Домашен трети стоп
- Rusin Atanasov
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 20 яну 2013, 21:19
- Модел на автомобила: Ford Fiesta fokus Mk4 1996
1.3I 37kW Endura-e - Местоположение: Stara Zagora
- Status: Извън линия
Домашен трети стоп
Привет,
на баща ми Фиестата, тази от профила ми, реших да направя трети стоп. Използвал съм 3мм разпепено PVC защото е евтино, доста порьозно и при слепване с "Канаколит" стават изключително здрави съединения и се обработва супер лесно. Избрах мястото от задният капак, на което има една тапа - тя е по средата и е иедалното място за преминаването на кабела от там. Близо е и маншончето за маркуча на стъкломиещото. През него прокарвам проводника за захранване на третият стоп.


Вътре в маншончето е малко мястото и преминаването на този, дори толкова тънък проводник е трудно. За да съм сигурен че не съм пробил маркучето пуснах задната пръскалка и като видях че не тече едва тогава монтирах . Проводника минава между тавана и тапицерията му, а от там по дясната греда, само се сваля част от уплътнението на задният капак.


Така проводника стига до денсият куплунг за стопа. Той се откопчава като се махне една стоманена скобичка. От нея се взима захранване за третият стоп. Тук е отделената част с лампичките, на която с бяла стрелка е обазначено лампичката за стопа, с червена стрелка +12V, а със синя стрелка е масата. Те излизат на изводи 4 и 2 от куплунга.

Той се разглобява като първо с игла или шило се натиснат две зъбчета на една червена пласмаса законтряща крачетата на буксата:

След това пластмасата се вдига леко и се изважда като се пъхне иглата или шилото в това отворче:

После с две игли се освобождават нужните крачета като те трябва да натиснат две зъбчета:

Ето тук е едното зъбче , от другата страна има същото:

При монтажа изкривявам отново зъбчетата за да щракнат в мястото си и да не позволяват на крачето да се измъква. Свъръзката я правя с пипой, като предварително зачиствам мястото и изолирам с термосвиваем шлаух. В буксата има достатъчно място и за двата кабела. Ето готовата букса:

За трети стоп, първо си правя шаблон от картон на мястото:

И изработвам шасито, като правя и оребрения за повече здравина.



Тук е вече баядисано, макар да не съм се заигравал в шлайфането:


Зкрепването на стопа към капака е със самонарезна видия за гипсокартон, за нея съм пробил 2мм отвор за лесно навиване. Видията си има фрезенк, стоманена е и с нужната дължина. Все пак внимавам да не пробия маркучето за пръскалката.

Осветлението е от обикновенна самозалепваща лента с червени светодиоди и в готов вид светенето е такова:

Лека, вечер!
на баща ми Фиестата, тази от профила ми, реших да направя трети стоп. Използвал съм 3мм разпепено PVC защото е евтино, доста порьозно и при слепване с "Канаколит" стават изключително здрави съединения и се обработва супер лесно. Избрах мястото от задният капак, на което има една тапа - тя е по средата и е иедалното място за преминаването на кабела от там. Близо е и маншончето за маркуча на стъкломиещото. През него прокарвам проводника за захранване на третият стоп.


Вътре в маншончето е малко мястото и преминаването на този, дори толкова тънък проводник е трудно. За да съм сигурен че не съм пробил маркучето пуснах задната пръскалка и като видях че не тече едва тогава монтирах . Проводника минава между тавана и тапицерията му, а от там по дясната греда, само се сваля част от уплътнението на задният капак.


Така проводника стига до денсият куплунг за стопа. Той се откопчава като се махне една стоманена скобичка. От нея се взима захранване за третият стоп. Тук е отделената част с лампичките, на която с бяла стрелка е обазначено лампичката за стопа, с червена стрелка +12V, а със синя стрелка е масата. Те излизат на изводи 4 и 2 от куплунга.

Той се разглобява като първо с игла или шило се натиснат две зъбчета на една червена пласмаса законтряща крачетата на буксата:

След това пластмасата се вдига леко и се изважда като се пъхне иглата или шилото в това отворче:

После с две игли се освобождават нужните крачета като те трябва да натиснат две зъбчета:

Ето тук е едното зъбче , от другата страна има същото:

При монтажа изкривявам отново зъбчетата за да щракнат в мястото си и да не позволяват на крачето да се измъква. Свъръзката я правя с пипой, като предварително зачиствам мястото и изолирам с термосвиваем шлаух. В буксата има достатъчно място и за двата кабела. Ето готовата букса:

За трети стоп, първо си правя шаблон от картон на мястото:

И изработвам шасито, като правя и оребрения за повече здравина.



Тук е вече баядисано, макар да не съм се заигравал в шлайфането:


Зкрепването на стопа към капака е със самонарезна видия за гипсокартон, за нея съм пробил 2мм отвор за лесно навиване. Видията си има фрезенк, стоманена е и с нужната дължина. Все пак внимавам да не пробия маркучето за пръскалката.

Осветлението е от обикновенна самозалепваща лента с червени светодиоди и в готов вид светенето е такова:

Лека, вечер!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Домашен трети стоп
Браво! Страхотно е станало и описанието е чудесно!
Само не разбрах какво е това разпенено PVC? Явно е някаква пластмаса, но къде се намира и за какво се използва (освен за подобно моделиране)?
Едит: Първо задавам въпрос, после питам гугъл и получавам отговор...
Оказа се че се ползва в рекламния бизнес, за направа на шкафчета за баня и пр. Наистина не е много скъп и изглежда се намира лесно (трябва да знаеш какво търсиш
)
Само не разбрах какво е това разпенено PVC? Явно е някаква пластмаса, но къде се намира и за какво се използва (освен за подобно моделиране)?
Едит: Първо задавам въпрос, после питам гугъл и получавам отговор...
Оказа се че се ползва в рекламния бизнес, за направа на шкафчета за баня и пр. Наистина не е много скъп и изглежда се намира лесно (трябва да знаеш какво търсиш

- Rusin Atanasov
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 20 яну 2013, 21:19
- Модел на автомобила: Ford Fiesta fokus Mk4 1996
1.3I 37kW Endura-e - Местоположение: Stara Zagora
- Status: Извън линия
Re: Домашен трети стоп
Да, предимно в рекламата се използва. Във всяко рекламно ателие го има в различни размери и дебелини. Могат да се правят произволни конструкции както за вътрешна така и за външна употреба. Примерно лист от 3мм с площ около половин кв.м излиза приблизително 5лв. С макетен нож се правят много точни и гладки срезове и може да се шлайфа с щкурка, малък ъглошлайв както и да се реже с него макар и по-бавно. Както писах по горе с лепила като "Канаколит" се слепва перфектно и лепилният шев и изключително здрав, дане кажа невъзможен за счупване.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Домашен трети стоп
Браво, много хубаво описание и тема! Доста пъти съм ти чел нещата в опел форума и сега се изненадах че пишеш тук.
- Gattuso
- потребител
- Мнения: 430
- Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: Домашен трети стоп
Браво! Щом темата е от Rusin Atanasov няма начин темата да не е с много снимков материал и много добре описание за всяко нещо.
Всеки посещавал Опел форума знае за какво става въпрос
Всеки посещавал Опел форума знае за какво става въпрос

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Домашен трети стоп
Депрон.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Домашен трети стоп
коматекс
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта