Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
- valdim
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 23 мар 2009, 17:27
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6, 2002 г., 1.4 I Duratec 16 V, 59 kW(80 CV)
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Здравейте колеги,
Дойдоха приходи
и сме пред решение "Дали АГУ/Или..." за семейната Фиеста.
Пообразовах се като прочетох тук във форума относно технически параметри.
И все пак - искам да се допитам до вас, които сте минали по тоя път...
Ето каква е изходната информация:
Фиестата в момента е на 106 000 км, дава разход на бензин 8,3 л/100 км градско и 7,1 л/100 км извънградско (без климатик) По книжка е 8.8/5.4... Годишният пробег в момента е 6000 км, но с газово ще се повиши до 8-10 000 км.
Гумите са 195/50/15. Стилът на шофиране е да кажем "умерен".
Как мислите, при тези параметри (от форумския профил и дадените по-горе), ако купим газово, ще се отразили ли това благоприятно на семейния бюджет в дългосрочен план?
Ако да, към какъв модел да се насоча и бихте ли препоръчали сервизна фирма за монтажа във Варна?
Ще съм благодарен на всякакви коментари по темата ми. Спорен ден!
Дойдоха приходи

Пообразовах се като прочетох тук във форума относно технически параметри.
И все пак - искам да се допитам до вас, които сте минали по тоя път...
Ето каква е изходната информация:
Фиестата в момента е на 106 000 км, дава разход на бензин 8,3 л/100 км градско и 7,1 л/100 км извънградско (без климатик) По книжка е 8.8/5.4... Годишният пробег в момента е 6000 км, но с газово ще се повиши до 8-10 000 км.
Гумите са 195/50/15. Стилът на шофиране е да кажем "умерен".
Как мислите, при тези параметри (от форумския профил и дадените по-горе), ако купим газово, ще се отразили ли това благоприятно на семейния бюджет в дългосрочен план?
Ако да, към какъв модел да се насоча и бихте ли препоръчали сервизна фирма за монтажа във Варна?
Ще съм благодарен на всякакви коментари по темата ми. Спорен ден!
Последна промяна от valdim на 29 авг 2013, 11:30, променено общо 1 път.
- gkazakov
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 06 яну 2013, 11:10
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2002 1.4i
Ford Fiesta 2011 1.25i @work
Ford Mondeo 1999 1.8tdi
ex Ford Escort 1991 1.8d - Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали/Или" АГУ за семейната Фиеста
Привет,
Аз съм с абсолютно същата кола и дилема, но от малко повече време (от началото на годината).
Разходът за последните 8000 км е средно 6.98 л. (градско в София с клима, магистрала с 120 винаги натоварен и градско под тепетата с клима). Изчислявано е с една прекрасна програма за телефона, като пълня винаги до горе.
В Пловдив се интересувах и поради не знам си какво на повдигачите и инжекциона и компютрите сметката за АГУ среден клас и нагоре беше 1350 лв.
Към момента все още смятам, че е по-добре да си карам на бензин без допълнителни усложнения и да ми е мирна главата. Минавам нормално разстояние годишно, една АГУ би намалила разходите ми, но дали достатъчно много и на цената на какви нерви и допълнителни разправии за сега не смятам да разбирам.
От опит мога да кажа, че тази количка на магистрала над 120 км започва да гори като градско, още повече със семейството и багаж.
Дано инфото ти е от полза.
Поздрави,
Жоро
Аз съм с абсолютно същата кола и дилема, но от малко повече време (от началото на годината).
Разходът за последните 8000 км е средно 6.98 л. (градско в София с клима, магистрала с 120 винаги натоварен и градско под тепетата с клима). Изчислявано е с една прекрасна програма за телефона, като пълня винаги до горе.
В Пловдив се интересувах и поради не знам си какво на повдигачите и инжекциона и компютрите сметката за АГУ среден клас и нагоре беше 1350 лв.
Към момента все още смятам, че е по-добре да си карам на бензин без допълнителни усложнения и да ми е мирна главата. Минавам нормално разстояние годишно, една АГУ би намалила разходите ми, но дали достатъчно много и на цената на какви нерви и допълнителни разправии за сега не смятам да разбирам.
От опит мога да кажа, че тази количка на магистрала над 120 км започва да гори като градско, още повече със семейството и багаж.
Дано инфото ти е от полза.
Поздрави,
Жоро
http://www.be.net/georgikazakov
- valdim
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 23 мар 2009, 17:27
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6, 2002 г., 1.4 I Duratec 16 V, 59 kW(80 CV)
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Жоро, благодаря за информацията. Твоят среден разход е доста по-нисък. Освен това, при мен 80% от пробега е при градско... 

- gkazakov
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 06 яну 2013, 11:10
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2002 1.4i
Ford Fiesta 2011 1.25i @work
Ford Mondeo 1999 1.8tdi
ex Ford Escort 1991 1.8d - Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
При толкова градски пробег вероятно ще имаш разлика... Имай предвид обаче, че ако правиш кратки "прибежки" за по 2-3 километра и особено зимно време, колата няма да е загряла и ще си работи на бензин, а ти ще разхождаш една пълна бутилка в багажника. Което не е най-смисленото нещо на света, но на практика се случва.
http://www.be.net/georgikazakov
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
С този пробег (очаквания) газовата ти би се избила след няколко години, с моментния ти пробег - още по-късно, ако си решил да увеличиш драстично пробега или да държиш колата достатъчно дълго, че да се наслаждаваш на икономията - заслужава си.
Седни зад екселчето или с лист и химикал и си сметни разликата в цената на горивата по кимолетрите и когато достигнеш до цената на газовата реши дали си заслужава.
Седни зад екселчето или с лист и химикал и си сметни разликата в цената на горивата по кимолетрите и когато достигнеш до цената на газовата реши дали си заслужава.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Моите сметки показват грубо 500-600лв икономия на година (при 6000км пробег). Газов инджекцион с монтажа е 800-900лв........
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Ако МОЖЕШ да си позволиш да я караш на бензин, никога не си слагай газ на колата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- valdim
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 23 мар 2009, 17:27
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6, 2002 г., 1.4 I Duratec 16 V, 59 kW(80 CV)
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
HACKO, и друг път си ми давал добри съвети. Благодаря за което.HACKO написа:Моите сметки показват грубо 500-600лв икономия на година (при 6000км пробег). Газов инджекцион с монтажа е 800-900лв........
Моя те покажи тук или на лични как се получава тази икономия?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
(6000*8.3)/100=498л *2.60=1294лв.
(6000*10)/100=600л*1.30=780лв.
1294-780=514лв.
Не съм сложил разхода на Бензин, защото там нещата са много относителни, зависи на колко градуса ще се настрои уредбата да превключва. Някои уредби позволяват температурата на превключване да се свали до 15-20градуса, което значи, че от Април до Номври ще превключва веднага след като запали или до няколко минути.
(6000*10)/100=600л*1.30=780лв.
1294-780=514лв.
Не съм сложил разхода на Бензин, защото там нещата са много относителни, зависи на колко градуса ще се настрои уредбата да превключва. Някои уредби позволяват температурата на превключване да се свали до 15-20градуса, което значи, че от Април до Номври ще превключва веднага след като запали или до няколко минути.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- valdim
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 23 мар 2009, 17:27
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6, 2002 г., 1.4 I Duratec 16 V, 59 kW(80 CV)
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
НАСКО, благодаря за методологията.
Разбирам, че от Ноември до Март (във Варна), т.е. 4-5 месеца, ще карам на бензин, така да се каже "по технически причини". Това още повече ще намали "спестяването" от минаването на газ...
Брей, да му се не види...
Вчера звъннах на дистрибутор на LANDI и ми оферираха цена 1200 лв. Значи, по горните сметки, ще я избиваме 2 до 3 г в зависимост от пробега.
Брей, да му се не види...
Други мнения....сметки...идеи?
Разбирам, че от Ноември до Март (във Варна), т.е. 4-5 месеца, ще карам на бензин, така да се каже "по технически причини". Това още повече ще намали "спестяването" от минаването на газ...
Брей, да му се не види...
Вчера звъннах на дистрибутор на LANDI и ми оферираха цена 1200 лв. Значи, по горните сметки, ще я избиваме 2 до 3 г в зависимост от пробега.
Брей, да му се не види...
Други мнения....сметки...идеи?

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Не съм карал много автомобили , но на повечето им трябва 1-2 км , за да прехвърлят 20-30 градуса.
Т.е ако човек кара на къси отсечки по 5 км примерно , тогава 1-2 км са 20-30 процента от пробега.Ако сложа разход на бензин на студен автомобил 10-15л бензин на 100 км, то в левове това означава (250-370) лв за бензин за 1000 км.
Т.е от газта остават едни 200 лв икономия за 6000 км .Част от които ще отидат за по -честа смяна на гърнета и поддръжка на газовата уредба.(Пак е относително)
За мене извода е :Или трябва да се минават повече от 6000 км градско, ако не поне да са на по-дълги отсечки. Или поне както Наско каза да се намери уредба , която да превключва на по-ниски градуси за да намали разхода на бензин.Тогава пък разхода на газ ще скочи и пак отиваме в теорията на относителността
Т.е ако човек кара на къси отсечки по 5 км примерно , тогава 1-2 км са 20-30 процента от пробега.Ако сложа разход на бензин на студен автомобил 10-15л бензин на 100 км, то в левове това означава (250-370) лв за бензин за 1000 км.
Т.е от газта остават едни 200 лв икономия за 6000 км .Част от които ще отидат за по -честа смяна на гърнета и поддръжка на газовата уредба.(Пак е относително)
За мене извода е :Или трябва да се минават повече от 6000 км градско, ако не поне да са на по-дълги отсечки. Или поне както Наско каза да се намери уредба , която да превключва на по-ниски градуси за да намали разхода на бензин.Тогава пък разхода на газ ще скочи и пак отиваме в теорията на относителността

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Икономията директно я калкулирай в гърнета, посещения при газаджии поне веднъж годишно, смяна на мембрани на 2-3 години и още куп простотии. Това е ако приемем, че за това време по самата уредба няма да се счупи нищо,а те дават дефекти, макар и рядко.
Газта има голям смисъл ако колата ти е евтина или се кара много.Там 30-40 хиляди на година...
Ако може човек да изсипе 8-10 хиляди в кола, без това да му бутне бюджета, без да задлъжнее към лизинги и лихвари и последните пари на семейството му да са инвестирани в тая кочина, газта си е чист мазохизъм.Много голяма е разликата във всичко и тя се усеща особено силно като паднат температурите под нулата, точно защото тогава се кара главно на бензин. Сметки 3-4 години напред, как ще изплаща нещо си, извинявайте, ама на това му се губи връзката със здравия разум.Няма такова нещо като "изплащане" в лична кола. Там действието е само изваждане.И ако можеш да си позволиш да извадиш примерно 30% повече пари в графа "гориво", няма никакъв смисъл да ги пестиш за сметка на отварянето на НЯКОЛКО нови колони в таблицата, някои от които могат да се окажат на практика с безкраен брой редове.
Газта има голям смисъл ако колата ти е евтина или се кара много.Там 30-40 хиляди на година...
Ако може човек да изсипе 8-10 хиляди в кола, без това да му бутне бюджета, без да задлъжнее към лизинги и лихвари и последните пари на семейството му да са инвестирани в тая кочина, газта си е чист мазохизъм.Много голяма е разликата във всичко и тя се усеща особено силно като паднат температурите под нулата, точно защото тогава се кара главно на бензин. Сметки 3-4 години напред, как ще изплаща нещо си, извинявайте, ама на това му се губи връзката със здравия разум.Няма такова нещо като "изплащане" в лична кола. Там действието е само изваждане.И ако можеш да си позволиш да извадиш примерно 30% повече пари в графа "гориво", няма никакъв смисъл да ги пестиш за сметка на отварянето на НЯКОЛКО нови колони в таблицата, някои от които могат да се окажат на практика с безкраен брой редове.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 09 сеп 2009, 22:16
- Модел на автомобила: Fiesta 1.6
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
За 8 години на метан (той е много по-капризно гориво от пропан-бутан) и минати 90хил.км. следващата ми кола беше подарък (от икономията).
На газаджия съм ходил в началото за настройките и след няколко години за подмана мембраните но изпарителя. Зима/Лято проблеми няма. Често обаче се сменят въздушен филтър, свещи и кабели за тях. По-мудна е, но това зависи от уредбата и газта.
Всеки си решава сам
На газаджия съм ходил в началото за настройките и след няколко години за подмана мембраните но изпарителя. Зима/Лято проблеми няма. Често обаче се сменят въздушен филтър, свещи и кабели за тях. По-мудна е, но това зависи от уредбата и газта.
Всеки си решава сам

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Абсолютни глупости.S_C написа:Икономията директно я калкулирай в гърнета, посещения при газаджии поне веднъж годишно, смяна на мембрани на 2-3 години и още куп простотии. Това е ако приемем, че за това време по самата уредба няма да се счупи нищо,а те дават дефекти, макар и рядко.
Газта има голям смисъл ако колата ти е евтина или се кара много.Там 30-40 хиляди на година...
Ако може човек да изсипе 8-10 хиляди в кола, без това да му бутне бюджета, без да задлъжнее към лизинги и лихвари и последните пари на семейството му да са инвестирани в тая кочина, газта си е чист мазохизъм.Много голяма е разликата във всичко и тя се усеща особено силно като паднат температурите под нулата, точно защото тогава се кара главно на бензин. Сметки 3-4 години напред, как ще изплаща нещо си, извинявайте, ама на това му се губи връзката със здравия разум.Няма такова нещо като "изплащане" в лична кола. Там действието е само изваждане.И ако можеш да си позволиш да извадиш примерно 30% повече пари в графа "гориво", няма никакъв смисъл да ги пестиш за сметка на отварянето на НЯКОЛКО нови колони в таблицата, някои от които могат да се окажат на практика с безкраен брой редове.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Цялата дилема има още един аспект, който според мене е по-важен от това кога ще се изплати уредбата, а именно колко пари от бюджета мога да отделя за гориво на месец и дали с това гориво мога да мина нужния ми пробег. Това бе причината противник на газовите уредби, като мене, да си монтира уредби и на двете коли.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Газ, разбира се. Дано да не поскъпне, но примерът с бензин по 2,60+ и газ по 1,15 и по-малко е пресен - последната година.
При каране по два километра няма смисъл, но поне ще имат кола и за пътуване, не само за гледане на паркинга и дремене по светофари.
Препоръчвам газаджиите до газостанцията. Оригиналната, от комунизма - нагоре от басейна Младост и Мосю Бриколаж.
Двадесет години сравнявам газ, дизел и бензин, ако има въпроси, питай.
При каране по два километра няма смисъл, но поне ще имат кола и за пътуване, не само за гледане на паркинга и дремене по светофари.
Препоръчвам газаджиите до газостанцията. Оригиналната, от комунизма - нагоре от басейна Младост и Мосю Бриколаж.
Двадесет години сравнявам газ, дизел и бензин, ако има въпроси, питай.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Да , но забрави да кажеш , че твоята работи на бензин само по 30 секунди на денHACKO написа:Цялата дилема има още един аспект, който според мене е по-важен от това кога ще се изплати уредбата, а именно колко пари от бюджета мога да отделя за гориво на месец и дали с това гориво мога да мина нужния ми пробег. Това бе причината противник на газовите уредби, като мене, да си монтира уредби и на двете коли.

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Слагай инжекционааааааа!!! Но без да те кундят много-много с покупката и монтажаvaldim написа:Здравейте колеги,
Дойдоха приходи![]()

Сокол скитник
- valdim
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 23 мар 2009, 17:27
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6, 2002 г., 1.4 I Duratec 16 V, 59 kW(80 CV)
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
Lancer написа:Слагай инжекционааааааа!!! Но без да те кундят много-много с покупката и монтажаvaldim написа:Здравейте колеги,
Дойдоха приходи![]()

- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дилема "Дали АГУ/Или..."за семейната Фиеста
При мен избора беше лесен, имах няколко пътувания до София и веднага след покупката монтирах там ГИ за 750 лв, избих му половината пари набързо, за Варна бих се завъртял за оферта при човека, който работи по Мир , над светофара за Техническия, от моста на Левски нагоре, след светофара отляво, до стъкларите. Тия момци на Подвис също ще се справят, но парата командва парадаvaldim написа:...Ти ще препоръчаш ли някой във Варна?

Сокол скитник
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 208 госта