Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията- S-max,Mondeo,Galaxy!
Ако някой се чуди как да намали малко шума в купето без да прави цялостна шумоизолация ето няколко лесни и бързи решения.
Купето по принцип е доста добре обезшумено, но все пак:
- Под кората в центъра на багажната врата има един лист фабрична шумоизолация, но шумът навлиза от фугите между фаровете и навлиза в купето. Слагаме изолационен материал по протежение на цялата кора;
- Под корите на вратите. Доста по- комфортно става в купето при придвижване в градска среда след изолацията им;
- Интересно място, от където навлиза шум е мястото, където влиза един от дебелите снопове кабели в купето, а то е зад жабката. Ако погледнете откъм двигателя, там където е гумения маншон и около него няма изобщо изолация, само гола ламарина. Сваляме жабката и зад нея поставяме изолация. Тракането на дизела на място и при движение над 120 км. става по глухо и в купето е по- приятно.
Това съм открил засега, ако и вие имате предложения моля заповядайте. Интересно ще ми е да чуя предложения за намаляване на шума от вентилатора в купето и шума от навлизащия въздух засмукван откъм двигателя. Ако ви е направило впечатление, като се пусне вентилацията работата на двигателя се чува осезаемо по- силно.
Ето още едно място, от където прониква паразитен шум:

Може да се изолира и без да се маха таблото, основният шум идва между прозореца и външния ръб на таблото!
Изолираме слабото място без шумоизолация в двигателния отсек. От вътрешната страна зад жабката го бях направил, но сега с изолацията в моторния отсек ехтящите шумове от работата на двигателя намаляха и са доста по- меки.
Под изолацията е само гола ламарина, чудно защо около гумения маншон от форд са спестили слагането на изолация?



Особено ме дразнеха някакви потракващи звуци от втория ред седалки, особено при преминаване по софийските паважи. Днес открих причинителят:
Част от външната облицовка на механизма за сгъване на седалките потропва и скърца:

Подлагаме лента за уплътняване на врати и прозорци (вижда се на горната и долната снимка):

Още на едно място трябва да се сложи уплътнител:

По отблизо:

Правим това и с другата крайна седалка от втория ред и се наслаждаваме на тишината. ^-^ ^-^
Независимо от усилията, тропането остана, но нали съм си инат днес разобличих истинския виновник:

С червената стрелка е посочен пластмасовия капак на механизма за сгъване (вътрешната част на двете крайни седалки на втория ред), който играеше във всички посоки и при преминаване по неравности трака опирайки се в съседни пластмаси.
Със синята стрелка е посочено мястото на единствения болт, държащ капака, останалото е на щипки.
Пластмасовото копче на капака в предната част, се беше извадило:

Ето там стои:

Слагането на капака с копчето на него е много трудно, затова първо слагате копчето в дупката на металната лайстна на пода и тогава нахлузвате капака първо с тясната му част на копчето и след това с движение назад по посока на багажника.
Не е зле да направите мека подложка (мястото е посочено с червена стрелка) на механизмите за закопчаване на коланите, тъй като в края на улея опират в пластмаса и тропат:

Ако някой се чуди как да намали малко шума в купето без да прави цялостна шумоизолация ето няколко лесни и бързи решения.
Купето по принцип е доста добре обезшумено, но все пак:
- Под кората в центъра на багажната врата има един лист фабрична шумоизолация, но шумът навлиза от фугите между фаровете и навлиза в купето. Слагаме изолационен материал по протежение на цялата кора;
- Под корите на вратите. Доста по- комфортно става в купето при придвижване в градска среда след изолацията им;
- Интересно място, от където навлиза шум е мястото, където влиза един от дебелите снопове кабели в купето, а то е зад жабката. Ако погледнете откъм двигателя, там където е гумения маншон и около него няма изобщо изолация, само гола ламарина. Сваляме жабката и зад нея поставяме изолация. Тракането на дизела на място и при движение над 120 км. става по глухо и в купето е по- приятно.
Това съм открил засега, ако и вие имате предложения моля заповядайте. Интересно ще ми е да чуя предложения за намаляване на шума от вентилатора в купето и шума от навлизащия въздух засмукван откъм двигателя. Ако ви е направило впечатление, като се пусне вентилацията работата на двигателя се чува осезаемо по- силно.
Ето още едно място, от където прониква паразитен шум:

Може да се изолира и без да се маха таблото, основният шум идва между прозореца и външния ръб на таблото!
Изолираме слабото място без шумоизолация в двигателния отсек. От вътрешната страна зад жабката го бях направил, но сега с изолацията в моторния отсек ехтящите шумове от работата на двигателя намаляха и са доста по- меки.
Под изолацията е само гола ламарина, чудно защо около гумения маншон от форд са спестили слагането на изолация?
Особено ме дразнеха някакви потракващи звуци от втория ред седалки, особено при преминаване по софийските паважи. Днес открих причинителят:
Част от външната облицовка на механизма за сгъване на седалките потропва и скърца:
Подлагаме лента за уплътняване на врати и прозорци (вижда се на горната и долната снимка):
Още на едно място трябва да се сложи уплътнител:
По отблизо:
Правим това и с другата крайна седалка от втория ред и се наслаждаваме на тишината. ^-^ ^-^
Независимо от усилията, тропането остана, но нали съм си инат днес разобличих истинския виновник:

С червената стрелка е посочен пластмасовия капак на механизма за сгъване (вътрешната част на двете крайни седалки на втория ред), който играеше във всички посоки и при преминаване по неравности трака опирайки се в съседни пластмаси.
Със синята стрелка е посочено мястото на единствения болт, държащ капака, останалото е на щипки.
Пластмасовото копче на капака в предната част, се беше извадило:

Ето там стои:

Слагането на капака с копчето на него е много трудно, затова първо слагате копчето в дупката на металната лайстна на пода и тогава нахлузвате капака първо с тясната му част на копчето и след това с движение назад по посока на багажника.
Не е зле да направите мека подложка (мястото е посочено с червена стрелка) на механизмите за закопчаване на коланите, тъй като в края на улея опират в пластмаса и тропат:

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
Още източници на тракане и скърцане в салона:
1. Средната колонка (и от двете страни) издава скърцащи и тракащи звуци при преминаване по неравности
Обезшумяваме със замозалепващи се лепенки от велкро (използват се за обезшумяване при столове, маси и перални) на посочените със стрелки места:

2. Също така подлагаме велкро на снадката между двата панела на същото място:

Шумоизолирах подкалниците със стизол (подложка за пракет) 6 мм. Също така в пространството под калниците има и от ляво, и от дясно две пластмасови клапи, от които при пускане на вентилатора в купето навлизат паразитни шумове от гумите. На стените на купето около клапите няма никакъв шумоизолиращ материал, така че и там налепих 6 мм. стизол. Ефектът не е голям, но се усеща при движение по суха пътна настилка. Обаче при движение по мокър асфалт и при навлизане в локви изолацията има осезаем ефект. Паразитните шумове навлизащи през вентилацията на купето също намаляха.
Още едно място източник на шум и вибрации. Касае се за въздухосборника на кутията на въздушния филтър (пластасовата тръба, от която се засмуква въздух в кутията на въздушния филтър). След няколкократно разглобяване или от старост, сглобките на тръбата се разпадат и се отваря процеп между двете половини. Тя започва да резонира и издава боботещ звук, който се усеща даже и вкупето на празен ход и при ускорение. Най- добре е да се смени, но аз намерих решение. Премахваме пласмасовата кора над радатора (държи се на два болта и три щипки) и със свински опашки здраво затягаме и прилепваме двете части на тръбата една за друга. За момента резонациите са в значителна степен отстранени. Горното важи и за бензин и особено за дизел, поради повишените вибрации!


Отстраняване на почукването под дъното в дясно, при преминаване през неравности и легнали полицаи.
Работата е там, че жилото на ръчната спирачка зад пластмасовата защита образува дъга, която на самата свивка, трябва да е закрепена със скоба (HC1 на снимката). Но поради икономии или не знам защо при някои автомобили тази скоба я няма, няма даже и място в купето за закрепването й. Тази дъга е с дължина 35-40 см. и доста свободно виси и се люлее при преминаване през дупки и неравности, като се удря в дъното на автомобила и издава чукащите звуци. На маншона на жилото се виждат даже протърквания и след време от там ще навлиза вода и съответно ще замръзва през зимата.
Решението на проблема е просто: Омотаваме жилото с някакъв по- мек материал или плат, който затягаме с малки свински опашки, а отгоре може да намотаем скотч. Всичко това то притягаме към дъното на купето със свински опашки.

Още едно място издаващо скърцащи звуци при неравности:

Снимката е от Мондео, но е почти идентично с конзолите на S-max. Там където е червения пунктир напъхваме с тънко ножче или отвертка по цялата дължина подложка за паркет с дебелина 3 мм. или самозалепващо се велкро, предварително нарязана на лентички. Мястото е достатъчно и подложката не се вижда и потъва зад панелите. Скърцанията и пуканията гарантирано изчезват.
1. Средната колонка (и от двете страни) издава скърцащи и тракащи звуци при преминаване по неравности
Обезшумяваме със замозалепващи се лепенки от велкро (използват се за обезшумяване при столове, маси и перални) на посочените със стрелки места:

2. Също така подлагаме велкро на снадката между двата панела на същото място:

Шумоизолирах подкалниците със стизол (подложка за пракет) 6 мм. Също така в пространството под калниците има и от ляво, и от дясно две пластмасови клапи, от които при пускане на вентилатора в купето навлизат паразитни шумове от гумите. На стените на купето около клапите няма никакъв шумоизолиращ материал, така че и там налепих 6 мм. стизол. Ефектът не е голям, но се усеща при движение по суха пътна настилка. Обаче при движение по мокър асфалт и при навлизане в локви изолацията има осезаем ефект. Паразитните шумове навлизащи през вентилацията на купето също намаляха.
Още едно място източник на шум и вибрации. Касае се за въздухосборника на кутията на въздушния филтър (пластасовата тръба, от която се засмуква въздух в кутията на въздушния филтър). След няколкократно разглобяване или от старост, сглобките на тръбата се разпадат и се отваря процеп между двете половини. Тя започва да резонира и издава боботещ звук, който се усеща даже и вкупето на празен ход и при ускорение. Най- добре е да се смени, но аз намерих решение. Премахваме пласмасовата кора над радатора (държи се на два болта и три щипки) и със свински опашки здраво затягаме и прилепваме двете части на тръбата една за друга. За момента резонациите са в значителна степен отстранени. Горното важи и за бензин и особено за дизел, поради повишените вибрации!


Отстраняване на почукването под дъното в дясно, при преминаване през неравности и легнали полицаи.
Работата е там, че жилото на ръчната спирачка зад пластмасовата защита образува дъга, която на самата свивка, трябва да е закрепена със скоба (HC1 на снимката). Но поради икономии или не знам защо при някои автомобили тази скоба я няма, няма даже и място в купето за закрепването й. Тази дъга е с дължина 35-40 см. и доста свободно виси и се люлее при преминаване през дупки и неравности, като се удря в дъното на автомобила и издава чукащите звуци. На маншона на жилото се виждат даже протърквания и след време от там ще навлиза вода и съответно ще замръзва през зимата.
Решението на проблема е просто: Омотаваме жилото с някакъв по- мек материал или плат, който затягаме с малки свински опашки, а отгоре може да намотаем скотч. Всичко това то притягаме към дъното на купето със свински опашки.

Още едно място издаващо скърцащи звуци при неравности:

Снимката е от Мондео, но е почти идентично с конзолите на S-max. Там където е червения пунктир напъхваме с тънко ножче или отвертка по цялата дължина подложка за паркет с дебелина 3 мм. или самозалепващо се велкро, предварително нарязана на лентички. Мястото е достатъчно и подложката не се вижда и потъва зад панелите. Скърцанията и пуканията гарантирано изчезват.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
Отстраняване на пукането в средната колона:

C-панелите в багажното отделение също издават скърцащи и пукащи звуци. Отвътре имат дунапренчета, но издават звуци когато се търкат в съседните панели. Обезшумяваме със самозалепващи се лепенки от велкро:


C-панелите в багажното отделение също издават скърцащи и пукащи звуци. Отвътре имат дунапренчета, но издават звуци когато се търкат в съседните панели. Обезшумяваме със самозалепващи се лепенки от велкро:

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
Шумоизолацията на предните и задните подкалници дава доста добър ефект, особено при предните които дефакто са си гола пластмаса само с едно тъничко дунапренче в задната им част. Задните освен, че отвън са облепени с мека материя имат и 6 мм. изолация отвътре, но също плачат за допълнителна изолоция. Много голям ефект постигнах с изолирането на пода в краката на пасажерите отзад, централния тунел в задната част и дъното под задните седалки. Там се оформя около 3 кв.м. гола ламарина, която само на места има вибродемпфериращи покрития. Основният ефект от тази манипулация е, че звуците издавани от задния мост при приминаване през дупки, фуги на мостове и неравности доста, по- малко оттекват в купето. Някак си по плътно се предават и в по- нискочестотния спектър. Предстои изолацията на пода под предните седелки и на тавана. 

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 26 окт 2010, 19:05
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec, 02 год, хетчбек - бивш
Ford Focus 1.6 TDCI - 90 PS, хетчбек, 2011 год. - настоящ - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
Колега,
страхотна работа си свършил, аз в друга тема рева от шума на фокуса.
Има ли действително ефект и колко ти излезе всичко?
страхотна работа си свършил, аз в друга тема рева от шума на фокуса.
Има ли действително ефект и колко ти излезе всичко?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
Изолацията си я правя сам , като използвам супер евтиния материал стизол (подложка за паркет). И преди някой да се изсмее ще му кажа,че цялата кола може да се изолира с него с дебелина 9 мм. само за 40- 50 лв., което е над 10 пъти разлика спрямо STP. И реално има ефект, защото са ми го казвали хора каращи същия автомобил.
Sent from my LT18i using Tapatalk
Sent from my LT18i using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 26 окт 2010, 19:05
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec, 02 год, хетчбек - бивш
Ford Focus 1.6 TDCI - 90 PS, хетчбек, 2011 год. - настоящ - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
Видях, че си писал в другата тема и ти благодаря
Разгледах повторно темата ти и шапка ти свалям
При изолирането на калниците, с какво облепяш отвътре тази подложка, с някакво специално лепило ли?
Разгледах повторно темата ти и шапка ти свалям
При изолирането на калниците, с какво облепяш отвътре тази подложка, с някакво специално лепило ли?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
С бял силикон, по- здраво хваща от безцветния и не мирише толкова!
Sent from my LT18i using Tapatalk
Sent from my LT18i using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 26 окт 2010, 19:05
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec, 02 год, хетчбек - бивш
Ford Focus 1.6 TDCI - 90 PS, хетчбек, 2011 год. - настоящ - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
С риск да стана досаден, да те питам още нещо...
Като сваляш отвътре облицовката на подкалника / не знам как се казва детайла/ и облепяш стизола, после трудно ли е слагането
на тази облицовка, напасването й?
Питам, защото още съм в гаранция и малко се притеснявам да човъркам
Като сваляш отвътре облицовката на подкалника / не знам как се казва детайла/ и облепяш стизола, после трудно ли е слагането
на тази облицовка, напасването й?
Питам, защото още съм в гаранция и малко се притеснявам да човъркам
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
Да, облепяш но разрежи повърхността на стизола на няколко места, за да пасне на извивките. Нормално ще можеш да залепиш два пласта от по 3 мм.,общо 6 мм., без да пречат на обратното монтиране. Успех!
Sent from my LT18i using Tapatalk
Sent from my LT18i using Tapatalk
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
Най- сетне е разкрито досадното тракане и скърцане от втория ред седалки! >:D<: И това не са нито механизмите за сгъване нито облицовката на седалките. Ето какво трябва да направим:
Бъркаме с ръка между пластмасовата облицовка и тапицерията и напипваме пластмасов фиксатор, който обтяга обвивката на седалките. Той се удря при вибрации в гърба на седалката и издава гореспоменатите звуци. Такъв фиксатор има от двета страни на всяка седалка!

Така изглежда:

Хубаво го облепяме със самозалепящо се велкро или със самозалепващи се подложки за мебели:


Бъркаме с ръка между пластмасовата облицовка и тапицерията и напипваме пластмасов фиксатор, който обтяга обвивката на седалките. Той се удря при вибрации в гърба на седалката и издава гореспоменатите звуци. Такъв фиксатор има от двета страни на всяка седалка!

Така изглежда:

Хубаво го облепяме със самозалепящо се велкро или със самозалепващи се подложки за мебели:


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост