Смяна на горивен филтър
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 11 фев 2014, 22:36
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia (Estate) - 1.8 115 HP
- Status: Извън линия
Смяна на горивен филтър
Здравейте! Предстои ми смяна на горивен филтър на Форд Фокус 1,8 115 к.с. (Двигател Zetec) и се опитах да систематизирам нужните за това стъпки,
които съм превел от англоезични форуми в интернет:
1. Извадете бушона (15А - син цвят) на бензиновата помпа.
2. Запалете двигателя за време до 5 сек или докато спре поради липса на гориво.
3. Откачете минуса на акумулатора.
4. Отворете капачката на резервоара за да освободите налягането преди филтъра.
5. Първо откачете тръбата на изпарителните емисии (evaporative emission tube used on some 2000-04 Ford Focus models).
6. Откачете чрез бързите връзки маркучите от двата края на стария филтър.
7. Откачете конзолата с ключ 8.
8. Свалете филтъра от конзолата с ключ 7.
9. Сменете филтъра като следите стрелката да е надясно.
10. Монтирайте конзолата.
11. Захванете маркучите за щуцерите на новия филтър.
12. Свържете тръбата на изпарителните емисии.
13. Затворете капачката на резервоара.
14. Свържете минуса на акумулатора.
15. Поставете отново бушона на бензиновата помпа.
16. Трикратно включете и изключете за кратко двигателя за да се напълни филтъра с гориво.
17. Вече може да запалите автомобила.
18. Проверете филтъра за течове при работещ двигател.
Моля за корекции ако греша някъде!
Майстора, при който ходих дори не можал да намери къде е филтъра!!! Трябваше впоследствие да прекарам колата на канал и му направих една хубава снимчица (Намира се до резервоара естествено).
Оставам с впечатление, че повечето майстори подценяват тази марка автомобили и си нямат много понятие от тях!?!
които съм превел от англоезични форуми в интернет:
1. Извадете бушона (15А - син цвят) на бензиновата помпа.
2. Запалете двигателя за време до 5 сек или докато спре поради липса на гориво.
3. Откачете минуса на акумулатора.
4. Отворете капачката на резервоара за да освободите налягането преди филтъра.
5. Първо откачете тръбата на изпарителните емисии (evaporative emission tube used on some 2000-04 Ford Focus models).
6. Откачете чрез бързите връзки маркучите от двата края на стария филтър.
7. Откачете конзолата с ключ 8.
8. Свалете филтъра от конзолата с ключ 7.
9. Сменете филтъра като следите стрелката да е надясно.
10. Монтирайте конзолата.
11. Захванете маркучите за щуцерите на новия филтър.
12. Свържете тръбата на изпарителните емисии.
13. Затворете капачката на резервоара.
14. Свържете минуса на акумулатора.
15. Поставете отново бушона на бензиновата помпа.
16. Трикратно включете и изключете за кратко двигателя за да се напълни филтъра с гориво.
17. Вече може да запалите автомобила.
18. Проверете филтъра за течове при работещ двигател.
Моля за корекции ако греша някъде!
Майстора, при който ходих дори не можал да намери къде е филтъра!!! Трябваше впоследствие да прекарам колата на канал и му направих една хубава снимчица (Намира се до резервоара естествено).
Оставам с впечатление, че повечето майстори подценяват тази марка автомобили и си нямат много понятие от тях!?!
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
На моята два пъти съм сменял горивен филтър, но чак толкова манипулации не съм правил. Влизаш под колата, най -добре на канал и откачаш филтър чрез бързите връзки. Отдолу можеш да сложиш една бутилка от минерална вода разрязана на две за да си събереш малко бензин, който да използваш за миене на нещо си после и слагаш новия. Гледай само да не объркаш посоките. Въртиш, палиш и заминаваш. Колата пали с една идея по-късно от обичайното. Ами това е.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Може да се спестят някои стъпки от процедурата.
Например ако не изпълниш 1-2 и 4 ще остане налягане и ще се олееш с бензин - е, може би не е страшно.
Аз лично много се зарадвах, когато прочетох, че колегата си е направил труда да опише официалната процедура за смяна на горивен филтър - защото е редно нещата да се правят по този начин. Не по-малко ме зарадва и фактът, че има хора, които четат сервизните ръководства и се придържат към съветите, написани в тях.
Например ако не изпълниш 1-2 и 4 ще остане налягане и ще се олееш с бензин - е, може би не е страшно.
Аз лично много се зарадвах, когато прочетох, че колегата си е направил труда да опише официалната процедура за смяна на горивен филтър - защото е редно нещата да се правят по този начин. Не по-малко ме зарадва и фактът, че има хора, които четат сервизните ръководства и се придържат към съветите, написани в тях.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Т.4 е желателно да се изпълни, но т.3 е напълно излишна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
За откачането на акумулатора се чудех дали да коментирам: Може би са имали предвид, че когато се работи с бензин, това би намалило опасността от инциденти и пожар.
На практика освен излишно, откачането на акумулатора може да доведе до изтриване на данните в ЕКУ-то, което да речем в процеса на работа се е адаптирало по някакъв начин към някоя "специфична особеност" на конкретната система - например към криво настроена дросел-клапа и TPS (подозирам, че такъв е случаят с Фиеста-та на колегата henzik).
Когато сменим филтъра и закачим акумулатора, може изведнъж да се окаже, че колата работи ужасно по-зле.
А какво сме правили - сменили сме бензинов филтър - брех маа му и филтър! (никой няма да се усъмни в откачането на акумулатора) - и ще се хвърлим в едни филми да търсим проблеми с горивото, понеже проблемът е възникнал след като сме работили по бензинопровода.
Според мен е най-добре изобщо да не се откача акумулатора.
Но горният списък е полезен, дори и да решим да не се придържаме на 100% към него. Полезен е, хем защото пише какви инструменти да си приготвим, а може би и да огледаме кое къде стои, за да можем после по-лесно да извършим смяната. Освен това понякога се пропускат очевидни неща. Например за т.4 научих веднъж, когато извадих един маркуч и от тръбата започна да тече бензин като от чешма. Затапих тръбата с пръст и започнах да го мисля -> капачката на резервоара ми беше на една ръка разстояние, но се освобождава от лостче под шофьорската седалка. За късмет имаше един съсед наоколо, когото помолих да ми съдейства с отвиването на капачката.
На практика освен излишно, откачането на акумулатора може да доведе до изтриване на данните в ЕКУ-то, което да речем в процеса на работа се е адаптирало по някакъв начин към някоя "специфична особеност" на конкретната система - например към криво настроена дросел-клапа и TPS (подозирам, че такъв е случаят с Фиеста-та на колегата henzik).
Когато сменим филтъра и закачим акумулатора, може изведнъж да се окаже, че колата работи ужасно по-зле.
А какво сме правили - сменили сме бензинов филтър - брех маа му и филтър! (никой няма да се усъмни в откачането на акумулатора) - и ще се хвърлим в едни филми да търсим проблеми с горивото, понеже проблемът е възникнал след като сме работили по бензинопровода.
Според мен е най-добре изобщо да не се откача акумулатора.
Но горният списък е полезен, дори и да решим да не се придържаме на 100% към него. Полезен е, хем защото пише какви инструменти да си приготвим, а може би и да огледаме кое къде стои, за да можем после по-лесно да извършим смяната. Освен това понякога се пропускат очевидни неща. Например за т.4 научих веднъж, когато извадих един маркуч и от тръбата започна да тече бензин като от чешма. Затапих тръбата с пръст и започнах да го мисля -> капачката на резервоара ми беше на една ръка разстояние, но се освобождава от лостче под шофьорската седалка. За късмет имаше един съсед наоколо, когото помолих да ми съдейства с отвиването на капачката.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 13 фев 2014, 11:24
- Модел на автомобила: ford focus
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Бихте ли описали как става смяната при дизелов двигател.фокус 1.8 тди 90кс
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Извинявам се, че повдигам толкова стара тема, но на нея попаднах с търсачката за филтър на Focus със Zetec.
Та гледах клипчета в YouTube как става смяната, например това https://youtu.be/-atgTqi69z8
И тъй като днес на работата бях паркирал на едно неравно място, задницата беше останала на високо и от любопитство легнах и огледах отдолу.
Да ама не видях филтър, а нещо като пластмасова кутия в която влизат мъркучи

Въпроса ми е, това някакъв кожух и в него се намира филтъра, или е самия филтър?
Та гледах клипчета в YouTube как става смяната, например това https://youtu.be/-atgTqi69z8
И тъй като днес на работата бях паркирал на едно неравно място, задницата беше останала на високо и от любопитство легнах и огледах отдолу.
Да ама не видях филтър, а нещо като пластмасова кутия в която влизат мъркучи

Въпроса ми е, това някакъв кожух и в него се намира филтъра, или е самия филтър?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Не, това е "канистъра", горивния филтър е до него. Наскоро го гледах на моята, не съм се опитвал да го сменям (нямам и такова намерение), но мисля че е невъзможно да се смени без да се сваля резервоара.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Ясно. Аз не успях да видя филтъра, а ми се иска да го сменя не за друго, а защото помпата се чува как бучи и след запалване. Не е силно, но все пак се чува. Чуваше се и на стария ми Escort mk5, въпреки сменения му филтър, но при него лятото си вонеше и на бензин. А при Escort mk7 не се чуваше, но там предимно карах на газ.
Бат Наско, благодаря ти за отговора!
Бат Наско, благодаря ти за отговора!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Смяната на филтъра няма да спре бръмченето.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Да.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Тоя форум е единственото място, където съм виждал/слушал за смяна на тия филтри. Навремето като взех Мондеото исках да го сменя тоя филтър, на три места ми кзаха да не се занимавам с глупости. Поразпитах каралите подобни фордове из махалата-половината дори не знаеха, че има подобен филтър. 

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Ха ха, може би за това от Ford са го скрили добре, че да не се занимаваме с глупости 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на горивен филтър
Зад резервоара се намира влиза в нещо като ниша моят сам си го сменявах трябва ти канал за да го смениш!vargala81 написа: ↑15 сеп 2017, 16:05Извинявам се, че повдигам толкова стара тема, но на нея попаднах с търсачката за филтър на Focus със Zetec.
Та гледах клипчета в YouTube как става смяната, например това https://youtu.be/-atgTqi69z8
И тъй като днес на работата бях паркирал на едно неравно място, задницата беше останала на високо и от любопитство легнах и огледах отдолу.
Да ама не видях филтър, а нещо като пластмасова кутия в която влизат мъркучи
Въпроса ми е, това някакъв кожух и в него се намира филтъра, или е самия филтър?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта