Мондео МК4 проблем с алтернатора?
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Здравейте,
Алтернаторът ми незарежда. При запален двигате показва 13в, че и по-малко. При повишаване на оборотие напрежението не се променя. Забелязах, че понякога стойностите на напрежението скачат на 13,5-13.8. От сервиза казаха, че след като са сменили регулатора си е показвало 14,3-14-5в. Днес забелязах осветлението в купето да премигва за кратко. Какво друго може да е?
Поздрави!
Алтернаторът ми незарежда. При запален двигате показва 13в, че и по-малко. При повишаване на оборотие напрежението не се променя. Забелязах, че понякога стойностите на напрежението скачат на 13,5-13.8. От сервиза казаха, че след като са сменили регулатора си е показвало 14,3-14-5в. Днес забелязах осветлението в купето да премигва за кратко. Какво друго може да е?
Поздрави!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Виж първо да не е разхлабена клемата на плюсовия кабел!
Sent from my LT18i using Tapatalk
Sent from my LT18i using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Предполагам, че говориш за плюса на акумулатора. Затегнат е.Nebhotep написа:Виж първо да не е разхлабена клемата на плюсовия кабел!
Sent from my LT18i using Tapatalk
След известно четене разбрах, че алтернатора се управлява от PCM модула. Тук и тук има известна информация по въпроса. От първия линк става ясно, че май напрежения около 13в. са нормали. Някой запознат има ли повече опит по темата?
Поздрави!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
При мен напрежението не пада под 14,0 В. даже и под голям товар. Иначе без консуматори е 14,3-14,5 В. Това при теб не е нормално. До 14 дни ще имаш проблеми със запалването при това почти никакво зареждане!
Иначе конкретно за възможния проблем при теб:
Това е доста често срещан проблем при Мондео от тези години. Мозъкът (PCM) загубва връзка с модула за управление на зареждането поради прекъсване на проводника между тях. Той се простира от PCM до модула и минава в гофрата над лявата полуоска. Търсите евентуални прекъсвания на синьо- кафяв дебел проводник, на местата където гофрата прави резки чупки и възстановявате нарушенията. Най- вероятното място за пробив е там където снопа кабели се спуска надолу и прави чупка близо да връзката на скоростната кутия с двигателя. За купето той е закрепен с лентова скоба!
Поради този наглед дребен проблем, са започват едни опити от електротехниците за рециклиране на алтернатори, смяна на регулатори и прочие. Сподели ако откриете проблема! Успех!
* Преди да започнете да търсите може да направите диагностика и ако имаш грешки от рода на U0120, U0469, P065B или P065C, значи е прекъснат кабел!

Иначе конкретно за възможния проблем при теб:
Това е доста често срещан проблем при Мондео от тези години. Мозъкът (PCM) загубва връзка с модула за управление на зареждането поради прекъсване на проводника между тях. Той се простира от PCM до модула и минава в гофрата над лявата полуоска. Търсите евентуални прекъсвания на синьо- кафяв дебел проводник, на местата където гофрата прави резки чупки и възстановявате нарушенията. Най- вероятното място за пробив е там където снопа кабели се спуска надолу и прави чупка близо да връзката на скоростната кутия с двигателя. За купето той е закрепен с лентова скоба!
Поради този наглед дребен проблем, са започват едни опити от електротехниците за рециклиране на алтернатори, смяна на регулатори и прочие. Сподели ако откриете проблема! Успех!
* Преди да започнете да търсите може да направите диагностика и ако имаш грешки от рода на U0120, U0469, P065B или P065C, значи е прекъснат кабел!

-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Благодяря ти много!
Ще пиша като решим проблема.
пп.
Няма никакви записани грешки.
ппп.
В линка към техническия бюлетин на Валео пише, че ако се разкачи 3-пиновия конектор, който отива към PCM модула, ако алтернатора е ОК трябва да започне да зарежда. Т.е. остава без управление от PCM-а. Това не е ли аналогична ситуация на прекъснат кабел, или бъркам.
Поздрави!
Ще пиша като решим проблема.
пп.
Няма никакви записани грешки.
ппп.
В линка към техническия бюлетин на Валео пише, че ако се разкачи 3-пиновия конектор, който отива към PCM модула, ако алтернатора е ОК трябва да започне да зарежда. Т.е. остава без управление от PCM-а. Това не е ли аналогична ситуация на прекъснат кабел, или бъркам.
Поздрави!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Горе- долу това означава. Пробвайте го това и виж дали ще даде нормални стойности, но ще набие грешки, които трябва да изчистите!В линка към техническия бюлетин на Валео пише, че ако се разкачи 3-пиновия конектор, който отива към PCM модула, ако алтернатора е ОК трябва да започне да зарежда. Т.е. остава без управление от PCM-а. Това не е ли аналогична ситуация на прекъснат кабел, или бъркам.
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Днес занесох алтернатора при един доста тачен майстор тук във Варна. Закачи алтернатора на един ел. двигател. Закачи му една джаджа за буксата за управление. Каза, че това е необходимо, защото алтернатора търсел определена информация по определен протокол за да тръгне да зарежда. Развъртя го и си показа 14-15в, от което следва, че алтернатора е ОК. И сега следва въпроса къде е проблема???
пп.
От сервиза казаха, че са премерили мерили някакво напрежение по кабелчето, което идва от компа за управление на алтернатора. Явно не е прекъснато. Въпреки това, колега "Nebhotep", ако имаш накаква схема от къде точно минава кабела и как точно е закачен за PCM-a ще ти бъда благодарен.
ппп
Сега се сещам, че видях, че буксата, която е на новото реле-регулатор е с 2 пина. В нет-а чета за 3 пина. Колко пина е буксата за управление?
пп.
От сервиза казаха, че са премерили мерили някакво напрежение по кабелчето, което идва от компа за управление на алтернатора. Явно не е прекъснато. Въпреки това, колега "Nebhotep", ако имаш накаква схема от къде точно минава кабела и как точно е закачен за PCM-a ще ти бъда благодарен.
ппп
Сега се сещам, че видях, че буксата, която е на новото реле-регулатор е с 2 пина. В нет-а чета за 3 пина. Колко пина е буксата за управление?
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Вчера сложили друг акумулатор и казаха, че тръгнала да зарежда. Само, че видях, че мерят на + на акумулатора и на блока на двигателя. Аз като премеря на + и на - на акумулатора пак си дава 11-12в. Май пак не е ОК?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Коя година и месец е производство колата? Ако е след март 2008 г. електросхемата е тази:
https://www.dropbox.com/s/6pr8f6plxz4i0 ... 1.pdf?dl=0
Буксата за управление е с два пина и представлява това:

Кабелът отима в PCM-а на тази разпределителна букса:

Конкретният пин на самия PCM е този:

Не е коректно измерването на блока на двигателя! Мериш на плюса и изведения минус от дясната страна на акумулатора:

https://www.dropbox.com/s/6pr8f6plxz4i0 ... 1.pdf?dl=0
Буксата за управление е с два пина и представлява това:

Кабелът отима в PCM-а на тази разпределителна букса:

Конкретният пин на самия PCM е този:

Не е коректно измерването на блока на двигателя! Мериш на плюса и изведения минус от дясната страна на акумулатора:

-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Здравей, колата е 06.2007. Благодаря за схемите.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
Значи схемата е тази: https://www.dropbox.com/s/j356z8kbpeh78 ... 5.pdf?dl=0
Другите неща са еднакви!
Другите неща са еднакви!
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
А на какво може да се дължи това, че премерено на двигателя показва 14в, а на акумулатора 11-12в?
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?
След дублиране на масата на двигателя всичко вече е ОК! Надявам се окончателно.dtrifonov написа:А на какво може да се дължи това, че премерено на двигателя показва 14в, а на акумулатора 11-12в?

Колега "Nebhotep", благодаря още веднъж!
Поздрави!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Sent from my LT18i using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта