Колектори за Форд Мондео
Колектори за Форд Мондео
Искам да повдигна една тема по въпроса за пластмасовите колектори за Форд Мондео и моторите ЗеТек. Тъй като си монитирах обикновена газова уредба а не газов инжекцион леко ме притеснява факта че имам пластмасови колектори и мога да се окажа един ден от големите "щастливци" на които да се налага да ги сменят. Говорих с майстови и те ми казаха че могат по принцип да се рпигодят от някой по-стар модел двигател на Форд или на струг да се направят метални по модела на пластмасовите. Въпросите са следните:
1. възможно ли е или са си празни приказки
2. ако е възможно можем ли да намерим къде да ги направим тези метални колектори
3. Ако намерим къде, от къде да вземем модел за колекторите, тъй като не ми се рискува някой шлосер да ми сваля колекторите за да изготви металните а след това да ми ги монтира обратно с настройките на газовата.
Нека да обсъдим тази възможност
1. възможно ли е или са си празни приказки
2. ако е възможно можем ли да намерим къде да ги направим тези метални колектори
3. Ако намерим къде, от къде да вземем модел за колекторите, тъй като не ми се рискува някой шлосер да ми сваля колекторите за да изготви металните а след това да ми ги монтира обратно с настройките на газовата.
Нека да обсъдим тази възможност
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 09 сеп 2005, 14:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Колекторче, колекторче!
Здравейте всички,
И аз боднах газ!
Е, да, как да не бодна газ, като цената на бензина отхвръкна като тапа на добре 'напомпано' шампанско.
Имам Форд Мондео и естествено колектора му е пластмасов. Не разбирам от коли, но всички казват, че там е слабото място на Мондеото преминало поради обективни причини от бензин на газ. Но няма как - рискувах!
Е, за да съм малко по-спокоен си купих чисто нови кабели и свещи от МотоПфое, където ми излязоха на цена по-ниска от всички магазини за авточасти, в които проверих.
Засега да чукна на дърво нямам проблем. Единственото което ми прави впечатление е, че има качествена и некачествена газ, което двигателя ми много лесно разпознава. Затова зареждам само на места където газта е добра и двигателчето бръмчи гладко гладко.
Иначе:
1. Динамиката се запази
2. Брояча на литрите заредени е винаги ( засега ) по-напред от брояча за дължимата сума на газостанцията!
3. Разхода е екстра; т.е малко над този, който е на бензин.
Най-важното е когато се решиш да не му мислиш за колектора. Каквото ще става ще става. Взимаш превантивни ( изрядни кабеляци и свещи ) мерки и малко късмет и си караш! Това е!
Сервизаджиите ми казаха, че колектора се лепял с нещо.... и т.н. и т.н
Ама аз им викам ' То да не става! Хич не искам и да знам как се лепи
'
оооо забравих: нали смених кабелите, та ми останаха старите, които са в перфектно състояние! ако на някого му трябват
да казва 
И аз боднах газ!
Е, да, как да не бодна газ, като цената на бензина отхвръкна като тапа на добре 'напомпано' шампанско.

Имам Форд Мондео и естествено колектора му е пластмасов. Не разбирам от коли, но всички казват, че там е слабото място на Мондеото преминало поради обективни причини от бензин на газ. Но няма как - рискувах!
Е, за да съм малко по-спокоен си купих чисто нови кабели и свещи от МотоПфое, където ми излязоха на цена по-ниска от всички магазини за авточасти, в които проверих.
Засега да чукна на дърво нямам проблем. Единственото което ми прави впечатление е, че има качествена и некачествена газ, което двигателя ми много лесно разпознава. Затова зареждам само на места където газта е добра и двигателчето бръмчи гладко гладко.
Иначе:
1. Динамиката се запази
2. Брояча на литрите заредени е винаги ( засега ) по-напред от брояча за дължимата сума на газостанцията!
3. Разхода е екстра; т.е малко над този, който е на бензин.
Най-важното е когато се решиш да не му мислиш за колектора. Каквото ще става ще става. Взимаш превантивни ( изрядни кабеляци и свещи ) мерки и малко късмет и си караш! Това е!
Сервизаджиите ми казаха, че колектора се лепял с нещо.... и т.н. и т.н
Ама аз им викам ' То да не става! Хич не искам и да знам как се лепи

оооо забравих: нали смених кабелите, та ми останаха старите, които са в перфектно състояние! ако на някого му трябват


Мондео с метални колектори
Специални благодарности на Диск. По форумите попаднах на него и ето какво ми отговори. Така че мисията е ВЪЗМОЖНА, а рисковете ще бъдат сведени до минимум. Сега остава да да закупим на нормална цена новите колектори и да намерим достатъчно луд монтзор или газаджия за да ги монтира.
[quoteЗдравей.
смяната на колекторите е възможна, макар че аз лично не съм я правил. На външен вид колекторите са различни, но начина на закрепване към главата е еднакъв. Един англичанин си направи мондеото със турбо и затова смени пластмасовите колектори с метални. Трябват ти колектори, пластмасовата тръба от филтъра до колекторите и други дреболии от 1.8 16 клапана ескорт, като ще се наложи да сложиш твоите инжектори, както и твоята дроселова клапа.
Разгледай снимките от следващият линк:
http://www.mondeosport.com/gallery/album09?page=1" onclick="window.open(this.href);return false; ][/quote]
[quoteЗдравей.
смяната на колекторите е възможна, макар че аз лично не съм я правил. На външен вид колекторите са различни, но начина на закрепване към главата е еднакъв. Един англичанин си направи мондеото със турбо и затова смени пластмасовите колектори с метални. Трябват ти колектори, пластмасовата тръба от филтъра до колекторите и други дреболии от 1.8 16 клапана ескорт, като ще се наложи да сложиш твоите инжектори, както и твоята дроселова клапа.
Разгледай снимките от следващият линк:
http://www.mondeosport.com/gallery/album09?page=1" onclick="window.open(this.href);return false; ][/quote]
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Paci, благодаря за топлите думи... но чак пък бяла лястовица.
Тази тема я дискутирахме пред повече от година с Brock, тогава показвах и Zetec в коша на Мк1 Ескорт, спорихме и за други неща... както и да е.
Нека да paste и тук отговора ми от друг форум:
Човека е искал да слага турбо, затова сменя колекторите - вашите намерения са малко по-различни но причината (пластмасовите колектори на Мондео-то) е същата.
Колелкторите са от Ескорт 1,8:




Какво ви е нужно?
Комплект колектори от Ескорт:

На горната картинка колекторите са със сменена дроселова клапа. Има разлика в диаметъра на дроселовата клапа между 1.8 и 2.0.
В ляво 1.8, в дясно 2.0:

Инжекторите от 2.0 пасват в колекторите от 1.8 идеално, заменят се.
Датчика за положение на дроселовата клапа на 2.0 върви комплект със дроселовата клапа - замяната е налице.
Датчика за температура на засмуквания въздух е еднакъв на почти всички фордове (моят на 1.4 е еднакъв с 1.8 16 клапана, имам ги и двата и съм сверил номерата им) - няма нужда от смяна, ако се съмнявате заменяйте.
Клапана за празен ход - на мондео-то не съм го виждал на живо, но съм сигурен ще е като на Ескорт-а.
Пластмасовата тръба която свързва колекторите със въздъшният филтър ( не се притеснявайте, че ще изчезне един причудлив издадък от Мондео-вата такава тръба - това е резонаторна част).
Възможни проблеми (който се решават лесно):
Връзката от колекторите към сервоусилвателя на спирачките - този твърд маркуч незнам с каква форма е на Мондеото и дали от Ескорт ще пасне без допълнителна работа;
Ел. инсталацията около колекторите - инжектори, датчик за положение на дроселовата клапа, датчик за температура на въздуха, клапан за празен ход - кабелите може да не са достатъчно дълги или пък обратното - може да са доста по-дълги.
Аз лично не съм пробвал такава замяна, защото нямам Мондео. Ако ми се наложи да слагам газ на Мондео, просто бих сложил обикновена газова уредба и няма да се притеснявам за колекторите.
Ако някой се съмнява в това ще колекторите от Ескорт няма да паснат към главата на Мондео-то - идете в някои магазин и искайте гарнитури за колектори за двете коли.
Тази тема я дискутирахме пред повече от година с Brock, тогава показвах и Zetec в коша на Мк1 Ескорт, спорихме и за други неща... както и да е.
Нека да paste и тук отговора ми от друг форум:
Човека е искал да слага турбо, затова сменя колекторите - вашите намерения са малко по-различни но причината (пластмасовите колектори на Мондео-то) е същата.
Колелкторите са от Ескорт 1,8:




Какво ви е нужно?
Комплект колектори от Ескорт:

На горната картинка колекторите са със сменена дроселова клапа. Има разлика в диаметъра на дроселовата клапа между 1.8 и 2.0.
В ляво 1.8, в дясно 2.0:

Инжекторите от 2.0 пасват в колекторите от 1.8 идеално, заменят се.
Датчика за положение на дроселовата клапа на 2.0 върви комплект със дроселовата клапа - замяната е налице.
Датчика за температура на засмуквания въздух е еднакъв на почти всички фордове (моят на 1.4 е еднакъв с 1.8 16 клапана, имам ги и двата и съм сверил номерата им) - няма нужда от смяна, ако се съмнявате заменяйте.
Клапана за празен ход - на мондео-то не съм го виждал на живо, но съм сигурен ще е като на Ескорт-а.
Пластмасовата тръба която свързва колекторите със въздъшният филтър ( не се притеснявайте, че ще изчезне един причудлив издадък от Мондео-вата такава тръба - това е резонаторна част).
Възможни проблеми (който се решават лесно):
Връзката от колекторите към сервоусилвателя на спирачките - този твърд маркуч незнам с каква форма е на Мондеото и дали от Ескорт ще пасне без допълнителна работа;
Ел. инсталацията около колекторите - инжектори, датчик за положение на дроселовата клапа, датчик за температура на въздуха, клапан за празен ход - кабелите може да не са достатъчно дълги или пък обратното - може да са доста по-дълги.
Аз лично не съм пробвал такава замяна, защото нямам Мондео. Ако ми се наложи да слагам газ на Мондео, просто бих сложил обикновена газова уредба и няма да се притеснявам за колекторите.
Ако някой се съмнява в това ще колекторите от Ескорт няма да паснат към главата на Мондео-то - идете в някои магазин и искайте гарнитури за колектори за двете коли.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта