"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Forester
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Forester » 29 сеп 2013, 15:54

Пробвах го в движение, до около 98гр. не отвори термостата. Спрях и на място
за 2-3 минути вдигна 100гр. и термостата отвори. Тръгнах веднага и отидох да
пробвам на един баир, на който преди със 120 на пета вдигаше 114гр. и стрелката
тръгваше към червеното. Сега вдигна до 105 гр. стрелката не мръдна. Термостата
явно е бил отворен през цялото време. По-късно в движение в квартала чух, че перката
се включи, спрях и маркуча към термостата беше студен. Този термостат отваря
когато си иска. Възможно е да е дефектен. Ако направя байпаса ще почне ли
да отваря както трябва? Ако е изправен, разбира се. А на място като отвия капачката
на разширителния съд, много се покачва нивото и ще прелее. Не знам как се обезвъздушава
този двигател.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 29 сеп 2013, 17:32

Ами аз останах с впечатление че си направил байпас и пак имаш проблеми .Без него нямаш шанс да не загрява. Ако искаш на тел. 0899865142 мога да ти обясня подробно какво да направиш или да се видим и да ти обясня

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 29 сеп 2013, 19:26

За какво му е байпас?!? Тази кола, както я е описал, работи перфектно.
Напълно нормално е като се отвори капачката при температура над 95градуса течността да кипне. Даже навсякъде в инструкциите за безопасност, пише да си пазите ръцете от горещата течност.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 29 сеп 2013, 20:17

Наско, перката включва термостата не е отворил това според теб нормално ли е?Според мен не е .

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 29 сеп 2013, 20:40

Температурата е 100-105 градуса, като в движение дори не ги достига и ги поддържа при натоварване. Няма значение кога и как отваря и затваря щом ги държи, за мене работи нормално.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 29 сеп 2013, 21:16

2 години се лутах докато не намерих решение на проблема,затова си позволявам да давам съвети и затова моля хора който не са се сблъсквали с проблема да не коментират,кое е нормално и кое не .Същото го правеше и моя перките се включват а термостата не е отворил.Прочетете назад в темата цялата история а не последните постове и тогава коментирайте че само обърквате колегите.Аз моя си го оправих карам си го и нямам никакви проблеми и не ме интересува има ли логика или не в това как и кога е отварял или затварял термостата и дали се бъркат кръговете ели не

transporter
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 30 май 2013, 19:53
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8 TDdi 2002
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от transporter » 01 окт 2013, 11:30

ЯЛТА написа:
transporter написа: Все пак да уточня, че експериментирам върху Фиеста 2001г. 1.8 TDdi,
Проблемите са основно при бензинови мотори с газова инсталация. Ти не би следвало да имаш проблеми с прегряване с дизеловата- TDDI- Фиеста.

Ми явно не е проблем само при бензиновите, симптомите са същите (и горе съм го написал) :idea: По-скоро си е типичен проблем с охлаждането - може би трябва да се промени заглавието на темата...

п.п. Има голяма вероятност "прегряването" при голяма част от колегите да е "фалшиво" - т.е. само според уредите ! :roll:

Nemezeida
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 17 сеп 2013, 20:45
Модел на автомобила: Форд Фокус
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Nemezeida » 01 окт 2013, 20:37

Не мисля, че е точно по уредите, отклонението се получава от самата система не работи коректно-при товар на двигателя отчита пика поради слаба циркулация и изпарява/ в темата по напред / има резон този пик трябва да дойде от някъде за да бъде отчетен , датчика в главата прихваща пик в работната температура на двигателя и реагира според очакванията подава информация към датчика в таблото визуализиращ резулата в температурата която се покачва рязко. И от тука според протокола включва вентилаторите да охлаждат според програмата си.Само че двигателя е студен и термостата остава затворен и се преохлажда.
Макар че и аз се озадачих как термостата не сработва и защо, какво не му достига температура ли, и как и защо с епоявява този пик
Дебита в системата нали е изчислен да захранва и отговаря на нуждите на двигателя, защо трябва да увеличм дебита - да пробием блока на 2-ри цилиндър и да прихванем кръга. И честно казано това ми е 5 кола има най трудното обезвъздушаване, направо по едно време имах насилствени сцени пред очите си с Магьосницата която си харесах :) но си ми харесва.
Доста коли от Италия идват и ги продават директно с отрязан термостат като решение, там явно не четат бюлетина на производителя, Другия начин мисля е, че софтуерно ако се програмира т.е показанията на датчика в таблото да се показват с минусова стойност - 30 примерно, така ще показва по малко и ще се внесе корекция в системата на отчитането на температурата и кога да сработват вентилаторите, само не знам как ще се отчете отклонението пика.
А за да подкрепя колегите тук в темата решението работи - Байпасче то и готово :)

Forester
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Forester » 15 окт 2013, 22:00

Направих байпаса точно както се препоръчва, сложих термостат на 74гр. и спря да прегрява.
След това сложих газов инжекцион и проблема се появи отново. Изпарителя са го свързали
последователно на връщащия маркуч от парното. Дали ако го преправят с тройници на двата
маркуча за парното, ще се оправи? Или пък не може да се обезвъздуши системата. Термостата
го сложих както беше сложен стария - с малкото клапанче със съчма настрани, като мислех, че
така трябва да бъде. После прочетох, че това клапанче е за обезвъздушаване и трябва да е
отгоре. Явно италианецът, дето го е слагал, не е знаел. Може ли това да е проблем и да пречи
на обезвъздушаването? След като правих байпаса, доста трудно обезвъздуших, но някак се
нормализираха нещата, може би е било на границата, и като сложих ГИ, се влоши отново.
Термостата отваря на място или в градско движение, а при висока скорост не отваря.
Вече не знам какво да правя.

Потребителски аватар
beatboxx
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от beatboxx » 16 окт 2013, 18:08

ако са ти сложили изпарителя над нивото на казанчето за антифриза трябва да го обезвъздушиш от маркучите които влизат в изпарителя защото вече това ти е наи високата точка и не трябва да отваряш капачката на казанчето отвориш ли я да знаеш че пак трябва да обезвъздушаваш. На моята като и слагах газ не обърнах внимание че изпарителя е по високо от казанчето и сега след всяко отваряне на капачката обезвъздушавам все не ми се занимава да ида при някои газаджия да ми измести испарителя отпред до радиатора че само там има място да се сложи на по ниско ниво от казанчето ако и твоя е сложен на по високо бягаи при маистора докато е в гаранция да ти я преправя

Forester
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Forester » 16 окт 2013, 20:10

Благодаря за отговора. Изпарителя е ниско, на много неудобно място, някъде под въздушния филтър се пада.
Но да ги накарам ли да го пресвържат с тройници, как е по-добре? Реших да сменя антифриза онзи ден, и доста
трудно завъртя през кръга на парното, съответно и през изпарителя. Може би ако е с тройници, съпротивлението
в този кръг ще е по-малко. Мисля утре да ходя при газаджиите, че нещо придърпва на газ, и ще ги помоля да го
преправят. Антифриза го разредих 1:1, нали не е прекалено гъст така, би трябвало да го върти помпата.

Потребителски аватар
beatboxx
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от beatboxx » 16 окт 2013, 20:39

входа трябва да е хванат с троиник от маркуча които влиза в радиатора на парното а изхода трябва да отива пак със троиник на изходния маркуч на радиатора за парното не можах да разбера при теб как са го направили ако са изпозвали само единия маркуч да минава през изпарителя и после да отива към парното то дебита ще е много намален и е нормално да загрява

Forester
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Forester » 16 окт 2013, 21:06

Само единия маркуч, този, който се връща от парното, са го прекъснали, и са го прекарали през изпарителя.
Ще ги помоля да пресвържат с тройници, възможно е така малко да отслабне парното, но какво да се прави.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 16 окт 2013, 21:19

beatboxx написа:входа трябва да е хванат с троиник от маркуча които влиза в радиатора на парното а изхода трябва да отива пак със троиник на изходния маркуч на радиатора за парното не можах да разбера при теб как са го направили ако са изпозвали само единия маркуч да минава през изпарителя и после да отива към парното то дебита ще е много намален и е нормално да загрява
По този начин ако го вържеш още повече ще влошиш нещата

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 16 окт 2013, 21:49

Forester написа:.....
Ще ги помоля да пресвържат с тройници, възможно е така малко да отслабне парното, но какво да се прави.
Недей.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
beatboxx
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от beatboxx » 17 окт 2013, 18:34

cvetan.cenkov написа:
beatboxx написа:входа трябва да е хванат с троиник от маркуча които влиза в радиатора на парното а изхода трябва да отива пак със троиник на изходния маркуч на радиатора за парното не можах да разбера при теб как са го направили ако са изпозвали само единия маркуч да минава през изпарителя и после да отива към парното то дебита ще е много намален и е нормално да загрява
По този начин ако го вържеш още повече ще влошиш нещата

и защо така си мислиш

Forester
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Forester » 17 окт 2013, 18:37

Газаджиите казаха, че изпарителя не стеснява сечението на маркуча, и не би трябвало да затруднява циркулацията.
Маркуча, който идва от главата и влиза в казанчето, хвърляше много слаба струя. В него имаше бленда, точно на
свивката, с отвор около 1.5 мм. Едното момче каза, че има форд, но дизел, при него струята също била слаба, затова
махнал тази бленда, и струята се усилила много, и температурата на антифриза спаднала. Посъветваха ме да махна
блендата, да не би да има запушване, според тях този маркуч при високи обороти трябва да хвърля стабилна струя.
Тука в тази тема също бях чел, дори мисля, че се говореше за до половин метър струя. Затова я махнах тази бленда,
не беше запушена, но може да е имало някакъв боклук в маркуча, който понякога да е препречвал отвора. Още преди
бях мушкал тел в този отвор и телта минаваше. Сега, като махнах блендата, струята се усили много. При развита капачка
на казанчето, на 2000 оборота, гледах как хвърля маркуча в казанчето, имаше малко въздух. Като отвори термостата,
и другия тънък маркуч, който идва от радиатора, започва да хвърля струя, и там имаше малко въдух. Може би така се
обезвъздушава, тези двата маркуча май са за това, защото идват от най-високите точки на главата и на радиатора.
Но защо е сложена тази бленда, и може ли без нея? Иначе подобрение няма - ня място термостата отваря, в движение не.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 17 окт 2013, 20:14

beatboxx написа:
cvetan.cenkov написа:
beatboxx написа:входа трябва да е хванат с троиник от маркуча които влиза в радиатора на парното а изхода трябва да отива пак със троиник на изходния маркуч на радиатора за парното не можах да разбера при теб как са го направили ако са изпозвали само единия маркуч да минава през изпарителя и после да отива към парното то дебита ще е много намален и е нормално да загрява
По този начин ако го вържеш още повече ще влошиш нещата

и защо така си мислиш
Не мисля а е точно така.Попитай компетентни газаджий и те ще ти кажат не е ли така

Forester
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Forester » 17 окт 2013, 22:53

Мисля да опитам с термостат от Рено 5. Къде трябва да го сложа, близо до главата ли? Но в такъв случай трябва да махна байпаса.
След байпаса май няма къде да се сложи. Само не знам как ще го вкарам в маркуча.

Потребителски аватар
beatboxx
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от beatboxx » 18 окт 2013, 19:01

cvetan.cenkov написа:
beatboxx написа:
cvetan.cenkov написа:По този начин ако го вържеш още повече ще влошиш нещата

и защо така си мислиш
Не мисля а е точно така.Попитай компетентни газаджий и те ще ти кажат не е ли така
аз 4 години карам така и не съм имал никакви ядове колата си работеше идеално защо трябва да питам компетентни газадвии като съм го изпробвал

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта