Шеста скорост
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Максималния въртящ момент при N7A го дават на 4500 оборота,така на 2000 оборота няма никой. Ти натискаш повече педала на газта за да ускоряваш на моменти и от там имаш по-голям разход. Докато с късата 5 караш на равна газ и импулсите за впръскване са по-малки. Това ясно се вижда на софтуера на газовата.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
В един момент натиска повече, в следващия по-малко. Нали точно затова с сложил по-дълга кутия. За един работен цикъл се впръсква повече гориво, но пък това се компенсира от по-големата пауза до следващото впръскване. Ако е с газов инжекцион. Елементарни сметки, за първи клас в техникума...
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Да с газов инжекцион съм. Определено се съобразявам с натискането на педала с пътната обстановка, и ако е баир дори гледам да не и подавам газ за да поддържам скоростта, а предпочитам да не мърдам педала и да загубя част от скоростта. Известно ми е за въртящия момент и за това, че бензиновия дава въртящия момент по късно спрямо дизела. Днес почистих газопровода и газовия клапан. Беше задръстен и колата спря изцяло на газ. Мисля си да и сложа един волтметър на ТПС-а ама вече ще заприлича на самолет, то сумати прибори станаха вътре. Ще засека два, три пъти с пълни бутилки и ще споделя.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1630
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Във всички сметки забравяте за характеристиката на разпределителните валове, от която до голяма степен се формира и характеристиката на мотора. Това, че на 4500 му е максималния въртящ момент означава, че вала е с широки фази и по-голямо застъпване на фазите. Това автоматично влошава моментния разход при ниски обороти заради лошото пълнене и повишеното продухване.
При такова разминаване на характеристиките на двигател и кутия е възможно да се повиши разхода при този режим на каране.
Поздрави
При такова разминаване на характеристиките на двигател и кутия е възможно да се повиши разхода при този режим на каране.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Мамка му прав си. Първата бутилка ми даде сега 10/100 при засичането. Сега тази ще е карам на 2500-3000 об. ,че все е засичам на каране от 1600-2000об. или казано в километри 80-100 като по често е карам до 80км. Сила на пета никаква в сравнение с предишната ескортова дизелова а да не говорим за оригиналната.fordmaniac написа:Във всички сметки забравяте за характеристиката на разпределителните валове, от която до голяма степен се формира и характеристиката на мотора. Това, че на 4500 му е максималния въртящ момент означава, че вала е с широки фази и по-голямо застъпване на фазите. Това автоматично влошава моментния разход при ниски обороти заради лошото пълнене и повишеното продухване.
При такова разминаване на характеристиките на двигател и кутия е възможно да се повиши разхода при този режим на каране.
Поздрави
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Що не пробваш с 2700-3300 сигорен съм че там ще бъдеш най икономичен.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
След две седмици като ходя към София ще я пробвам. Но на 3000об. защото там е на 138км/ч. и ще съм точно в границите на разрешената скорост. Лошото е ако е така, че ще трябва да вдигна скоростта когато я карам извън градско. А тогава няма да е добре поради ред причини. И най вероятно ще си върна кутията на Ескорт 1,8ТД. Според мен тази комбинация е доста добра от гледна точка на разход и вървене. Исках още малко от петата и но явно двигателя не позволява. С тези ниски обороти които гоня един дизел най вероятно ще пее.koinov_bg написа:Що не пробваш с 2700-3300 сигорен съм че там ще бъдеш най икономичен.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Опа, това е друго нещо - добавената ми дълга пета скорост се ползва от 100 нагоре, минимална добра скорост е 105, отлично е 110 - 120. Ескорт 1,3 CVH. Разходът падна. Ауспухът ако липсва или няма никой вътре също влияе към зле при работа при разтоварен двигател - ниски обороти и неголям въртящ момент.peigera написа:fordmaniac написа:Сега тази ще е карам на 2500-3000 об. ,че все е засичам на каране от 1600-2000об. или казано в километри 80-100 като по често е карам до 80км. Сила на пета никаква в сравнение с предишната ескортова дизелова а да не говорим за оригиналната.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 24 сеп 2014, 15:40
- Модел на автомобила: Focus I, Sedan, 1,8 Tddi
- Местоположение: Монтана
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
аз да се проявя като археолог в изкопаването на стари теми 
Значи заедно с фокуса имам и една астричка Ф, X16SZR - бензинка (която ми е преди фокуса, но сега я движи уж баща ми, но и аз, понеже е газифицирана и излиза по-евтино ), обаче 5-тата й (а и май скоростите й като цяло) като на дизеловия ми фокус - 100км/ч при около 2300 об, с 3000 об/мин е на около 140 км/ч.За дълъг път и спокойно каране в диапазона 100-120 км/ч е чудесна, разход под 6л/100км, обаче малко тромава в набирането, и баирите под 90 на 5-та я няма никаква. Но засилиш ли се преди баира, колкото и да е дълъг, на 5-та с 110-120, си излиза с около 100-110. обаче при нея конструктивно макс. въртящ момент мисля, че беше при 2800 об/мин. Та мисълта ми е, че трябва да се съобразява и това - да не си далече под оборотите, при които е макс. въртящ момент, както са писали преди мен колегите.

Значи заедно с фокуса имам и една астричка Ф, X16SZR - бензинка (която ми е преди фокуса, но сега я движи уж баща ми, но и аз, понеже е газифицирана и излиза по-евтино ), обаче 5-тата й (а и май скоростите й като цяло) като на дизеловия ми фокус - 100км/ч при около 2300 об, с 3000 об/мин е на около 140 км/ч.За дълъг път и спокойно каране в диапазона 100-120 км/ч е чудесна, разход под 6л/100км, обаче малко тромава в набирането, и баирите под 90 на 5-та я няма никаква. Но засилиш ли се преди баира, колкото и да е дълъг, на 5-та с 110-120, си излиза с около 100-110. обаче при нея конструктивно макс. въртящ момент мисля, че беше при 2800 об/мин. Та мисълта ми е, че трябва да се съобразява и това - да не си далече под оборотите, при които е макс. въртящ момент, както са писали преди мен колегите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост