"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Не 10 мм. байпаса, а възможно най голямото сечение, 10 мм. е малко,- бавна е циркулацията.
Даже и от това по голямо:

Необходими части за байпаса - 1 бр. тройник 16/16/16мм. , 1 бр. тройник 32/16/32мм., воден маркуч със сечение 16мм. /при мен бе около 55 - 60 см. - не исках да има прегъвания и затова го отпуснах по-дълъг като направих реално окръжност/, 6 бр. скоби /4бр. по-малки и 2 бр. по-големи - желателно е да се вземат по-качествени/ - цена за всичко ~ 25лв.
Даже и от това по голямо:
Необходими части за байпаса - 1 бр. тройник 16/16/16мм. , 1 бр. тройник 32/16/32мм., воден маркуч със сечение 16мм. /при мен бе около 55 - 60 см. - не исках да има прегъвания и затова го отпуснах по-дълъг като направих реално окръжност/, 6 бр. скоби /4бр. по-малки и 2 бр. по-големи - желателно е да се вземат по-качествени/ - цена за всичко ~ 25лв.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Според мене е нормално.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 17 сеп 2013, 20:45
- Модел на автомобила: Форд Фокус
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
На връщане направих нов опит при изкачване контролирах скороста с газта, т.е виждам че покачва температурата датчика на около 5 мм преди червения сектор, връщам малко газта след около 10 сек. стрелката се връща в идеален център. Няколко пъти го опитах това с газта да я отнема, датчика покачва показания и 5 мм. преди червения сектор отнемам газта след което стрелката се връща в центъра. До града никакъв проблем по този начин макар, че не ме устрйва да следя датичка за темп. постоянно.
Мисля че проблема се реши частично с байпаса, но не целия поради причината, че размера на маркуча на байпаса е 10 мм т.е колкото и блендата която премахнах и затова почти работи както трябва системата но не и достига още малко при товар когато е подложена.
След като се прибрах по този начин контролирайки с газта температурата и двата маркуча бяха горещи на десния с байпаса и левия на термостата, явно работи но не му достига много малко за да е перфекен център

Утре съм решил да сменя троиниците на байпаса и да увелича размера на маркуча на байпаса на 16 мм. понеже четох тук в темата, че с този размер се е решил проблема и мисля че има резон в това да се доотпуши системата.
Ето снимки на байпаса който съм направил. сменил съм термостата на 74 гр, и датчика в галвата с нови както и нов антифриз мисля че е малко силен почти 4 л.концентрат с малко вода, водната помпа е проверена и работи
- Прикачени файлове
-
- Байпас 03.png
- (15.34 KБ) Свален 967 пъти
-
- Байпас 02.png
- (14.82 KБ) Свален 925 пъти
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 17 сеп 2013, 20:45
- Модел на автомобила: Форд Фокус
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Извинявам се за качеството на снимките, който са малки. снимах с телефона. Утре ще кача по хубави.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Този баипас не е направен както трябва.Дължината на допълнителния маркуч трябва да е 15 см.Този и много дълак и троиника трябва да сочи нагареЯЛТА написа:Не 10 мм. байпаса, а възможно най голямото сечение, 10 мм. е малко,- бавна е циркулацията.
Даже и от това по голямо:
Необходими части за байпаса - 1 бр. тройник 16/16/16мм. , 1 бр. тройник 32/16/32мм., воден маркуч със сечение 16мм. /при мен бе около 55 - 60 см. - не исках да има прегъвания и затова го отпуснах по-дълъг като направих реално окръжност/, 6 бр. скоби /4бр. по-малки и 2 бр. по-големи - желателно е да се вземат по-качествени/ - цена за всичко ~ 25лв.
- beatboxx
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
не знам аз все си мисля че трябва да се търси някакво решение на този проблем не да се правят баипаси не може този двигател да е работил нормално десет години и изведнъж да почне да загрява и да почваме с баипасите и да казваме че това е фабричен дефект след като е фабричен дефект как е работила колата толкова време без да загрява и какво я е накарало да почне да загрява аз лично си реших проблема временно като пробих термостата с 3мм бургия и му сложих 2.5мм болт с гаика да ограничи потока за сега нямам проблем и при 180км скорост.Само че зимата загрява по бавно и мисля да почвам ходене по сервизите туко виж някои дал по логично обяснение
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Отговора е ясен .По напред око прегледаш темата има качен бюлетин от форд мотор къмпани и в него е описано всичко.За да не се занимавате в мото пфое предлагат комплект за байпас ,закупуваш го от там на цена около400-500 лв с монтаж и нямаш проблеми.Тук правим малко нашенски работи и гледаме да минем по тънко,и всеки го интепретира по свой си начин.Прочети бюлетина направи го както там е описано и няма да има проблеми.Поне аз така направих,и колко колеги направиха така както им показах нямат проблеми.Не разбирам защо ката го дават маркуча за байпаса да е 15 см. слагате ако правилно съм разбрал маркуч с дължина 60 см и описва някакв окръжност.По моргите има достатачно маркучи с кривка който пасват идеално на това което е дадено в бюлетина.А с това пробиване на термостата по добре да го беше махнал и да не си хвърляш на вятара 40 лв ,защото това вече не е термостат ,зимата малко не загрява ,е ако това е решение на проблема здраве му кажи.Или хубава работа ама малко Българска
- beatboxx
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Отговора все още не ми е ясен как така десет години е карал този двигател без бай пас без да загрява. А колкото до това че все едно съм без термостат То и с бай паса се получава нещо подобно защото смесваш двата кръга. Въпроса ми беше как така толкова време се е движила колата без бай пас и щом преди се е движила без него значи ще може пак да стане някак си. Нямам никакво намерение да се заяждам с някои просто това решение за мен не е решение.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 17 сеп 2013, 20:45
- Модел на автомобила: Форд Фокус
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Бих искал първо да благодаря на колегите който се отзоваха по текущия проблем г-н Ценков и Ялта.
Бях направил байпаса с размери 16/10/16 малкия тройник, оказа се че проблема се реши частично системата не функционираше в рамките на общоприетото, в последствие го смених малкия с размери на 16/16/16 съответно и маркуча на байпаса. Мисля че това е най удачния размер за байпас. Нямам много опит и не мога да посоча дали по някакъв начин е повлияло на парното, но мога да кажа, че за мен си е добре.
Мислех да преминавам на размер 16/20/16 но исках да го направя с малки стъпки и да тествам как се държи системата, за сега остава на този размер 16/16/16. Байпаса е с дължина 150 мм.
Относно защо и как е вървяла до момента мисля, че трудно ще достигнем да някакъв отговор който да удоволетвори всички страни, мой приятел има също Фокус с абсолютно същия двигател 1.6 бензин Зетес С, и няма подобни грижи до момента системата му се обезвъздушава доста лесно
Бях направил байпаса с размери 16/10/16 малкия тройник, оказа се че проблема се реши частично системата не функционираше в рамките на общоприетото, в последствие го смених малкия с размери на 16/16/16 съответно и маркуча на байпаса. Мисля че това е най удачния размер за байпас. Нямам много опит и не мога да посоча дали по някакъв начин е повлияло на парното, но мога да кажа, че за мен си е добре.
Мислех да преминавам на размер 16/20/16 но исках да го направя с малки стъпки и да тествам как се държи системата, за сега остава на този размер 16/16/16. Байпаса е с дължина 150 мм.
Относно защо и как е вървяла до момента мисля, че трудно ще достигнем да някакъв отговор който да удоволетвори всички страни, мой приятел има също Фокус с абсолютно същия двигател 1.6 бензин Зетес С, и няма подобни грижи до момента системата му се обезвъздушава доста лесно
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 17 сеп 2013, 20:45
- Модел на автомобила: Форд Фокус
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Доста се порових покрай този проблем и решението му, намерих как е решен по други места проблема с термостата, колегите с повече опит може да споделят какъв е термостата с който подменят оригиналния термостат и го поставят в правилна позиция.
дали с този ще работи правилно и няма да има нужда от байпас.- Прикачени файлове
-
- up165449_7.jpg (7.33 KБ) Видяна 7968 пъти
- beatboxx
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
аз пробвах с този термостат не става нищо а пак също го пробвах във вода на котлона как ще отвори по бързо и по начина по които е поставен на снимката отваря по бавно биметалната пластина която избутва клапата е в отпред във това което се вижда на снимката
-
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
А дали ще се реши проблема само с термостат на 74 гр. и махане на блендата,която е в маркуча от парното, без да се прави байпас? Тая бленда всъщност защо е сложена, каква роля изпълнява? Като се махне, се отпушва маркуча и се ускорява потока в малкия кръг, така ми се струва, и това спомага за по-бързото отваряне на термостата. Купих термостат и утре ще пробвам по този начин, преди да режа маркучите.
Термостата как трябва да се постави? Така както е на последната снимка, така ли е оригинално? Има ли възможност да се постави на обратно, за да отваря по-бързо?
Термостата как трябва да се постави? Така както е на последната снимка, така ли е оригинално? Има ли възможност да се постави на обратно, за да отваря по-бързо?
- beatboxx
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Оригинално си е обратно на последната снимка.И е задължително да се постави така ако искаш да ти отваря на време
-
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Назад в темата е писано, че термостата е на обратно конструктивно, затова питам. Къде му е чувствителния елемент на тоя термостат, от към пружината или от другата страна? Според мен чувствителния елемент трябва да е потопен в малкия кръг. Както и да е.
Днес като си карах в града, не вдигна повече от 100 гр. Спрях и пипнах маркучите, и двата дебели, които влизат в радиатора, бяха горещи. Следователно термостата отваря и в движение. А когато вдигне 114 гр. и стрелката тръгне към червеното, спирам, и дебелия маркуч от радиатора, който влиза под алтенатора, е студен, значи термостата е затворен. Е как става така, че като се натовари повече двигателя, термостата затваря? Не мога да си го обясня.
Дори може и друго да опитам, няма да сменям термостат, само ще извадя блендата. Без да разглобявам нищо, ще опитам покрай колекторите с отвертка да развия скобата на маркуча и да го издърпам.
Днес като си карах в града, не вдигна повече от 100 гр. Спрях и пипнах маркучите, и двата дебели, които влизат в радиатора, бяха горещи. Следователно термостата отваря и в движение. А когато вдигне 114 гр. и стрелката тръгне към червеното, спирам, и дебелия маркуч от радиатора, който влиза под алтенатора, е студен, значи термостата е затворен. Е как става така, че като се натовари повече двигателя, термостата затваря? Не мога да си го обясня.
Дори може и друго да опитам, няма да сменям термостат, само ще извадя блендата. Без да разглобявам нищо, ще опитам покрай колекторите с отвертка да развия скобата на маркуча и да го издърпам.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
И нищо няма да се подобри.Не знам защо все още се лутате и си задавате въпроси на който никога няма да си дадете отговори когато има работещо решение на проблема.Всичките тези магий които ги пробвате аз отдавна съм ги пробвал и ефект няма.Това е единственият работещ вариант.А това за обърнатия термостат колегата кайто го беше правил след това сам писа че не помага в никакъв случай
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 30 май 2013, 19:53
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8 TDdi 2002
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Колеги, това се превръща във вечен спор май...
Но аз работя сериозно по въпроса и се надявам скоро да дам мнение, подплатено с много проби ! Все пак да уточня, че експериментирам върху Фиеста 2001г. 1.8 TDdi, но симптомите са като на всички писали в темата . За сега мога да кажа със сигурност, че въпреки еднаквите симптоми е много вероятно всеки автомобил да се оправи с различна интервенция
Успех на всички и до скоро !


- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Проблемите са основно при бензинови мотори с газова инсталация. Ти не би следвало да имаш проблеми с прегряване с дизеловата- TDDI- Фиеста.transporter написа: Все пак да уточня, че експериментирам върху Фиеста 2001г. 1.8 TDdi,
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Моя няма газова
-
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Вчера смених термостат, сложих оригинален FoMoCo на 74гр. и махнах блендата от маркуча на парното.
Налях антифриз до малко над МАХ и запалих, поддържах 2000 оборота, докато загря до 100гр. и чак
тогава термостата отвори. Нивото падна малко под МАХ. Изчаках още малко да включи вентилатора на 103гр.
Оставих да изстине и пак запалих, и пак така термостата отвори на около 100гр. Мисля, че не е обезвъздушена
системата и затова така се получава. Видях едно ръководство за Фокус, и там пише, че антифриза не се
налива директно в разширителния съд, а първо в един маркуч чрез фуния. Ето страницата от ръководство:
http://forester72.snimka.bg/automobiles ... 7908.0.big
Въпроса е кой е този захранващ маркуч на радиатора на парното, да опитам по този начин първо в него
да налея антифриз. Защото този маркуч с блендата, която се маха, и на който се прави байпаса, май
е връщащия маркуч от парното.
Налях антифриз до малко над МАХ и запалих, поддържах 2000 оборота, докато загря до 100гр. и чак
тогава термостата отвори. Нивото падна малко под МАХ. Изчаках още малко да включи вентилатора на 103гр.
Оставих да изстине и пак запалих, и пак така термостата отвори на около 100гр. Мисля, че не е обезвъздушена
системата и затова така се получава. Видях едно ръководство за Фокус, и там пише, че антифриза не се
налива директно в разширителния съд, а първо в един маркуч чрез фуния. Ето страницата от ръководство:
http://forester72.snimka.bg/automobiles ... 7908.0.big
Въпроса е кой е този захранващ маркуч на радиатора на парното, да опитам по този начин първо в него
да налея антифриз. Защото този маркуч с блендата, която се маха, и на който се прави байпаса, май
е връщащия маркуч от парното.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Докато работи мотора остави капачката на разширителя леко развита,поддържай около 2500-3000 об. и чакай така докато отвори термостата.Ако започне да повишава нивото на антифриза и да излиза завиваш капачката ,гасиш мотора и след малко същата процедура докато два три пъти да отвори и затвори термостата.А относно градусите на които при мен при начало на отваряне на термостата показваше 98гр. като и моя термостат и на 74. Пробвай го и пиши за резултата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта