Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 27 ное 2013, 09:44
- Модел на автомобила: Focus MK2.5
- Status: Извън линия
Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
Здравейте, днес смених един от предните датчици на ABS-а. След като монтирах новия датчик преди да сложа колелото и да пусна колата на земята реших да запаля за да видя дали грешката ще стои. Запалих аз и гледам, че главината се върти.
Шляпнах се по челото и докато се псувам колко съм глупав и не съм изключил от скорост видях, че всъщност колата НЕ Е на скорост. Натиснах съединителя и главината спря да се върти. Пуснах съединителя и лека-полека пак се засили. Според моите разбирания това не може да е нормално. Сложих аз една хубава масивна ръкавица и пробвах с ръка да притисна диска и успях да го спра. Като го пуснах пак лека-полека ускори до някакви обороти.
Получава се някакъв ефект подобен на автоматичните скоростни кутии при които въртенето на един вал увлича въртенето на друг.
Аз до сега не съм виждал ръчна скоростна кутия да предава по такъв начин въртене към полуоските без да е на скорост.
Колата ми е Focus 1.8 бензин произведена 11.2008г. и според ETIS скоростната ми кутия е B5/IB5.
Нормално ли е за iB5 скоростите да увличат така валовете или да търся някакъв проблем в скоростите, като започна първо със смяна на маслото?
Колата е на има няма 5г. и 30 хил. километра.

Шляпнах се по челото и докато се псувам колко съм глупав и не съм изключил от скорост видях, че всъщност колата НЕ Е на скорост. Натиснах съединителя и главината спря да се върти. Пуснах съединителя и лека-полека пак се засили. Според моите разбирания това не може да е нормално. Сложих аз една хубава масивна ръкавица и пробвах с ръка да притисна диска и успях да го спра. Като го пуснах пак лека-полека ускори до някакви обороти.
Получава се някакъв ефект подобен на автоматичните скоростни кутии при които въртенето на един вал увлича въртенето на друг.
Аз до сега не съм виждал ръчна скоростна кутия да предава по такъв начин въртене към полуоските без да е на скорост.
Колата ми е Focus 1.8 бензин произведена 11.2008г. и според ETIS скоростната ми кутия е B5/IB5.
Нормално ли е за iB5 скоростите да увличат така валовете или да търся някакъв проблем в скоростите, като започна първо със смяна на маслото?
Колата е на има няма 5г. и 30 хил. километра.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
Нормално е за абсолютно всички механични скоростни кутии на всички коли.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 27 ное 2013, 09:44
- Модел на автомобила: Focus MK2.5
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
Тази ми е 4-тата кола и само за една от предните не си спомням да съм имал случай, в който да е на крик и двигателя да е запален. Но при нито една от предните коли не съм виждал да се предава въртенето. Може спирачките да са им били по-стегнати или кутиите по-износени...
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
Прав е Наско, съвсем нормално е да се върти, особено ако кутията е студена. А какво му беше станало на датчика? Странно ми се вижда за такъв пробег да има изобщо някакъв проблем.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
В интерес на истината и аз забелязах при сегашната ми кола точно това нещо. Като теб за първи път го забелязах без да искам, на предишната кола орион 1990 явно е била доста износена кутията. 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
Всичките се въртят. Поне аз до сега не съм виждал такава, дето да не се върти. Върти се заради гъстото масло. И загряло, то пак си има голям вискозитет.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 27 ное 2013, 09:44
- Модел на автомобила: Focus MK2.5
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
Колата не беше палена от предния ден а в гаража е около 10 градуса така, че определено си беше студена кутията. И маслото е било гъстичко.
Конкретно за датчика набиваше грешка "липса на сигнал" от датчика (забравих и точния номер) и съответно спираше да бачка ABS + ESP. В Мото-пфое вече бяха пробвали почистване на куплунга на датчика и накрая ми обявиха една неприлична сума за нов датчик плюс 2 седмици доставка и реших сам да се заема с нещата.
И на мен ми се вижда странно обаче е факт. По гаранция са сменяни и целите стопове на колата и ABS модула.synthez 3D написа:А какво му беше станало на датчика? Странно ми се вижда за такъв пробег да има изобщо някакъв проблем.
Конкретно за датчика набиваше грешка "липса на сигнал" от датчика (забравих и точния номер) и съответно спираше да бачка ABS + ESP. В Мото-пфое вече бяха пробвали почистване на куплунга на датчика и накрая ми обявиха една неприлична сума за нов датчик плюс 2 седмици доставка и реших сам да се заема с нещата.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
Датичкът вероятно е заменяем с такъв от друг Форд...потърси информация, едва ли са го разработили специално за Фокус.
Датчиците на АБС изобщо за Форд, не само на Фокус, са безумно скъпи. На Мондео 1 оригинален датчик беше над 200 лева.За някакви там Фиести, Фюжъни...беше даже още по-скъп.
Датчиците на АБС изобщо за Форд, не само на Фокус, са безумно скъпи. На Мондео 1 оригинален датчик беше над 200 лева.За някакви там Фиести, Фюжъни...беше даже още по-скъп.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 27 ное 2013, 09:44
- Модел на автомобила: Focus MK2.5
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
Наистина се произвежда поне от 2-3 производители и може да се намери. Никакъв проблем. Аз не познавам човек, който да няма познат доставчик на авточасти или автосервиз. Офертата от моя агент беше датчик за 60лв. срещу 250лв от МП.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Нормално ли е увиснало колело да се върти на неутрална?
На Фиестата съм наливал българско масло EP90, на студено се усещаше, че е по-гъсто. Изкарах една зима с БГ-маслото, но на следващото лято ми се наложи спешно да налея каквото имаше трансмисионно масло от една бензиностанция OMV по магистралата. На следващата зима, ако веднага след палене не държах спирачката, колата направо тръгваше да се движи напред.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта