Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 16 фев 2014, 19:53

deqn88 написа:Имат ли значение километрите на двигателя за избора на Масло?
Да , имат до колкото километрите са правопропорционални на износването.Все още не са измислили двигател , който да не се износва , напротив правят ги със все по-кратък живот.
Принципа е слагаш 5 w30 и ако го харчи в големи количества се връщаш на 10w40 или правиш ремонт.В движение се прави преценка кое е по-евтино.Минералното е вече брутализъм и се слага ако нямаш намерение да я ремонтираш.Просто образува една черна смола , която трудно се чисти после.5w30 дава икономия на гориво, неопровержим факт, но ако имаш леко износени лагери им доразказваш играта.....
P.S. Тук във форума все още има колеги , които все още се инатят и не искат да разберат , че големите луфтове се смазват по-добре с по-голям вискозитет.Да не давам примери и с други области на живота :lol: .Хубавото е , че цените на пълната синтетика и минералните масла вече почти се изравни.
P.P.S. Не робувайте на марки масла слагал съм и скъпи и евтини масла.Най -доброто от всички които съм ползвал се оказа пълна синтетика и струваше 8лв/л
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
deqn88
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 04 фев 2014, 22:00
Модел на автомобила: Mondeo 2014 DURA TORQ 2.0 140 ps
Местоположение: Wien
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от deqn88 » 16 фев 2014, 20:27

От 10w40 за 10 000 доливам около 1.6л до 2л.Ако сложа от 5w30 има ли вероятнос да изгори повече,или е възможно почти да не го пипне?Май е най добре да пробвам и 5w30 пък ще видим как е.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 16 фев 2014, 21:05

deqn88 написа:От 10w40 за 10 000 доливам около 1.6л до 2л.Ако сложа от 5w30 има ли вероятнос да изгори повече,или е възможно почти да не го пипне?Май е най добре да пробвам и 5w30 пък ще видим как е.
И аз бях със същия разход в началото , след смяна с 5 w30 , разхода се удвои.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от DigiPro » 16 фев 2014, 21:40

bateto_toshko написа:Принципа е слагаш 5w30 и ако го харчи в големи количества се връщаш на 10w40 или правиш ремонт.
А защо не 5W40? Нали цифрарта преди W е вискозитета при ниски температури и като загрее двигателя до работна температура е по-важна цифрата след W

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от HACKO » 16 фев 2014, 22:01

Няма голямо значение дали е 5W или 10W, за нашия климат и двата вискозитета вършат работа. Вече въпрос на личен избор е дали ще бъде Синтетика или Полу-синтетика. За разхода вискозитета няма особенно значение, но по-гъстото масло маже по-добре мотор с по-големи луфтове, каквито неминуемо са моторите над 200 000км.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deqn88
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 04 фев 2014, 22:00
Модел на автомобила: Mondeo 2014 DURA TORQ 2.0 140 ps
Местоположение: Wien
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от deqn88 » 16 фев 2014, 23:31

яснооооооо.......май оставам на 10w40.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от urgan » 17 фев 2014, 09:26

По вашта логика щом колите ни са на по 300 000 км трябва 15в40 да слагаме. Той двигатела ако гори масло каквото и да му сложиш няма да се оправи. Ще задам един въпрос, защо като отидеш, ако отидеш в МП примерно и кажеш сменете ми маслото няма да те питат на колко км е колата и да ти сипят 10в40 щото бил износен двигатела, а ще ти сипят маслото каквото си е за колата?
Изображение

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от deathstorm » 17 фев 2014, 10:44

Веднага ти отговарям: Щото на тях не им пука дали след 3000 километра няма да ти е лапнала 1 литър масло. После ако идеш да протестираш нещо ще ти кажат: "Ми ние ти сложихме масло по спецификация за твоята кола, проблема е при тебе ходи си оправяй мотора".

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 964
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от Major_Koenig » 17 фев 2014, 10:50

А може би защото двигателя е агрегат подлежащ на износване? Ако ти "гори" масло над допустимите норми(има ги във всяко едно ръководство за ремонт) може би наистина трябва да се помисли, че проблема е в нашият телевизор? Ако всичко се оправяше само със смята на вискузитета на маслото то никой нямаше да си прави труда изучава тяхната конструкция и да ги ремонтира.
Евтиното винаги излиза скъпо :shock:
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от HACKO » 17 фев 2014, 11:53

urgan написа:По вашта логика щом колите ни са на по 300 000 км трябва 15в40 да слагаме. ....
Ама и ти не четеш какво съм написал, само си знаеш твоето. Ако д-ля е изправен (гумички, сегменти водачи на клапаните), разхода на масло е в определени граници (никога не е 0) и не се влияе особенно от вискозитета. Обаче това не изключва завишени хлабини в лагерите, пак в нормите, което пък изисква употребата на по-гъсто масло.
Това не съм го измислил аз, пише го във всички учебници. А защо в МП и други сервизи имат друга стратегия, различаваща се от теорията, ...... е тема на друга дискусия.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 17 фев 2014, 19:20

Общо взето повечето от вас сигурно са забелязали , че двигателя освен че извършва някаква работа издава и звук :) .Заслушайте се , той сам ще ви каже какво масло иска :)
DigiPro написа:
bateto_toshko написа:Принципа е слагаш 5w30 и ако го харчи в големи количества се връщаш на 10w40 или правиш ремонт.
А защо не 5W40? Нали цифрарта преди W е вискозитета при ниски температури и като загрее двигателя до работна температура е по-важна цифрата след W
Принципно си прав , аз в момента карам пежото си с такова , но то харчи 200 мл/на 10 хил.км.
Говорим обаче за конкретната ситуация , в която сипваш 5w30 и ти гори 1л/1000 км примерно.Тогава вече не мислим кое е най-добро а кое най евтино и тогава и да сипеш 5w40 няма да падне разхода , и накрая се оказва , че той е най нисък с 10w40.В този случай се оказва че смяната с 5w40 е била един излишен преход ,за който са изхарчени 60 лв примерно.........
P.S. Не слагайте никакви добавки , нищо не помага.Фиестата ми беше ходеща лаборатория , пробвал съм почти всичко дадох над 300 лв на вятъра :)Добре , че се срещна с един стълб преди да и сипя 10w60 и да се набутам още повече :)
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от dimkar » 17 фев 2014, 20:31

Бог да я прости. :lol:

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от ЯЛТА » 17 фев 2014, 20:37

Нищо не би могло да ме накара да сипя друго масло, освен предписаното от завода-производител.
Износените сегменти пропускат част от компресията в картера, тя от своя страна се свързва с маслото, като го прави по гъсто-клей. По този начин се скъсява ефективният пробег на маслото, което води до по скорошна смяна, запушване на маслопроводи и тн.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

cherpaka
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 13 фев 2014, 11:24
Модел на автомобила: ford focus
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от cherpaka » 18 фев 2014, 07:56

...при първото ми вадене на рабуша за проверка(беше си влязъл нормално),после не потъва до долу,5-6мм остават...Някви идеи от какво може да е?

Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от LORDA83 » 18 фев 2014, 18:54

Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.

Карам я от почти 4 месеца. За този период след, като я взех и обслужих съм изминал 3000 км. По приблизителни сметки според щеката... за тези 3000 км. ми е изгорила около 200 мл. Както и да го смятам... излиза, че на 10 000 км би следвало да гори под 1 литър масло! При това я карам доста екстремно, както в града, така и извън него. При запален двигател... като изкарам щеката... няма никакъв полъх дори от нея.
Маслото, което налях при обслужването е на Тотал - 10w40

Така, като чета какви ги пишете... и как тези Фиести лапали по 1 литър на 1000 км... Сшшш... ко направихте вие бре момци... Пази Боже направо от такава кола... каквато и да е тя...

П.: Замислям се дали следващия път, при смяната да не мина даже на 5w30 и да видя дали и там няма да ми е в нормите разхода на масло. Моля някой по-добре запознат с тези двигатели и обичайните им проблеми и износване да сподели мнение и да даде коментар. Мерси!
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 18 фев 2014, 20:37

5w30 не е препоръчително за спортно(екстремно) каране.Дават го с по-малка издръжливост на високи температури от 5w40.....а такива си има при здраво юркане.(не гледай стрелката , тя показва темп.на антифриза, но не и тази в цилиндъра).
За пример спортните масла са 5w50 , 10w60 .....и струват по над 20лв/литър , там вече няма как с трици маймуни......
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от LORDA83 » 18 фев 2014, 22:24

bateto_toshko написа:5w30 не е препоръчително за спортно(екстремно) каране.Дават го с по-малка издръжливост на високи температури от 5w40.....а такива си има при здраво юркане.(не гледай стрелката , тя показва темп.на антифриза, но не и тази в цилиндъра).
За пример спортните масла са 5w50 , 10w60 .....и струват по над 20лв/литър , там вече няма как с трици маймуни......
Ок де.. преди 10W40... ако с него ми гори под литър на 10 000 км... какво друго дават по книжка за този мотор? Идеята ми е да пробвам оптимално щадящ вариант, при положение, че с 10W40 излиза, че двигателя ми на този етап няма забележка?
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 19 фев 2014, 10:37

Може и 5w40 , но караш в диапазона 2000- 2500 оборота докато загрее , и то с плавно настъпване на газта
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
eodor
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 31 дек 2007, 09:38
Модел на автомобила: Mк3 2.2 -228hp
493Nm
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от eodor » 24 фев 2014, 20:58

Зависи от конкретните характеристики на самата марка масло . Не можеш да сложиш по един знаменател всичките . По принцип се гледа "масленият клин " така да се каже , температура на изпаряване и самозапалване . Масла с вискозитет 5w30 /5w40 са по-добри от 10w40 по ред причини , които са дъвкани от 10 години по форумите .

В момента имам една куриерска 25 годишна кола на над 400 000 км на газ , използвам 5w30 никому неизвестно масло и разходът му е около 500 гр до смяна /10 000 км / , същият разход имам и с "по-гъстото " 10w40 .

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от kito » 14 мар 2014, 10:34

Може ли да ви питам, някой скоро да е купувал 5w30 Formula Plus на Форд, което е?
Сменях преди 2 седмици и бе 97 лева 5 литра туба. Предния път я бях купил за 75 лева. Кога го вдигнаха това масло толкова?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта