Трудно влизане на втора скорост
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 17 май 2012, 22:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Трудно влизане на втора скорост
Здравейте , Колеги. Искам да се допитам до вас за един възникнал проблем. Та карам форд фокус тди 2000г. Лятото реших ей така да си сменя маслото на скоростната кутия , защото скоростите влизаха леко шумно и реших ,че това масло никога не е сменяно. Отидох при приятели майстори на които имам пълно доверие и ми сложиха масло на YACCO (но забравих модела). Карах месец с него и наистина скоростите направо влизаха като в масло. Обаче от няколко дена стана студено и сутрин първите 3-4 влизания на втора скорост станаха доста трудни. Все едно има нещо което я задържа и като напъна прехърква. След 5-6 минути каране , всичко става както преди ( като в масло) . Забравих да кажа ,че когато е студена , на място си влизат пак нормално. Не знам каква е причината за това .. и много интересно защо точно втора скорост , като преди само тя не беше шумна. Съединителя е добре , отделя на средата . Ако е синхронизатор си мисля ,че няма точно в първия ден да направи проблем , а и той ще го прави винаги , не само сутрин . Чудя се дали маслото е по-гъсто и това да е причината. Цената му е 30 лв литъра и проверявахме в софтуера на YACCO (тъй като те са вносители) какво е точно за този автомобил. Ако някой има идея по моя проблем бих бил благодарен да сподели мнение
МЕРСИ !!! 
Забравих да подчертая , че от 3 -та скорост на 2-ра влиза перфектно


Забравих да подчертая , че от 3 -та скорост на 2-ра влиза перфектно
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Ами проблема може да не е точно в скоростите, а в механизмите между скоростите и самият лост.
Колкото до маслото,- само препоръчваното от завода производител.
Колкото до маслото,- само препоръчваното от завода производител.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 17 май 2012, 22:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Абе стари котурници... вече ми е писнало да се занимавам
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Щото не си виждал новите...с пластмасовите щанги по окачването...да видиш там каква забава е.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 17 май 2012, 22:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Е за новите знам ,че са пълни боклуци. Един приятел срина съединител на форд транзит 2011 г. на 90 000 км при положение ,че кара извънградско и то много културно.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Да не се изненадаш, че при следващо превключване, може изведнъж може да останеш 2-ра.
Много е готино!
Виж линка, там се вижда кое се износва и после се изважда (като и при мен)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=44862
Много е готино!

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=44862

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 17 май 2012, 22:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Е защо на топъл двигател не ми го прави? И защо само на 2-ра скорост ? Единственото нещо което ме кара да се замисля ,че не е маслото е ,че преди 1 месец ме удариха отпред. Щетите ми не бяха големи , освен 1 см изкривяване на коша и скъсан тампон на двигателя. Оправиха я . Карах 2 седмици и всичко си беше както преди. В момента в който стана студено сутрин , и почна да стърже ... та това ме навежда на мисълта , че от удара (понеже бях на 2-ра скорост) , може да се е преебал синхронизатора. Но защо като се стопли ... влизат перфектно , без грам звук или нещо такова.....
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Синхронизатора служи за успокояване на оборотите при превключване,- синхронизиране. Не би могло нищо да се случи при удара по него, но виж това с кривата геометрия променя всичко, тоест сам си отговори къде да си търсиш проблема. Като ти е "мръднал" коша с един см., представи си че при скоростната кутия е пропорционално повече,- там трябва да е разковничето.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 17 май 2012, 22:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Ами ако е геометрията не трябва ли всичките скорости да са кофти. и защо като се стопли се излекува. има ли как да се регулира без да се изтърбушва кутията или да свиквам така. днес сутринта направих проба - когато настъпя 1ва скорост по рязко , втора влиза, но когато искам да я вкарам с бавна скорост запъва. от 3та към 2ра няма никакви проблеми. Благодаря за мнението колеги !!!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Много е вероятно да се е случило нещо със синхонизатора на ІІ-ра скорост, но е малко вероятно. При високи обороти от І-ва към ІІ-ра, както и от ІІІ-та към ІІ-ра нещата са както трябва, но при ниските създава проблем. Може би синхронизатора се е залепил някъде (направил си е легло) и при студен двигател/скоростна кутия, синхронизатора не се смазва добре поради ниският визкозитет на маслото при ниски температури.
Изчакай да станат температурите отрицателни и виж как ще превключва. Дали няма де се удължи времето на проблемно включване? До някъде това ще ти даде отговор на въпроса.
Опитай да сменяш скорост с т.нар. двоен амбрияж и пиши за резултата. Тези които са карали камиони и автобуси през миналия век знаят за какво става въпрос. Общо взето се заключава в следното:
1. Натискаш съединителя, изключваш от скорост (в твоя случай І-ва) и отпускаш съединителя.
2. На неутрална натискаш отново съединителя и включваш на по-висока предавка (в случая ІІ-ра).
Изчакай да станат температурите отрицателни и виж как ще превключва. Дали няма де се удължи времето на проблемно включване? До някъде това ще ти даде отговор на въпроса.
Опитай да сменяш скорост с т.нар. двоен амбрияж и пиши за резултата. Тези които са карали камиони и автобуси през миналия век знаят за какво става въпрос. Общо взето се заключава в следното:
1. Натискаш съединителя, изключваш от скорост (в твоя случай І-ва) и отпускаш съединителя.
2. На неутрална натискаш отново съединителя и включваш на по-висока предавка (в случая ІІ-ра).
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 17 май 2012, 22:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
това нещо го пробвах и не става , стърже си. значи трябва да пребия онова келеме където ме удари. фокуса ми беше без грешка до този момент. нямаше нищо за правене, и тоя го пре*ба.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Ако имаш възможност и време можеш да разглобиш лостовата система и да огледаш за побитости и изкривявания по щангите, включително и самият скоростен лост в долната част и там където се закача за купето. Особено внимание обърни на всички пластмасови детайли - втулки и накрайници.
-
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Колега според мен маслото ти е по гъстичко. Маслото за скоросната кутия е 75В80 ако не се лъжа, но в един момент някой инженер от форд решава да го смени с 75В90 и съответно когато колата стане на годинки започва по трудно превключване. Когато сменях моето масло питах по магазините и те казваха, че ще ми сложат масло според спецификацията. Да но спецификацията е за замененото масло 75В90. Купих си Carlube по спецификация от книжката 75В80 и да ви споделя има разлика. И при мен 2 ра скорост влиза на моменти леко трудно и придружено с леко стържещо усещане. Плаче си за синхронизатори но няма кой да я чуе
. Можеш да се поразтърсиш за трудното влизане предполагам ще ти излязат доста мнения. Това е като болка на тези кутии. Имам 3 ма приятели с фокуси дизел и бензин и това за втора скорост съществува и при тримата.

-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 17 май 2012, 22:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Утре ще видя моята книжка. Абе не мисля ,че от удара е станало нещо. Миналата зима всичко си беше супер - никакви проблеми. Лятото смених маслото с YACCO 75W90 и нямаше проблеми защото беше топло. Сега обаче запъва. Ако я напече слънцето , втората си влиза пак без проблеми. Сложихме добавка на YACCO , но почти няма разлика. Отидох в МотоПфое и по номера на купето излезе ,че трябва да карам точно със такова масло каквото съм налял - само че тяхното не струва 30лв -1л. , а 52лв . Чудя се какво да правя... може би ще го сменя с друга марка , но не мисля ,че това е лошо. Нямам кривини по лостовата система . Тампоните на двигателя и скоростната кутия са добре. Съединителя е добре. Единственото логично е - гъсто масло + износване на кутията ( на 14 години е ). Имам приятели с фокус и шаран и те се оплакват от подобни работи свързани с кутията. Благодаря Колега !!!
-
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Старата спецификация е Ford ESD-M2C186-A каквато сложих и аз. По каталог го дават да се замести с WSD-M2C 200-C.Може би в мотопфое ще ти дадат заместителя. Аз сложих такова http://www.carlube.co.uk/index.cfm?product=88 и съм доволен вече 3 години. излезна ми около 40 лв. 2 литра.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 17 май 2012, 22:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Моята кутия е 2.8 литра
то маслото си е добро , ами синхрото не е
важното за сега е че от точка А стигам до точка Б
когато се затрудни тази операция ще видя какво ще предприема , все пак нямам дърво с пари удома 




-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 17 май 2012, 22:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Колеги, искам да споделя развитието на моят проблем , както и да си вземете урок. Обиколих няколко магазина за масла и след като разказах на продавачите за маслото в скоростната кутия всички бяха единодушни в отговора си - YACCO са калпави масла. Смених маслото в кутията с някакво английско (20 лв за литър, което е с 10 лв по тънкана от това което бях сипал). В момента скоростите да чукна на дърво влизат добре , въпреки че никога няма да е както преди след всичките пристъргвания в кутията които сътворих. Старото масло за 2000км беше черно и с гъстота на използвано многократно олио. Нямаше стружки вътре , но не ми хареса как изглежда. Майстора ми сподели ,че от двигателно масло на YACCO е отварял няколко двигателя. Понеже и там съм с такова ми стана интересно. Човека ми каза ,че 80% от автомобилите гъбят маслото на тази "невероятна" френска фирма. След като се прибрах излязох с едно приятелче което в момента е с YACCO в двигателя и се оплака ,че за 10000км е изгорил над 1 литър, а РОУВЪРА му никога не е бутал масло . Стана ми любопитно и вдигнах щекичката на Фордя и какво да видя... за 2000км и моето масло е намаляло (а и аз никога не съм имал проблеми с горене на масло). След 2-3 седмици ще сменя и двигателното. Та , Колеги ... за да са ви по-дълго време здрави количките избягвайте тази фирма. Лошото е ,че разбрах късно и това ми струваша пари. Дано и кутията да не се е прецакала много.
Поздрави !

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Много интересно, аз пък 2 пъти сипвах Yacco на ориона и да ти кажа, доста добре звучеше, след това некво наливно от едно приятелче, съкрати живота на двигателя, след като започна по лошо да работи и случайно се олях и разбрах че е много гъсто маслото, марка не помня. След което сипах някакво наливно на БМВ, продава се в кв Гео Милев и не останах много доволен, но не беше и толкова зле колкото предишното.rosoner написа:Колеги, искам да споделя развитието на моят проблем , както и да си вземете урок. ....
Не се допуска цитиране на цели мнения без необходимост, защото по този начин излишно се увеличава обемът на темите и се създава непрегледност.
Един приятел сипваше Yacco на ситроена си, след това на опела си и остана доволен.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Да ти кажа...не са добре нещата. Не съм чел цялата тема, стигнах до там, дето пишеш, че са те ударили на скорост. Не е от маслото. Виж я тая износващата се простотия за сигурност, ама вероятно не е и от нея. До сега аз два пъти съм се удрял на скорост и веднъж мен ме удариха изотзад точно като потеглях.Удар на първа- после първа виеше. Не влизаше трудно, не стържеше, просто се чуваше едно виене.Удар на задна-задна спря да влиза нормално.Нямаше шумове, но усещането за точно влязла скорост изчезна напълно. Ударът отзад точно като потеглях-след стотина км се появи шум в диференциала.
Последиците от ударите са били леки-нищо повече от строшена броня.Маслото, което си сложил, също не струва-сипи някакво нормално масло, че сега зимата може съвсем да спре да включва.
Последиците от ударите са били леки-нищо повече от строшена броня.Маслото, което си сложил, също не струва-сипи някакво нормално масло, че сега зимата може съвсем да спре да включва.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 27 авг 2011, 08:30
- Модел на автомобила: Focus Turnier 1.8 TDCI Ghia 2002
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Трудно влизане на втора скорост
Извинявам се на колегата rosoner, че му пиша в темата, но имам подобен проблем.
От вчера на моя Focus 2002 TDCI (115k.c.) ТРУДНО ВЛИЗАТ СКОРОСТИТЕ, които са напред: 1-ва, 3-та и 5-та, като 5-та почти не влиза въобще (хъркат з. колела и не зацепва).
Скоростите, при които ск. лост се движи назад: 2-ра, 4-та и задна влизат безпроблемно.
(Преди 10 дни му смених к-т съединител с маховик и лагер-помпа, както и маслото на ск. кутия и след това съм изминал към 1000км.)
Проблемът се появи сутринта, но от известно време скоростите напред се включваха безпроблемно, но малко по-различно, без характерното леко "стъпалце" преди да влязат.
Имате ли идея за възможния проблем, преди да отида на майстор?
От вчера на моя Focus 2002 TDCI (115k.c.) ТРУДНО ВЛИЗАТ СКОРОСТИТЕ, които са напред: 1-ва, 3-та и 5-та, като 5-та почти не влиза въобще (хъркат з. колела и не зацепва).
Скоростите, при които ск. лост се движи назад: 2-ра, 4-та и задна влизат безпроблемно.
(Преди 10 дни му смених к-т съединител с маховик и лагер-помпа, както и маслото на ск. кутия и след това съм изминал към 1000км.)
Проблемът се появи сутринта, но от известно време скоростите напред се включваха безпроблемно, но малко по-различно, без характерното леко "стъпалце" преди да влязат.
Имате ли идея за възможния проблем, преди да отида на майстор?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта