"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Колега това е по каталог на 74 градуса трябва да отваря термостата може да погледнеш в goole ford focus 1303377 в Полша и Германия оригинал е 15 евро а тука същият в МП го продават за 48 лева или с 50% надценка от колкото в другите страни да им се не начудиш просто. Иначе аналога на оригиналният термостат който отваря на 74 градуса е Vernet: 6837.74 иначе другите които са масови по магазините отварят на 82 градуса!b1r1b1ty написа:Колеги,сложил съм 74 градуса термостат.Какъв разход ви дава с него?Стрелката си ми стои в средата,но ме притеснява,да не върви студена и да имам голям разход!
-
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 06 май 2012, 23:30
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте фенове на форд, след като прочетах темата и разбрах че 2001ва от форд излизат с ръководство за решаване на проблема не ми стана ясно след коя година при фокус са решени фабрично тези проблеми, моят е произведен края на 2004та бензин 1.6 , засега не се е случвало да прегрява но знам ли.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Никога не е късно да започне
-
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 06 май 2012, 23:30
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
добре тогава след коя година на производство този проблем е решен фабрично
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
При зетек е 1.6 моторите този проблем би трябвало да е отстранен ,но и при тях е възможно да се прояви при поставяне на газова уредба
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 08 апр 2006, 19:40
- Модел на автомобила: FORD FOCUS1,6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Ами колега,май не си прав.Днес (22.06.13)пътувах,от София до Плевен в най голямата жега.Карах с 130-140 поcvetan.cenkov написа:Лятото като се покачат температурите с този термостат пак ще загрява
магистралата и 90-100 по останалият път.Температурата не мръдна повече от 103 градуса.Термостата е за 82
градуса и не съм свалял никаква бленда.Просто този термостат,държи колата по топла,но няма как да я пре-
грее.Той отваря големия кръг,по късно и това е.Аз лично харесвам,по топлите двигатели.Карам само с пълна
синтетика и не се притеснявам.От Плевен съм,но работя в Перник.Ако някой иска да види байпаса,да пише.Имам
снимки,но може и лично.
-
- потребител
- Мнения: 81
- Регистриран: 16 фев 2009, 16:24
- Модел на автомобила: ford focus
99
АГУ - Местоположение: Павликени
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Как ви горят колите с 74 градуса термостат.Струва ми се че след смяната колата ми гори литър повече!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Когато е по-топла, гори по-малко. Оптималната температура е 130-150градуса, обаче старите минерални масла не издържат.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 81
- Регистриран: 16 фев 2009, 16:24
- Модел на автомобила: ford focus
99
АГУ - Местоположение: Павликени
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
имах предвид горивото не маслотоHACKO написа:Когато е по-топла, гори по-малко. Оптималната температура е 130-150градуса, обаче старите минерални масла не издържат.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
И аз.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
И кой от двата термостата е по добре да се сложи на 74 или на 82 градуса ако се сменя?
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Колега какво говориш.Ако маслото ти мини 100 градуса направо го сменяй.Попаднал си на боклук.HACKO написа:Когато е по-топла, гори по-малко. Оптималната температура е 130-150градуса, обаче старите минерални масла не издържат.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 ное 2012, 14:19
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6, 1999
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Искам само да дам отзвук, тъй като моята история беше малко по-напред в същата тема.
Напомням само, че при всички начални симптоми, си реших проблема само със смяна на термостат с такъв от мото пфое на 74 гр.
Някои колеги тогава твърдяха, че без байпас и с този термостат ще заграява лятото и аз казах, че лятото ще дам обратна информация.
Е не - не загрява. Няма никакви проблеми колата. Дори по сериозни баири с климатик, ръчкане колкото може и при над 32 градуса жеги, стрелката си е бетон в средата.
Успех с решаването на проблемите.
Напомням само, че при всички начални симптоми, си реших проблема само със смяна на термостат с такъв от мото пфое на 74 гр.
Някои колеги тогава твърдяха, че без байпас и с този термостат ще заграява лятото и аз казах, че лятото ще дам обратна информация.
Е не - не загрява. Няма никакви проблеми колата. Дори по сериозни баири с климатик, ръчкане колкото може и при над 32 градуса жеги, стрелката си е бетон в средата.
Успех с решаването на проблемите.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Не гледай само стрелката а влез в тест режим и тогава кажи колко градуса държи,защото стрелката ще тръгне към червеното чак при 114 гр
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Да споделя опит.
Аз карам с байпас и 82 градуса термостат . Никакви проблеми.Колата не вдига повече от 103 градуса на компютъра с 150 км в час и климатик.
Аз карам с байпас и 82 градуса термостат . Никакви проблеми.Колата не вдига повече от 103 градуса на компютъра с 150 км в час и климатик.
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 04 юни 2008, 19:55
- Модел на автомобила: Ford Focus Turnier I, 1.6 SE, 2000г.
- Местоположение: Gabrovo
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте всички фенове и собственици на Форд. Малко дълък ще ми е поста, но се надявам да го прочетете. От известно време съм забелязал, че перката на радиатора ми е включена след като спра. Това се е случвало освен в града и в 7.30 ч. и в 21.30 ч. на извън градско. Започнах да следя темп. през диагностиката. Редовно си достигам до 106 гр. Вчера на връщане от Пловдив около 22.00 ч., сам в колата, при изкачването преди Калофер достигна до 114 гр. и стрелката тръгна към червеното. Отнех газта, тя веднага се изправи във вертикално положение и до Габрово не е мърдала. Забелязах обаче, че от 82 гр. до 114 гр. тя винаги седи изправена и не е най точният показател за тем. на двигателя. Въпреки, че решението с байпаса е продектувано от производителите, не съм съгласен че това е фабричен дефект защото карам колата 5-год и до сега не съм забелязал стрелката да мърда при никакви натоварвания, като прибиране от Истанбул с 5 човека и скорост 160 -180 км/ч., изкачване на баири с пълна като за къмпинг на палатки кола, всякакви товари до и от село. Та въпроса ми към знаещите е: какво аджеба се промени в моята кола?
1. вариант: Наскоро сменях водна помпа. Ако трябва да е оригинална от МФ по-добре баипас - на 1/10 от цената е.
2. вариант: Промяна на параметрите на антифриза. Колега беше сменял няколко пъти, даже и с чиста вода. Не е това.
3. вариант: "Мързелив" термостат. Много са го сменяли и това не е.
4. вариант: Датчик на тем. на главата. Също много колеги са го сменяли и това не е.
5. вариант: Намаляване на дебита на охлаждаща течност през двигателя и радиатора в следствие на стеснение (запушване), ако не се сменя често антифриза. Тук незнам отговора. Хората с по големи познания по ДВГ да кажат дали е възможно, но направата на байпас е в пъти по-евтино от смяна на радиатор.
6. вариант: Намаляване на дебита на въздуха преминаващ през охлаждащият радиатор. Миналата седмица реших да чистая радиатора. Не него де, този на климатика, че той е отпред и е по "финен". Имах преки попадения от камъчета и множество изкривени ламели пречещи на въздуха да преминава. Доколкото е възможно с поиграх и ги изправих но тем. на ДВГ не се промени. Също забелязах, че вътре радиатора е набит с дребни пясъчинки. Ако има колеги без този радиатор да кажат дали им загряват колите. Решението пак е в полза на байпаса който сигурно е 1/10 по-евтин от процедурата по смяната на въпросния радиатор.
Та като виждате и аз съм за решаване на проблема чрез байпаса. Процедурата с препрограмиране на компа ми се струва бошлаф работа. Както казах до сега съм карал със старата програма и не е имало проблеми т.е. софта няма как да си промени сам програмата.
Та питам още ведъж: Какво се промени в работата на двигателя при положение, че диагностициращите програми не показват грешки?
1. вариант: Наскоро сменях водна помпа. Ако трябва да е оригинална от МФ по-добре баипас - на 1/10 от цената е.
2. вариант: Промяна на параметрите на антифриза. Колега беше сменял няколко пъти, даже и с чиста вода. Не е това.
3. вариант: "Мързелив" термостат. Много са го сменяли и това не е.
4. вариант: Датчик на тем. на главата. Също много колеги са го сменяли и това не е.
5. вариант: Намаляване на дебита на охлаждаща течност през двигателя и радиатора в следствие на стеснение (запушване), ако не се сменя често антифриза. Тук незнам отговора. Хората с по големи познания по ДВГ да кажат дали е възможно, но направата на байпас е в пъти по-евтино от смяна на радиатор.
6. вариант: Намаляване на дебита на въздуха преминаващ през охлаждащият радиатор. Миналата седмица реших да чистая радиатора. Не него де, този на климатика, че той е отпред и е по "финен". Имах преки попадения от камъчета и множество изкривени ламели пречещи на въздуха да преминава. Доколкото е възможно с поиграх и ги изправих но тем. на ДВГ не се промени. Също забелязах, че вътре радиатора е набит с дребни пясъчинки. Ако има колеги без този радиатор да кажат дали им загряват колите. Решението пак е в полза на байпаса който сигурно е 1/10 по-евтин от процедурата по смяната на въпросния радиатор.
Та като виждате и аз съм за решаване на проблема чрез байпаса. Процедурата с препрограмиране на компа ми се струва бошлаф работа. Както казах до сега съм карал със старата програма и не е имало проблеми т.е. софта няма как да си промени сам програмата.
Та питам още ведъж: Какво се промени в работата на двигателя при положение, че диагностициращите програми не показват грешки?
-
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Вчера и онзи ден за пръв път пътувах на дълго разстояние с моя фокус, който купих преди един месец.Колата е 2000г. двигателя е 1,6 няма газ засега. При скорост около 120 на пета, като започне изкачване, стрелката за температурата тръгва към червеното, щом отпусна педала на газта, стрелката веднага се връща на средата. Досега при градско каране това не го правеше. Мога ли да карам, докато таблото е в тест режим, за да гледам градусите на антифриза? Мисля да слагам газов инжекцион и се опасявах от прегряване, понеже четох за този проблем, а то още на бензин си такова мамата.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 ное 2012, 14:19
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6, 1999
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Напълно съм наясно, че стрелката седи в средата в определен диапазон на температурата.
При мен сега трудно качва 100 гр. Скоро гледах надвечер при баир, скорост 120-130 и 3 човека - стигна до 97 гр. по равното държи към 93-4.
Не съм забелязал по-висок разход от както смених със 74 гр термостат.
При мен сега трудно качва 100 гр. Скоро гледах надвечер при баир, скорост 120-130 и 3 човека - стигна до 97 гр. по равното държи към 93-4.
Не съм забелязал по-висок разход от както смених със 74 гр термостат.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 17 сеп 2013, 20:45
- Модел на автомобила: Форд Фокус
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте
накратко харесах си Фокусник 1.6 бензин 99 год. модел S , купих го-отрязан термостат, смяна с нов на 74 гр. нов антифриз и при натоварване или по изкачване стрелката на темп. удря в червения сектор таблото грейва като коледно дръвче.
Направих байпаса както е описан в тази тема-премахнах и блендата от маркуча на парното с една пружина, сечението на маркуча на байпаса е 10 мм, антифриза е силен доста доста концентрат с малко вода.
Системата сработи прилично термостата отваря, маркучите са горещи и двата, сега когато подкарам Фокусника, се получава следното при нормално темпо 100 км държи идеален център стрелката, когато увелича скороста на движение 120-140 или има изкачване стрелката отива почти до червения сектор след което се връща в идеален център, и единия път включи вентилаторите-може и да са няколко пъти но не съм ги чул, това нормално ли е като поведение за двигателя. Ако върна газта стрелката се връща в нормална позиция - център.
Доста си харесва Фокусника и искам да реша този проблем.
накратко харесах си Фокусник 1.6 бензин 99 год. модел S , купих го-отрязан термостат, смяна с нов на 74 гр. нов антифриз и при натоварване или по изкачване стрелката на темп. удря в червения сектор таблото грейва като коледно дръвче.
Направих байпаса както е описан в тази тема-премахнах и блендата от маркуча на парното с една пружина, сечението на маркуча на байпаса е 10 мм, антифриза е силен доста доста концентрат с малко вода.
Системата сработи прилично термостата отваря, маркучите са горещи и двата, сега когато подкарам Фокусника, се получава следното при нормално темпо 100 км държи идеален център стрелката, когато увелича скороста на движение 120-140 или има изкачване стрелката отива почти до червения сектор след което се връща в идеален център, и единия път включи вентилаторите-може и да са няколко пъти но не съм ги чул, това нормално ли е като поведение за двигателя. Ако върна газта стрелката се връща в нормална позиция - център.
Доста си харесва Фокусника и искам да реша този проблем.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта