Охладителна течност
- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Не съм съгласен и съм доста обиден за определението немърлив даже направо може да минеш към извиненията с вода тази кола НЕ Е КАРАНА НИКОГА вярно послушах един псевдо доброжелател който уж разбира от коли (има сервиз) и използвах течност за запушване на течове от радиатори, а то се оказа че не е стегнал една скоба но това не било проблемchains написа:1.МНОГО ЗЛЕ, ЧЕ ВЪОБЩЕ СИ ПОЗВАЛ ТАЗИ БОКЛУЦИ - Мой съвет е бързо-бързо да източиш тази пумия, да сложиш препрат за промивка на охл. с-ма. и, запушване на дупката по механичен начин /заваряване или смяна на радиатора/ - в най-добрия случай ще се отървеш със съсипани термостат и термодатчици - за лоши няма да ти говоря......... много мъки преживях с тези вълшебни препарати!
2.Смея да твърдя колеги, че лук......кия /айде да не е съвсем реклама/ е отличен антифриз и в съотношение цена качество е ок /а и вероятността да е менте е нищожна/ сравнявал съм го с някой известни във фризера /фризера ми е от тези с дигитален контрол и цифрово изображение на температурата/ , при съответните пропорции се оказа по-добър от шелския /пре застрахован е/.
3.Колкото до това, че дори и нов антифриз си променя цвета към ръждив то това не знаце, че не е годен /е можеби наистина малко са му се понижили паараметрите ама.../ то се дължи на комбинацията от фордов блок /фенове са на чугуна/ и немърлив собственик, който е карал през лятото с вода и по този начин е допуснал да започне да корозира отвътре блока! ....е споко това не значи че колата ще се скапе бързо, на баща ми сиерката е с ръждив антифриз вече 250 000км., но проблема , че вероятно водната помпа ако не е сменена вече, то скоро ще прокапе; вероятно и радиатора е даста по затлачен и не е зле така за профилактика преди да се смени антифриза /така и така ще се сменява преди зимата флуида/ да се разкачи и промие радиатора - подгорвете се за изненади, ако не е чистен досега ще изтечат мноооого неща

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Виж, сега не си ме разбрал правилно - това, че ти не си я карал с вода /предполагам не си я купил от мото пфое като нова/ не значи, че не е карана с вода - особено ако е купена от Италия ти давам гаранция, че е карана предимно с вода /имам наблюдения по въпроса с поддръжката на колите в Италия/. Та отговора ми беше, че промяната в цвета на антифриза в посока ръждиво-червеникав се дължи на корозия по вътрешността на блока и веднъж изпусне ли се да се появи - отърване няма, но това не съм забелязал да влияе на качествата на антифриза!
Колкото по ? за тези "магически" препарати за запушване на дупки - след тяхното слагане запомва химическа реакция със всички медни и биметални елементи, от което се появява патина по потопените във водата части на термо-датчиците и термостата, в следствие на което те започват да отчитат по-ниска от реалната темепература / термостата започва да отваря по-късно, датчика в таблото показва не реална темп, датчика на перката ако въобще я активира е вече късно - в следствие на което прегаряне на гарнитури, изкриваване и/или пуканатини на главата - много скъп ремонт - на ауди 1.8 = 350лв./. Другия аспект на въпроса е, че голяма част от тези препарати са под формата на прах - малки частици метал и/или силиции, които тяхната цел е при циркулация постепенно да се натрупват на тесните проходи / почти като тези модерните рипеър китове за гуми - докато изтича през дупката се натрупва и постепенно я затваря/, та аистиназапушват малките дупки, но освен това запушват и/или затлачват и места, които трябва да са си проводими!
пп: дано съм бил ясен!
Колкото по ? за тези "магически" препарати за запушване на дупки - след тяхното слагане запомва химическа реакция със всички медни и биметални елементи, от което се появява патина по потопените във водата части на термо-датчиците и термостата, в следствие на което те започват да отчитат по-ниска от реалната темепература / термостата започва да отваря по-късно, датчика в таблото показва не реална темп, датчика на перката ако въобще я активира е вече късно - в следствие на което прегаряне на гарнитури, изкриваване и/или пуканатини на главата - много скъп ремонт - на ауди 1.8 = 350лв./. Другия аспект на въпроса е, че голяма част от тези препарати са под формата на прах - малки частици метал и/или силиции, които тяхната цел е при циркулация постепенно да се натрупват на тесните проходи / почти като тези модерните рипеър китове за гуми - докато изтича през дупката се натрупва и постепенно я затваря/, та аистиназапушват малките дупки, но освен това запушват и/или затлачват и места, които трябва да са си проводими!
пп: дано съм бил ясен!
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
За Италията и поддръжката там не съм много съгласен,гледат си колите щото няма автобуси,влаковете не става винаги добре с тях, а таксита в малките градове просто няма.И на работа отиваш с кола ако не е добра и се троши и постоянно закъсняваш ти викат сбогом.Смениха ми водна помпа на Ивеко след около 5000км.трябваше да отида на проверка в сервиза,и първата им работа да турят антифриз в тестер някакъв,аз си помислих че правят чалъми но се указа че ако течноста е разредена до еди-какво си число/ако съм доливал вода/,губя гаранция за водната помпа която е 30х.км. или 12месеца което дойде първо.Не знам дали във всички сервизи е така? Но този почти селски си поддържаха реномето щото "било най-важно".Наистина и там има всякакви играчи но са по семпли от нашите.
- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Развитие
С риск да бъда досаден ще разкажа какво се получи при мен пък може да съм полезен на някого:
след толкова смени на антифриз промивки и т.н след толкова питания има ли проблем че течноста е червена ми проби водната помпа и то във Враца майстора каза че понеже течноста е пълна с боклуци била изпилила фибърчето и затова протекла купих някаква уж испанска помпа чисто нова и тоя я смени срещу 35 лв ,а приятелите казаха че ми е "избил зъбите" обаче като знам как е тук си мълча
Въпроса е как да премахна ръждата от охладителната система ако знаете начин или сервиз и т.н давайте мнения че е зле работата
след толкова смени на антифриз промивки и т.н след толкова питания има ли проблем че течноста е червена ми проби водната помпа и то във Враца майстора каза че понеже течноста е пълна с боклуци била изпилила фибърчето и затова протекла купих някаква уж испанска помпа чисто нова и тоя я смени срещу 35 лв ,а приятелите казаха че ми е "избил зъбите" обаче като знам как е тук си мълча

Въпроса е как да премахна ръждата от охладителната система ако знаете начин или сервиз и т.н давайте мнения че е зле работата

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Развитие
При мен на дъртия Ескорт изби ръжда след като налях един MOTUL или MOTOX беше, явно някакво яко менте се оказа. После се върнах на Приста и се позбистри въпреки, че от 7 литра система точех 4. Естествено ще кажете като си го сменил ще се избистри но с времето пак ще се замъти от ръжда. Не не продължи, остана си така. На следващата смяна сигурно щеше да се изчисти но вече друг ще се занимава с него. 

- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Развитие
И аз го "продадох" но на неподходящ човекpaci написа:При мен на дъртия Ескорт изби ръжда след като налях един MOTUL или MOTOX беше, явно някакво яко менте се оказа. После се върнах на Приста и се позбистри въпреки, че от 7 литра система точех 4. Естествено ще кажете като си го сменил ще се избистри но с времето пак ще се замъти от ръжда. Не не продължи, остана си така. На следващата смяна сигурно щеше да се изчисти но вече друг ще се занимава с него.


Та и аз наливах МОТОХ и от тогава стана чудото няколко пъти сменям антифриза около 5 отделно промивки с химии и вода.ТИ да не си наливал само концентрат?Аз в момента съм с приста купих го от лукоил в техни туби .Днес е трети ден и вече е мътен?!?!?!?!?!?!?!!? Какво ще кажеш?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Развитие
Ужасpenataa написа:Днес е трети ден и вече е мътен?!?!?!?!?!?!?!!? Какво ще кажеш?

Ми не е бил само концентрат.
1:1 го разредих с дестилирана вода.
Почти съм сигурен, че MOTOX беше боклука. Сега му търсих тубата, пазех си я за спомен но явно съм я изхвърлил

Де да знам какво да ти кажа.
Какво количество източваш ?
Този които си сипал готов разреден ли е бил ?
Освен да покараш още малко и пак да направиш една смяна. Но каза, че си сипвал и химии ? Е съжалявам за химиите грешката си е твоя.
Покарайте още малко, деа знам колко, вземи концентрат, разреди го 1:1 смени пак и каквото се получи. Карайте така зимата и на пролет ще му мислиш.
А ако сега видиш, че си му личи цвета и има що годе някакъв вид, пък остави го така.
Незнам какво да ти кажа. Един път ми се е случило и само от една смяна се нормализираха нещата. А и оня MOTOX замръзна при пробата във фризера преди да го налея и беше доконцентриран с концентрат на Приста. Може и това да е помогнало както и това, че карах само зимата с него и го смених веднага след като видях смрадтта.
- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Развитие
Концентрат и си го разреждах така всичките пъти -от химиите имам няколко промивки и вече честно ми писна
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако има мазни петна в охлаждащата течност,то предполага нарушена гарнитура м/у маслен към охлаждащ канал на водната система,ако няма значи трябва да си сигурен че няма и от някой цилиндар налягане към някоя от охлаждащите канали това се разбира с мерене на компресия или по-вишено налягане в охлаждащата система,което предизвиква пукане на приливници капачките,маркучите,понякога теч на радиатори.Ако всичко това е изправно течноста трябва да е бистра сравнително.Всичко това е симптом на кривата глава.
Р.С. Какво ти пречи тоя мътен антифриз,аз така си карах една Регатка с крива глава и мътен кафеникав /син от ШЕЛ/ антифриз поне 3год.,насила я строших до това положение.
Р.С. Какво ти пречи тоя мътен антифриз,аз така си карах една Регатка с крива глава и мътен кафеникав /син от ШЕЛ/ антифриз поне 3год.,насила я строших до това положение.
- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Какво ми пречи? Майстора който ми сменя водната помоа каза"течноста плюс боклуците в нея е изпилила фибъра на помпата и затова е протекла иначе си е здрава и не вие даже"evg2 написа:Ако има мазни петна в охлаждащата течност,то предполага нарушена гарнитура м/у маслен към охлаждащ канал на водната система,ако няма значи трябва да си сигурен че няма и от някой цилиндар налягане към някоя от охлаждащите канали това се разбира с мерене на компресия или по-вишено налягане в охлаждащата система,което предизвиква пукане на приливници капачките,маркучите,понякога теч на радиатори.Ако всичко това е изправно течноста трябва да е бистра сравнително.Всичко това е симптом на кривата глава.
Р.С. Какво ти пречи тоя мътен антифриз,аз така си карах една Регатка с крива глава и мътен кафеникав /син от ШЕЛ/ антифриз поне 3год.,насила я строших до това положение.
- Топала
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 20 окт 2006, 12:39
- Модел на автомобила: Mercedes E250D, Foad Skorpio Ghia 2,0i
- Местоположение: гр. Белене
- Status: Извън линия
провери охладителната течноес, ако е ОК и карай спокойно катосе има в предвит че караме стари баби мисля че е нормално тйкато много или малко има отлагане по охладителната система. НО НЕ ползвай присатки за промиване защото ще протече като лейка.
Мойта отдавна го прави тизи номер (има няма от 3 г.) и все още върви като шантава
Мойта отдавна го прави тизи номер (има няма от 3 г.) и все още върви като шантава

- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
промивам цяло лято -с промивки не се мъчи по-лошо става на мен ако погледнеш по нагоре ми казаха да сипя антифриз на ПРИСТА за сега още е добре синя е .Промивката става с маркуч ичешма на близко регулираш водата да тече толкова колкото изтича от пробката и пъхаш в казанчето не е лошо да стоиш до колата тя трябва да работи успехgreek написа:ами какво да кажа аз като след смяна това лято на водната помпа охладит. течност стана мътилка. Дали да очаквам да се развали новата или да почвам с безкрайните промивки.Дайте акъл...
- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Съгласен съм със забележката от време на време спирам (изходящата вода е студена) завивам пробката и чакам да загрееgreek написа:аз наистина нямям пробка но мога да отвия болтчето долу на радиатораводата да тече толкова колкото изтича от пробката и пъхаш в казанчето не е лошо да стоиш до колата тя трябва да работи успех
но ме притеснява как ще изтича водата като термостата не е отворил ...(или бъркам нещо)

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта