Електричски проблем алтернатор
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Електричски проблем алтернатор
Колеги карам фокус 1,6 16V 2000 година смених на алтернатора реле регулатора и пак показва 14,8 зареждане даже и да пусна фаровете. Другото което ми направи впечатление като откачих клемите на акумулатора за 20 минути и запалих двигателя измерих с мултицета показваше 14,04V след като покарах около 100 километра показанията пак станаха 14,8. Мултицета е професионален новото реле е някакво Английско на Mobiletron дали е нормално това като на релето пише че трябва да подава 14,00v акумулатора е на една година и е 62ah.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Нормално е но все пак си провери 3те кабела на малката букса на алъернатора единия е постоянен плюс дали го има, фокуса е със странно управление на алтернатора и зависи от външната температура и други зависимости, та винаги след откачане на акумулатора ще ти е в норми и след това се вдига.

- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Mobiletron са тайвански и са доста качествени между другото. Волтажа не зависи 100% от регулатора само, за твоя алтернатор и регулатор, производителя счита за нормален волтаж, в зависимост от температурата на околната среда и товара да е в границите от 13.9V до 15.1V.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Проверих на малката букса с трите проводника и по точно на червеният проводник има 12V Като я откачих от алтернатора и запалих двигателя и замерих показанията бяха 14,2 странна работа с тази система smart chargeDidibao написа:Нормално е но все пак си провери 3те кабела на малката букса на алъернатора единия е постоянен плюс дали го има, фокуса е със странно управление на алтернатора и зависи от външната температура и други зависимости, та винаги след откачане на акумулатора ще ти е в норми и след това се вдига.

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Не се стряскай, съвременните безоловни и необслужваеми акумулатори кипят при 15.2 V. Няма да се скапе нищо, даже на акумулаторът му е по-добре така - зарежда се с по-голям ток и няма опасност да сулфатизират бързо плочите и да му падне наполовина капацитетът след 1-2 години. Много си е добре умната система за зареждане.aspasia написа:Колеги карам фокус 1,6 16V 2000 година смених на алтернатора реле регулатора и пак показва 14,8 зареждане даже и да пусна фаровете. Другото което ми направи впечатление като откачих клемите на акумулатора за 20 минути и запалих двигателя измерих с мултицета показваше 14,04V след като покарах около 100 километра показанията пак станаха 14,8. Мултицета е професионален новото реле е някакво Английско на Mobiletron дали е нормално това като на релето пише че трябва да подава 14,00v акумулатора е на една година и е 62ah.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Поразрових се из другите форуми и се оказа че тази система smart charge прави проблемите алтернатора е вързан със компа на колата. Като купих Форда преди четири години бях замервал тоците бяха около 14,2-14,4 ще проверя и трите кабела в шлауха дали някой не се е напукал или скъсал.
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Колеги ако може да попитам в темата. Имам си волтметър в запалката и при пуснати къси светлини ми държи 13,7V. Като пусна климатика на 2 и волтовете се колебаят от 13 до 13,4V проблем ли е?
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Нисък ти е волтажа ти е колега би трябвало да ти е минимум 13,8 що не замериш тока директно от алтернатора едната сонда на кабела на алтернатора другата на минуса на акумулатора и после обратното слагаш сондата на корпуса на алтернатора а другата на плюса на акумулатора. Имам и един пасат за товарна кола алтернатора зареждаше нормално а до акумулатора стигаше 13,4 и един не можах да запаля просто дебелият плюсов кабел от алтернатора беше се скапал и пуснах нов.G2233 написа:Колеги ако може да попитам в темата. Имам си волтметър в запалката и при пуснати къси светлини ми държи 13,7V. Като пусна климатика на 2 и волтовете се колебаят от 13 до 13,4V проблем ли е?
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Те на алтернатора май бяха там W ... и още някакви букви. На кой кабел да сложа сондата от към алтернатора за да меря? На плюса(червения)ли?
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Да на червеният дебелия на алтернатора а другия край на сондата на минуса на акумулатора и после обратното корпуса на алтернатора и плюс на акумулатора.G2233 написа:Те на алтернатора май бяха там W ... и още някакви букви. На кой кабел да сложа сондата от към алтернатора за да меря? На плюса(червения)ли?
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Измерване се прави с измервателен уред на клемите на акумулатора, а не с индикатор в някаква точка, където не се знае колко е спада и консумацията.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
И опреди съм замервал волтажа повече от 14,4 не качвал алтернатора вчера бях във Франсизкуп и тестваха алтернатора свалиха го от колата пуснаха го да върти на някаква машина после го разглобиха провериха лагери колекторите диодна плочка и регулатор и тяхното заключение че повредата не е в алтернатора на 4000 оборота алтернатора пуска ток 14,3. Според тях трябва да сменя софтуера на компа в МП щото smart charge задава грешни стойности на алтернатора.ЯЛТА написа:Когато си е нормално всичко:
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
И аз съм с абсолютно същия волтметър в запалката но уви нямам същата стойност, хем смених сам реле регулатора пак няма промяна
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Провери ли си колекторните пръстени ако са много вкопани четките не контактуват добре струват около 7-8 лева в косер провери и диоднта плочка. Замери ли самият алтернатор какъв ток дава?G2233 написа:И аз съм с абсолютно същия волтметър в запалката но уви нямам същата стойност, хем смених сам реле регулатора пак няма промяна
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Не ми е останало време да се поровя по колата. След действията си ще дам инфо. Евентуално да разрешим проблема
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Някой има схемата на ECU-то и по точно пиновете за да проверя двата кабела които отиват от алтернатора до EKU-то дали са здрави. До някъде ги проверих извадих ги от шлауха нямаха видими външни наранявания или прекъсвания искам да ги проверя дали имат връзка с Eku-то.
Намери схемата от братята Руснаци оказва се че има хора които са сменяли по два три регулатора на различни марки и диодни плочки но без резултат най евтиният вариант на братушките е прекъсване на синият кабел от 3 пиновата букса. Така алтернатора вече не се ръководи от ecu-то и имате постоянно зареждане 14,1-14,3 иначе ecu-то е 60 пинове кабелите от алтернатора влизат на 41,45 пин ecu-то пак със същите цветове.

Намери схемата от братята Руснаци оказва се че има хора които са сменяли по два три регулатора на различни марки и диодни плочки но без резултат най евтиният вариант на братушките е прекъсване на синият кабел от 3 пиновата букса. Така алтернатора вече не се ръководи от ecu-то и имате постоянно зареждане 14,1-14,3 иначе ecu-то е 60 пинове кабелите от алтернатора влизат на 41,45 пин ecu-то пак със същите цветове.

- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Направих днес замерванията които ме беше посъветвал колегата aspasia едната сонда на - на акумулатора а другата на + на алтернатора = 14,09 V (празен ход и на габарит) същевременно волтметъра в запалката показваше 13,8 пуснах след това късите уреда показваше пак 14,09V а в запалката 13,6.
Последва замерване като едната сонда беше на корпуса на алтернатора а другата на + на акумулатора= 13,99. Та какъв е извода? Губи ми се + до акумулатора ли? Какво се прави в такъв случай, да пусна нов кабел ли?
Последва замерване като едната сонда беше на корпуса на алтернатора а другата на + на акумулатора= 13,99. Та какъв е извода? Губи ми се + до акумулатора ли? Какво се прави в такъв случай, да пусна нов кабел ли?
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Значи ти зарежда нормално просто има спад на напрежението по проста причина дължината на кабелите до запалката и тяхното сечение няма за какво да се притесняваш.G2233 написа:Направих днес замерванията които ме беше посъветвал колегата aspasia едната сонда на - на акумулатора а другата на + на алтернатора = 14,09 V (празен ход и на габарит) същевременно волтметъра в запалката показваше 13,8 пуснах след това късите уреда показваше пак 14,09V а в запалката 13,6.
Последва замерване като едната сонда беше на корпуса на алтернатора а другата на + на акумулатора= 13,99. Та какъв е извода? Губи ми се + до акумулатора ли? Какво се прави в такъв случай, да пусна нов кабел ли?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Ако консуматорът е само уреда, не би трябвало да има такъв спад на напрежение. Има някакви слаби връзки по предпазителите или клемите на таблото с предпазители.aspasia написа:Значи ти зарежда нормално просто има спад на напрежението по проста причина дължината на кабелите до запалката и тяхното сечение няма за какво да се притесняваш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта