защо тракат хидравличните повдигачи 1.3s?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
защо тракат хидравличните повдигачи 1.3s?
На новият ми форд 1.3 карбураторен от 1980 тракат повдигачите. Тракането е леко, на средни и високи обороти. Не е от един клапан, дрънчи равномерно и ми прилича да са смукателните.
На изпускателните клапани са си старите повдигачи, раздвижени и наредени по старите си места. Те са сравнително добре. На смукателните клапани имам 3 стари повдигача и един нов - fibi му е марката(?!), супер немски
)). И той трака.
Маслото е сменено - сложих мобил супер с 10в40 API SJ - такова имах. Май трябва да сложа 5в30 масло моторкрафт, но нямам къде да проверя.
Двигателят отвътре беше много оцапан - по капака на главата имаше 0.5 - 1 мм отлагания, които се разкъртиха и изпадаха. 100 км след смяхата на маслото смених масления филтър - заради повечето боклуци от отлаганията.
Интересно ми е защо тракат повдигачите - нали ги раздвижих, един е нов, какво повече им трябва? Когато ги слагах, забравих да ги напълня предварително с масло, но повъртях на стартер без да паля докато вдигне налягане на маслото. Това по принцип не е по препоръките, ....
.
Май цялата работа е заради маслото...?!? Интересно, но със старото, м10д, разредено с бензин (от скапания карбутратор) клапаните не тракаха - значи с рядко масло е по-добре. Ще покарам няколко хиляди км с сегашното и ще си сложа ново, вече по препоръките.
Дали има значение вискозитета на маслото и дали е нужно прочутото моторкрафтско хидрокрекингово 5в30?
Има ли причина смукателните клапани да тракат повече? Това го установих, като махнах капака на главата и с една отверка, опряна в средата на кобилицата, слушах звука при работата и. Малко се омазах с масло, но чух кой трака
Като е студена не трака - това пък от какво е, незнам... Някой да знае?
На изпускателните клапани са си старите повдигачи, раздвижени и наредени по старите си места. Те са сравнително добре. На смукателните клапани имам 3 стари повдигача и един нов - fibi му е марката(?!), супер немски

Маслото е сменено - сложих мобил супер с 10в40 API SJ - такова имах. Май трябва да сложа 5в30 масло моторкрафт, но нямам къде да проверя.
Двигателят отвътре беше много оцапан - по капака на главата имаше 0.5 - 1 мм отлагания, които се разкъртиха и изпадаха. 100 км след смяхата на маслото смених масления филтър - заради повечето боклуци от отлаганията.
Интересно ми е защо тракат повдигачите - нали ги раздвижих, един е нов, какво повече им трябва? Когато ги слагах, забравих да ги напълня предварително с масло, но повъртях на стартер без да паля докато вдигне налягане на маслото. Това по принцип не е по препоръките, ....

Май цялата работа е заради маслото...?!? Интересно, но със старото, м10д, разредено с бензин (от скапания карбутратор) клапаните не тракаха - значи с рядко масло е по-добре. Ще покарам няколко хиляди км с сегашното и ще си сложа ново, вече по препоръките.
Дали има значение вискозитета на маслото и дали е нужно прочутото моторкрафтско хидрокрекингово 5в30?
Има ли причина смукателните клапани да тракат повече? Това го установих, като махнах капака на главата и с една отверка, опряна в средата на кобилицата, слушах звука при работата и. Малко се омазах с масло, но чух кой трака

Като е студена не трака - това пък от какво е, незнам... Някой да знае?
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Колега от 1992 до 1998 год. карах няколко XR3i,та от личен опит ще ти кажа за повдигачите.Като ги свалиш повдигачите погледни ги дали разпределителния вал не ги е износил.Ако имат малко износване по средата от долу,занеси ги на някои стругар да ти ги изравни да станат напълно равни от долу,направи с всичките повдигачи така и след това няма значение кои каде ще сложиш.След като го направиш това вземаш една финна шкурка и заглаждаш ръбовете на повдигачите от долу кадето са стъргани,за да могат да си влезат хубаво в леглото. Щом си ги разглобявал и чистил от вътре друго няма какво да им правиш. Повярваи ми колата ти ще работи като чисто нова след това/разбира се от начало ще тракат но като се напълнят с масло ще си OK/.Правил съм го на пет ФОРДА и ефект е голям.УСПЕХ дано да си ме разбрал.Пиши след това за резултата.
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Моите повдигачи може да са с друга конструкция. Имат много части. Износването явно не пречи - точно износените, изпускателните, си работят добре. Ако ги поправя, нали валът е износен по съответният начин - нека да си стоят комплект. Тракането е особено. Не е като на дизел, нормалният звук от р4азтракан форд-повдигач, ами е по-скоро като жужене, с по-висока честота е. Не тракат един или два силно, ами няколко, но съвсем слабоplamenford написа:Като ги свалиш повдигачите погледни ги дали разпределителния вал не ги е износил.Ако имат малко износване по средата от долу,занеси ги на някои стругар да ти ги изравни да станат напълно равни от долу,направи с всичките повдигачи така и след това няма значение кои каде ще сложиш.Пиши след това за резултата.


Засега реших да карам и да видя няма ли да се сработят и почистят и т.н. - сега падат отлаганията по двигателя, и след като сменя маслото с хубаво и покарам, ще видим какво ще стане тогава - може да утихнат сами.
Чудя се дали по-големият размер на смукателните клапани оказва влияние на повдигачите - няма какво друго да е. Ще си срежа един капак от двигател, за да мога да ги преслушвам един по един без да се пръскам с масло. Мисля да намеря и стробоскоп и да ги разгледам как работят - може да се вижда нещо, знам ли..
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Успех
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
- Status: Извън линия
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
няма да се прави никакъв реглаж,нали затова са самореголиращи.Не се притесняваи направи това и няма да съжаляваш,но ги разглоби и ги изчисти и от вътре с бензин.Напиши после какво е станало.
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
- Status: Извън линия
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
значи стругарите си знаят работата.Като им кажеш да ти ги изравнят те ще им пуснат по една стружка и трябва вдлъбнатината която е по средата да изчезне,ако не изчезне ще повтори съшата операция докъто изчезне вдлъбнатината от средата.С шкурка изчистваш долния ръб на повдигача кадето при престъргването може да се получат грапавини.Ако не си ги сменявал повдигачите по добре ги шлаифаи всичките.
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
ползата от скъсяването на повдигачите и др.
моята кола трака зле ;( много ми е тъжно.
този номер със стругарите не ми е ясно как ще стане на моята кола - долната част на повдигача е ужасно твърда, като стругарски нож е. може би с флекса ще стане. ползата от този номер според мене е в промяната на зоната на контакт между частите - като се скъси повдигача, вече вътре в него си не работи на износеното място, ами на "ново", запазено поне на единият детайл. така пропуските на масло се намаляват и той успява да стои пълен. тази работа има и още една особеност. ако повдигачите се направят плоски отдолу, а валът вече е с заоблена образуваща на гърбицата (изв се за сложния език
) въртенето (на повдигачите) става много по-бързо от нормалното. това не мога да преценя вредно ли е. те след известно време ще се вдлъбнат пак и това ще спре. дотогава може да се поизносят малко повече леглата им, но се съмнявам да е от значение.
а дали новите по 10 - 15 - 30 лева са качествени - ще ви кажа, сложих си един такъв и ще отворя да видя той ли трака сега.
този номер със стругарите не ми е ясно как ще стане на моята кола - долната част на повдигача е ужасно твърда, като стругарски нож е. може би с флекса ще стане. ползата от този номер според мене е в промяната на зоната на контакт между частите - като се скъси повдигача, вече вътре в него си не работи на износеното място, ами на "ново", запазено поне на единият детайл. така пропуските на масло се намаляват и той успява да стои пълен. тази работа има и още една особеност. ако повдигачите се направят плоски отдолу, а валът вече е с заоблена образуваща на гърбицата (изв се за сложния език

а дали новите по 10 - 15 - 30 лева са качествени - ще ви кажа, сложих си един такъв и ще отворя да видя той ли трака сега.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
звукът на клапаните
както съм писал, новата кола тракаше. след няколко дена занимания, смених един повдигач с нов и почистих останалите 7. моите са трудни за разглобяване - просто не са предвидени за това.
седмица след това преценявам, че май съм се прекарал да правя излишна работа.
тракането, заради което започнах всичко е различно от тракането на един или няколко повдигача. нещо като жужене или стържене е. равномерно е и с по-висока честота - нали тракат 4-5 или 8 клапана, а не един два повдигача. прилича на кречетало. такова е, защото това е звук от тракане на стеблата на клапаните във водачите. дали е от въздействието на кобилицата върху клапана или от налягането на газовете върху главата му с последващо наместване в леглото, не знам. прилича да е второто. това никой не ми го каза преди да си разбъзикам колата. сега оценявам, че тогава не ми е притраквал нито един повдигач. сега и те тракат ...
тази версия се роди, докато си карах. сетих се за луфта на клапаните във водачите - опри мене е до повече от 0.5 мм. замислих се какво значение има това и се сетих, че клапаните ще започнат да се местят както не им е работа. следващата ми мисъл беше, че тракат те, и третата, че съм се мъчил напразно с повдигачите.
утешавам се, че поне изкарах малко стружки от тях
седмица след това преценявам, че май съм се прекарал да правя излишна работа.
тракането, заради което започнах всичко е различно от тракането на един или няколко повдигача. нещо като жужене или стържене е. равномерно е и с по-висока честота - нали тракат 4-5 или 8 клапана, а не един два повдигача. прилича на кречетало. такова е, защото това е звук от тракане на стеблата на клапаните във водачите. дали е от въздействието на кобилицата върху клапана или от налягането на газовете върху главата му с последващо наместване в леглото, не знам. прилича да е второто. това никой не ми го каза преди да си разбъзикам колата. сега оценявам, че тогава не ми е притраквал нито един повдигач. сега и те тракат ...
тази версия се роди, докато си карах. сетих се за луфта на клапаните във водачите - опри мене е до повече от 0.5 мм. замислих се какво значение има това и се сетих, че клапаните ще започнат да се местят както не им е работа. следващата ми мисъл беше, че тракат те, и третата, че съм се мъчил напразно с повдигачите.
утешавам се, че поне изкарах малко стружки от тях

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: звукът на клапаните
Май ще излезе OFF TOPIC.
С дъртия ми Ескорт (1,3 HCS) от чудене вече какво да правя отивам при един дъртофелник (бог да го прости беше мноо печен майстор) с оплаквания, че трака мотора.
Незнам какво беше ръчкал преди да ида но държеше една мнооого голяма отверка.
Огледа, послуша и го усетих, че му иде да ме запука с отверката по тиквата и ме изгони ... вика "тоя мотор бачка перфектно, ДА СЕ МАХАШ ОТ ТУКа"
С дъртия ми Ескорт (1,3 HCS) от чудене вече какво да правя отивам при един дъртофелник (бог да го прости беше мноо печен майстор) с оплаквания, че трака мотора.
Незнам какво беше ръчкал преди да ида но държеше една мнооого голяма отверка.
Огледа, послуша и го усетих, че му иде да ме запука с отверката по тиквата и ме изгони ... вика "тоя мотор бачка перфектно, ДА СЕ МАХАШ ОТ ТУКа"
-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
- Status: Извън линия
Днес щях да ям и аз бой от майстора дето ми прави колицата .цитирам:" Ти си се побъркал.Каде си видел клапаните на форд да не тракат то по принцип самия мотор си е шумен.сега ще ти ги сменя и с нови ако искаш и след 20-30хил.км. пак ще затракат и тогава ше ти ги свалим да си ги набиеш в Г.........за!" И с право защото ше съм на зад със 100 кинта!Има и съвестни майстори все още:)
няма да го пипам това е окомчателно


- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Значи,незнам що за маистор е този кадето ти е казал тази глупост че клапаните на фордовете си тропат.Това са пълни глупости,немисля че след това му изказване може да му вярваш,но това си е твоя работа.След като ви тропат толкова много повдигачите/и ако сте решили да си копувате нови разбира се/защо не пробвате това кадето съм го написал в по горната статия ,не губите нищо освен 10лв.които ще ви вземе стругара.Аз съм го правил това нещо на трите ми форда XR3i и трябва да ви кажа че двигателя започва да работи като нов.На последния форд със стрговани повдигачи му минах 50 000хил.км. и все още работеше като нов.Съжалявам че от одавна продадох форда за да го закарам на този маистор да му покажа как работели фордовете.Значи не искам да изглежда че ви карам насила да правите това нещо,просто от личен опит знам че става и мислех че ще съм полезен на някои от вас да спести някои лев.Повече няма да пиша по тази статия,но ако някои се престраши и си престърже повдигачите нека напише дали съм му помогнал.
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%E0%F7%E8" onclick="window.open(this.href);return false;
Погледнете и тази тема.
Погледнете и тази тема.
Поздрави


-
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
- Модел на автомобила: escort rs turbo 88
- Местоположение: varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Братле прав си по 13лв. са единия, но е по добре да ги смениш ВСИЧКИТЕ КОМПЛЕКТ. тия глупости ги остави да ги шлайфаш и не знам си кво друго, веднага ще ти кажа и защо! Защото за да започнат да тракат значи, че самите повдигачи са износени като устройство не знам дали си наясно какво представляват: буталца които се пълнят с масло и когато се износят започват да тракат от самия луфт вътре в тях а не започват да тракат към разпределителния вал схващаш ли ?
Другото важно нещо е, че на по високи обороти на двигателя от хлабината която се е получила вътре в тях не се създава достатъчно налягане и това пречи на правилната работа на газоразпределението:
т.е клапаните не отварят и затварят на време като по този начин губиш компресия а от там и мощност. когато ги смениш ще видиш за каква разлика става въпрос.Двигателя става много тих и по пъргав от преди.Относно качеството на тези които продават по магазините какво да ти кажа всички си хвалят стоката - знаеш как е, но имай в предвид, че твоите така или иначе са за боклука така че оставям избора на тебе
Успех
Другото важно нещо е, че на по високи обороти на двигателя от хлабината която се е получила вътре в тях не се създава достатъчно налягане и това пречи на правилната работа на газоразпределението:
т.е клапаните не отварят и затварят на време като по този начин губиш компресия а от там и мощност. когато ги смениш ще видиш за каква разлика става въпрос.Двигателя става много тих и по пъргав от преди.Относно качеството на тези които продават по магазините какво да ти кажа всички си хвалят стоката - знаеш как е, но имай в предвид, че твоите така или иначе са за боклука така че оставям избора на тебе
Успех

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Добре де !
Разрази се спор ми се струва.
По какво определяме, че "трака" повече от нормалното? Кое е нормалното?
Начи моя дъртия :
Паля го след по-дълг престой 8 часа примерно, първите 2-3 минути някъде е тих. Като мина 3-4 км и влезе в някакъв режим примерно отвори термостата и вече тропа яко, след това се успокояваше.
Бях беснял из града и тогава отидох при оня майстор.
Ако го слушате в гараж през ноща определено ще ви се струва, че ще се разпадне.
Незнам май не беше чугунен блока на моя дъртия но:
Ако е ?
Големия технологичен луфт ?
Веригата ?
Ако сте в гараж през ноща при това ?
Още повече ако имате познания и възможности и ви се ръчка все ще ви се струва, че не е наред и да си намирате повод да го ръчкате.
На petkoff_pl фиестата как тракааа
, изкара ми акъла оня ден. Обаче гледам него не го притеснява.
Разрази се спор ми се струва.
По какво определяме, че "трака" повече от нормалното? Кое е нормалното?
Начи моя дъртия :
Паля го след по-дълг престой 8 часа примерно, първите 2-3 минути някъде е тих. Като мина 3-4 км и влезе в някакъв режим примерно отвори термостата и вече тропа яко, след това се успокояваше.
Бях беснял из града и тогава отидох при оня майстор.
Ако го слушате в гараж през ноща определено ще ви се струва, че ще се разпадне.
Незнам май не беше чугунен блока на моя дъртия но:
Ако е ?
Големия технологичен луфт ?
Веригата ?
Ако сте в гараж през ноща при това ?
Още повече ако имате познания и възможности и ви се ръчка все ще ви се струва, че не е наред и да си намирате повод да го ръчкате.
На petkoff_pl фиестата как тракааа

-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Да за тракане наистина трака сутрин рано или при запалване за няколко минути е като дизел. Когато купих колата 2002 г. след един месец един колега вика абе как е дизелчетоpaci написа: На petkoff_pl фиестата как тракааа, изкара ми акъла оня ден. Обаче гледам него не го притеснява.

П.П. Всяка интервенция на работещ двигател му скъсява живота. Така казваше преподавателя по ремонт и възтановяване на детайлите.
- EscortMK51.3
- потребител
- Мнения: 575
- Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
- Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
мче нашия Ескорт 1.3ХЦС си трака от как го помня
имаше тука 1 майстор (той още е тука някаде де) със лекарски слушалки слушаше двигателя...и никога нищо не е казал за повдигачите, а и тука във форума доколкото четох си е нормално за този двигател
а и съм забелязал, че май и при CVH е така, ама не съм сигурен


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
тракането си е вредно, ще ремонтирам
тракането на този двигател е прекалено вредно, за да го оставя така.
продължителното тракане на повдигач износва гърбиците на разпределителният вал и двигателят не е това, което трябва. тракането на клапаните поради хлабина в водаите им износва бързо (5 - 10000 км) уплътнителните повърхнини и освен това има риск от счупване на главата на клапана.
на моя форд са много износени водачите на смукателните клапани. това е станало от редовното им обливане с течен бензин заради скъсана от старост малка мембрана на карбуратора форд вв (тя е за ускорителната помпа, ако не бъркам). затова вече карам на газ, за да не ми се износва двигателя
. от бензина са ми задрали клапаните във водачите.
.
освен това, докато се чудех какво трака, си разбутах повдигачите и от раздвижването и смените, един взе да трака (май е точно чисто новият - марка билщайн фиби).
следващата идея е да сваля главата, да сменя 4 или 8 водачи и да сменя малко клапани. ще огледам как е разпределителният вал и колко са износени леглата на повдигачите. ако леглата са много износени, ще ги разстържа с 2-3 мм по диаметър и ще набия или залепя там втулки от бронз или алуминий.
няма да шлайфам повдигачите от страната на разпределителният вал, защото те са износени заедно с него и имат съответстващи форми на контактните повърхнини. не само това, ами и като ги вадя, ги нареждам по същите места. а и шлайфането отнема от повърхностния слой, който може да се окаже с различно твърдост от по-долните (това поне може да се премери с твърдометъра).
намерих си гаранционната карта на ескорта, сервизната книжка, упътване за употреба и т.н.
за маслото пише да се използва форд супер 10в30, а при температури над 30 градуса - по-гъсто, 20в50, с качества като за SSM-9001-AA, ili API SF - става всяко съвременно масло. що се отнася до вискозитета... спокойно ще си наливам М10Д, то е точно 15в30, тъкмо като за форд. Експлоатационното му ниво е nqkyde okolo SC - SD, но ако се кара на газ, може и да стане.
майтап си правя, но М10Д наистина става - поне за оплакване на мотора, за ремонтни тестове и др. подобни
продължителното тракане на повдигач износва гърбиците на разпределителният вал и двигателят не е това, което трябва. тракането на клапаните поради хлабина в водаите им износва бързо (5 - 10000 км) уплътнителните повърхнини и освен това има риск от счупване на главата на клапана.
на моя форд са много износени водачите на смукателните клапани. това е станало от редовното им обливане с течен бензин заради скъсана от старост малка мембрана на карбуратора форд вв (тя е за ускорителната помпа, ако не бъркам). затова вече карам на газ, за да не ми се износва двигателя


освен това, докато се чудех какво трака, си разбутах повдигачите и от раздвижването и смените, един взе да трака (май е точно чисто новият - марка билщайн фиби).
следващата идея е да сваля главата, да сменя 4 или 8 водачи и да сменя малко клапани. ще огледам как е разпределителният вал и колко са износени леглата на повдигачите. ако леглата са много износени, ще ги разстържа с 2-3 мм по диаметър и ще набия или залепя там втулки от бронз или алуминий.
няма да шлайфам повдигачите от страната на разпределителният вал, защото те са износени заедно с него и имат съответстващи форми на контактните повърхнини. не само това, ами и като ги вадя, ги нареждам по същите места. а и шлайфането отнема от повърхностния слой, който може да се окаже с различно твърдост от по-долните (това поне може да се премери с твърдометъра).
намерих си гаранционната карта на ескорта, сервизната книжка, упътване за употреба и т.н.

за маслото пише да се използва форд супер 10в30, а при температури над 30 градуса - по-гъсто, 20в50, с качества като за SSM-9001-AA, ili API SF - става всяко съвременно масло. що се отнася до вискозитета... спокойно ще си наливам М10Д, то е точно 15в30, тъкмо като за форд. Експлоатационното му ниво е nqkyde okolo SC - SD, но ако се кара на газ, може и да стане.
майтап си правя, но М10Д наистина става - поне за оплакване на мотора, за ремонтни тестове и др. подобни
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта