Проблем с Фиеста 1.3 '94- върти, но не пали

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
cecko06
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 12 авг 2012, 03:53
Модел на автомобила: Fiesta 1.3 '94, Opel Vectra B X20XEV
Status: Извън линия

Проблем с Фиеста 1.3 '94- върти, но не пали

Мнение от cecko06 » 16 ное 2013, 20:56

Здравейте колеги,
предваритрлно се извинявам че пускам нова тема, но не намерих отговор в тези които прочетох.
Имам проблем от няколко месеца вече, който немога да разреша. За това ще опиша всичко подробно, какво съм правил до сега.
Тръгнах да карам един приятел за София и на кръговото на драгичево колата изгасна. Помислих че е свършила газта (колата е с обикновена газова) и минах на бензин, но и тогава само въртеше без никакви признаци да запали. Имаше и бензин и газ, но изтеглихме колата и заредихме малко газ и пак същото. После я иьдърпахме до вкъщи и видях че не подава ток на свещите. Накратко ще опиша какво съм сменял или носил за проба на друга: Бобина, един датчик, който мисля, че се натича датчик на хол (намира се от дясно на двигателя, като се застане отпред, и е закачен близо до стартера), мап сензор, компютъра, една платка с една широка букса отпред на средата стои, до мап-а. Проверих вътре в купето всички релета и предпазители - работят. Контактния ключ е разглобен и като дам на контакт и дам на късо да върти стартера пак не идва ток на свещите. През ключа спря да върти стартера, след като същия беше отказал и се наложи поправка.
Това което забелязах последно е, че двете релета под капака от дясно където се намират, като се застане срещу колата, има проблем някакъв. На едното (най в дясно) има постоянен плюс, но няма такъв на друго място, когато се подаде на контакт. А другото, което мисля е за вентилатор, но незнам кой, май за охлаждането на антифриза, идва плюс, само когато се даде на контакт, а другия, постоянния го няма. Шунтирах с мост между този "плюс", който излиза когато се даде на контакт и клемата, намираща се на отсрещната страна. Това го наптавих и на всички релета в купето. И на релето за вентилатора даде на късо, след като дадох на контакт и изгоря предпазител 14.
Та се чудя дали това може да обърква цялата електроника и от там да идват проблемите? За къде са тези 2 релета под предния капак?
Имате ли някакви идеи какво да проверя друго?
Това се сещам за сега...

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фиеста 1.3 '94- върти, но не пали

Мнение от peigera » 16 ное 2013, 22:08

Колата ти е с една черна или сива бобина с 4 кабела към свещите и три тънки кабела които служат за захранване на бобината. На средния кабел на тази три изводна букса като подадеш на контакт измери и най добре сложи пробна лампа от фар-55W. На средния кабел трябва да дойде +12V свържи единия извод на лампата там а другия на маса най добре на минуса на акумулатора и виж дали ще светне лампата. Ако светне значи захранването е добре. Тогава провери дали на другите два извода идват импулси от комутатора. Импулсите са миносови. Проверява се най добре с осцилоскоп но може и с волтмер и най добре с малка лампичка около 5W. Единия извод на лампата на постоянен плюс а другия кум един от двата крайни кабела на буксата. При въртене на стартер лампишката трябва да започне да мига. Ако мига търси проблема в бобината.

Потребителски аватар
SvetlioGeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фиеста 1.3 '94- върти, но не пали

Мнение от SvetlioGeorgiev » 16 ное 2013, 22:26

Взех си една такава фиестичка за зимна количка, само че е 1,1 карбуратор и е с електронно запалване имах същия проблем нямах ток на свещите минах през всичко по токове и едиси не и не, накрая проблема се оказа в един прост имобилайзер на стара забравена аларма. Разплетох кабеляка намерих къде е вързан изрязах всичко навързах го както е по схемата и колата пална от раз! :D Успех с решаването на проблема дано да е нещо като при мене не толкова сложно. :)
Изображение
POWERED BY SVT...

cecko06
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 12 авг 2012, 03:53
Модел на автомобила: Fiesta 1.3 '94, Opel Vectra B X20XEV
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фиеста 1.3 '94- върти, но не пали

Мнение от cecko06 » 18 ное 2013, 17:02

Благодаря за отговорите. Проверявахме преди време и май не идваше ток по буксата. Проверявахме с пробна лампа и мултицет.
А за алармата - трудно намерихме някаква схема (на нея не пише модел), но прочетох във този форум че 85 и 86 извод са за прекъсване на запалването и им правихме мостче, но няма разлика. Незнам дали е правилно това, но прочетох че имало някакво реле.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фиеста 1.3 '94- върти, но не пали

Мнение от HACKO » 18 ное 2013, 19:01

85 и 86 на алармата евентуално е управлението на релето за прекъсване на запалването. Проследи проводниците, които излизат от тези изводи и ще стигнеш до релето. Там трябва да сложиш мост на мястото на релето, комутиращите контакти, а не на управлението. Липсата на напрежение на бобината навежда именно към това.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
SvetlioGeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фиеста 1.3 '94- върти, но не пали

Мнение от SvetlioGeorgiev » 19 ное 2013, 00:43

При мене беше прекъснат пин номер 8 на буксата към едиса, демек захранването му е на този пин. Ако не е там виж долу при буксата на бобината да не е прекъсвано там, някой път алармаджиите прекъсват там, ако ли пък не в краен случаи направи като мене цялата инсталация от и към едиса на земята (тя не е много) всичко разплиташ и ще намериш мизерията! Успех :D
Изображение
POWERED BY SVT...

cecko06
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 12 авг 2012, 03:53
Модел на автомобила: Fiesta 1.3 '94, Opel Vectra B X20XEV
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фиеста 1.3 '94- върти, но не пали

Мнение от cecko06 » 20 ное 2013, 14:38

Намерих къде е релето към алармата и свързах срязания червен кабел. Няма промяна.
Другото нещо е че проверих по описания от втория пост начин. Проверявам го на буксата, където е с 4 кабела, от които единия е за към датчика за маслото, а другите 3 отиват към буксата за бобината.
На 2 от тях има постоянен +, а на другите 2 постоянен минус. Като минуса го видях като замерих с мултицета, а също и един диод. С пробната лампа не показваше нищо на минуса.
Къде се намира комутатора?
И за какво са тези 2 релета от дясно под капака се намират, като се застане от пред?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фиеста 1.3 '94- върти, но не пали

Мнение от HACKO » 20 ное 2013, 19:57

Всички стандартни релета са във купето, на таблото с бушоните, в коша на д-ля стандартно няма релета.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cecko06
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 12 авг 2012, 03:53
Модел на автомобила: Fiesta 1.3 '94, Opel Vectra B X20XEV
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фиеста 1.3 '94- върти, но не пали

Мнение от cecko06 » 21 ное 2013, 17:29

Така... едното реле го шунтирах и веднага изгоря предпазител 14 в купето. На капачката е нарисуван вентилатор с цифрата 2. Предполагам, че там нещо е окъсило, но за къде точно е този предпазител?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта