Смяна амортисьори!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Смяна амортисьори!
Здравейте колеги,
Предстои ми смяна на предните амортисьори и имам няколко въпроса. Спрял съм се на Motorcraft (оригиналните за модела), но се чудя дали трябва да се сменят шоковите тампони, прахоуловителите и лагерите. А също някои майстори ми казват, че трябва да се сменят и някакви стойки на амортисьорите, и че на фордовете лагерите рядко се сменяли.
Също така каква е вероятността пружините да са се слегнали, поради това че е карано с изцяло изпуснал амортисьор 2 000 км.
Благодаря на отзовалите се!
Предстои ми смяна на предните амортисьори и имам няколко въпроса. Спрял съм се на Motorcraft (оригиналните за модела), но се чудя дали трябва да се сменят шоковите тампони, прахоуловителите и лагерите. А също някои майстори ми казват, че трябва да се сменят и някакви стойки на амортисьорите, и че на фордовете лагерите рядко се сменяли.
Също така каква е вероятността пружините да са се слегнали, поради това че е карано с изцяло изпуснал амортисьор 2 000 км.
Благодаря на отзовалите се!
Последна промяна от Nebhotep на 13 ное 2009, 20:51, променено общо 1 път.
- SERIOUS LUBO
- потребител
- Мнения: 81
- Регистриран: 29 май 2009, 10:10
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi 90 кс 2000г
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Смени всичко да нямаш ядове
колкото до моторкрафта....не са ли ти малко скъпички
колкото до моторкрафта....не са ли ти малко скъпички
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Интересното е, че са по- евтини от Sachs и Monroe. E все пак не са поръчка от Мото Пфое, а от магазините на Моторкрафт. В МП са около 200 лв. броя, а мен ми стъпват на 130 лв. броя.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Пружините се "слягат" в следствие теглото на автомобила и умора на материала през годините и няма никакво значение в какво състояние са амортисьорите и дали изобщо ги има. Обаче ако сложиш нови амортисьори и пружините са умалели, ще ти се наложи да ги смениш отново в кратки срокове.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Има ли някакъв метод за анализ на състоянието на пружините или се преценя на око?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
В общи линии на око. Обаче във сглобен вид и празна кола, трябва амортисьора да е около средата на хода си. Даже и малко по-изпънат от средата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 63
- Регистриран: 10 мар 2007, 23:34
- Модел на автомобила: FORD MONDEO MK3 2.0 TDCI 130HP
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Аз мога да препоръчам марката GABRIEL -френски са - сложих такива на ескорта и съм доволен. По 80 лв на парче ги взех.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Пружините може да се проверят като се сравни колко е висока колата с някоя скица. Гледа се относителното положение на главините спрямо купето - обикновено праговете са "мерника"
Ако се кара с мек амортисьор, пружината омеква по-бързо заради по-честото и смачкване до горно положение от подскачането на колелото.
Ако се кара с мек амортисьор, пружината омеква по-бързо заради по-честото и смачкване до горно положение от подскачането на колелото.
- SERIOUS LUBO
- потребител
- Мнения: 81
- Регистриран: 29 май 2009, 10:10
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi 90 кс 2000г
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
аз сложих отзад на комбито AL-KO и съм много доволен
ако някой иска амортисьори на AL-KO фирмата в която работя ги внасяме и мога да ви направя 20-30% отстъпка ако сте в софия
ако някой иска амортисьори на AL-KO фирмата в която работя ги внасяме и мога да ви направя 20-30% отстъпка ако сте в софия
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Аз съм на мение, че е по добре да се сменят и пуржините.Първо колата неминуемо ще се повдигне и второ ще се удължи живота на амортесьора.За съжаление нямам идея каква е цената им (на пуржините), но знам, че са доста по евтини от амортесьорите.Колкото до тампоните на амартесьорите аз ги смених с оригинални за мотокрафт купувани от магазина им в София (на ъгала на Цар Симеон и..., абе до пазарчето).Цената им беше 53лв. в колплект с лагер.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
За пътища като нашите-направо ги сменяйте комплект-пружина и амортисьор.При това натоварване нормалният им експлоатационен срок не се различава съществено и няма особен смисъл да смените амортисьори и след 6 месеца да влизате за пружини-когато амортисьорът е още читав.Ще платите същия труд два пъти.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
С изправен амортисьор пружините изкарват много много километри и дупки и няколко амортисьора. Ползата от нови и по-високи пружини е много голямото подобрение на взенето - а това пази и останалите части по окачването, и дори и купето. Някои хора кривят подкалници и рогове от блъскане в дупки. Не знам защо точно като е достатъчно висока пружината колата вози по-добре, но е свързано с характеристиката на пружината, с положението на носачите (зададен при проектирането на колата) и с характеристиката на амортисьорите (те пък си имат работана зона и понякога по-нагоре не работят по същия начин).
Аз винаги си сменям пружините.
Аз винаги си сменям пружините.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Сега и аз да си кажа през какво преминах...Купих колата и след 15000 км истърва заден ляв амортисьор.От форума разбрах, че е добре да се сменят заедно с прожините и така си купих комплект задни амортисьори Монро за 240лв+задни прожини Джермани ама не им помня цената,май бяха по 50-60лв бройката.Смених ги и се оказа, че Джерманито са по-меки от старите
Карах известно време с тях, после във форума се продаваха зелени прожини Витек,купих ги и ги монтирах.Задницата стана супер устойчива но и ниска,във подписа долу се вижда.Със всичките прожини застъргвах легналите полицаи, а със зелените се наложи да сменя и джантите от 13 на 14 цола
и пак застъргваше.Миналия месец намерих един човек който едно време е правел прожините на Ладите да се товарят повече.Човека ги прави по следния начин...Взимат се 3 прожини, 2те трябва да са комплект а 1та може да се купи от морга, тази от моргата се реже на 2 точно в средата.2те половинки се захващат в долния край на другите прожини, заварка се прави само в дъното на прожината а на горе се изработват скобички от дебела ламарина горе-долу 5мм.Заварят се само скобичките не прожините, ако заварите и прожините ще се счупят.Като поставих прожините разтоянието между гумите и веждите стана около 7-8 см а на предните гуми беше около 5 см.Заднецата обаче стана нестабилна в завой с по голяма скорост и се наложи да отрежа по 1 витка, сега си е стабилна както със зелените спортни прожини но в същото време разтоянието между веждите и гумите на предницата и задницата стана горе-долу еднакво.Вози твърдичко отзад но аз никога не съм сядал отзад и не ми пука
ето как стои в момента колата .




- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
За да не отварям нова тема, реших да съживя тази. Единият ми заден амортисьор се е омаслил, въпросът ми е сложна ли е смяната, става ли без канал и дали изобщо е работа за човек, със средни познания в областта на авторемонта 

Сокол скитник
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Става и без канал, дори на канал ще е по-голяма играчка и разхождане.
Ако си със средни познания ще ти се стори елементарно. Много по-лесно отколкото предните.
Ако си със средни познания ще ти се стори елементарно. Много по-лесно отколкото предните.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Днес се вгледах по-обстойно и ме обхвана неприятното чувство, че основната част от работата ще е демонтажа на корите вътре в багажника. От снимките в нета видях, че при фокус 2 нещата са доста по-облекчени, всичко става отдолу, докато при фокус 1 амортисьора се освобождава откъм багажника... Да видим кога ще е това натоварвяане.opex написа:Става и без канал, дори на канал ще е по-голяма играчка и разхождане.
Ако си със средни познания ще ти се стори елементарно. Много по-лесно отколкото предните.
Сокол скитник
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Айде сега, няколко рапидки и щипки да те плашат.Lancer написа:.... Днес се вгледах по-обстойно и ме обхвана неприятното чувство, че основната част от работата ще е демонтажа на корите вътре в багажника. ....
Тъкмо ще кажеш имаш ли я тази букса- http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=63849

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Абе да ги посплаша малко, че да излизат по-лесно... Само че аз ще сменям десния амортисьор, не знам дали ще е същото от дясно, гледах тук руския брат как е сменял, не, че има много снимки, но е снимал от друг план и не се вижда това, което те интересува:
http://www.drive2.ru/cars/ford/focus/fo ... 6151799895
http://www.drive2.ru/cars/ford/focus/fo ... 6151799895
Сокол скитник
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Принципно е добре да се сменят по двойки, затова споменах буксата.
Иначе в дясно май няма нищо. Всички кабели идват през тези букси и обикалят багажника.

Иначе в дясно май няма нищо. Всички кабели идват през тези букси и обикалят багажника.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори!
Наистина се оказа лесна работа демонтажа на пластмасата, като се свали тая, от която излиза колана и има достъп до болта на амортисьора. Смених само единия, дано е на едно дередже с другия, та да се приключи с това.madboy написа:Айде сега, няколко рапидки и щипки да те плашат.
Тъкмо ще кажеш имаш ли я тази букса- http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=63849
Сокол скитник
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта