Ангренаж капризите на двигател ZETEC
- sirios2
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 27 мар 2008, 10:35
- Модел на автомобила: ford cougar 2.5 V6 170 hp
- Status: Извън линия
Ангренаж капризите на двигател ZETEC
ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ, НЕКА ДА СПОДЕЛЯ МНЕНИЕ А МОЖЕ ДА ПОМОГНА НА МНОГО ХОРА,ПРЕДСТОЙ МИ СМЯНА НА АНГРЕНАЖЕН КОМПЛЕКТ ТАЗИ НЕДЕЛЯ И РАЗБРАХ ЕДНА КОФТИ НОВИНА СВЪРЗАНА С ТОЗИ ДВИГАТЕЛ, ПРОБЛЕМ КОИТО СЕ ЯВЯВА СЛЕД СМЯНАТА НА РЕМЪКА Е ЗЪБНОТО КОЛЕЛО НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ ИМА ШПОНКА КОЯТО СЕ ЧУПИ И МНОГО МАЙСТОРИ СИ ЗАТВАРЯТ ОЧИТЕ А СЛЕД ТОВА СЕ СЛУЧВА "СРЕЩА НА ВИПУСКА"ДЕМЕК БУТАЛА КЛАПАНИ НА САЛАТА.ТАКА ОКАЗВА СЕ ЧЕ ТАЗИ РОЛКА СЕ ЯВЯВА КОНСУМАТИВ КАКТО ВОДНАТА ПОМПА И РОЛКИТЕ ТАКА ЧЕ ВНИМАВАЙТЕ С ТОЗИ КАПРИЗЕН ДВИГАТЕЛ.АКО ИМА КОЛЕГИ КОЙТО СА СЕ СБЛУСКВАЛИ С ТАКЪВ ПРОБЛЕМ ЩЕ СЕ РАДВАМ ДА СПОДЕЛЯТ МНЕНИЕ.
Писането със главни букви не се приема добре във форума. Пиши с малки!
Писането със главни букви не се приема добре във форума. Пиши с малки!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
Задължително се сменят ремък и ролки в комплект, за препоръчване оригинален. Разликата е 30-40 лева между Моторкрафт и някаква незнайно откъде внесена марка. Моите майстори не са имали проблем при смяна на ремъците на автопарка....
- sirios2
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 27 мар 2008, 10:35
- Модел на автомобила: ford cougar 2.5 V6 170 hp
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
Да колега прав си но аз говоря за зъбното колело на коляновия вал
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
Зъбните колела нямат шпонка, на конус са, използва се лепило и подходящо затягане. За фиксиране на положението на валовете има специални инструменти.
п.п. Има писано по въпроса.
п.п. Има писано по въпроса.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
През ръцете ми са минали много Фордове, бензинови, някои по 10-тина години при мн на поддръжка и 3-4 смени на ангренаж и такъв проблем твърдя че няма! Виж при некъдърен майстор, ако не се нагласи шпонката, преди да се затегне централния болт, може да се съсипе. Имах го случая на един ЕКОТЕК Опел Тигра 1.4 16.
Сори, Насе, ама бензинов модел със конус !!! на вала и зъбчатката няма.
Моторите 1.25, 1.4, 1.6 все 16v на Фиеста, Фокус и Пума нямат шпонка на коляновия вал за зъбчатката и зацепването на ремъка е доста трудно. Колеги ми докараха такава със смачкани клапани. Сменяли ремък и не го зацепили правилно. Направили ремонт и смяна на клапаните и го докараха на платформа да го зацепя.
Сори, Насе, ама бензинов модел със конус !!! на вала и зъбчатката няма.
Моторите 1.25, 1.4, 1.6 все 16v на Фиеста, Фокус и Пума нямат шпонка на коляновия вал за зъбчатката и зацепването на ремъка е доста трудно. Колеги ми докараха такава със смачкани клапани. Сменяли ремък и не го зацепили правилно. Направили ремонт и смяна на клапаните и го докараха на платформа да го зацепя.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
Здравейте ,не всеки наричащ себе си майстор особено гаражен ,се справя с това.Много ми е чудно каква литература или програма ползват? След като в една проста Аутодата си има описано как се сменя ремък.Там се показва вида и номера на съответното приспособление (линийка и болт)с които се зацепват колянов и разпределителни валове.Тези нужни инструменти без които не може да се свърши нищо не са и толкова скъпи,но уви то после марката им виновна
. Но това с болта е при по новите Зетеци ,при старите ти трябва само линийка и си готов.

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
baro написа: След като в една проста Аутодата си има описано как се сменя ремък.Там се показва вида и номера на съответното приспособление (линийка и болт)с които се зацепват колянов и разпределителни валове
За съжаление само инструмента не прави майстора. При неправилна употреба на този болт видях при колеги спукан картер около резбата и самата резба не става за нищо. Ремонта си беше кошмар.
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 16 май 2008, 11:44
- Модел на автомобила: Фиат Ритмо
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
Здравейте, и все пак как е зацепена ангренажната шайба към коляновия вал??? Питам защото лятото сменях ангренажния ремък на феникса - фиеста 1,6 16 DOHC и ми направи впечатление, че болта на коляновия вал тръгна буквално на ръка. Не съм свалял шайбата на коляновия вал, не съм свалял и шайбите на разпределителните валове. Направо си скъсах нервите при обслужването, тъй като не го обслужих докато беше свален, а след като го монтирах. Наричам колата Феникс, защото е произведена 1991 година с двигател 1,1 моно. Беше на приятелката ми, но ми се видя много мъртва. Затова купих една катастрофирала фиеста 1,6 16 1994 и прехвърлих двигателя от нея на старата фиестичка. Та исках да видя дали първо има смисъл от операцията и тогава да се задълбочавам. Общо взето е кошмар обслужването на този двигател в това купе. Та на въпроса, някой може ли да ми даде схема и насоки как точно се прави центровката на този двигател. Занимавам се предимно с италианки и затова фордовете са ми неизвестни.
Предварително благодаря
П.П. Извинявам се на колегата че ползвам темата му
Лек и успешен ден
Предварително благодаря
П.П. Извинявам се на колегата че ползвам темата му
Лек и успешен ден
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
Здравей прав си, че мястото е малко в коша на Фиестата и е малко тегаво за смяна на ремък.Значи по добре е тампона да се откачи за да може двигатела да мърда нагоре надолу.На коляновия вал е с шпонка и имаш два белега на шайбата а на стената на картера имаш нещо като белег който съвпада с втория белег на шайбата като въртиш по посока на часовника.За разпределителите махаш капака на главата (купуваш гарнитура че после ще имаш ядове ако не я смениш).На самите валове в края има процепи на които с една линия или нещо по дебело се зацепват валовете спрямо равнината на главата.Ако не ти е ясно в Аутодатата има схеми и е по нагледно.
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 15 апр 2010, 21:27
- Модел на автомобила: audi a6
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
фокус 1.8 бензин зетек има шпонка на вала:)))))
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
А ескорт 1,6 16V Zetec 94 година, долу колелото на шпонка ли е или не. А и също така горе на валовете.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 20 апр 2013, 21:27
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16 valve
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK
Привет на всички съфорумци
.
Форд нямам но работата ми изисква да се инофрмирам за всякакъв модел автомобили,защото съм помощник на един,,маистор" и от няма на къде трябва да търся всякакво инфо .
Причината да пиша тук в тази тема(не намерих друга) е относно смяната на ангренажния ремък на един форд фокус 99г 1.6 16в.Искам да попитам дали сме свършили работата качествено защото свършихме работата без щифт за вала,фиксиращ болт и пластина за валовете.Та работата я свършихме като свалихме едната свещ и като влючихме на 5-та скорост превъртяхме к.вал на 1-ви цилиндар после свалихме магнитния клапан и от там вкарахме един болт 10-ка да стабилизира к.вал в едно положение и на последно място фиксирахме двата распределителни вала с шестограм.Останалото е ясно.
Колата запали и сасега няма проблем.
Също така искам да ви попитам натягахме шаибата на пистовия ремък докато фиксиращия болт беше застопорил коляновия вал това правилно ли е или е хубаво после пак да се претегне?
Има ли друго място от където може да се фиксира к.вал или трябва да се сваля този датчик?
До сега съм имал 8 автомобила и никога Форд.Незнам защо нямам доверие на тази марка,но се оказва в краина сметка че няма лоша кола а мърляв шофьор.

Форд нямам но работата ми изисква да се инофрмирам за всякакъв модел автомобили,защото съм помощник на един,,маистор" и от няма на къде трябва да търся всякакво инфо .
Причината да пиша тук в тази тема(не намерих друга) е относно смяната на ангренажния ремък на един форд фокус 99г 1.6 16в.Искам да попитам дали сме свършили работата качествено защото свършихме работата без щифт за вала,фиксиращ болт и пластина за валовете.Та работата я свършихме като свалихме едната свещ и като влючихме на 5-та скорост превъртяхме к.вал на 1-ви цилиндар после свалихме магнитния клапан и от там вкарахме един болт 10-ка да стабилизира к.вал в едно положение и на последно място фиксирахме двата распределителни вала с шестограм.Останалото е ясно.
Колата запали и сасега няма проблем.
Също така искам да ви попитам натягахме шаибата на пистовия ремък докато фиксиращия болт беше застопорил коляновия вал това правилно ли е или е хубаво после пак да се претегне?
Има ли друго място от където може да се фиксира к.вал или трябва да се сваля този датчик?
До сега съм имал 8 автомобила и никога Форд.Незнам защо нямам доверие на тази марка,но се оказва в краина сметка че няма лоша кола а мърляв шофьор.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC
Поредния каприз на Фокус 1.6 с ремъка. Сменян е ангренаж и от тогава не работи добре. Обвинявани всички възможни неща по инжекциона. Обаче компресия 1 - 3 цилиндър 12-12.5 атм, а 4-ти 6 атм !!!
При разглобка винаги проверявам зацепването на ремъка и се оказа с доста изместен смукателен вал.
А като видя белязки с маркер по ангренажни колелета на кола с три зъбни колела без шпонки....
Резултата е този:
И са се отпечатали по буталото:
С два нови клапана главата готова за монтаж:
Поздрави
При разглобка винаги проверявам зацепването на ремъка и се оказа с доста изместен смукателен вал.
А като видя белязки с маркер по ангренажни колелета на кола с три зъбни колела без шпонки....
Резултата е този:
И са се отпечатали по буталото:
С два нови клапана главата готова за монтаж:
Поздрави
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC
Случка с Фокус 1.6 :
"Реших да сменя ангренажа и закарах на познат МАЙСТОР.При отвиването на болта на шайбата на вала ударил 6 клапана."
После били капризни Фордовете!!!
Поздрави
"Реших да сменя ангренажа и закарах на познат МАЙСТОР.При отвиването на болта на шайбата на вала ударил 6 клапана."
После били капризни Фордовете!!!
Поздрави
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC
Те...че са конструкторско недомислие половината мотори от това поколение-едно на ръка.
Ама и какви хора ентусиасти има по сервизите...страхххх....
Ама и какви хора ентусиасти има по сервизите...страхххх....
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC
A дaли не е зaглaвил рaмото с вложкaтa нa гедорето някъде по купето и е тръгнaл дa рaзвивa болтa нa коляновия вaл със стaртерa. Зaбрaвил е ( или не се е сетил или просто е "голем мaйстор" ) дa мaхне кaбелите нa свещите, моторa е зaпaлил и мaнджaтa се е сготвилa нa бързо......или човекa е бил мaйстор.........aмa готвaч.fordmaniac написа:Случка с Фокус 1.6 :
"Реших да сменя ангренажа и закарах на познат МАЙСТОР.При отвиването на болта на шайбата на вала ударил 6 клапана."
После били капризни Фордовете!!!
Поздрави
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC
При развиване на стартер, без шпонка, не е нужно двигателя да запали за да изкриви клапаните, стартера е достатъчен. То пък еба си майстора, дето няма пневматичен винтоверт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC
Понякога не става с пистолет, мога да дам за пример моята с 4 различни пистолета не можа да се отвие накрая на стартер се предаде, просто беше запекъл много болта.

-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 08 авг 2014, 17:14
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC
Случаят който коментирате от снощи е моят и само да поясня още какво ми каза "великият майстор". С пистолет е отвивал болта,но неговият не свършил работа и взел от гумаджията...та сега си търся нов двигател,че май е по-тънкият вариант.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта