Въпрос за малко "тъмна" нафта...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за малко "тъмна" нафта...

Мнение от ЯЛТА » 12 юни 2013, 09:49

MARTO 85 написа:''изпадна'' едно варелче
100 % Филтриране,+ добавка за повишаване на цетановото число+ добавка против парафин.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за малко "тъмна" нафта...

Мнение от diesel1.6 » 12 юни 2013, 16:13

През лятото парафинът не му пречи, а помага. А ако има парафин, добавка за цетаново число също не му трябва - парафинът оправя точно това - добавя десетина единици. Механичните боклуци са проблем. Не трябва да се бълника варела. Да се източи внимателно с маркуче.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за малко "тъмна" нафта...

Мнение от opex » 12 юни 2013, 16:22

Парафина до колкото знам е естествен продукт получен в производството, не се слага допълнително.
Уж има лятна и зимна нафта по бензиностанциите, в България колко се спазва не знам, но разликата е, че парафина 'би трябвало' да е филтриран или по-малко до някъде в зимната.
Пречи само зимата, когато се сгъстява много и задръства горивопроводите. Старите не-прецизни дизелови двигатели съвсем няма да го усетят.
Само филтриране против боклуци.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за малко "тъмна" нафта...

Мнение от diesel1.6 » 12 юни 2013, 16:39

Нафтата с повече парафин е по-добро гориво, но през зимата се налага да се маха. Стари или нови дизели - паравинът е мехлем за двигателя.

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за малко "тъмна" нафта...

Мнение от BIGFORDFAN » 12 юни 2013, 19:48

Благодаря за отговорите, тепърва ще видя в какво състояние е като източа малко в едно шише. Явно парафинът няма да е проблем, а за добавката за цетаново число и аз се бях сетил. Иначе варела е с канелка, но мисля като сипвам в резервоара да си взема хубава фуния със ситна цедка, та да може да се отделят мизериите. А дали тази нафта има мазилни свойства, щом е купувана за печки?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за малко "тъмна" нафта...

Мнение от diesel1.6 » 12 юни 2013, 21:36

Грешиш с източването. Няма ли как да пуснеш маркуч отгоре и да изсмучеш нафтата първо по-горните и чисти слоеве? Както и да е, не го клати. За филтриране си вземи от някой сервиз изхвърлен филтър за гориво от запечатаните и пускай през него да се цеди с маркучето.
МАзилните свойства тогава са били в пъти по-добри от сегашната. Твоята кола е точно за такава нафта (без ръждата в нея)

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за малко "тъмна" нафта...

Мнение от ЯЛТА » 12 юни 2013, 22:28

diesel1.6 написа:За филтриране си вземи от някой сервиз изхвърлен филтър за гориво от запечатаните и пускай през него да се цеди с маркучето.
Фокус, Голф,- с вход-изход.............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта