Масълце за ръчна скоростна кутия
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 19 сеп 2009, 21:44
- Модел на автомобила: COURIER
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Аз съм с 75W80 и нямам никакви грижи. Колата е винаги с 500 кг. товар и кутията държи без проблем. Важно е да се сменя на препоръчаните от производителя километри.
- Yamato
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
- Местоположение: ШОПландия
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
За моята, примерно, никъде не пише, че някога въобще трябва да се сменя. Бих сменил, само ако се спука това, в което е маслото и изтече. Ако почне да влиза трудно, едва ли ново масло би помогнало на кола над 10 години.
- Djosa
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 29 сеп 2013, 17:31
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 dtci 2004
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
здр
за много години момчета
аз съм с ford fusion 2003 1.4 дизел ръчка ... на мене сменя ли се маслото на скорусната кутия
???



[URL=https://matchnow.life]Actual Women[/URL]
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 15 сеп 2012, 10:56
- Модел на автомобила: ford focus/99g.
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Ето нещо информативно от сайта на Приста
Трансмисионните масла – типове; възли, които се обслужват; особености
Какво представлява трансмисионното масло?
Трансмисионното масло представлява смес от базово масло и присадки с много добри противоизносни и противозадирни свойства, както и добра термоокислителна стабилност.
Какви функции изпълнява трансмисионното масло?
Основна функция на трансмисионното масло е да смазва хипоидни зъбни предавки в механични и автоматични предавателни кутии на леки и товарни автомобили.
Какви са основните типове трансмисионни масла според приложението им?
Различаваме 2 основни типа:
- Масла за ръчни трансмисии и диференциали. Наричат се още MTF (Manual Transmission Fluid);
- Масла за автоматични трансмисии- така наречените ATF (Automatic Transmission Fluid).
Какви са основните типове добавки в трансмисионното масло?
- Противоизносни, противозадирни и ЕР (Extreme Pressure) добавки –Това са активни вещества, които не допускат непосредствен метален контакт между триещите се повърхности и намaляват триенето;
- Депресаторни добавки – понижават температурата на замръзване и подобряват вискозитетно-температурните свойства на маслата при ниски температури (течливостта);
- Антикорозионни и антиокислителни – подобряват устойчивост срещу окисление. Както е известно продуктите на окислението причиняват корозия на металите;
Какъв е цвета на трансмисионните масла за автоматични скоростни кутии?
Всички масла за автоматични трансмисии са с цвят различен от този на маслата за ръчни трансмисии. Най-често са оцветени в червено.
Как се класифицират MTF трансмисионните масла?
Експлоатационните характеристики на трансмисионните масла се дефинират чрез класификацията на API. А вискозитетните характеристики от SAE J 306.
Какви са API експлоатационните групи при МTF маслата?.
За означение се използва GL(Gear Lubricant), разделени на 6 експлоатационни групи съответно: от GL-1 дo GL-6, като само 2 от тях са действащи в момента.
- GL-1, GL-2, GL-3 и GL-6 – ИЗЛЕЗЛИ ОТ УПОТРЕБА.
- GL-4 – ДЕЙСТВАЩА. С нея се означава типа работни характеристики на зъбните предавки в ръчните трансмисии, работещи при изключително тежки скорости на приплъзване, и по-конкретно винтозъбните/спиралозъбните конусни предавки и хипоидни предавки при умерено тежки условия на работа в леки автомобили и други автомобилен-тип съоръжения, работещи в условията на високи обороти/нисък въртящ момент и ниски обороти/висок въртящ момент;
- GL-5 – ДЕЙСТВАЩА. С нея се означава типа работни характеристики на зъбни предавки, предимно хипоидни, в леки и друг тип автомобили, работещи в условията на високи обороти/шокови товари, високи обороти/високи въртящи моменти и ниски обороти/високи въртящи моменти. Предназначена за тежконатоварени скоростни кутии. Използва се с противоизносни и противозадирни ЕР добавки;
- MT-1 – ДЕЙСТВАЩА. Използва се за масла, предназначени за тежко-натоварени ръчни трансмисии, изискващи добра термична стабилност, устойчивост на високи циклични температури и по-добра съвместимост с медните сплави отколкото останали API категории. Обикновено се използва за несинхронизираните ръчни трансмисии в тежкотоварни камиони и автобуси.
Каквo представлява вискозитетната класификация по SAE J 306?
Вискозитетната класификация SAE J 306 разделя трансмисионните масла на вискозитетни класове в зависимост кинематичния им вискозитет. Различаваме летни и зимни класове, както и такива с целогодишно предназначение - всесезонни.
Как се класифицират ATF маслата?
За ATF продуктите няма въведени вискозитетни или експлоатационни класификации. За техните характеристики и приложение се съди от спецификациите на производителите на автоматични трансмисии (ОЕМ).
Кои са най-масово разпространени ОЕМ спецификации за ATF масла?
Най-масово разпространени и придобили сериозна популярност в практиката са спецификациите на General Motors (DEXRON) и на Ford Motor Company (MERCON). Освен тях и други производители на автоматични трансмисии са наложили свои собствени спецификации за ATF маслата.
General Motors - DEXRON
- TASA - 1957
- DEXRON II D - 1981
- DEXRON II E - 1991
- DEXRON III G - 1997
- DEXRON III H - 2003
- DEXRON VI - 2005
Течностите от ниво Dexron II (D,E) могат да се заменят с тези от по-високо ниво Dexron III. Обратното е НЕЖЕЛАТЕЛНО!!!
FORD MOTOR COMPANY - MERCON
- ESW M2C 33F/G (G Oil) - 1967
- ESP M2C 138-CJ (CJ Oil) - 1975
- ESP M2C 166 H (H Oil) - 1981
- MERCON WSP M2C 185 A - 1987
- MERCON V - 1996
- MERCON SP - 2005
- MERCON LV (Low viscozity) - 2008
Маслата по спецификации Ford M2C33 -F и -G (G oil) от една страна, и всички останали спецификации на Ford не трябва да се смесват
Други ОЕМ спецификации:
Allison C-4
Caterpillar TO-4
Chrysler Mopar ATF +4
MAN type 339.X
Mercedes-Benz 236.X
Voith H55.63.35.XX
Voith H55.63.36.XX
VW part No.
ZF TE-ML XXZ
Трансмисионните масла – типове; възли, които се обслужват; особености
Какво представлява трансмисионното масло?
Трансмисионното масло представлява смес от базово масло и присадки с много добри противоизносни и противозадирни свойства, както и добра термоокислителна стабилност.
Какви функции изпълнява трансмисионното масло?
Основна функция на трансмисионното масло е да смазва хипоидни зъбни предавки в механични и автоматични предавателни кутии на леки и товарни автомобили.
Какви са основните типове трансмисионни масла според приложението им?
Различаваме 2 основни типа:
- Масла за ръчни трансмисии и диференциали. Наричат се още MTF (Manual Transmission Fluid);
- Масла за автоматични трансмисии- така наречените ATF (Automatic Transmission Fluid).
Какви са основните типове добавки в трансмисионното масло?
- Противоизносни, противозадирни и ЕР (Extreme Pressure) добавки –Това са активни вещества, които не допускат непосредствен метален контакт между триещите се повърхности и намaляват триенето;
- Депресаторни добавки – понижават температурата на замръзване и подобряват вискозитетно-температурните свойства на маслата при ниски температури (течливостта);
- Антикорозионни и антиокислителни – подобряват устойчивост срещу окисление. Както е известно продуктите на окислението причиняват корозия на металите;
Какъв е цвета на трансмисионните масла за автоматични скоростни кутии?
Всички масла за автоматични трансмисии са с цвят различен от този на маслата за ръчни трансмисии. Най-често са оцветени в червено.
Как се класифицират MTF трансмисионните масла?
Експлоатационните характеристики на трансмисионните масла се дефинират чрез класификацията на API. А вискозитетните характеристики от SAE J 306.
Какви са API експлоатационните групи при МTF маслата?.
За означение се използва GL(Gear Lubricant), разделени на 6 експлоатационни групи съответно: от GL-1 дo GL-6, като само 2 от тях са действащи в момента.
- GL-1, GL-2, GL-3 и GL-6 – ИЗЛЕЗЛИ ОТ УПОТРЕБА.
- GL-4 – ДЕЙСТВАЩА. С нея се означава типа работни характеристики на зъбните предавки в ръчните трансмисии, работещи при изключително тежки скорости на приплъзване, и по-конкретно винтозъбните/спиралозъбните конусни предавки и хипоидни предавки при умерено тежки условия на работа в леки автомобили и други автомобилен-тип съоръжения, работещи в условията на високи обороти/нисък въртящ момент и ниски обороти/висок въртящ момент;
- GL-5 – ДЕЙСТВАЩА. С нея се означава типа работни характеристики на зъбни предавки, предимно хипоидни, в леки и друг тип автомобили, работещи в условията на високи обороти/шокови товари, високи обороти/високи въртящи моменти и ниски обороти/високи въртящи моменти. Предназначена за тежконатоварени скоростни кутии. Използва се с противоизносни и противозадирни ЕР добавки;
- MT-1 – ДЕЙСТВАЩА. Използва се за масла, предназначени за тежко-натоварени ръчни трансмисии, изискващи добра термична стабилност, устойчивост на високи циклични температури и по-добра съвместимост с медните сплави отколкото останали API категории. Обикновено се използва за несинхронизираните ръчни трансмисии в тежкотоварни камиони и автобуси.
Каквo представлява вискозитетната класификация по SAE J 306?
Вискозитетната класификация SAE J 306 разделя трансмисионните масла на вискозитетни класове в зависимост кинематичния им вискозитет. Различаваме летни и зимни класове, както и такива с целогодишно предназначение - всесезонни.
Как се класифицират ATF маслата?
За ATF продуктите няма въведени вискозитетни или експлоатационни класификации. За техните характеристики и приложение се съди от спецификациите на производителите на автоматични трансмисии (ОЕМ).
Кои са най-масово разпространени ОЕМ спецификации за ATF масла?
Най-масово разпространени и придобили сериозна популярност в практиката са спецификациите на General Motors (DEXRON) и на Ford Motor Company (MERCON). Освен тях и други производители на автоматични трансмисии са наложили свои собствени спецификации за ATF маслата.
General Motors - DEXRON
- TASA - 1957
- DEXRON II D - 1981
- DEXRON II E - 1991
- DEXRON III G - 1997
- DEXRON III H - 2003
- DEXRON VI - 2005
Течностите от ниво Dexron II (D,E) могат да се заменят с тези от по-високо ниво Dexron III. Обратното е НЕЖЕЛАТЕЛНО!!!
FORD MOTOR COMPANY - MERCON
- ESW M2C 33F/G (G Oil) - 1967
- ESP M2C 138-CJ (CJ Oil) - 1975
- ESP M2C 166 H (H Oil) - 1981
- MERCON WSP M2C 185 A - 1987
- MERCON V - 1996
- MERCON SP - 2005
- MERCON LV (Low viscozity) - 2008
Маслата по спецификации Ford M2C33 -F и -G (G oil) от една страна, и всички останали спецификации на Ford не трябва да се смесват
Други ОЕМ спецификации:
Allison C-4
Caterpillar TO-4
Chrysler Mopar ATF +4
MAN type 339.X
Mercedes-Benz 236.X
Voith H55.63.35.XX
Voith H55.63.36.XX
VW part No.
ZF TE-ML XXZ
- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Здравейте колеги. Мисля да сменя маслото на скоростите на Мондео-то от профила ми с това- http://yoval-bg.com/wpcproduct/%d0%bc%d ... %b0%d0%bb/
Като превключвам имам усещане,че в кутията няма никакво масло или е много малко или рядко,на място с изгасен двигател дрънчи като на ламарина като включвам някоя скорост. Изчетох темата и малко се обърках за това ви питам за мнение относно това масло от линка-ако някой го е ползвал или знае нещо за него,дали е хубаво,става ли или каквато и да е информация,ще се радвам да сподели
Поздрави
П. С. Взех маслото,като го сменя ще драсна какво е станало.
Като превключвам имам усещане,че в кутията няма никакво масло или е много малко или рядко,на място с изгасен двигател дрънчи като на ламарина като включвам някоя скорост. Изчетох темата и малко се обърках за това ви питам за мнение относно това масло от линка-ако някой го е ползвал или знае нещо за него,дали е хубаво,става ли или каквато и да е информация,ще се радвам да сподели

Поздрави
П. С. Взех маслото,като го сменя ще драсна какво е станало.
- kev
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 15 май 2014, 10:50
- Модел на автомобила: Ford Transit 2.5 TDI 1994
Ford Focus 1.6 i LPG 2010 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Здравейте!
Искам да кажа по темата че въпросното масло COMMA MT75 го има в Auto Help на цена от 20 лева и 30ст.
Искам да кажа по темата че въпросното масло COMMA MT75 го има в Auto Help на цена от 20 лева и 30ст.
- ShAkE
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 27 мар 2014, 20:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 TDCI - December 2008
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Здравейте,
Мисля и аз да сменям маслото, че като ходих последния път и го погледнаха, казаха че е за смяна. Ще ми препоръчате ли някое масло което е наистина добро? Трябва ли да слагам някакви добавки и тн. Понеже от скоро имам Фокусника, възможно ли е сам да си го сменя или има някакви врътки?
Мерси предварително!
Мисля и аз да сменям маслото, че като ходих последния път и го погледнаха, казаха че е за смяна. Ще ми препоръчате ли някое масло което е наистина добро? Трябва ли да слагам някакви добавки и тн. Понеже от скоро имам Фокусника, възможно ли е сам да си го сменя или има някакви врътки?
Мерси предварително!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
А кой го каза това, че маслото е за смяна и по какъв критерий го определиха? Питам, защото по принцип Форд не предвижда смяна на маслото за целия живот на кутията, освен в случаите, когато има някакъв проблем.
- ShAkE
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 27 мар 2014, 20:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 TDCI - December 2008
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Ами ходих в сервиза под моста Чавдар да ми сменят накладки и понеже на студен двигател малко трудно влизат скоростите, с един странен хрепет, казах да го погледнат. Момчето взе малко, разтла го на едно листче, погледна го и каза че е за смяна. Не знам как точно го прецени и защо. Колата преди е била фирмена и може много да са я ръчкали, знам ли ги.
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 24 яну 2012, 13:58
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 TDDI Комби 90кс
- Местоположение: Свищов
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Здравейте,
да не пускам нова тема - може ли да попитам тук - Форда от подписа - Ескорт 1,4 CVH има ли пробка за източване на маслото от скоростната кутия.
На самата кутия има една пробка по ниско от тая за наливане и изглежда по същия начин но дали е тя за източване.
Благодаря предварително!!!
да не пускам нова тема - може ли да попитам тук - Форда от подписа - Ескорт 1,4 CVH има ли пробка за източване на маслото от скоростната кутия.
На самата кутия има една пробка по ниско от тая за наливане и изглежда по същия начин но дали е тя за източване.
Благодаря предварително!!!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Не, няма, маслото се точи като се измъкне някоя полуоска и пак остава над половин литър. По принцип не е предвидено да се сменя маслото на тази кутия, но ако искаш, може да го смениш при някаква манипулация изискваща сваляне на полуоските.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Аз пробих дупка и нарязах резба М4 или М3, забравих вече. Сложих болтче за пробка.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
И колко пъти смени маслото? А колко маншона на карета смени между две смени на маслото?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Един път, маншони не съм сменял. Преди няколко години написах за тази преработка някъде тук. Отвора с резбата стана за 10 минути. След пробиването изтича масло, а след резбата се промива чрез наливане на още масло (старото например).
-
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 10 ное 2013, 05:19
- Модел на автомобила: Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Бях отворил нова тема, но НАСКО ми я "заключи" (по незнайна за мен причина), затова пиша тук:
Здравейте на всички. Дойде реда и на смяна на маслото на скоростната кутия (въпреки че знам мнението на някои че се "кара доживот" - е, аз не съм на същото мнение).
Става дума за ръчна скоростна кутия на Ford Fiesta MK4 Zetec 1.25 1998 75hp.
Какво масло бихте ми препоръчали? В AutoData-та дават да се слага 75W-90. Тъй като литъра е 35лв., ще е проблем ли слагането на 80W-90, което е 14лв./л? Знам че след като производителя препоръчва едно масло, трябва да се слага само и единствено от него, но ако не е чак от такова значение, защо пък да не сложа от по-евтиното... А и ако може да кажете и каква е разликата (освен цифрите, разбира се)?
Благодаря предварително! Очаквам Вашите отговори!
Здравейте на всички. Дойде реда и на смяна на маслото на скоростната кутия (въпреки че знам мнението на някои че се "кара доживот" - е, аз не съм на същото мнение).
Става дума за ръчна скоростна кутия на Ford Fiesta MK4 Zetec 1.25 1998 75hp.
Какво масло бихте ми препоръчали? В AutoData-та дават да се слага 75W-90. Тъй като литъра е 35лв., ще е проблем ли слагането на 80W-90, което е 14лв./л? Знам че след като производителя препоръчва едно масло, трябва да се слага само и единствено от него, но ако не е чак от такова значение, защо пък да не сложа от по-евтиното... А и ако може да кажете и каква е разликата (освен цифрите, разбира се)?
Благодаря предварително! Очаквам Вашите отговори!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Ако нямаш проблеми не барай.KDebian написа:Благодаря предварително! Очаквам Вашите отговори!
8 години карам моята и съм минал към 80 000 км предимно градско.
1 път още като я взех само проверихме нивото на маслото в ск. кутия.
Сега преживя смяна на съединител при, което полуоски ли са откачвали не знам, но бяха точили маслото и го връщаха обратно.
Проблеми и оплаквания нямам.
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 24 яну 2012, 13:58
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 TDDI Комби 90кс
- Местоположение: Свищов
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Благодаря за отговора - няма явно да сменям нищо на тоя етап, ако има нужда ще долея само - все пак е форд не се чупи толкова лесноHACKO написа:Не, няма, маслото се точи като се измъкне някоя полуоска и пак остава над половин литър. По принцип не е предвидено да се сменя маслото на тази кутия, но ако искаш, може да го смениш при някаква манипулация изискваща сваляне на полуоските.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
А тази тема под достойнството ти ли е та да отваряш нова?KDebian написа:Бях отворил нова тема, но НАСКО ми я "заключи" (по незнайна за мен причина), затова пиша тук:
....
А на въпроса ти, ако беше прочел нямаше да питаш, ама ще ти кажа. От 98г карам Форд и винаги в кутията съм наливал или българско ЕР90 или руски "Негрол" (мисля че също е ЕР90), на цена около 5лв и нищо не се е случило. Твоята кутия не е нито технически, нито технологично по-различна от моите та да не може да върви с по-евтиното, което ти предлагат.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта