми Сиера /внос от Швейцария/ си пристигна с 72 Ач. Бош ; На Мони му купих 72 Ач. Бош Силвер за дизели и съм много доволен - като завъртиш ключа направо имам чувството, че стартера развива супер обороти, не може въобще да става сравнение с вялото и мързеливо развъртане с бълг. акумолатори.
- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
- Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
- Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
:)
Според мен няма значение коя година е колата има значение кубатурата (колкото повече толко по голям ампераж) и дали е бензин или дизел (при втория е по голям ампеража) за бензин 1.6литра 60-65А е идеално така го дават по каталог но няма проблем да сложиш най-големия стига да се хваща на държача. Аз си купих преди два дни МОНБАТ 62А необслужваем (по скъп от обслужваемите HI PWER но с повече екстри т.е. Ниски стойности на саморазряд < 1% виж http://www.monbat.com/carbbg.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) и направих този избор поради простата причина, че когато бащами си купи обслужваем (за марката не знам) и здаде багажа в гаранционния срок в сервиза му казаха че е експлоатиран без да се долеее вода и отпада гаранцията което при мен не може да се случи
- Ivan_sotirov
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 12 окт 2006, 11:43
- Модел на автомобила: Ескорт
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Колеги и аз съм изправен пред дилемата.Ходих на три места да питам,защото и моята батерийка сдаде багажеца и на студено умирга.
Монбат,Искра и Старт.3-те нашенски производители.
В единия магазин ми казва,за ескорт 1.6 бензин 50 Ач.
Другия 55
Третия 60.
Моя който е сега на колата е 66 или 65 Ач.
Ще слагам стъпало и се чудя на кой от трите да повярвам.......
Да избера по силен ли заради стъпалото или това няма да му се отрази????
Монбат,Искра и Старт.3-те нашенски производители.
В единия магазин ми казва,за ескорт 1.6 бензин 50 Ач.
Другия 55
Третия 60.
Моя който е сега на колата е 66 или 65 Ач.
Ще слагам стъпало и се чудя на кой от трите да повярвам.......

Да избера по силен ли заради стъпалото или това няма да му се отрази????
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Няма да му се отрази, освен ако не караш градско, нощем, с всички включени фарове, много бавно с издънена музика... е тогава и две динамота да сложиш, все ще буташ! 
Виж си точно колкото е писано за твоята, аз мисля че съм с едно към гьотере избирана "Искра" 60Ah от една година и не е пипан. Радвам се да гледам как зарядното ми прашясва откакто разкарах стъпалото и касата от колата.

Виж си точно колкото е писано за твоята, аз мисля че съм с едно към гьотере избирана "Искра" 60Ah от една година и не е пипан. Радвам се да гледам как зарядното ми прашясва откакто разкарах стъпалото и касата от колата.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта