смяна на ангренаж
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Най-добре я закарай да ти я направят.Щом не си сигурен в себе си няма какво друга да ти кажа.Иначе наистина можеш да опънеш ремъка и да я закараш до сервиза.Не си струва да даваш толкова пари за нещо което ще използваш само веднъж!
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Честно да ти кажа,ако имах инструментите щях да я почна тая работа. Както и да е,много ти благодаря за помощта и съветите,които ми даде-хубаво е,че са останали добри хора като тебе
. Още един път ти благодаря за всичко.
Поздрави
П.С. И последно питане
ако сваля тая ролка за да и проверя лагера,както ми писа малко по-нагоре,после като я сложа има ли някаква опасност за мотора при положение,че няма да пипам нищо друго ? Или да стегна ремъка и леко леко направо в сервиза. Искаше ми се дойда при тебе да я погледнеш мойта колица,но ме е страх да не изклопам някъде. Жив и здрав да си човек 
Поздрави

Поздрави
П.С. И последно питане


Поздрави
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Само го опъни малко и бягай към сервиза.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Ок. Само да събера парата и там
Поздрави

Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 23 дек 2010, 10:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео комби 1,8ТДИ комби 98г.В
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Здравеите колеги ас карам мондео 1,8 тди 98г. и на скоро сменях ремъци обаче след смянат това не бе6е същата кола . Молбата ми е ако някои има чертежи на пиновете за този мотор да ги пусне във форума или на имеил sava.s.r@abv.bg или на скаип Sav_S_R . Благодаря предварително
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Порови се малко из форума и ще ги намериш.Даже и тема имаше май такава за това.
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Последно питане към колегата Специалиста (тоя път наистина последно)
. Даже не знам как да си задам въпроса
Гледам в Аутодата дават болта на обтяжната ролка да се стяга с 45 Нм. ,а аз никога не съм работил с динамометричен ключ и не знам с каква сила да го затегна. Предполагам трябва да е яко стягане,но пък най малко искам да скъсам болта или пък да не го стегна както трябва. До нас има едно гаражче и има вариант да ми дадат динамометричен ключ евентуално ако го имат,но не се знае. Та питането ми човече е,дали можеш по някакъв начин да ме насочиш колко да стягам или някакъв съвет или и аз не знам как ....... то така по телевизора няма как да стане,но ако се сещаш за нещо,каквото и да е,ще се радвам да ми дадеш акъл малко. Извини ме за може би глупавия въпрос,ама гледам да не счупя нещо от незнание.
Поздрави


Поздрави
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
На един метър рамо на въртока на гедорето закачваш 45 килограма.
Динамометричният ключ си има скала.
Динамометричният ключ си има скала.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
1N=0.101KgЯЛТА написа:На един метър рамо на въртока на гедорето закачваш 45 килограма.
....

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Наско е прав. Проверих сега няколко конвертора,и всичките показаха 1N=0.101971621 кг. Това добре,ама как да разбера с колко съм затегнал,като тресчотката ми не е един метър а нямам и с какво да я удължа. Иначе знам,че динамометричния ключ има скала и след като е достигнал зададената стойност започва да прескача като нормална тресчотка в другата посока. Даже във Вилхем Пик-а преди сто години в практиката видях стар динамометричен ключ със стрелка от горе,от другата страна на квадрата където се слага вложката 

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Добре е да се борави със инструменти и да се спазват технологичните изисквания.Ако няма как то другия начин е просто да си хванеш гаечния ключ и да си стегнеш болта или гайката докато спре да се върти със нормално усилие на ръката.Замислял ли си се защо колкото е по-малък един ключ толкова е по-малко рамото.
Те инженерите са си направили труда да се подсигурят и когато се работи с ключове да не се стига до пресилване на метала.Така че нямаш никакви основания да влизаш излишно в разни филми. Не слагай дълги рамена,с нормалното рамо на ключа ще се стегне достатъчно добре.
Успех!
Те инженерите са си направили труда да се подсигурят и когато се работи с ключове да не се стига до пресилване на метала.Така че нямаш никакви основания да влизаш излишно в разни филми. Не слагай дълги рамена,с нормалното рамо на ключа ще се стегне достатъчно добре.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Ок. Значи да стягам с гаечния ключ вместо с тресчотката. Огромни благодарности
Поздрави

Поздрави
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Днес свалих обтяжната ролка да видя лагера как е. Върти се дълго по инерция,има шум и луфтове във всяка посока
. Притегнах леко ремъка и направих една снимка на положението на другия обтегач,със стрелките. Променям малко за да се вижда по-добре. Стрелка имаше само където съм отбелязал с червено,срещу нея нямаше и за това качих снимката да кажете дали е добре. Качеството е отвратително,но поне става горе долу за ориентир какви съм ги надробил 
Поздрави


Поздрави
Последна промяна от mi6o на 19 юли 2013, 02:00, променено общо 1 път.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Там по червеното има просто засек и до там трябва да е стрелката!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Промених малко,че беше цапаница на другата снимка. Стрелката сочи сега горе долу както е тази червената,но не видях да има засек някъде. Утре пак ще отворя да погледна по-добре.
Поздрави
Поздрави
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Посредата м/у крайно ляво и крайно дясно положение има едно като квадратче дето липсва,до там трябва да се натегне.
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Понеделник или вторник най-късно взимам частите и я почвам аз. Отдавна,още на Ескорт-а му бях скроил шапката да му сменя сам ремъците и ролките,но пък той не доживя,та сега над Мондео-то дебне тая прокоба
. Намерих болта за коляновия вал чисто нов за 16 лв. тук в една фирма,остана да намеря фиксатора за маховика и инструмента за задържане на колелото на разпределителния вал. За колелото на маслената помпа още не съм измислил нищо,но понеделник като ходя за пин-а на коляновия вал,ще поразпитам какво ще може да ми свърши работа за там 
Поздрави


Поздрави
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
От последният ти пост останах с впечетлението ,че не знаеш какво ти трябва и как точно да действаш.Напиши какво искаш да направиш и ще се опитам да ти дам правилната последователност.
Поздрави!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Здравей. Първо много се радвам,че точно ти ще ми дадеш съвет и не знам как ще мога да ти се отблагодаря някога. Като говорих с човека от магазина,той ми предложи като така и така ще отварям за ремъци и ролки,да си сменя и всичките семеринги които са били 3-на коляновия вал,на маслената помпа и на разпределителния вал. Аз се съгласих да ги купя и тях,тъй като не оскъпяват много общата цена. Видях в нета снимка на колянов вал като на моя мотор,но беше свалена само шайбата,която движи външните ремъци и беше останал фланец с горе долу квадратна форма и 4 дупки за болтовете. Предполагам,че може двата ремъка да сложат без да се маха фланеца,но за да сменя семеринга на коляновия вал трябва да махна и двете зъбни колела като развия централния болт на вала и сваля и фланеца. За това търся фиксатора за маховика,мисля че трябва нещо такова- http://www.ebay.co.uk/itm/Flywheel-Lock ... 53e15f73d6 . За семеринга на маслената помпа пък трябва да сваля зъбното колело,както и за семеринга на разпределителния вал трябва да сваля и там зъбното колело. За зацепването на двигателя ще следвам указанията в Аутодата или твоите,както кажеш. Горните писания са мои предположения,ако не съм прав с радост ще понеса забележка.
Поздрави
Поздрави
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
И тъй като вече знам какво си наумил е по-лесно.Да ,наистина е малко трудно да се сменят семерингите на този мотор.За целта трябва човек да не бърза и да се сдобие с малко инструменти макар и собствена изработка.Трбва ти само едно по-специално нещо за развиване на болта на фланеца на коляновия вал.
Това е да измислиш начин как да го блокираш за да го развиеш.Аз съм си направил инструмент който изглежда приблизително така:Свалил съм ремъчната шайба която се присъединява със четири болта.Направил със копие на фланеца със четирите болта и към него съм заварил шина със сечение 5/40 мм. и дължина (в момента го казвам на изуст) сигурно около 300мм. Може и повече да е ,но това лесно се преценя на място след като ползвам за упора полуоската!Монтирам "инструмента" на мястото на ремъчната шайба,превъртам леко така че да подпре дръжката отгоре на полуоската.След което вече прилагам усилие зада успея да развия болта.Той е с нормална(дясна)резба.Това се прави преди да се откачат ремъците.Презумцията е само една:ако по някаква причина нещо се повреди и това предизвика превъртането на вала,да няма други последствия от това.За развиване на болта на маслената помпа ще ти трябва подобна планка но със дължина някъде около 50 мм.Разбира се говоря в момента на изуст,но като видиш нещата сам ще се сетиш.Колелото на маслената помпа е съвсем близи до това на коляновия вал.Болта на маслената помпа е със нормална(дясна)резба.Достатъчно е да поставиш една такава планка права между зъбите и ще блокираш колелото и.Проблема ще е после.Трябва да успееш да свалиш зъбните колелета(2 на коляновия вал и 1 на помпата). И така хронологията е горе долу такава:
1.Направи инструмента да блокираш коляновия вал.2.Охлаби болта.3.Сложи коляновия вал в положение на ГМТ-1-ви цилиндър като ползваш другия инструмент за блокиране на вала.4.Свали ремъците.5.Свали капака на разпределителния вал и блокирай разпределителния вал със планка в десния му край.6.Охлаби болта кото стяга колелото на разпределителния вал като ползваш за това специална вилка(габел).Не разчитай на това че си подпрял вала от зад.Дори махни планката за момента че ако стане накаква грешка и нещо да изплесне да не си търсиш друг вал после.След като си развил болта,свали първата черупка на лагера на разпределителния вал.От там ще ти се открие масто през което със подходяш инструмент(избивач) и чук можеш да удариш по главинката на колелото на рапределителния вал в основата му.В разултат на което то ще се отдели от вала(там е на конус).Веднага след това блокирай разпределителния вал със планката.7.Сега е момента и да развиеш болта на маслената помпа.8.Сменяш първо семеринга на коляновия вал.За целта болта се вади сваляш и двете колелета(малко е трудничко защота са запекли).Между двете колелета във задното има и О-пръстен.Това сигурно него знаеше,и няма как да го знае някой който не го е правил.Желателно е да се смени и той.Търсиш го по размер и то качествен.Няма да описвам самата процедура по същинската смяна на семеринга,всеки би се справил ,но за целта трябва да стигне до там и да прецени какво му е необходимо.Трябва да върнеш фланеца ,но не го стягай окончателно защото си упрял другия инструмент и ще го изкривиш.Това ще го направиш накрая пак със помоща на първия блокиращ инструмнет.9.После идва ред на семеринга на маслената помпа.Той се продава със водач за лесен монтаж.Сглобката е по обратния начин.10.Най-лесен е семеринга на разпределителния вал.Колелото е свалено,черупката на първия лагер също,напрактика няма кой да го държи.Вадиш единия и слагаш другия.Връщаш черупката на лагара и си я стягаш(внимателно).11. Следва зацепването на ремъците.Колянвия вал е блокиран във ГМТ,сложени са новите ролки и водна помпа.Слага се първо ремъка на ГНП,неговата ролка предварително е свита до крайно положение и така е стегната,главинката на ГНП е блокирана със щтифт 6мм а трите болта които стягат колелото са разхлабени.Поставя се ремъка като се съблюдава болтовете които стягат колелото да са горе долу по средата на елепсовидния канал.Охлабва се ролката и така се създава естествения натег върху ремъка.Завърташ коляновия вал 10-20 градуса на зад и пак напред докато упре във стопера си тогава стагяш болта на ролката както и трите болта на ГНП.
12.Поставяш шайбата на разпределителния вал и леко притягаш болта ,но така че да може да се върти налявао и на дясно.Разпределителния вал блокиран със планката,ремъка поставен.Обтягаш ремъка и стягаш ролката,стягаш и колелото на разпределителния вал(внимавай със тази процедура).За целта притягаш след което сваляш всички блокировки превърташ мотора няколко оборота,Ползваш друг инструмент за блоиране на колелото на разпределителния вал и дозатягаш болта му,проверяваш къде е белега за обтегнатост на ремъка и при нужда отпускаш или до опъваш.Това може да се повтори няколко пъти като винаги се превърта и после ако има нужда се коригира натега. Това е по принцип.Сигурно нещо няма да е ясно или пък го пропускам,но колата не е пред очите ми и не правим клип в момента
.Кой знае може и това да се случи някой ден.
Успех!
Това е да измислиш начин как да го блокираш за да го развиеш.Аз съм си направил инструмент който изглежда приблизително така:Свалил съм ремъчната шайба която се присъединява със четири болта.Направил със копие на фланеца със четирите болта и към него съм заварил шина със сечение 5/40 мм. и дължина (в момента го казвам на изуст) сигурно около 300мм. Може и повече да е ,но това лесно се преценя на място след като ползвам за упора полуоската!Монтирам "инструмента" на мястото на ремъчната шайба,превъртам леко така че да подпре дръжката отгоре на полуоската.След което вече прилагам усилие зада успея да развия болта.Той е с нормална(дясна)резба.Това се прави преди да се откачат ремъците.Презумцията е само една:ако по някаква причина нещо се повреди и това предизвика превъртането на вала,да няма други последствия от това.За развиване на болта на маслената помпа ще ти трябва подобна планка но със дължина някъде около 50 мм.Разбира се говоря в момента на изуст,но като видиш нещата сам ще се сетиш.Колелото на маслената помпа е съвсем близи до това на коляновия вал.Болта на маслената помпа е със нормална(дясна)резба.Достатъчно е да поставиш една такава планка права между зъбите и ще блокираш колелото и.Проблема ще е после.Трябва да успееш да свалиш зъбните колелета(2 на коляновия вал и 1 на помпата). И така хронологията е горе долу такава:
1.Направи инструмента да блокираш коляновия вал.2.Охлаби болта.3.Сложи коляновия вал в положение на ГМТ-1-ви цилиндър като ползваш другия инструмент за блокиране на вала.4.Свали ремъците.5.Свали капака на разпределителния вал и блокирай разпределителния вал със планка в десния му край.6.Охлаби болта кото стяга колелото на разпределителния вал като ползваш за това специална вилка(габел).Не разчитай на това че си подпрял вала от зад.Дори махни планката за момента че ако стане накаква грешка и нещо да изплесне да не си търсиш друг вал после.След като си развил болта,свали първата черупка на лагера на разпределителния вал.От там ще ти се открие масто през което със подходяш инструмент(избивач) и чук можеш да удариш по главинката на колелото на рапределителния вал в основата му.В разултат на което то ще се отдели от вала(там е на конус).Веднага след това блокирай разпределителния вал със планката.7.Сега е момента и да развиеш болта на маслената помпа.8.Сменяш първо семеринга на коляновия вал.За целта болта се вади сваляш и двете колелета(малко е трудничко защота са запекли).Между двете колелета във задното има и О-пръстен.Това сигурно него знаеше,и няма как да го знае някой който не го е правил.Желателно е да се смени и той.Търсиш го по размер и то качествен.Няма да описвам самата процедура по същинската смяна на семеринга,всеки би се справил ,но за целта трябва да стигне до там и да прецени какво му е необходимо.Трябва да върнеш фланеца ,но не го стягай окончателно защото си упрял другия инструмент и ще го изкривиш.Това ще го направиш накрая пак със помоща на първия блокиращ инструмнет.9.После идва ред на семеринга на маслената помпа.Той се продава със водач за лесен монтаж.Сглобката е по обратния начин.10.Най-лесен е семеринга на разпределителния вал.Колелото е свалено,черупката на първия лагер също,напрактика няма кой да го държи.Вадиш единия и слагаш другия.Връщаш черупката на лагара и си я стягаш(внимателно).11. Следва зацепването на ремъците.Колянвия вал е блокиран във ГМТ,сложени са новите ролки и водна помпа.Слага се първо ремъка на ГНП,неговата ролка предварително е свита до крайно положение и така е стегната,главинката на ГНП е блокирана със щтифт 6мм а трите болта които стягат колелото са разхлабени.Поставя се ремъка като се съблюдава болтовете които стягат колелото да са горе долу по средата на елепсовидния канал.Охлабва се ролката и така се създава естествения натег върху ремъка.Завърташ коляновия вал 10-20 градуса на зад и пак напред докато упре във стопера си тогава стагяш болта на ролката както и трите болта на ГНП.
12.Поставяш шайбата на разпределителния вал и леко притягаш болта ,но така че да може да се върти налявао и на дясно.Разпределителния вал блокиран със планката,ремъка поставен.Обтягаш ремъка и стягаш ролката,стягаш и колелото на разпределителния вал(внимавай със тази процедура).За целта притягаш след което сваляш всички блокировки превърташ мотора няколко оборота,Ползваш друг инструмент за блоиране на колелото на разпределителния вал и дозатягаш болта му,проверяваш къде е белега за обтегнатост на ремъка и при нужда отпускаш или до опъваш.Това може да се повтори няколко пъти като винаги се превърта и после ако има нужда се коригира натега. Това е по принцип.Сигурно нещо няма да е ясно или пък го пропускам,но колата не е пред очите ми и не правим клип в момента

Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта