форд кугар за чип
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 21 фев 2014, 01:14
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
форд кугар за чип
здравейте
интересувам се от чип тунинг , който мисля да напрвавя в madness-motorsports в Пловдив..та искам да ви попитам дали ще си струва и дали ще повлияе лошо този чип? не съм много запознат с чиповете затова искам да ми даде съвет някой които е правил нещо такова.
колата е форд кугар 170к.с. 99 .. офертата е за 400 лева
интересувам се от чип тунинг , който мисля да напрвавя в madness-motorsports в Пловдив..та искам да ви попитам дали ще си струва и дали ще повлияе лошо този чип? не съм много запознат с чиповете затова искам да ми даде съвет някой които е правил нещо такова.
колата е форд кугар 170к.с. 99 .. офертата е за 400 лева
Ford Cougar 2.5L , 170hp 24v v6
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 21 фев 2014, 01:14
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
http://drive.bg/product_info.php?cPath= ... jddchs3n11
също така и това ме интересува .. всякаква информация ще ми е полезна
също така и това ме интересува .. всякаква информация ще ми е полезна

Ford Cougar 2.5L , 170hp 24v v6
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Маднес са достатъчно компетенти а да ти обяснят, пиши/звънни им и ги питай каквото те интересува.
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
После, пиши и разкажи какво е станало, че има хора на които би им било интересно!ГордСФорд написа:Маднес са достатъчно компетенти а да ти обяснят, пиши/звънни им и ги питай каквото те интересува.

Чип на атмосферка ми е странна работа на мен лично, но знае ли човек!
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Не си давай парите. Нищо няма да постигнеш. Реално макс 5 коня, които няма да усетиш. И аз исках да слагам, но се разубедих. Препрограмиране става /или чип/, но когато имаш хардуерни промени - къстъм генерация без катализатори, по-големи всмукателни колектори и дросел, дюзи с по-голям дебит, валове и т.н. - при повече такива промени е препоръчително препрограмиране, за да усетиш ефект. На този мотор каквото и да правиш, 20-25 коня в най-добрия случай, и то срещу много пари. ST200 мотора е 35 коня повече, но там имаш различни доста неща - бутала, валове, дюзи, ЕКУ... и въпреки 35-те си коня отгоре, не върви осезаемо повече. Просто са атмосферки. Не е турбо за да качиш 30-40 коня само с чип. А иначе от Маднес /или която и да е/ може те убеждават че само с чипче ще ти литне колата. Ако са коректни, ще ти кажат истината, т.е че няма смисъл.
Що се отнася до КН панелния филтър- НЕ ВДИГА МОЩНОСТ И КОНЕ. Предимство е че е вечен, т.е. на 7-8 х. км. го переш, омасляваш и караш. Смисъл има от него, ако ще караш колата поне 100 х. км, за да му избиеш инвестицията, защото с обикновен филтър за този пробег ще си сменил поне 10 филтъра.
Що се отнася до КН панелния филтър- НЕ ВДИГА МОЩНОСТ И КОНЕ. Предимство е че е вечен, т.е. на 7-8 х. км. го переш, омасляваш и караш. Смисъл има от него, ако ще караш колата поне 100 х. км, за да му избиеш инвестицията, защото с обикновен филтър за този пробег ще си сменил поне 10 филтъра.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 21 фев 2014, 01:14
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
с този коментар почти ме разубеди, но ще си помисля тези дни и ще взема решението дали да направя чип или не . в маднес вече съм звънял и съм питал хората и ми обесниха , че ще качи около 15-25к.с. , което не е много както казаха те и разлика няма да има чак толкова усезаема , но на мен не ми се струват малко тези цифри,( не е и много де , но пак не е и пък малко ) ама ще видим .martin1977 написа:Не си давай парите. Нищо няма да постигнеш. Реално макс 5 коня, които няма да усетиш. И аз исках да слагам, но се разубедих. Препрограмиране става /или чип/, но когато имаш хардуерни промени - къстъм генерация без катализатори, по-големи всмукателни колектори и дросел, дюзи с по-голям дебит, валове и т.н. - при повече такива промени е препоръчително препрограмиране, за да усетиш ефект. На този мотор каквото и да правиш, 20-25 коня в най-добрия случай, и то срещу много пари. ST200 мотора е 35 коня повече, но там имаш различни доста неща - бутала, валове, дюзи, ЕКУ... и въпреки 35-те си коня отгоре, не върви осезаемо повече. Просто са атмосферки. Не е турбо за да качиш 30-40 коня само с чип. А иначе от Маднес /или която и да е/ може те убеждават че само с чипче ще ти литне колата. Ако са коректни, ще ти кажат истината, т.е че няма смисъл.
Що се отнася до КН панелния филтър- НЕ ВДИГА МОЩНОСТ И КОНЕ. Предимство е че е вечен, т.е. на 7-8 х. км. го переш, омасляваш и караш. Смисъл има от него, ако ще караш колата поне 100 х. км, за да му избиеш инвестицията, защото с обикновен филтър за този пробег ще си сменил поне 10 филтъра.
Ford Cougar 2.5L , 170hp 24v v6
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Ако качи 15 к.с. е добре, но едва ли? Може би само на думи. Нека мине дино преди и след чипа да се види резултата. Ако наистина има 15 коня отгоре и аз ще отида при тях. За този мотор по-подходящ "тунинг" е махане на всички катализатори и слагане на "спортни" изпускателни колектори и генерация от неръждавейка на Фи60 външно (Фи57 вътрешно) с едно средно гърне и едно или две крайни - това общо ще е малко по-скъпо от чипа, но ще има по-добър ефект и конете ще са "истински", макар да са само 10-15 след тази интервенция. Ако ти се дават пари за още 10 кончета, може да сложиш горен и долен всмукателен колектор, дросел и филтърна кутия от Мондео СТ200 - моторът ще "диша" по-свободно и в комбинация с генерацията гарантирано имаш 20 коня, които ще усетиш, макар и не чак толкова "шеметно". След тези интервенции може да минеш през Маднес да добавиш още някой кон с настройки. След всичко това може би ще станат към 200 коня, а и е напълно безопасно за мотора, ако разбира се е в добро здраве. За повече става скъпа и сложна работата и не е рентабилно - дюзи, кабелаж, валове и ЕКУ от СТ200 - от тези неща добавяш има-няма 10 к.с., може и бутала от СТ200 да сложиш, но тук вече влизаш много надълбоко (в мотора и най-вече в джоба), а са малко конете и съвсем няма смисъл.
За първия и лесен (безболезнен) етап - колектори, генерацийка и настройки може да сметнеш едни 1500 лв.
За втория (скъп, труден и според мен безмислен етап) пак толкова ще ти трябват, но тук ще плащаш на "майстори", които вместо да вдигнат конете, могат да съсипят мотора, защото операцията не е никак лесна, особено буталата. А от втори етап ще са много малко конете.
Не се лъжи да слагаш отворен спортен филтър, особено от евтините китайчета - нищо не качва като мощност, само бучи. Остави си нормалния филтър с кутията (или кутия от СТ200 - филтрите са еднакви, само кутиите са различни).
Ще се радвам да започнеш развитие на проект и да го споделиш с нас - ще следя с интерес.
За първия и лесен (безболезнен) етап - колектори, генерацийка и настройки може да сметнеш едни 1500 лв.
За втория (скъп, труден и според мен безмислен етап) пак толкова ще ти трябват, но тук ще плащаш на "майстори", които вместо да вдигнат конете, могат да съсипят мотора, защото операцията не е никак лесна, особено буталата. А от втори етап ще са много малко конете.
Не се лъжи да слагаш отворен спортен филтър, особено от евтините китайчета - нищо не качва като мощност, само бучи. Остави си нормалния филтър с кутията (или кутия от СТ200 - филтрите са еднакви, само кутиите са различни).
Ще се радвам да започнеш развитие на проект и да го споделиш с нас - ще следя с интерес.
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Да речем, че ще усетиш лека разлика, но ще е толкова минимална, че след има няма десет дни хич няма да си спомняш.
Няма ли турбина, която да те лепне на седалката, няма смисъл. Не ги знам тия мотори държат ли на турбиниране и ако да, то колко голям разход би ти излязло целия тоя филм.
Няма ли турбина, която да те лепне на седалката, няма смисъл. Не ги знам тия мотори държат ли на турбиниране и ако да, то колко голям разход би ти излязло целия тоя филм.
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
мартине престани да пишеш глупости.
след като иска човека да слага чип нека слага,да на атмосверен двигател коне(нютон метри) са малко.
но ги има а ти знаеш ли колко много са 15-20 коня на атмосверка тва е разлика пример от 1,6 на фокус МК1 до 1,8 на същия модел
Когато се сложи филтър генерация има ефект и то сравнително добър
по малък разгод на гориво,по добре вървене в ниските и по-високи високи обороти

след като иска човека да слага чип нека слага,да на атмосверен двигател коне(нютон метри) са малко.
но ги има а ти знаеш ли колко много са 15-20 коня на атмосверка тва е разлика пример от 1,6 на фокус МК1 до 1,8 на същия модел
Когато се сложи филтър генерация има ефект и то сравнително добър
по малък разгод на гориво,по добре вървене в ниските и по-високи високи обороти





По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Всички са тръгнали за чипове и генерации (в последното нищо лошо м-у другото, освен ако бучи яко, тогава собственика е голям задник), а забравят, че на първо място под капака на кугара /че и с тва прасе в сравнение със зетека/ както и на всяко мондео температурата е около 300 милиона градуса - това някой да е фикснал преди каквото и да било друго??
Иначе пак да кажа, че тук няма кой да мапва тия (или хубаво айде, има, от мен да мине айде...не го знам къде е не съм чувал ама айде има и е яко ПРО - резултата е толкова смешен, че и плачевен не е), но и в англия, където има кой да ги мапва или поне да прави и бърнва чипове, хората дето искат повече сила махат тоя мотор, пускат зетек вътре и го турбинират без никак даже да го напъват и резултата е 5 пъти по-добър от чип.
Хората с ст200 не се занимават, те...
Иначе пак да кажа, че тук няма кой да мапва тия (или хубаво айде, има, от мен да мине айде...не го знам къде е не съм чувал ама айде има и е яко ПРО - резултата е толкова смешен, че и плачевен не е), но и в англия, където има кой да ги мапва или поне да прави и бърнва чипове, хората дето искат повече сила махат тоя мотор, пускат зетек вътре и го турбинират без никак даже да го напъват и резултата е 5 пъти по-добър от чип.
Хората с ст200 не се занимават, те...
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Точно в целта!opex написа:Всички са тръгнали за чипове и генерации (в последното нищо лошо м-у другото, освен ако бучи яко, тогава собственика е голям задник), а забравят, че на първо място под капака на кугара /че и с тва прасе в сравнение със зетека/ както и на всяко мондео температурата е около 300 милиона градуса - това някой да е фикснал преди каквото и да било друго??
Иначе пак да кажа, че тук няма кой да мапва тия (или хубаво айде, има, от мен да мине айде...не го знам къде е не съм чувал ама айде има и е яко ПРО - резултата е толкова смешен, че и плачевен не е), но и в англия, където има кой да ги мапва или поне да прави и бърнва чипове, хората дето искат повече сила махат тоя мотор, пускат зетек вътре и го турбинират без никак даже да го напъват и резултата е 5 пъти по-добър от чип.
Хората с ст200 не се занимават, те...

- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Малко късно но да се включа и аз. Мойто мнение е да не се занимаваш с тунинг на този двигател. Той за нищо не става и е препоръчително да се замени с такъв от ЮМЗ!
Приятел прави каквото си си наумил, и не питай много много. Специално за този двигател информация много не можеш да намериш в България. Иначе се чипосва, турбинира, че даже и с две - три турбини ама отатък океана. От чипа голяма файда няма но пък е най-бюджетния вариант да се добави някоя конска сила към немощния дуратек.
Приятел прави каквото си си наумил, и не питай много много. Специално за този двигател информация много не можеш да намериш в България. Иначе се чипосва, турбинира, че даже и с две - три турбини ама отатък океана. От чипа голяма файда няма но пък е най-бюджетния вариант да се добави някоя конска сила към немощния дуратек.

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Ако някой прочете всичко, ще стигне до извода"НЯМА ФАЙДА ОТ ЧИП" ?!
Трябва бурии за шум поне 70мм , иСПОРТЕН филтър за де да знам какво и със сигурност турбо!
Интересно ми е някой от пишещите имал ли е възможност да кара кола преди и след чип тунинг? Така за сравнение?
Трябва бурии за шум поне 70мм , иСПОРТЕН филтър за де да знам какво и със сигурност турбо!
Интересно ми е някой от пишещите имал ли е възможност да кара кола преди и след чип тунинг? Така за сравнение?
- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Да! Моя е чипосан в Германия от предния сопственик. Разлика има дърпа по-добре в ниските но и разхода е +0,5-1л. за разлика от рекламирания понижен разход за повече мощност. Типа на чипа и какво е правено по колата съм описал в една тема на martin1977 преди време. Не се бъркай по предния ми пост! Той по-скоро е сатиричен по повод на това как този двигател не вървял! От мен да знаете - този двивигател ако не върви - марш при майстора!fordmaniac написа:Ако някой прочете всичко, ще стигне до извода"НЯМА ФАЙДА ОТ ЧИП" ?!
Трябва бурии за шум поне 70мм , иСПОРТЕН филтър за де да знам какво и със сигурност турбо!
Интересно ми е някой от пишещите имал ли е възможност да кара кола преди и след чип тунинг? Така за сравнение?

- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
И моето мнение е подобно - чип на атмосферен двигател без механични доработки е вятър работа. Ще ги дадеш парите и няма да усетиш нищо или айде почти нищо. Но ако си мераклия - давай и после сподели впечатления.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Митко, ескорта ми дойде с чипосано еку, сеш' са нале?
Файда 0, даже -1. База за сравнение е както 1.8 стандартния от мондеото на Дидибао, с който карам от почти половин година, така и 2.0 компютър, с който карах над 1 година.
Имам възможност да карам и кола с една и после с друга настройка на валовете - гаранция 10 пъти по-добра инвестиция от чип.
А да питам все пак, уточняващо - въпроса ти принципен ли е за чипването или ще се придържаме конкретно към ст170-то? Разликата в съответните отговори е доста голяма.
Също така намери ли се кой да мапва тия пусти зетеци и ст-та?

Имам възможност да карам и кола с една и после с друга настройка на валовете - гаранция 10 пъти по-добра инвестиция от чип.
А да питам все пак, уточняващо - въпроса ти принципен ли е за чипването или ще се придържаме конкретно към ст170-то? Разликата в съответните отговори е доста голяма.
Също така намери ли се кой да мапва тия пусти зетеци и ст-та?

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
fordmaniac написа:Ако някой прочете всичко, ще стигне до извода"НЯМА ФАЙДА ОТ ЧИП" ?!
Трябва бурии за шум поне 70мм , иСПОРТЕН филтър за де да знам какво и със сигурност турбо!
Интересно ми е някой от пишещите имал ли е възможност да кара кола преди и след чип тунинг? Така за сравнение?
Е как да не аз съм карал 2 бр коли и то атмосверки.
1-вата ФауВе пасатор 1,8 90 коня... Преди чип таван 170 на газ.разход из Сф задръстване 13-16(зависи как настъпвам)
след чипване.... работите станаха други 180 км в час може да се подържат и разход в града 11-15(пак от педала зависи)
също така от доста по ниски об/мин започва да дърпа. а забрайх да добавя че ограничителя на бензина ми се премести от 6400-към 6800-7000 об/мин.
2-ра Ланчиа Дедра 1,8 16в 131 катъра...Преди чип се събуждаше от около 3-3300 и около 4200 об/мин полудяваше или така нареченото
ВВТ( или Ванос на по-не запознатите) се събуждаше и вървеше...За разход не съм я засичал кой знае колко щото беше на бензин а тая пущина беше с няква гадна интуитивна стрелка(тоест сипваш 10л бензин лампа не свети почваш да мачкаш педала и след 2км почва да свети яко....спираш да я мачкаш лампата гасне даже и нагоре се вдига... не италянска работа)
Та да се върна на чипа преди чипа от 0-3000 об/мин си пееш ти си "мрътва за мене" и като ги подмине се спира на 6800 със песента "ти си бурята в сърцето ми"...
След чипа се случваше следното до около 1800 об/мин мъртва след това до 3500 се събужда доста повече...а от 3500 об/мин направо полудяваше до 7300 об/мин ( тоест пак изместен ограничител).
Така че никой не може да ме убеди че от чипосване файда нема....Има но.... понякога целта не оправдава средствата.
и най-важното и пак да кажа НАЙ-ВАЖНОТО е кой ще ти напрай чипа,че през годините си опит с тия неща съм виждал какво ли не особенно на дизели(даже най-вече на дизели).
Орех.... Че твоя Ескорт е бил нещо сбъркан може ама това да кажеш че със чип е по-зле от без чип.... НЕ съм съгласен.
Митак стиа се бъзика де .... Тръба за гинирация мин 86мм трябва да е и иСПОРТЕНИЯ филтър трява да е Н&N прикрепен със гуфре към дросела.




Поздрави.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: форд кугар за чип
Ееее..... направо уби всичко детско в мен! Таман си бях намерил тръби от ЗиЛ! Сега от КрАЗ ли да диря? Иначе наблюденията от чипосването са сходни освен разхода, но той много зависи от стила на шофиране. За ограничителя не се бях замислял! Моя сега е на 7 200 - 7 250, стандартно не знам къде е! А това дали си заслужава, колегата сам трябва да си реши! Ние просто си изказваме мнението.koinov_bg написа:Тръба за гинирация мин 86мм трябва да е и иСПОРТЕНИЯ филтър трява да е Н&N прикрепен със гуфре към дросела.![]()
![]()
![]()
....

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта