Охладителна течност

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от penataa » 18 сеп 2006, 09:36

chains написа:1.МНОГО ЗЛЕ, ЧЕ ВЪОБЩЕ СИ ПОЗВАЛ ТАЗИ БОКЛУЦИ - Мой съвет е бързо-бързо да източиш тази пумия, да сложиш препрат за промивка на охл. с-ма. и, запушване на дупката по механичен начин /заваряване или смяна на радиатора/ - в най-добрия случай ще се отървеш със съсипани термостат и термодатчици - за лоши няма да ти говоря......... много мъки преживях с тези вълшебни препарати!
2.Смея да твърдя колеги, че лук......кия /айде да не е съвсем реклама/ е отличен антифриз и в съотношение цена качество е ок /а и вероятността да е менте е нищожна/ сравнявал съм го с някой известни във фризера /фризера ми е от тези с дигитален контрол и цифрово изображение на температурата/ , при съответните пропорции се оказа по-добър от шелския /пре застрахован е/.
3.Колкото до това, че дори и нов антифриз си променя цвета към ръждив то това не знаце, че не е годен /е можеби наистина малко са му се понижили паараметрите ама.../ то се дължи на комбинацията от фордов блок /фенове са на чугуна/ и немърлив собственик, който е карал през лятото с вода и по този начин е допуснал да започне да корозира отвътре блока! ....е споко това не значи че колата ще се скапе бързо, на баща ми сиерката е с ръждив антифриз вече 250 000км., но проблема , че вероятно водната помпа ако не е сменена вече, то скоро ще прокапе; вероятно и радиатора е даста по затлачен и не е зле така за профилактика преди да се смени антифриза /така и така ще се сменява преди зимата флуида/ да се разкачи и промие радиатора - подгорвете се за изненади, ако не е чистен досега ще изтечат мноооого неща *00130*
Не съм съгласен и съм доста обиден за определението немърлив даже направо може да минеш към извиненията с вода тази кола НЕ Е КАРАНА НИКОГА вярно послушах един псевдо доброжелател който уж разбира от коли (има сервиз) и използвах течност за запушване на течове от радиатори, а то се оказа че не е стегнал една скоба но това не било проблем :shock: ползването на тези извинявам се ла.на-точката я ползвам като врътката на й

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 18 сеп 2006, 20:16

Виж, сега не си ме разбрал правилно - това, че ти не си я карал с вода /предполагам не си я купил от мото пфое като нова/ не значи, че не е карана с вода - особено ако е купена от Италия ти давам гаранция, че е карана предимно с вода /имам наблюдения по въпроса с поддръжката на колите в Италия/. Та отговора ми беше, че промяната в цвета на антифриза в посока ръждиво-червеникав се дължи на корозия по вътрешността на блока и веднъж изпусне ли се да се появи - отърване няма, но това не съм забелязал да влияе на качествата на антифриза!

Колкото по ? за тези "магически" препарати за запушване на дупки - след тяхното слагане запомва химическа реакция със всички медни и биметални елементи, от което се появява патина по потопените във водата части на термо-датчиците и термостата, в следствие на което те започват да отчитат по-ниска от реалната темепература / термостата започва да отваря по-късно, датчика в таблото показва не реална темп, датчика на перката ако въобще я активира е вече късно - в следствие на което прегаряне на гарнитури, изкриваване и/или пуканатини на главата - много скъп ремонт - на ауди 1.8 = 350лв./. Другия аспект на въпроса е, че голяма част от тези препарати са под формата на прах - малки частици метал и/или силиции, които тяхната цел е при циркулация постепенно да се натрупват на тесните проходи / почти като тези модерните рипеър китове за гуми - докато изтича през дупката се натрупва и постепенно я затваря/, та аистиназапушват малките дупки, но освен това запушват и/или затлачват и места, които трябва да са си проводими!

пп: дано съм бил ясен!

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 18 сеп 2006, 21:01

За Италията и поддръжката там не съм много съгласен,гледат си колите щото няма автобуси,влаковете не става винаги добре с тях, а таксита в малките градове просто няма.И на работа отиваш с кола ако не е добра и се троши и постоянно закъсняваш ти викат сбогом.Смениха ми водна помпа на Ивеко след около 5000км.трябваше да отида на проверка в сервиза,и първата им работа да турят антифриз в тестер някакъв,аз си помислих че правят чалъми но се указа че ако течноста е разредена до еди-какво си число/ако съм доливал вода/,губя гаранция за водната помпа която е 30х.км. или 12месеца което дойде първо.Не знам дали във всички сервизи е така? Но този почти селски си поддържаха реномето щото "било най-важно".Наистина и там има всякакви играчи но са по семпли от нашите.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 19 сеп 2006, 09:50

Ако антифриза е мътен, дали е за смяна?

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от penataa » 19 сеп 2006, 15:30

Внесена е от германия 1999г. и от тогава все аз си я карам , което май не е много за хвалене защото на 22 изкарвах пари за 7 годишна кола а сега не успявам :D

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Развитие

Мнение от penataa » 25 окт 2006, 09:12

С риск да бъда досаден ще разкажа какво се получи при мен пък може да съм полезен на някого:
след толкова смени на антифриз промивки и т.н след толкова питания има ли проблем че течноста е червена ми проби водната помпа и то във Враца майстора каза че понеже течноста е пълна с боклуци била изпилила фибърчето и затова протекла купих някаква уж испанска помпа чисто нова и тоя я смени срещу 35 лв ,а приятелите казаха че ми е "избил зъбите" обаче като знам как е тук си мълча :D
Въпроса е как да премахна ръждата от охладителната система ако знаете начин или сервиз и т.н давайте мнения че е зле работата :D

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Развитие

Мнение от paci » 25 окт 2006, 10:45

При мен на дъртия Ескорт изби ръжда след като налях един MOTUL или MOTOX беше, явно някакво яко менте се оказа. После се върнах на Приста и се позбистри въпреки, че от 7 литра система точех 4. Естествено ще кажете като си го сменил ще се избистри но с времето пак ще се замъти от ръжда. Не не продължи, остана си така. На следващата смяна сигурно щеше да се изчисти но вече друг ще се занимава с него. :)

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Развитие

Мнение от penataa » 25 окт 2006, 11:29

paci написа:При мен на дъртия Ескорт изби ръжда след като налях един MOTUL или MOTOX беше, явно някакво яко менте се оказа. После се върнах на Приста и се позбистри въпреки, че от 7 литра система точех 4. Естествено ще кажете като си го сменил ще се избистри но с времето пак ще се замъти от ръжда. Не не продължи, остана си така. На следващата смяна сигурно щеше да се изчисти но вече друг ще се занимава с него. :)
И аз го "продадох" но на неподходящ човек :D на баща ми и подръжката си е моя :D .
Та и аз наливах МОТОХ и от тогава стана чудото няколко пъти сменям антифриза около 5 отделно промивки с химии и вода.ТИ да не си наливал само концентрат?Аз в момента съм с приста купих го от лукоил в техни туби .Днес е трети ден и вече е мътен?!?!?!?!?!?!?!!? Какво ще кажеш?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Развитие

Мнение от paci » 25 окт 2006, 13:07

penataa написа:Днес е трети ден и вече е мътен?!?!?!?!?!?!?!!? Какво ще кажеш?
Ужас :shock:
Ми не е бил само концентрат.
1:1 го разредих с дестилирана вода.
Почти съм сигурен, че MOTOX беше боклука. Сега му търсих тубата, пазех си я за спомен но явно съм я изхвърлил :twisted:
Де да знам какво да ти кажа.
Какво количество източваш ?
Този които си сипал готов разреден ли е бил ?
Освен да покараш още малко и пак да направиш една смяна. Но каза, че си сипвал и химии ? Е съжалявам за химиите грешката си е твоя.
Покарайте още малко, деа знам колко, вземи концентрат, разреди го 1:1 смени пак и каквото се получи. Карайте така зимата и на пролет ще му мислиш.
А ако сега видиш, че си му личи цвета и има що годе някакъв вид, пък остави го така.
Незнам какво да ти кажа. Един път ми се е случило и само от една смяна се нормализираха нещата. А и оня MOTOX замръзна при пробата във фризера преди да го налея и беше доконцентриран с концентрат на Приста. Може и това да е помогнало както и това, че карах само зимата с него и го смених веднага след като видях смрадтта.

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Развитие

Мнение от penataa » 25 окт 2006, 13:51

Концентрат и си го разреждах така всичките пъти -от химиите имам няколко промивки и вече честно ми писна

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 26 окт 2006, 23:29

Ако има мазни петна в охлаждащата течност,то предполага нарушена гарнитура м/у маслен към охлаждащ канал на водната система,ако няма значи трябва да си сигурен че няма и от някой цилиндар налягане към някоя от охлаждащите канали това се разбира с мерене на компресия или по-вишено налягане в охлаждащата система,което предизвиква пукане на приливници капачките,маркучите,понякога теч на радиатори.Ако всичко това е изправно течноста трябва да е бистра сравнително.Всичко това е симптом на кривата глава.
Р.С. Какво ти пречи тоя мътен антифриз,аз така си карах една Регатка с крива глава и мътен кафеникав /син от ШЕЛ/ антифриз поне 3год.,насила я строших до това положение.

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от penataa » 27 окт 2006, 10:02

evg2 написа:Ако има мазни петна в охлаждащата течност,то предполага нарушена гарнитура м/у маслен към охлаждащ канал на водната система,ако няма значи трябва да си сигурен че няма и от някой цилиндар налягане към някоя от охлаждащите канали това се разбира с мерене на компресия или по-вишено налягане в охлаждащата система,което предизвиква пукане на приливници капачките,маркучите,понякога теч на радиатори.Ако всичко това е изправно течноста трябва да е бистра сравнително.Всичко това е симптом на кривата глава.
Р.С. Какво ти пречи тоя мътен антифриз,аз така си карах една Регатка с крива глава и мътен кафеникав /син от ШЕЛ/ антифриз поне 3год.,насила я строших до това положение.
Какво ми пречи? Майстора който ми сменя водната помоа каза"течноста плюс боклуците в нея е изпилила фибъра на помпата и затова е протекла иначе си е здрава и не вие даже"

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 27 окт 2006, 15:18

ами какво да кажа аз като след смяна това лято на водната помпа охладит. течност стана мътилка. Дали да очаквам да се развали новата или да почвам с безкрайните промивки.Дайте акъл... :?

Потребителски аватар
Топала
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 20 окт 2006, 12:39
Модел на автомобила: Mercedes E250D, Foad Skorpio Ghia 2,0i
Местоположение: гр. Белене
Status: Извън линия

Мнение от Топала » 27 окт 2006, 16:39

провери охладителната течноес, ако е ОК и карай спокойно катосе има в предвит че караме стари баби мисля че е нормално тйкато много или малко има отлагане по охладителната система. НО НЕ ползвай присатки за промиване защото ще протече като лейка.
Мойта отдавна го прави тизи номер (има няма от 3 г.) и все още върви като шантава :?:

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от penataa » 30 окт 2006, 09:50

greek написа:ами какво да кажа аз като след смяна това лято на водната помпа охладит. течност стана мътилка. Дали да очаквам да се развали новата или да почвам с безкрайните промивки.Дайте акъл... :?
промивам цяло лято -с промивки не се мъчи по-лошо става на мен ако погледнеш по нагоре ми казаха да сипя антифриз на ПРИСТА за сега още е добре синя е .Промивката става с маркуч ичешма на близко регулираш водата да тече толкова колкото изтича от пробката и пъхаш в казанчето не е лошо да стоиш до колата тя трябва да работи успех

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 30 окт 2006, 18:40

Ами ако няма пробка!?1?!?

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 31 окт 2006, 15:18

водата да тече толкова колкото изтича от пробката и пъхаш в казанчето не е лошо да стоиш до колата тя трябва да работи успех
аз наистина нямям пробка но мога да отвия болтчето долу на радиатора
но ме притеснява как ще изтича водата като термостата не е отворил ...(или бъркам нещо)

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 01 ное 2006, 19:41

Водата от блока няма как да изтече - просто е в по-ниска точка от водната помпа и термостата

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от penataa » 03 ное 2006, 10:55

greek написа:
водата да тече толкова колкото изтича от пробката и пъхаш в казанчето не е лошо да стоиш до колата тя трябва да работи успех
аз наистина нямям пробка но мога да отвия болтчето долу на радиатора
но ме притеснява как ще изтича водата като термостата не е отворил ...(или бъркам нещо)
Съгласен съм със забележката от време на време спирам (изходящата вода е студена) завивам пробката и чакам да загрее :D след това продилжавам процедурата като от начало не махам напълно пробката моята има една щракалка

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта