Прекъсва като загрее!!!
- stoqn_dimov1982
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Прекъсва като загрее!!!
Колеги, помагайте защото ми писна с тази кола! Проблема е следния, като загрее и почва да включва и изключва стъпковото моторче, и губи мощност и ми гори доста сериозно 16 газ/бензин с климатик без климатик се толкова. Две години по майстори и всички казват нищо и няма на колата всичко си работи супер. Одеве пробвах едно друго стъпково моторче работещо но работата е същата, седи на место цъка едно реле и се форсира сама до 2500 оборота. Моля за идеи какво може да е
Колата е Ескорт 1.6 16В Зетек 90 коня 96година. Благодаря предварително 



- stoqn_dimov1982
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Колеги мерси за "идеите" оказа се алармата че се е скапала, сега я махнах и колата мърка!
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
И какво общо има алармата със стъпковото
- stoqn_dimov1982
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Явно нищо защото пак почна да го прави и без нея!!!
Това явно е някаква хлабава връзка но къде да я търся?
Отчайвам се с този проблем!!! 



- stoqn_dimov1982
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Колеги,да попитам още нещо,че не намирам в темите в форума. Къде има маси по ескорта да проверя навсякъде как са? Масата от двигателя до купето я проверих даже пуснах допълнителна! 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Не сещам къде е масата от д-ля към купето, но най-важни са масите от минуса на акумулатора до двигателя, до купето и до компютъра. Другите са второстепенни, те са локални и нарушаването на контакта им към купето води до нарушаване на работата само на конкретен възел.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
За тази работа си трябва квалифициран майстор.С налучкване няма как да стане,или ако случайно нещо откриеш ще е след много труд. Направи си една диагностика и си реши проблема защо се мъчиш с неща от който нямаш идея как работят.Какво ли не прави човек за 5 лева
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Едната маса е от минусовата клема до двигателя зад 1-ви цилиндър, другия основен е на болта при стартера. За други може и да има, но не се сещам, но тия проблеми са от калпаво управление от компютъра или други датчици по двигателя. Ако искаш сигурна маса на компютъра изведи един проводник от минусовата клема и го прекарай до буксата на компютъра, обедини 20, 40 и 60 пин заедно и ги съедини с проводника от акумулатора. И може да не го връзваш с болта към купето после там при компютъра.
Къде е това реле което цъка и след това вдига 2500 оборота. Намери го и кажи какво е ... Щом дига такива обороти ако няма отворен вакуум някъде (клапан за картерна вентилация и гумена Т-връзка под бобината ако всичко останало е проверено) значи клапана (не е стъпково моторче) за празен ход се отваря до край, а това може да стане ако му се подаде директен минус (маса) защото (+)-а му е 5в и се подава от компютъра паралелно и за други датчици, не е на 12в.
п.с. Ако искаш сигурно и стабилно захранване на компютъра режеш проводниците на пинове 37 и 57 и ги обединяваш от двете страни и ги връзваш /запояваш/ пак през един диод 5 ампера (само да не му обърнеш посоката) след което слагаш един кондензатор 63 волта от 4700 микрофарада поне между проводниците 37/57 откъм страната на буксата на компютъра единия (+)-я край и (-)-я към проводниците дето си обединил за масата.
Къде е това реле което цъка и след това вдига 2500 оборота. Намери го и кажи какво е ... Щом дига такива обороти ако няма отворен вакуум някъде (клапан за картерна вентилация и гумена Т-връзка под бобината ако всичко останало е проверено) значи клапана (не е стъпково моторче) за празен ход се отваря до край, а това може да стане ако му се подаде директен минус (маса) защото (+)-а му е 5в и се подава от компютъра паралелно и за други датчици, не е на 12в.
п.с. Ако искаш сигурно и стабилно захранване на компютъра режеш проводниците на пинове 37 и 57 и ги обединяваш от двете страни и ги връзваш /запояваш/ пак през един диод 5 ампера (само да не му обърнеш посоката) след което слагаш един кондензатор 63 волта от 4700 микрофарада поне между проводниците 37/57 откъм страната на буксата на компютъра единия (+)-я край и (-)-я към проводниците дето си обединил за масата.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Ами че такъв кабел си има стандартно, защо да го дублира? Миналия месец след интервенция на мишка и последвал пожар, ми се наложи да ремонтирам снопа кабели от компютъра, та съм сигурен.opex написа:....Ако искаш сигурна маса на компютъра изведи един проводник от минусовата клема и го прекарай до буксата на компютъра, обедини 20, 40 и 60 пин заедно и ги съедини с проводника от акумулатора. И може да не го връзваш с болта към купето после там при компютъра.
....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- stoqn_dimov1982
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Благодаря ви колеги, ще проверя масите и вакумчетата само те останаха. Клапана на картерните газове е сменен чисто нов! А до колегата със "специализираните майстори" да каже къде са? Само парите си давам и ми казват няма и нищо,аман от майстори!!! И последно да питам, около таблото с бушоните имали някъде маси там? Още веднъж благодаря колеги!!!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Да Насе така е има, но аз му нямам доверие
Много е тъничък, а 'останалото си го взима' от другия дето е хванат с болт към купето под компютъра. Аз им казвам (на форд) - не мерси. Дърпам си един хубав директен поне 2 квадрата или 4 и връзвам всичко на едно и съм спокоен. Дори има още пинове за маса като 16 и 30 при мен специално но не съм ги писал, че не съм сигурен дали са универсални за неговия ескорт иначе се прозвъняват и ако са маса се връзват и те. А и ми е по-удобно след това за другите неща дето описах с диода и кондензатора. Сега като се пусне охлаждащата перка или климатика оборотите на място почти не трепват. И останалите смущения в напрежението специално за самия компютър са изгладени като по този начин сметките му са още по-точни.. всъщност по-правилно е да се каже върнатите "данни" (напрежения) от сензорите, които ползват линия 5 волта подавани от компютъра.
За останалите сензори по двигателя на 12 волта линията ще правя същото, но малко по-на там. То е елементарно - всичко тръгва от едно реле - отцепва се след него и там се прави същата история с изключение на бобината, която рябва да получава макс възможно напрежение..
Ама айде че стана много офтопик..

За останалите сензори по двигателя на 12 волта линията ще правя същото, но малко по-на там. То е елементарно - всичко тръгва от едно реле - отцепва се след него и там се прави същата история с изключение на бобината, която рябва да получава макс възможно напрежение..
Ама айде че стана много офтопик..
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Ако ти се идва до София мога да ти помогна с намирането на компетентен човек който да ти реши проблема.Ако смяташ че можеш сам да си го направиш, няма нищо лошо в това но едно погрешно пускане на маса към компютъра нали знаеш до какво води, малко пушек, нов компютър и разбира се много пари.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Мда, обърни сериозно внимание на вакуумите. На старото Мондео имах подобен проблем доста упорит, доста работи правих, за да го реша, но без резултатно, като всеки път търсех и избили вакууми, но не се виждаха...
В крайна сметка открих виновника - Първото мондео ( бензиново) има една вакуумна линия минаваща под бобината към главата. Под бобината се падаше едно Т-образно съединение на вакуумните линии. Едното рамо на Т-то в снадката се беше прокъсало и като загрее колата Т-то омеква, че близо до двигателя, отваря се малко рамото на Т-то и смуче въздух. Резултатът и описан от теб.
Ако успея да намеря темата с подробните обяснения ще ти я сложа тук като линк. Но в общи лини това е.
В крайна сметка открих виновника - Първото мондео ( бензиново) има една вакуумна линия минаваща под бобината към главата. Под бобината се падаше едно Т-образно съединение на вакуумните линии. Едното рамо на Т-то в снадката се беше прокъсало и като загрее колата Т-то омеква, че близо до двигателя, отваря се малко рамото на Т-то и смуче въздух. Резултатът и описан от теб.
Ако успея да намеря темата с подробните обяснения ще ти я сложа тук като линк. Но в общи лини това е.
- stoqn_dimov1982
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Релето което цъка е синьото за климатика, а черното за вентилатора и отдолу под таблото има една синя букса парят доста сериозно. Но няма стопено а таблото е 3-то на брой сменено поради вече отстранен теч от прозореца! Затова попитах за маси около таблото да не би случайно да са окислили. Сега свалих и компютъра който и той доста си пареше, да огледам за маси там но нищо не намерих
Да ме ориентирате малко за масите под компютъра? И дали е нормално да пари така компа?
За сега няма да пускам други маси освен ако не намеря някоя калпава. Страх ме е да режа около компа!
А за вакумчетата, в интерес на истината под бобината майче ми липсва това Т-вакумче но да не говоря , преди да съм сигурен. В събота като е студена колата ще ги проверя всички вакуми.
Благодаря ви колеги за мненията и за инфото!!!

За сега няма да пускам други маси освен ако не намеря някоя калпава. Страх ме е да режа около компа!
А за вакумчетата, в интерес на истината под бобината майче ми липсва това Т-вакумче но да не говоря , преди да съм сигурен. В събота като е студена колата ще ги проверя всички вакуми.

Благодаря ви колеги за мненията и за инфото!!!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Спонтанно ли цъка това реле или при настъпване на някакво събитие, например загряване до определена температура, нещо регулярно?
Трудно се насочва така, а и сам мисля, че няма да се справиш. Намери електротехник, който разбира, не е задължително да чатка от коли, но да провери и проследи всички проводници и букси за слаби връзки и контакти около таблото с предпазителите и панела с врътките за климатика.
Трудно се насочва така, а и сам мисля, че няма да се справиш. Намери електротехник, който разбира, не е задължително да чатка от коли, но да провери и проследи всички проводници и букси за слаби връзки и контакти около таблото с предпазителите и панела с врътките за климатика.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- stoqn_dimov1982
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
На празни обороти чат пат и то само като загрее в нормалното си и при подаване на газ също, а цъкането не е плавно а е като калашник като подадеш газ особено по рязко.
- stoqn_dimov1982
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Сега тръгнах да гледам вакумчетата и едното където минава зад хидравличната течност до всмукателните колектори направо ми се разпадна в ръцете и се скъса. Сега остана да купя маркуч!
И само да попитам навсякъде ли вакумните маркучи вътрешното ФИ е 6мм и един метър ще стигне ли да сменя всички, че може да пропускам някое място където има вакуми?!?
И да кажа ,че няма промяна без вакумчето само леко държи оборотите около 1200 като спра и после падат.
И само да попитам навсякъде ли вакумните маркучи вътрешното ФИ е 6мм и един метър ще стигне ли да сменя всички, че може да пропускам някое място където има вакуми?!?
И да кажа ,че няма промяна без вакумчето само леко държи оборотите около 1200 като спра и после падат.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Мне, мисля, че това е средния размер. По-голям е диаметъра на вакуума на сервото, например.
По малки вакуумни линии също има, но сега ми е трудно да ти ги изброя...
По малки вакуумни линии също има, но сега ми е трудно да ти ги изброя...
- stoqn_dimov1982
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
Така, да продължа. Смених този маркуч вакуумния който влиза в смукателния колектор, другите ми изглеждат здрави. Почистих и МАФ-а който пак се беше зацапал, напръсках и всички букси с контактен спрей. И започнах да меря стойности на датчици и се натъкнах на следното. Температурния датчик (ECT) на студен мотор ми показва 20 ома а като загря 2,8 кило ома. А нормалното не трябва ли да е 35-40 кило ома на това време вънка 27 градуса на студен мотор и като загрее нормално мотора да стане между 3 и 4,5 кило ома? А като поизстина и стрелката между черното и Н на деленията ми показваше 3,3 кило ома. Та според вас колеги какво да правя да го сменям ли този датчик?
Благодаря ви предварително!
Благодаря ви предварително!

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва като загрее!!!
не мери съпротивление, мери какво напрежение "връща".
закача се минусовата сонда на мултицета за минус на акумулатора, с плюсовата сонда на мултицета се мери на проводника на сензора, който връща напрежение към компютъра.
закача се минусовата сонда на мултицета за минус на акумулатора, с плюсовата сонда на мултицета се мери на проводника на сензора, който връща напрежение към компютъра.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта